Gå till innehåll

BRF's årsredovisning


frejac

Recommended Posts

Jag antar att du kanske ska köpa:

 

Kolla om de har en fond för yttre underhåll. Typ markarbeten, (asfalt) ed.

Om de har det, så kolla att de följer underhållsplanen. Det gäller även fonden för inre underhåll. Jag har själv åkt på lite överaskningar där. Fråga helt enkelt ordföranden i föreningen. Han vet om de står inför stora kostnader som de inte har avsatt för. (= hyreshöjning).

 

Som ordförande har han all anledning att inte dölja något för en ny eventuell delägare eftersom han riskerar spö ;) i typ tre år efter det man köpt. Så det är egentligen ganska enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen. Jo, det gäller ett eventuellt köp.

 

Jag hittar inget om räntebidrag i årsredovisningen i alla fall.

Denna förening är från -92, jag gissar att det endast gäller väldigt nya föreningar? Eller hur fungerar det, hur ser reglerna ut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen. Jo, det gäller ett eventuellt köp.

 

Jag hittar inget om räntebidrag i årsredovisningen i alla fall.

Denna förening är från -92, jag gissar att det endast gäller väldigt nya föreningar? Eller hur fungerar det, hur ser reglerna ut?

För räntebidrag? Ingen aning. ;) Men i min förening från 1955 fanns det räntebidrag sedan de renoverade 1990 och drog på sig rätt stora lån med skyhög ränta. Bidragen försvann sedan när lånen lades om 2000. Samma sak kan ju gälla i "din" förening, eftersom lånen förmodligen lades om till låg ränta runt 2002.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...