Gå till innehåll

Dessa surebets!


cazacu

Recommended Posts

Jag har lagt till den här sidan som min startsida: http://www.oddsexchange.com/servlet?cat=surebets

 

Och har den senaste veckan kollat in de dagsaktuella shurebetsen.

 

Funderar på att ge mig in i den här branschen, men det verkar kräva att man har stor bankrulle (för att pengarna kommer vara upplåsta till många siter) och att man är villig att mecka med VISA-kort. Neteller tycks inte vara lika etablerat på sportbettingsidor som inom nätpokern. Jag misstänker att de flesta av dessa sajter främst är inriktade på den brittiska marknaden. Kan nog till och med bli en hel del strul att använda sig av svenskt VISA kort.

 

Idag ligger det ett shurebet ute med 87% i vinst. Och den senaste veckan har det nästan dagligen funnits åtminstone en match med vinst över 12%. Ofta verkar det vara NBA matcher.

 

Är detta för bra för att vara sant? Om limitar är ett problem, vilka limitar brukar det röra sig om?

 

Låt oss antaga att man kommer ha sina pengar låsta i 10dagar för varje bet man lägger, samt att växlingsavgifter och transaktionsavgifter ligger runt 2% åt vardera håll, d.v.s. 4% totalt (detta kan man säkert komma undan genom lite meckande med konton i utändsk valuta o.s.v., men låt oss utgå ifrån ett överdrivet dåligt scenario). Kan man då få 12%-4%=8% vinst på en tiondel av sitt kapital per dag, så motsvarar detta 0,8% på hela sitt kapital per dag. På ett år skulle detta motsvara en kapitalökning på 292%*. Detta borde väl göra shurebetting till en bra alternativ till aktiehandel? Sedan är det ju en fråga hur hög timlön man kan få ut, vilket naturligtvis är beroende på hur stort kapital man har, och ev. limitar.

 

Det låter lite för bra för att vara sant, kanske finns någon hake?

 

EDIT:

Jag är usel på matte, men skulle tro att jag skrev fel här. Den totala kapitalökningen måste vara mer än 292%. Eftersom en 0,8% ökning på ett kapital som redan har ökat med 0,8% måste vara större än 0,8% i förhållande till det ursprungliga kapitalet. Måste vara någon slags kvadratfunktion. Jag vet inte hur man räknar ut, men blir säkert fett mycket mer än 292% totalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag ligger det ett shurebet ute med 87% i vinst. Och den senaste veckan har det nästan dagligen funnits åtminstone en match med vinst över 12%. Ofta verkar det vara NBA matcher.
Just NBA-matcher är lätta att hitta surebets på, då det bara finns två alternativ.

Du behöver inte mer än fem sajter för att hålla dig sysselsatt med surebets på NBA. Problemet är att surbetsen oftast inte ger mer än 1-5% och du kan inte satsa hur mycket som helst på betex's.

Men en hobby som iaf. ger lite pluss är aldrig fel?! :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej då. Tänk efter... vilka sajter skiter fullkomligt i hur mycket du satsar på en match?

 

Ja det jag kommer på det är exchange bolagen. Men då måste du få det matchat också.

 

Du vet tydligen några fler. Det här ska bli intressant. Säger du 1 så blir jag glad, säger du 5 eller fler, ja då får jag väl sluta hålla på med sportsbetting för tydligen har jag inte lärt mig ett skit på alla dessa år.

Problem med att matcha oddsen? Det är lätt att hitta surebets på dom odds som redan erbjuds.

Du vill ha exempel på fler än 1 oddsbörs?

 

Ja du Cyntax du är rolig du. Om du hade rulle så skulle tjäna en massa kulor på surebets. Du har bookies utan limitar. Du hittar surebets på exchange bolagen som täcker kommissionen.

 

GRATTIS!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hur mycket brukar man kunna satsa som max, 1K$?

 

Detta beror på bolagen, spelobjekt samt spelaren.

Större bolag låter oftast dig satsa mer än mindre bolag.

Du kan satsa mer på vanliga spelobjekt än ovanliga.

Många bolag drar ner limiten för vinnande spelare.

 

Det är svårt att säga hur mycket man brukar kunna satsa som max. De största bolagen brukar tillåta ca 10 000 kr - 30 000 kr på vanliga spelobjekt medans om du spelar på ett mindre bolag på ett ovanligt spelobjekt så kan gränsen vara så liten som 200 kr (kanske än mindre).

 

PS.

Vissa spelbolag sätter gränser för hur mycket du kan satsa, andra sätter gränser för hur mycket du kan vinna.

DS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej då. Tänk efter... vilka sajter skiter fullkomligt i hur mycket du satsar på en match?

 

Ja det jag kommer på det är exchange bolagen. Men då måste du få det matchat också.

 

Du vet tydligen några fler. Det här ska bli intressant. Säger du 1 så blir jag glad, säger du 5 eller fler, ja då får jag väl sluta hålla på med sportsbetting för tydligen har jag inte lärt mig ett skit på alla dessa år.

Problem med att matcha oddsen? Det är lätt att hitta surebets på dom odds som redan erbjuds.

Du vill ha exempel på fler än 1 oddsbörs?

 

Ja du Cyntax du är rolig du. Om du hade rulle så skulle tjäna en massa kulor på surebets. Du har bookies utan limitar. Du hittar surebets på exchange bolagen som täcker kommissionen.

 

GRATTIS!!!

Avundsjuk nu va? Lägg hela den ev vinsten på favoriten för lite spänning.

Aaah jag tror att du gör dig lustig bara. Du kan ju inte bara spela hos betex's eller vanliga bookies. Du måste göra en kombination ibland.

Det är det jag säger med BR. De flesta matcher då det är betex's inblandade finns det bara utrymme för minibets, á la 40€. Trist... men det finns faktiskt matcher hos vanliga bookies som är surebets.

Jag tänker inte tråka ut dig mer, du får helt enkelt leva i ovissheten.

Jag vet vad Martingale är. Du behöver inte göra dig lustig med Martingale.

Om du hade rulle så skulle tjäna en massa kulor på surebets.
Ja "en massa kulor" kanske är överdrivet. En "massa kulor" är olika mycket beroende på vem du frågor. Med "massa kulor" menar jag iaf. så att du inte behöver ha ett vanligt jobb och ändå klara dig. Säg 500-1000kr/dagligen i snitt?

Hur stor BR behöver man? Ingen aning, men större än jag har iaf.

Jag menar inte att jag skulle tjäna 100.000 kr om dagen.

För dig kanske 2 miljoner är en massa kulor, för mig är 500kr en massa kulor just nu.

 

Kanske borde man köra en bettingfond i en dagbok med fiktiva pengar för att överbevisa dig?

ja då får jag väl sluta hålla på med sportsbetting för tydligen har jag inte lärt mig ett skit på alla dessa år.
Nej du ska inte sluta. Man blir aldrig fullärd!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du Cyntax du är rolig du. Om du hade rulle så skulle tjäna en massa kulor på surebets. Du har bookies utan limitar. Du hittar surebets på exchange bolagen som täcker kommissionen.

 

GRATTIS!!!

 

Kanske har han även tillräckliga medel hos alla bookies som är aktuella i ett surebet INNAN han börjar betta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Kanske borde man köra en bettingfond i en dagbok med fiktiva pengar för att överbevisa dig?

 

go for it! får jag vara den fikiva bookien då som sänker dina limits och voidar en hel del av dina spel?

 

Jag tror att det funkar till en viss del, jag har lagt några och det har gått bra. Min personliga gissning är att man kan tjäna 5K $ i månaden om man ligger i ordentligt och har en redig bankroll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej nu måste jag fråga....

på dom engelska sidorna, hur i h****te räknar man ut oddset?

 

kollar man här:

http://www.oddsexchange.com/servlet?cat=surebets

 

så står ju oddsen skrivna för respektive surebet, tänkte då kolla upp sportingOdds samt EasyBets och försöka mig på dom 2 översta surebeten.... men hur lätt är de när man för hela livet inte förstår tex detta:

 

länk till sportingodds.com

 

nån som har lust att vara lite hjälpsam innan jag kollar upp sidans andra spel/insättningsalternativ samt diverse andra saker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ja du Cyntax du är rolig du. Om du hade rulle så skulle tjäna en massa kulor på surebets. Du har bookies utan limitar. Du hittar surebets på exchange bolagen som täcker kommissionen.

 

GRATTIS!!!

 

Ursäkta en total newbie på detta. Vad är ett exchangebolag?

 

Mira, du verkar vara skeptisk, och dessutom ha egan erfarenheter. Kan hända att du har rätt, det hela låter ju lite för bra för att vara sant. Skulle du kunna kommentera mitt inlägg åvan? Vad brukar limitarna ligga någonstans? Och är det exceptionellt bra för tillfället då det inte verkar vara några som helst problem att hitta matcher med över 10% vinst att spela på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej då. Tänk efter... vilka sajter skiter fullkomligt i hur mycket du satsar på en match?

 

Ja det jag kommer på det är exchange bolagen. Men då måste du få det matchat också.

 

Du vet tydligen några fler. Det här ska bli intressant. Säger du 1 så blir jag glad, säger du 5 eller fler, ja då får jag väl sluta hålla på med sportsbetting för tydligen har jag inte lärt mig ett skit på alla dessa år.

Problem med att matcha oddsen? Det är lätt att hitta surebets på dom odds som redan erbjuds.

Du vill ha exempel på fler än 1 oddsbörs?

 

Ja du Cyntax du är rolig du. Om du hade rulle så skulle tjäna en massa kulor på surebets. Du har bookies utan limitar. Du hittar surebets på exchange bolagen som täcker kommissionen.

 

GRATTIS!!!

Avundsjuk nu va? Lägg hela den ev vinsten på favoriten för lite spänning.

Aaah jag tror att du gör dig lustig bara. Du kan ju inte bara spela hos betex's eller vanliga bookies. Du måste göra en kombination ibland.

Det är det jag säger med BR. De flesta matcher då det är betex's inblandade finns det bara utrymme för minibets, á la 40€. Trist... men det finns faktiskt matcher hos vanliga bookies som är surebets.

Jag tänker inte tråka ut dig mer, du får helt enkelt leva i ovissheten.

Jag vet vad Martingale är. Du behöver inte göra dig lustig med Martingale.

Om du hade rulle så skulle tjäna en massa kulor på surebets.
Ja "en massa kulor" kanske är överdrivet. En "massa kulor" är olika mycket beroende på vem du frågor. Med "massa kulor" menar jag iaf. så att du inte behöver ha ett vanligt jobb och ändå klara dig. Säg 500-1000kr/dagligen i snitt?

Hur stor BR behöver man? Ingen aning, men större än jag har iaf.

Jag menar inte att jag skulle tjäna 100.000 kr om dagen.

För dig kanske 2 miljoner är en massa kulor, för mig är 500kr en massa kulor just nu.

 

Kanske borde man köra en bettingfond i en dagbok med fiktiva pengar för att överbevisa dig?

ja då får jag väl sluta hålla på med sportsbetting för tydligen har jag inte lärt mig ett skit på alla dessa år.
Nej du ska inte sluta. Man blir aldrig fullärd!

 

Avundsjuk? Hmmmm jag tror faktiskt inte det. Tycker jag klarar mig rätt bra själv. Jag har iaf lyckats att försörja mig på sportsbetting i X antal år.

 

Jag ville bara få folk att fatta att detta med surebets inte är guld och gröna skogar. Men tydligen är det inte så lätt att övertyga folk, som alltid.

 

Ja ja, lycka till med dina surebets Cyntax och när du snittar 500-1000kr per dag på surebets (och då menar jag SUREBETS) så kommer jag vara den första som gratulerar dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avundsjuk? Hmmmm jag tror faktiskt inte det. Tycker jag klarar mig rätt bra själv. Jag har iaf lyckats att försörja mig på sportsbetting i X antal år.

 

Jag ville bara få folk att fatta att detta med surebets inte är guld och gröna skogar. Men tydligen är det inte så lätt att övertyga folk, som alltid.

 

Ja ja, lycka till med dina surebets Cyntax och när du snittar 500-1000kr per dag på surebets (och då menar jag SUREBETS) så kommer jag vara den första som gratulerar dig.

Håller med. Surebets är verkligen inte guld och gröna skogar. Framförallt är det tidskrävande som tusan.

Jag tjänar inga 500-1000kr/dag. Varför? Två orsaker: Jag varken har Tid och Br för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag ligger det ett shurebet ute med 87% i vinst. Och den senaste veckan har det nästan dagligen funnits åtminstone en match med vinst över 12%. Ofta verkar det vara NBA matcher.

 

Coolt. Bara att slänga in allt man äger och har då! Ponera att det blir olika sajter, då kan man ju lätt få 100k att bli en miljon denna veckan!

 

Som hittat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Coolt. Bara att slänga in allt man äger och har då! Ponera att det blir olika sajter, då kan man ju lätt få 100k att bli en miljon denna veckan!

 

Som hittat!

 

Det är att ta i. Du lär inte kunna satsa hur mycket som helst, och du måste nog räkna med att pengarna kommer vara upplåsta några dagar mellan varje bet o.s.v.

 

Men om man bara skall kolla på oddsen så verkar det onekligen finnas mycket pengar att tjäna här. Sedan om bookisarna kommer se till att partyt blir kort genom att stänga av en (som en del av er nämnt), så kanske det inte finns så stor potential endå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag ligger det ett shurebet ute med 87% i vinst. Och den senaste veckan har det nästan dagligen funnits åtminstone en match med vinst över 12%. Ofta verkar det vara NBA matcher.
NBA har länge varit en guldgruva för mig. Men för tusan... sssshhh.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...