Gå till innehåll

SAJT: TellPoker.com


Slappy74

Recommended Posts

I det senaste numret (som kommer ut i butik nästa vecka och som landade i min brevlåda igår) finns det ett nytt pokerbolag på prima nätverket som annonserar. Dom kommer att ge ut 20% av aktierna i bolaget till spelarna samt ha en generös bonusplan där man ger ut 40% av samtliga intäkter till bolaget. Har varit inne på deras site och kikat lite - det ser väldigt intressant ut.

 

Kortfattat om vad jag har snappat upp:

 

20% av aktierna kommer att delas ut till spelarna på siten kvartalsvis. under 1½ år. 40% av alla intäkter kommer att gå tillbaka till spelarna i form av rakeback (får dock ej heta rakeback på prima) och bonusplan till personer som värvar vänner tex.

 

Just nu ligger bolaget i någon "pre-release" där man får dubbla "shared units" (dessa avgör hur många % av aktiepoolen du får varje kvartal) om man signar upp, pengar ska in under maj månad när dom drar igång sin klient. Q1 1 april - 30 juni 2006 100.000aktier delas ut (sedan börjar Q2)

 

Signup bonus:

Sätt in $400 eller mer och spela 3000 rakade händer, så får du $100 bonus. Detta är likadant som på Dreampoker där det räcker med att du fått kort i en pott som som genererar minst 0,25$.

 

Affiliate:

Den är på 6 nivåer och det finns exempel på deras hemsida som klarar allt tydligt.

 

Detta var det som jag hittade om dom, ska bli kul att följa och höra om ni andra på forumet har andra uppgifter som jag har missat.

 

//

 

* Flytt till Övriga PS, asmt RP till SAJT - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi bortser ifrån att det verkar vara ett förklätt pyramidspel

(få in pengarna tidigt, det tjänar du på!) så...

 

Enligt mig är Prima ett döende nätverk.

För att de aktierna ska bli värda nånting måste ju företaget ha intäkter.

Om de ger tillbaka 40% av det de tjänar plus att de signar nog inte upp många "normala" spelare eftersom Prima är rätt dött.. ja...

 

Plus att bonusen verkar skitseg...

30x raked hands!!

 

Den sidan kommer endast attrahera supertighta bonus/rakeback horor ala gamla-party nätverket innan det lades ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hurra, ett pyramidspelsföretag inom Prima. :cry:

 

Det var väl knappast något inlägg som förde denna tråden framåt? Vet du vad ett pyramidspel är för något? Det som kännetecknar pyramidspel är ju att du får betala en stor summa för att gå med och sälja en viss produkt eller liknande och det är där som bolaget gör sina pengar. Jag kan inte på något vis se hur detta skulle vara ett pyramidspel.

 

Om vi bortser ifrån att det verkar vara ett förklätt pyramidspel

(få in pengarna tidigt, det tjänar du på!) så...

 

Enligt mig är Prima ett döende nätverk.

För att de aktierna ska bli värda nånting måste ju företaget ha intäkter.

Om de ger tillbaka 40% av det de tjänar plus att de signar nog inte upp många "normala" spelare eftersom Prima är rätt dött.. ja...

 

Plus att bonusen verkar skitseg...

30x raked hands!!

 

Den sidan kommer endast attrahera supertighta bonus/rakeback horor ala gamla-party nätverket innan det lades ner.

 

Håller faktskt inte med dig riktigt här. Jag gillar prima och det har jag alltid gjort. Håller Primas client som en av marknadens bästa. Men jag kan ju vara något partisk eftersom jag började min pokerkarriär hos Expekt.

 

Förklätt pyramidspel, vart får du det ifrån? gdaily och hans otroligt givande post eller vadå? Eftersom man får aktier GRATIS hur kan man då förlora något på det?

 

Bonusen med x30 raked hands är väl inget eftersom det räcker med att du blir tilldelad kort i en pott som övergår 25cent = dvs du kan folda!

 

För att aktien ska bli värd något behöver bolaget spelare(!) och att ge ut 20% av bolaget är väl deras sätt att locka spelare, en idé som jag tror kan bli ganska bra och annorlunda.

Tanken med att ge ut 40% av intäkterna är ju väl för att man kommer skippa att lägga massiva pengar på reklam och istället ge oss pokerspelare pengar tillbaka. Hellre det än att jag ser att mina pengar går till reklam på tv och i tidningar.

 

Meningen med mitt inlägg var att informera forumet om ett nytt prima bolag som (enligt mig) har en intressant bonus/marknadsförings plan, inte att sitta och diskutera primas framtid eller pyramidspel med personer som verkar ha en skev bild av ämnet i fråga. Men det är klart, alla forum har ju personer som måste gnälla så fort det postas något.

 

Jag tänker inte sitta här och hålla något försvarstal, men kände bara att jag var tvungen att svara på era inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat från kungen av queens

"- Its not a pyramid scheme, its a mulitlevelmarketingsystem for scrying out loud!" :lol:

Hehe, kunde inte låta bli

 

6 nivåer av affiliate är ju precis vad ett pyramidspel är. Nix, mina pengar går till häst nr 13 Lilla kraken :roll:

Har Slappy måhända ett finger med i denna soppan?

Det här med aktier i bolaget är inte direkt någon ny ide´.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 nivåer av affiliate är ju precis vad ett pyramidspel är. Nix, mina pengar går till häst nr 13 Lilla kraken :roll:

Har Slappy måhända ett finger med i denna soppan?

 

Skulle inte förvåna mig, om man kollar hans postningshistorik ser man att han tidigare har uttalat sig varmt om MLM företaget giientertainment.

 

Knappast en slump att just han startade den här tråden :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var väl knappast något inlägg som förde denna tråden framåt? Vet du vad ett pyramidspel är för något? Det som kännetecknar pyramidspel är ju att du får betala en stor summa för att gå med och sälja en viss produkt eller liknande och det är där som bolaget gör sina pengar. Jag kan inte på något vis se hur detta skulle vara ett pyramidspel.

 

Nu är inte jag någon expert på området, men ett pyramidspel kännetäcknas väl av att vinstmöjligheterna huvudsakligen beror på antalet deltagare som efter hand inträder i spelet. En stor konstnad för att gå med är inte relevant.

 

Ditt exempel med att sälja varor känns som en beskrivning av MLM företag (som iofs har pyramidspelskaraktär)

 

PS. skulle man inte kunna lägga upp alla misslyckade scamförsök i någon hall-of-fame section. Kommer bl.a ihåg han som skulle sälja info om vinnande poker som man kunde betala via neteller. Man fick välja lilla eller stora paketet för 5 resp 10$ tror jag det var, utan att specificera skillnaderna. Stort humorvärde

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bonusen med x30 raked hands är väl inget eftersom det räcker med att du blir tilldelad kort i en pott som övergår 25cent = dvs du kan folda!

 

 

Menar du inte att raken ska vara 25 cent för att räknas som raked hand?

 

Jag tror nog inte han har så bra koll på vad han pratar om :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, tyvärr, akteier har bara ett reellt värde om det finns antingen en bra aktieutdelning eller en fungerande aktiemarknad. Var finns informationen om var det här bolaget har sin hemvist. Inofficiellt noterade aktier på någob konstig ö någonstans är inhget man direkt gör helikoptern över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

QoS, ett tips på ett mellanting mellan ban och inte ban: Varningsflagga vissa användare. Exempelvis Slappy, som verkar ha konstiga intentioner med sina posts - sätt en liten varningstriangel vid hans namn... Kan underlätta bedömningen av liknande posts i framtiden, vid sidan av det faktum att man alltid är lite mer försiktig med att lita på Pelle, 12 inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snacka om dagisvarning på denna tråden, tycker det börjar bli ganska mycket sådant på pokerforum. Kanske tid att införa åldersgräns.

 

En x30 bonus är väl bättre än ingen alls så jag förstår inte varför ni klagar. Är inte bonus forumet till för att vi ska få reda på olika aktiva bonusar ? För det är väl knappast meningen att vi ska sitta här och gnälla på alla som ger oss information om bra och dåliga bonusar så länge som det sköts på ett snyggt sätt. Slappy74 har väl inte gjort något fel alls mer än att posta information om ett nytt pokerbolag, eller?

 

Har någon mer information eller om ni har bra/dåliga erfaranheter av bolaget så posta det. Meningslösa poster om pyramidspel och dåliga bonusar hjälper ju oss ju inte framåt.

 

Mer av denna varan :heart: TACK!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En x30 bonus är väl bättre än ingen alls så jag förstår inte varför ni klagar. Är inte bonus forumet till för att vi ska få reda på olika aktiva bonusar ? För det är väl knappast meningen att vi ska sitta här och gnälla på alla som ger oss information om bra och dåliga bonusar så länge som det sköts på ett snyggt sätt. Slappy74 har väl inte gjort något fel alls mer än att posta information om ett nytt pokerbolag, eller?

 

Ja här kan vi posta om bonusar, men som sagt en x30 bonus är ju bland marknandens sämsta bonusar. Slappy har inte gjort något fel som jag kan se i sin post.

 

Alltså, tyvärr, aktier har bara ett reellt värde om det finns antingen en bra aktieutdelning eller en fungerande aktiemarknad. Var finns informationen om var det här bolaget har sin hemvist. Inofficiellt noterade aktier på någob konstig ö någonstans är inhget man direkt gör helikoptern över.

Jag frågar mig samma fråga som Gdaily.

Jag vill se ett prospekt, vilka som är huvudägarna i bolaget, en balansräkning för hur den ekonomiska situationen ser ut idag etc.

Hur ska man annars kunna sätta någon som helst värde på de där aktierna man ska få ta del av?

 

Jag tycker spontant det ser ut som en avancerad form av affiliateversamhet med rakeback fast där du får tillbaka mycket mindre i rake än vad du får med en ren rakeback.

Ett rent pyramidspelskoncept alltså som inte gynnar spelaren utan själva marknadsföraren.

 

Jag kommer iaf inte falla för det där, det finns så många mer ekonomiskt fördelaktiga sätt att få tillbaka pengar på pokern, dels genom bonusar och dels genom direkt rakeback.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ja här kan vi posta om bonusar, men som sagt en x30 bonus är ju bland marknandens sämsta bonusar. Slappy har inte gjort något fel som jag kan se i sin post.

 

Jag frågar mig samma fråga som Gdaily.

Jag vill se ett prospekt, vilka som är huvudägarna i bolaget, en balansräkning för hur den ekonomiska situationen ser ut idag etc.

Hur ska man annars kunna sätta någon som helst värde på de där aktierna man ska få ta del av?

 

Jag tycker spontant det ser ut som en avancerad form av affiliateversamhet med rakeback fast där du får tillbaka mycket mindre i rake än vad du får med en ren rakeback.

Ett rent pyramidspelskoncept alltså som inte gynnar spelaren utan själva marknadsföraren.

 

Jag kommer iaf inte falla för det där, det finns så många mer ekonomiskt fördelaktiga sätt att få tillbaka pengar på pokern, dels genom bonusar och dels genom direkt rakeback.

 

Jag är inte insatt i denna frågan eller har kollat på deras hemsida. Om vi bara rycker x30 bonusen ur sammanhanget och jämför med andra bolag så finns det helt klart bättre bonusar. Men nu är det ju så att man kör mer grejer, som tex ge ut 20% av aktierna i bolaget. Jag tycker jag det låter som en rolig grej och värdet på dom lär väl inte vara det högsta i dagsläget. Men om det visar sig att många nappar på det och man får x-antal tusen spelare så blir det ju en helt annan grej. Då kanske man snackar notering osv.

 

Tänk om expekt, unibet eller någon annan gjort det när man startade så hade det blivit fina pengar på sikt. Och klart är ju att nystartade bolag måste utmärka sig på något sätt, detta är väl bara ett av många för att få synas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saxat från http://www.susning.nu :

 

"Pyramidspel, spelform av ungefär samma karaktär som kedjebrev. År 1997 stod Albanien vid randen till inbördeskrig sedan hundratusentals personer som förlorat pengar i pyramidspel visat sitt missnöje. Den svenska lotterilagen förbjuder pyramidspel och definierar dem som "... spel ... i vilka vinstmöjligheterna huvudsakligen beror på antalet deltagare som inträder i spelet". Begreppet används huvudsakligen om olika typer av bedrägerier där investerare? lockas med orealistiskt hög avkastning.

 

Närbesläktat med nätverksmarknadsföring eller [Multi Level Marketing]? (MLM), som är lagligt och används av företag som t.ex. Amway, Herbalife, Nature's Own och GoldQuest?. Det finns många oseriösa företag som försöker lura människor och gränsen mellan pyramidspel och pyramidförsäljning är luddig. Ofta används sektliknande metoder, extatiska möten och liknande, för att ge förväntningar om orealistiska vinster. Organisationer för att avprogrammera sektavhoppare tar även emot sådana.

 

Varför pyramidspelet och nätverksmarknadsföring inte fungerar i längden inses lätt om man ändrar reglerna så att alla deltagare först väntar på att få in pengar nerifrån pyramiden och sedan betalar sin andel uppåt. Ungefär som med bostadsrätter, så länge man fyller på med invånare från förort o landsbygd in till citykärnorna så kan priserna stiga. Det faktiska värdet minskar ju egentligen hela tiden, p.g.a. slitage mm"

 

888 har ju MLM verksamhet, allinpoker något liknande, Partypoker har ju affiliates med flera nivåer osv osv. Men så är ju partypoker och 888 bästa ställena för att fiska... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk om expekt, unibet eller någon annan gjort det när man startade så hade det blivit fina pengar på sikt. Och klart är ju att nystartade bolag måste utmärka sig på något sätt, detta är väl bara ett av många för att få synas.

 

Ja men tänk efter nu. Visst det hade blivit bra pengar men det hade blivit överlägset bättre pengar att investera riskkapital direkt i företaget i ett tidigt skede istället för att fixa rakeback på spelet via några "fiktiva aktier".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk om expekt, unibet eller någon annan gjort det när man startade så hade det blivit fina pengar på sikt. Och klart är ju att nystartade bolag måste utmärka sig på något sätt, detta är väl bara ett av många för att få synas.

 

Ja men tänk efter nu. Visst det hade blivit bra pengar men det hade blivit överlägset bättre pengar att investera riskkapital direkt i företaget i ett tidigt skede istället för att fixa rakeback på spelet via några "fiktiva aktier".

 

Delar helt din uppfattning. Jag varken vill eller orkar bli indragen i någon pajkastning på lekisnivå. Detta bolaget har gjort på ett sätt och en person har postat information om bolaget åt oss. Kanonbra, då vet vi vad dom har att erbjuda och om det är intressant eller inte.

Att starta någon utredning angående han som postar, snacka pyramidspel och vad som är bäst bonus är ju bara onödigt och bidrar till tråkig stämning på forumet.

 

Men jag tycker att du som moderator borde väl också rycka in när en tråd börjar braka åt helt fel håll, som denna? Mycket mer off topic kan man väl inte komma, hur eller hur så är det min sista post i detta ämnet flera trådar väntar. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte tid nu, men den här tråden görs lämpligast om till en "allt om sajt-tråd" och bonusen startas om i en bonustråd - men det är ingen vits att slänga upp bonustråden väl förrän sajten går att spela på.

 

Om man reggade sig nu så fick man något extra, fråga mig inte vad för jag orkar inte lusläsa om ett bolag jag inte tänker spela på så nog tycker jag att det är en okej post.

 

Men jag har mer krav på en moderator som dig gdaily än att skicka in en post som din första i denna tråden. Den känns lite onödig och har en viss fjortisvarning över sig. Som moderator ska ni väl arbeta för forumets bästa och inte bidra till en låg nivå på inläggen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte tid nu, men den här tråden görs lämpligast om till en "allt om sajt-tråd" och bonusen startas om i en bonustråd - men det är ingen vits att slänga upp bonustråden väl förrän sajten går att spela på.

 

Om man reggade sig nu så fick man något extra, fråga mig inte vad för jag orkar inte lusläsa om ett bolag jag inte tänker spela på så nog tycker jag att det är en okej post.

 

Men jag har mer krav på en moderator som dig gdaily än att skicka in en post som din första i denna tråden. Den känns lite onödig och har en viss fjortisvarning över sig. Som moderator ska ni väl arbeta för forumets bästa och inte bidra till en låg nivå på inläggen?

 

Vaddå låg nivå? Det var ju sant, det är värdelöst MLM företag och tror man på detta företaget kanske man ska satsa i nån såndär kirby damsugare som var uppe på uppdrag granskning för MLM företag också. Ursäkta men tror man verkligen det här företaget kommer gå som unibet så har man 0 koll på hur en aktiemarkand funkar. Jag hoppas dom får kicken från prima omdelbums. Att ha affiliates och multilevel affiliates är helt olika saker.

Att bara tillhandahålla info är inget direkt argument, då skulle vi kunna tillhandahålla info om nigeria brev också men det är knappast ansvarsfullt.

Jag hoppas denna tråden blir låst och slängd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte tid nu, men den här tråden görs lämpligast om till en "allt om sajt-tråd" och bonusen startas om i en bonustråd - men det är ingen vits att slänga upp bonustråden väl förrän sajten går att spela på.

 

Om man reggade sig nu så fick man något extra, fråga mig inte vad för jag orkar inte lusläsa om ett bolag jag inte tänker spela på så nog tycker jag att det är en okej post.

 

Men jag har mer krav på en moderator som dig gdaily än att skicka in en post som din första i denna tråden. Den känns lite onödig och har en viss fjortisvarning över sig. Som moderator ska ni väl arbeta för forumets bästa och inte bidra till en låg nivå på inläggen?

 

Vaddå låg nivå? Det var ju sant, det är värdelöst MLM företag och tror man på detta företaget kanske man ska satsa i nån såndär kirby damsugare som var uppe på uppdrag granskning för MLM företag också. Ursäkta men tror man verkligen det här företaget kommer gå som unibet så har man 0 koll på hur en aktiemarkand funkar. Jag hoppas dom får kicken från prima omdelbums. Att ha affiliates och multilevel affiliates är helt olika saker.

Att bara tillhandahålla info är inget direkt argument, då skulle vi kunna tillhandahålla info om nigeria brev också men det är knappast ansvarsfullt.

Jag hoppas denna tråden blir låst och slängd

 

 

Vi har en person som postar information om ett bolag och dess bonus, personen i fråga tycker att bonusen låter intressant. Okej, kul för honom. Nu är det upp till oss att avgöra om bonusen är intressant för oss. Nej, jag tycker inte den var intressant för mig.

 

Men att som moderator komma med en sånhär post tycker jag är direkt dåligt:

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Hurra, ett pyramidspelsföretag inom Prima.

_________________

Hold’em beskrivs enklast som en variant av seven-card stud.

David Sklansky (The Theory Of Poker)

 

Detta är väl så offtopic man kan komma? Innan man slänger iväg en sådan post kanske man bör ta kontakt med bolaget ifråga, kanske sätta sig och gå igenom deras sida och bonusavtal. Du säger: "Vaddå låg nivå? Det var ju sant, det är värdelöst MLM företag" Har du problem att fatta? MLM och Pyramidspel är inte samma sak och i detta fallet är det ointressant eftersom det var deras bonus tråden handlade om inte deras affiliatesystem.

 

Pluntzky, du säger också följande: "Att ha affiliates och multilevel affiliates är helt olika saker"

Mutlilevel affilaites har var och varannat pokerföretag idag. Pacific, Partypoker, Pokerchamps, allinpoker listan kan göras väldigt lång. Detsamma gäller ju Battlefield med sina feta rakebacks eftersom det sitter personer mellan Battlefield och mig som spelar och tar några %. Precis samma sak. Enligt slappy så ska bolaget i fråga ha 6 nivåers affiliates program, Pacific/888 kör med 10 nivåer, Pokerchamps har väl 11 nivåer om jag inte minns fel.

 

Jag tycker det är både roligare och trevligare med ett bolag som är villigt att ge bort 20% av aktierna i bolaget till sina spelare än ett bolag som istället tar hela vinsterna sjävla.

 

Vill ni mig något i fortsättningen så är ni välkommna att sicka ett PM så kan vi ta och diskutera saken där eller kanske på MSN eller telefon. Min åsikt är fortfarande att jag tycker att det var en dålig post av moderatorn och jag tycker fortfarande inte att tellpoker är något för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...