Gå till innehåll

Badbeats


Dooken

Recommended Posts

Eftersom alla som spelar i eksjö pokerklubb har sånt jävla flyt så är det inte konstigt att en badbeat tråd intehar startats än. Jag försökte hålla mig så länge som möjligt men nu fick jag nog och startade en.

 

Sitter i en frirulle på absolute poker. Plockar upp 55 på BB, och eftersom detta är en frirulle är flopprocenten vid ett fullring ungefär 70%...

 

5 spelare limpar in, person i sen position rasiar 10X BB, och alla foldar fram till mig.. Jag sätter honom på höga kort och vill ha en bra start i turneringen så jag trycker in.

 

Får syn av raisaren och en till.. Raisaren visar upp 33 så jag har ju ett kraftigt övertag. den andre som är med i potten gör en förhållandevis svag syn då han synar med j4 hjärter.

 

Floppen kommer Q59 och jag känner att detta kommer att gå vägen, turn visar en 3a vilket ärligt talat gör mig glad då det är omöjligt för j4 att ta hem potten. River visar 3 KLONK 4tal i 3or.. ganska så surt..

 

Handen efter plockar jag upp 88 på sb, dessvärre har jag bara 20 marker kvar och BB är på 20 så jag kan ju inte mer än syna BB samt de 5 andra som är med i potten..

 

844 kommer floppen och jag ser min chans att hänga kvar lite till i turren då potten trots allt kom upp i 180 drygt.

 

en person går all in och alla andra foldar.. k4 visar spelaren som gick all in upp.. turn Q river 4 KLONK!

 

Vad säger man? hur stor är sannolikheten att få sitt set knäckt 2 ggr i rad av 4tal? orkar räkna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar fortfarande som att det bara är jag som får badbeats så jag skriver av mig lite här..

 

Sitter på ett riktigt löst 0.1/0.2 NL bord på unibet och har hittar två stackars själar som det ska bli lätt att plocka pengar av. Den ene lyckas jag plocka de 10 han kom in med och efter det så försvann folk så att jag kom heads up med rikssopan allan i dalen.

 

Läser honom på alla kort och formligen dödar honom in i minsta detalj. Dessvärre så har han ett jävla kapital eftersom han lyckades vinna en All in med sina 1010 mot AA preflop då han fick 4 hjärter på bordet.

 

Hur som haver. plockar upp en j10 och synar bara eftersom jag är ur position. floppen kommer Q83 i regnbåge och jag checkar den i hopp om frikort vilket jag givetvis får. Turn kommer mitt pengakort som är en 9a

 

bordet ser ut som följande

 

Q :heart: 8 :spade: 3 :diamond: 9 :heart:

 

Jag checkar även denna eftersom jag är nästan hundra på att han kommer att beta min dubbelcheck. Sagt och gjort detta gör han.

 

Potten är inte särskilt stor eftersom ingen betting har pågått och han trycker in ungefär ett pottbet. Jag reraisar honom med 2x potten i hopp om en syn. Får däremot omslag och han trycker in gigantiska 7 dollar i potten. Jag sätter honom på en Q9 och går all in. Givetvis får jag en syn vilket jag ju självklart vill ha

 

Turn 8 KLONK!

 

FITTHOMOT visar upp Q8, och träffar kåken på den ökända unibetrivern!!

 

-----------------

 

Glädjande är dock att jag vann 350$ på absolute pokers 100k$ guaranteed som jag vann inköpet till. Placerade mig på en skaplig 39e plats av 700 spelare känner mig ganska så nöjd. Kunde iofs vart lite kylig i slutet och väntat kanske ytterligare 5 platser och på så sätt fått ytterligare 100$, men satsar man inget vinner man inget. Tryckte med KQ från tidig pos, men gick rakt in i ett AA som jag för övrigt gjorde 3 gånger i frirullen jag spelade samtidigt.. samtliga gånger när jag tryckte all in preflop.. Inte mycket att göra åt saken..

 

Nu funderar jag på hur jag ska använda denna vinst. Ska man investera den i lite bonuswhoring eller ska man vara student och ekonomisk och ta ut dem?

 

 

FITTHORA! Jävla horunge också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

Jaha, då tillhör jag oxå de olyckligt drabbade. Har varit förskonad från sån här skit tills nu, men nu händer det gång på gång, är inne i en bbperiod....=( Och ja, nedanstående är sanning och ingen sammansvärjning.

 

Vi börjar med när jag limpar med 1010 i mellanposition, spelare Curry limpar oxå (AA), samt en annan limpare och sedermera spelaren som knackar ner (77).

 

Flopp: A 10 7 (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

 

Alla tre spelare inklusive stackars mig träffar set. APLOL! Ja, som ni förstår så åker alla markerna in från alla håll. Killen med 77 satt bara med 200 SEK men killen med AA satt tyvärr med över 1000 SEK liksom jag=(.

 

***** Hand 201562481 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 7 januari 2007 17:00:44

David 7 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: CSampaio (968.20)

Plats 2: MusseIller (952.50)

Plats 3: Ghost_Ace (1001.50)

Plats 4: Exxor (974.15)

Plats 5: Lizan1 (0.00)

Plats 6: Pulkan (172.65)

Plats 7: Darkinfern (795.35)

Plats 8: Hannity (1180.77)

Plats 9: GreenCurry (936.95)

Plats 10: Storhova (757.94)

Pulkan lägg LM 2.50

Darkinfern lägg SM 5.00

** Giv **

CSampaio [10k, 10s]

MusseIller [N/A, N/A]

Ghost_Ace [N/A, N/A]

Pulkan [N/A, N/A]

Darkinfern [N/A, N/A]

Hannity [N/A, N/A]

GreenCurry [N/A, N/A]

Storhova [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Hannity Lägg

GreenCurry Syna 5.00

Storhova Syna 5.00

CSampaio Syna 5.00

MusseIller Lägg

Ghost_Ace Lägg

Pulkan Syna 5.00

Darkinfern Passa

*** Flop(Board): *** : [10h, Ek, 7k]

*** Bet Runda 2 ***

Pulkan Satsa 20.00

Darkinfern Lägg

GreenCurry Höj till 55.00

Storhova Lägg

CSampaio Höj till 145.00

Pulkan All-in 167.65

GreenCurry Höj till 277.65

CSampaio All-in 963.20

GreenCurry All-in 931.95

*** Turn(Board): *** : [10h, Ek, 7k, Eh]

*** River(Board): *** : [10h, Ek, 7k, Eh, Kk]

*** Showdown *** : Rake: 20.00 Totalpott: 2036.55

CSampaio [10k, 10s] Kåk Vinst :0.00

Pulkan [7r, 7h] Kåk Vinst :0.00

GreenCurry [Er, Es] Fyrtal

 

Dagen efter hittar jag återigen 1010. Denna gången höjer jag upp och får syn från två håll.

 

Flopp: 3s Js 7k

 

Jag checkar, spelare 2 (77) höjer och jag återhöjer varpå han synar. Vi både sitter med ca 800 SEK vardera. Potten är nu uppe i 200.

 

Turn: 10h

 

Bra, där satt setet. Den enda hand som kan tänkas slå mig nu finns intepå kartan, eller jo men visst....

 

River: 7s !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hur är det möjligt!???!

 

Killen sätter fyrtal, jag betar ut 100 SEK och han slår om och återhöjer till 400 SEK, ett äkta värdebet. Jag sätter honom för ett ögonblick på färg då killen måste reraisat på något, FYRTAL existerar inte i min värld, jag vill inte veta av det, det skall inte hända! Självklart synar jag och återigen en dunderförlust denna andra vecka in på det nya året. GOTT JÄVLA NYTT POKERÅR!

 

3 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: fatalista (307.40)

Plats 2: MasterTilt (1030.25)

Plats 3: c621963 (878.70)

Plats 4: joker27 (489.25)

Plats 5: conta (1655.20)

Plats 6: Thess (917.50)

Plats 7: B_lawless (600.83)

Plats 8: kanonkalle (480.85)

Plats 9: seve71 (249.51)

Plats 10: CSampaio (727.90)

seve71 lägg LM 2.50

CSampaio lägg SM 5.00

** Giv **

fatalista [N/A, N/A]

MasterTilt [N/A, N/A]

c621963 [N/A, N/A]

conta [N/A, N/A]

Thess [N/A, N/A]

B_lawless [N/A, N/A]

kanonkalle [N/A, N/A]

seve71 [N/A, N/A]

CSampaio [10r, 10s]

*** Bet Runda 1 ***

fatalista Lägg

MasterTilt Lägg

c621963 Lägg

conta Lägg

Thess Syna 5.00

B_lawless Passa

kanonkalle Lägg

seve71 Syna 5.00

CSampaio Passa

*** Flop(Board): *** : [3s, Kns, 7k]

*** Bet Runda 2 ***

seve71 Passa

CSampaio Satsa 15.00

Thess Syna 15.00

B_lawless Lägg

seve71 Lägg

*** Turn(Board): *** : [3s, Kns, 7k, 10h]

*** Bet Runda 3 ***

CSampaio Passa

Thess Satsa 45.00

CSampaio Syna 45.00

*** River(Board): *** : [3s, Kns, 7k, 10h, 7s]

*** Bet Runda 4 ***

CSampaio Satsa 100.00

Thess Höj till 400.00

CSampaio Syna 400.00

*** Showdown *** : Rake: 20.00 Totalpott: 920.00

Thess [7h, 7r] Fyrtal i sjuor Vinst :920.00

CSampaio Visar ej Vinst :0.00

 

 

Senare samma dag limpar jag med 8r 10r.

 

Flopp 10 10 3 regnbåge

 

Fyra spelare är med i denna pott, varpå spelare 1 betar 20 i en pott på initialt 20. Alla fyra spelare inklusivemig synar. Potten således uppe i 100 riksdaler.

 

Turn: A

 

Nu återhöjer jag spelare 2:s bet på 40 SEK och slår om till 115 SEK. Får två syner, givetvis ringer varningsklockorna här. Inga färgdrag, inga troliga eller realistiska stegedrag. Nån måste ha setat 3:orna på floppen. JAG VET DETTA men ändå synar jag ett 100 SEKs värdebet efter river som är ett betydelselöst kort. Ännu en storförlust.

 

I det sista fallet skulle jag kunnat komma undan billigare men ALDRIG i de två första fallen, utgår man från högre set och fyrtal kan man lika väl sluta spela poker. Detta är exempel på grymma och sadistiska statistiska avvikelser åt fel jävla håll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som du säger är det ju inte särskilt mycket du kan göra på varken första eller andra handen. Bara att leva med att du blev slagen av AA.. Först vill jag dock säga att det är ganska komiskt att samtliga av er limpar med sådan händer som ni gör. AA, TT samt 77 och att alla sedan träffar set på floppen. Inget att göra i detta läget alltså, du måste ge dig själv kredit för att du har bästa handen eftersom det är noll action preflop. Frågan är huruvida du hade fått ut någon mer info genom att höja preflop och på så sätt kunna placera honom på ett högre pocket?..

 

Han nummer 2 förstår jag inte varför du checkraisar på floppen över huvud taget . Hellre betta ut och veta vart du står direkt. Genom att göra checkraisen kan han mycket enklare slowspela sitt set i 7or och på så vis extrahera mer pengar av dig på turn om du fortsätter bomba med andra paret. Nu har du ju tur i oturen och träffar 10orna på turn. Inget att göra åt saken bara att försöka dra ut så mycket som möjligt av killen i fråga. När rivern kommer finns som sagt bara 2 händer som slår dig. Beroende på din read på killen samt stackdjupet får du därav dra slutsatsen av hur stor sannolikhet det är att han sitter med fyrtalet. Man tror aldrig att fi sitter med 4 of a kind, men man känner det ofta på sig. Och allt som oftast när man synar ner visar det sig att man har rätt.

 

Sista handen tycker jag du ska beta redan på floppen även om det är en ofarlig flopp.. Du är om jag uppfattade det rätt, trots allt uppemot 5 spelare. Och eftersom du känner på dig att han sitter med set i 3or bör du antagligen lägga bort denna hand eftersom du sitter med en kass kicker?? och kan hamna i problem med den.

 

Mina reflektioner än så länge, får se om jag kommenterar dem ytterligare senare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...