Gå till innehåll

Kontorstol


mended

Recommended Posts

Någon som har erfarenhet av kontorstolarna Herman Miller Aeron eller Herman Miller Mirra? Aeron ligger på 12500 kr + moms och Mirra på 8500 kr + moms.

 

Jag har hittills bara spanat på dessa på nätet och de verkar riktigt grymma. Skall provsitta dessa i början av nästa vecka.

 

EDIT: Bild på Mirra: http://www.inred.se/files///Herman%20Miller/455-2-L.jpg

 

mended

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att jag väljer väljer Herman Miller före Kinnarps beror hittills på att HM's stolar har ett luftsystem som gör att man inte blir varm samt att HM har vunnit otaliga utmärkelser för sin ergonomi. HMs stolar är i mitt tyckte dessutom långt mkt snyggare än Kinnarps.

 

Kinnarps priser är även de relativt höga så jag tror man får mer för sina pengar genom att välja HM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I veckan provade jag stolarna Aeron och Milla på Senab i Göteborg. Ingen utav stolarna imponerade - varken i utseende eller ergonomi. Hade väntat mig något klart över det vanliga med tanke på priset.

 

Blir att testa Kinnarps stolar. Återkommer med kommentarer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När vi endå snackar kontorsstolar så har jag lyckats knäcka min vanliga ikeapall på mitten, så jag ska också köpa en ny. Men eftersom jag är i andra änden av pokervärlden så får jag rikta in mig på det billigare sorten. Ska till fynda idag och kolla på en fin stol för runt 500lappen! Återkommer jag me!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Har precis beställt en EFG stol splice heter den.

6K plus moms.

EFG kontorsstol

 

Helt otrolig skön ,många inställningar, samt ett enormt bra svankstöd.

Någon blåsa i ryggstödet som kan göras gigantisk. Köpte till nackstöd.

Räfflat fotkryss så att man kan ha fötterna där utan att glida av.

 

 

Testade även en konkurrents stol RH-Form. Såg plastig ut men enormt skön den med.

 

Största skillnaden var armstöden. EFG vann där.

Dock så hörde jag att det fanns ett par sorter att valja mellan

RHFORM kontorstolar

Priset var dock lägre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När vi endå snackar kontorsstolar så har jag lyckats knäcka min vanliga ikeapall på mitten, så jag ska också köpa en ny. Men eftersom jag är i andra änden av pokervärlden så får jag rikta in mig på det billigare sorten. Ska till fynda idag och kolla på en fin stol för runt 500lappen! Återkommer jag me!

 

vilken blev det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
När vi endå snackar kontorsstolar så har jag lyckats knäcka min vanliga ikeapall på mitten, så jag ska också köpa en ny. Men eftersom jag är i andra änden av pokervärlden så får jag rikta in mig på det billigare sorten. Ska till fynda idag och kolla på en fin stol för runt 500lappen! Återkommer jag me!

 

vilken blev det?

 

Det blev en för 575 :- Jag gillar den, man sitter rakt i ryggen men fortfarnade väldigt bekvämt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

hittar ingen tråd om sköna fåtöljer så "kapar denna" lite.

 

har googlat lite på olika fåtöljmodeller och tror mig kommit fram till denna:

http://moblerawebshop.e-butik.se/?ref=pricerunner&artnr=monaco-1-B

 

surfar man lite på mio (under fåtöljer, Como) så ser samma modell ut att kosta ca 6k kr, är det stor kvalitetskillnad tro?

 

Ikeas hemsida hitta jag heller ingen "skön" variant på heller, någon som har något bra tips som jag missat???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har googlat lite på olika fåtöljmodeller och tror mig kommit fram till denna:

http://moblerawebshop.e-butik.se/?ref=pricerunner&artnr=monaco-1-B

 

surfar man lite på mio (under fåtöljer, Como) så ser samma modell ut att kosta ca 6k kr, är det stor kvalitetskillnad tro?

 

För något år sedan köpte jag en skinnfåtölj. Innan dess hade jag botaniserat runt lite i olika butiker och kom fram till att det är STOR skillnad mellan budgetskit och kvalitet. Jysk har t.ex. ett antal skinnfåtöljer med priser från 1,000 - 3,000 kr. Alla är total skit. Jämför man med t.ex. MIO så är skillnaden total.

 

MIO har ett stort antal fåtöljer som är riktigt sköna, men priset är givetvis därefter. Jag valde en budgetvariant på MIO, fåtöljenBonn, som kostar 3,000 kr. Den var extremt mycket bättre än fåtöljerna på Jysk och Ikea.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...