Gå till innehåll

Allt om Turneringsresultat ITM!


Papa Kubo

Recommended Posts

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vilket Spel : Texas Hold'em NL 50K guarantee

Antal Spelare : 417

Inköp : 100+10

Placering : 50 (precis ITM)

Pris : $275

Site : Empire Poker

Comment: Hade bestämt mig för att folda mig ITM men sista handen när det var 52 spelare kvar fick jag KK, en shortstack innan mig trycker och en annan som täckte mig synade så var jag faktist på väg att folda för att komma ITM, men jag kunde inte släppa KK. Så jag synade en hade JJ och den andra hade AA. AA'n stod.

 

Jag slutade dock på 50:e plats ändå.

 

Var helt nöjd med det med tanke på pristrukturen så hade jag knappt tjänat nåt mer på att komma på 30:e plats...

 

Ett bra turneringen med mycket fisk tycker jag spelade helt rätt men fick inte så bra kort fick QQ och KK en gång annars var det bara dynga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Freeroll Prima raked hands.

 

Antal pers:477

 

Inköp 100 rejkade händer.

 

Position 2a

 

Vinst 120 dollar

 

Skönt att vinna lite gratis pengar. Var nere på 700 i marker i första pausen men kämpa mig upp

 

Najs! Hur många deltagare?

 

477 står det klart o tydligt 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel: Texas Hold'em NL

Antal Spelare: 79

Antal Platser Betalda: 13

Inköp: 75€ 3000 Guaranteed

Placering: 1

Pris: 2032€

Site: 24hpoker

 

Spelade nog min bästa poker någonsin och var aldrig riktigt illa ute. Turneringens bästa hand var nog ändå alldeles i början när jag synade en liten höjning med 910s. Jag var uppe mot två fi och efter floppen hade jag open ended straight draw och ett backdoor flush draw. Jag synar ett bet från fi1 och efter det kommer ett stort raise från fi2 (sätter honom på högt pp), fi1 (det var svårt att sätta honom på något) synar och jag ställer in. Båda två synar och jag klonkar stegen på river! 8-) Fi2 hade mycket riktigt QQ och fi1 hade stegdrag som jag...dock lägre. Hade jag åkt så hade jag köpt in mig igen och jag var säker på att båda skulle syna mitt all-in så jag tyckte att jag fick odds för mina drag också.

 

I vilket fall så är nu detta min största vinst någonsin! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel : Texas Hold'em NL Turbo

Antal Spelare : 22

Antal Platser Betalda : 3

Inköp : $5 + $.25

Placering : 1

Pris : $55

Site : Everest Poker

 

Det här passade mig mycket bra, var så kort tunering så jag han knappt göra nått misstag. Hade lite flyt och lyckades med en rejäl utdragning: All in pre flop med TJo mot 99 och QJo, lyckas sätta en runner-runner kåk. Slutade iaf med HU där jag hade mycket mer chips än den andra killen så han kunde inte ens betala blindsen när det började. Han vann iaf tre raka händer men sen vann jag med Q2o mot A7o där jag klonka tvåan på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel : Texas Hold'em NL Turbo

Antal Spelare : 908

Antal Platser Betalda : 100

Inköp : Freeroll ($100 turbo)

Placering : 4:a

Pris : $6

Site : Multipoker

 

Spelade bra, hade några turhänder som man måste ha i Turbo-freerolls. Hade mycket flyt på finalbordet där jag slapp BB som var 100 000 två varv pga att folk åkte ut framför mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min tredje topplacering i en MTT på ett par veckor - jag kanske ska lägga mer tid åt turneringspoker. Det är dessutom jäkligt kul, mycket roligare än cashgame.

 

Vilket Spel : Texas Holdem No Limit

Antal Spelare : 207

Antal Platser Betalda : 20

Inköp : $5

Placering : 2

Pris : $202

Site : Betsson

 

Nästan en fördubbling av min bankrulle. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel : Texas Holdem No Limit

Antal Spelare : 100

Antal Platser Betalda : 10

Inköp : $10 + 1

Placering : 3:a

Pris : $125

Site : Expekt

 

Spelade tight solid poker fram till det återstod 5 spelare. Spelade väl där mitt livs poker men åkte ut med KK mot A4, klonka A på turn. Inte mycket att göra, men 3dje-platsen var en stor besvikelse eftersom det kändes som att jag hade greppet över de två andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel : Texas Holdem No Limit

Antal Spelare : 450

Antal Platser Betalda : 50

Inköp : 30$ + 3

Placering : 5

Pris : $742.50

Site : party poker

 

Brukar aldrig lira MTT, men ibland händer det. Detta var en speed turnering och det handlar mycket om tur när det är ca 80 kvar, men jag är lika glad för det ! Puss och kram sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel : PL hold'em

Antal Spelare : 67

Antal Platser Betalda : 12

Inköp : €40 + 1 rebuy

Placering : 1:a :D

Pris : €1089

Site : Unibet

 

Efter att ha dragit ut med en 2-outare på bubblan och satt ett fyrtal med AT mot AK så tog jag hem hela fadderullan.

 

Svävar som på moln nu och det kändes som jag förtjänade detta efter ett par bisarra veckor med utdragningar och allmänt djävulskap! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel : Texas Holdem Limit

Antal Spelare : 16

Antal Platser Betalda : 3

Inköp : 100+20 SEK

Placering : 2:a

Pris : 450 SEK

Site : Live på It was suited (Borås)

 

Spelade mitt spel hela turneringen och hade ingen egentlig chans heads-up sen slaskkungen Timmi norpat åt sig bubblans och tredjepristagarens marker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel : Texas Holdem No Limit

Antal Spelare :283

Antal Platser Betalda : 1-20

Inköp : Freeroll

Placering : 1

Pris : $275

Site : Ladbrokes

 

Första turneringsvinsten, kul trots att d var en liten freeroll :)

Inte illa med $275 för en freeroll! Var det "raked hands" eller något sånt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel : Texas Holdem No Limit

Antal Spelare : 497

Antal Platser Betalda : 21

Inköp : 30 rakeade händer

Placering : 4

Pris : €42

Site : 24h

 

Det här är tredje gången jag kommit till finalbordet i en sådan här slaskturnering, de två tidigare var freerolls på Prima. Jag känner att jag måste göra något rätt, men har inte bankrulle...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel : NL Hold'em

Antal Spelare : 5402

Antal Platser Betalda : 30

Inköp : Freeroll ( $200)

Placering : 4:e

Pris : $ 16

Site : Expekt.com (14.00 Freeroll)

 

Har bara lirat online i ett par veckor. Och är helt ÖVERLYCKLIG att komma fyra av 5402 st. Det är jag ruskigt nöjd med. Särksilt när jag var nere på 7600 när vi var 500 pers kvar. Jag spelade väldigt varierande och testade lite ruggiga moves som jag inte trodde jag hade ballar att göra. Men det gick nästa vägen.

 

Sedan samma kväll så drog jag en bords $5 + $1 SNG på Empirepoker.com och blev 2:a. Drog hem ytteliggare $15. Ett bra resultat för mig. Har ju inte lirat på nätet så mycke. Men det är väl småpotatis för många här. Men alla ska vi vägen vandra.

 

Tack för ordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel: Texas Hold'em NL

Antal Spelare: 125

Antal Platser Betalda: 18

Inköp: 15€ Rebuy 1+1

Placering: 1

Pris: 678€

Site: 24hpoker

 

Äntligen säger jag bara! :) Efter att ha haft någon vecka med mindre bra turneringsresultat så slog jag till med två förstaplatser på en dag. Den ena var förvisso bara i en 20 000€ satellit men folk spelade ändå någorlunda seriöst efter att vi var garanterade ett säte. Den andra vinsten var självklart i denna turnering där jag spelade bra och stabilt. Dessutom lyckades jag i en sjuk pott gå från ca 20 000 till nästan 100 000 efter att vi varit fyra eller fem all-in preflop, jag floppade set med damer. Därför hade jag en ganska stor chip lead på finalbordet som jag utnyttjade genom att spela rätt kort vid rätt tillfällen (jag hade mycket tur också). Nu hoppas jag att det går lika bra i 20 000€ Guaranteen på tisdag! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antal Spelare: Typ 2100

Antal Platser Betalda: 250

Inköp: 100 + 10 $ . Betalade 11 $ via satelit.

Placering: 17

Pris: 1750 $

Site: Pacifik Poker

 

Spelade hyfsatt bra. Var ganska såsig i huvet efter sex timmars spel så jag gjorde väl ett par misstag. Det var ett tag sedan jag fick ett hyfsatt resultat i en större turnering så jag är nöjd. Hade gärna tagit mig till finalbordet men fick bara skitkort mot slutet. Shit happens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antal Spelare: 555

Antal Platser Betalda: 80

Inköp: Freeroll (100 raked hands)

Placering: 2

Pris: $120

Site: Expekt

 

Spelade förvånande bra och la mig oftast vid rätt tillfälle..fast i HU så blev jag krossad :P

Största turneringsvinsten :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...