Gå till innehåll

Allt om Turneringsresultat ITM!


Papa Kubo

Recommended Posts

Vilket Spel : Texas Holdem NL

Antal Spelare : 62

Antal Platser Betalda : 10

Inköp : $10+1

Placering : 1:a

Pris : $186

Site : Expekt

 

Första turneringsvinsten! Efter väldigt många top 5-placeringar gick det äntligen hela vägen. Spelade mycket bra fram till finalbordet där jag blev shortstacked ganska snabbt efter två misslyckade steal-försök. Dubblade upp mig två gånger med AQ i båda fallen. Hade en flythand när vi var 4 kvar då jag träffade trissen på rivern efter all-in med 1010 preflop (fick outs till flushen på turn också så jag hade några fler outs). Heads-up-spelet gick ganska snabbt. Han försökte stjäla hela tiden, satte honom till slut med AQ (Igen!) mot Q10. Då hade jag 90% av chipen, och saken var biff några händer senare. Ska spela liveturnering om 1 timme, hoppas flytet håller i sig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vilket Spel : Texas Holdem Pot Limit

Antal Spelare : 54

Antal Platser Betalda : 10

Inköp : 5+1

Placering : 7

Pris : $ 13.5

Site : Expekt

 

Losa 90% av min stack precis innan finalbordet för att en tomte inte lärt sig spela KK så det är helt omöjligt att läsa den handen när man själv har QQ :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel : Texas Holdem No Limit

Antal Spelare : 250

Antal Platser Betalda : 27

Inköp : 20+2 Rebuy

Placering : 3

Pris : $ 2352

Site : Stars

 

Min första större utbetalning från en turnering och ett välbehövligt tillskott till rullen. Mycket trevligt, särskilt som jag 2 gånger var rejält shortstackad, typ 1,5-2 BB.

 

Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel : Texas NL. (pf.nu tournament of railbirds)

Antal Spelare : 62

Antal Platser Betalda : 10?

Inköp : 10+1€

Placering : 1

Pris : 179€

Site : 24h

 

Vilket Spel : 15€ rebuy på 24h

Antal Spelare : 142

Antal Platser Betalda : 27

Inköp : 15€

Placering : 1

Pris : 752€

Site : 24h

 

Började lira cashgame, för första gången på länge, förra veckan och har vart inne i en helt sjuk badstreak. Tröttnade på cashgamesen och gav mig på lite turneringar igen, där badstreaken var som bortblåst.

 

Spelade väl helt okej i pf turneringen med få misstag och men med det som behövs för att vinna, inget extremt dock.

 

I 15€ så spelade jag också helt okej, men typ halvvägs in i turneringen spårade allt ur. Vann säkert 15 allins (då fi vart allin) i rad där jag var favorit många men knappast alla. Sista timmen var jag chipleader och hade hela tiden 2-3 ggr så mycket som 2:an. Kom till finalbordet med nästan hälften av alla chips och fortsatte det flyta på. HU hamnade jag med ca 5 ggr större stack och fi gav bort sina pengar genom alldeles för passivt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel :NL THE $10'000 guaranteed

Antal Spelare : 209

Antal Platser Betalda : 27

Inköp : $25+2 (före $4 tillbaka i bonus)

Placering : 3

Pris : $1160

Site : Bodog

 

Tycker att jag spelade riktigt bra hela turneringen, läste mina motståndare väldigt bra utom vid två nyckelhänder... i den sena början / tidiga mitten synade jag en all-in med KK, min opp hade AA, synd för mig. Ned på 245 chips (1'000 i start) med 30/60-mörkar. Lite tur, många trevliga steals och några fisksynar av motståndare senare var jag efter ytterligare trekvart chipleader, och sedan var jag aldrig sämre än fyra. Näst sista handen trodde jag att jag hade en bra read, och synade en all-in med A8 medan han hade A9s. 25k kvar, all-in nästa hand med K8o, syn av 66, 8 på flop men 6 på river. Lite surt att ettan fick oändligt mycket mer (nästan), men jag är jättejättenöjd ändå. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel: Texas Hold'em NL

Antal Spelare: 216

Antal Platser Betalda: 36

Inköp: 75€ 7500 Guaranteed

Placering: 3

Pris: 1813€

Site: 24hpoker

 

Som jag skrev tidigare i den här tråden så hade jag bara 75:an kvar att komma ITM i...och vilken jackpot det blev om man säger så! Min största vinst någonsin. :D Hade dock lite otur i sista handen där jag floppade set i knektar men fi får stege på Turn.

 

Tack till alla er från PF som hejjade fram mig! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel : NLTE

Antal Spelare : kring 5000

Antal Platser Betalda : 100

Inköp : freeroll

Placering : 1

Pris : WSOP biljett o.s.v till ett värde av 13.500 $

Site : Expekt

 

Den sitter ganska fint.

 

grattis!

 

Nu när du skrivit detta så är du också "tvungen" att live-rapportera från tävlingen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel : No limit Texas hold 'em

Antal Spelare : 18

Antal Platser Betalda : 3

Inköp : $10+$1

Placering : 3

Pris : $36

Site : Everest Poker

Åkte med A :spade: 4 :spade: mot Q :heart: T :heart: Chipleader hade ~3ggr mer än jag och den andra killen hade, så jag kände att andra plats inte var något att satsa på utan gick all in, han synade och drog ut mig med en stege =/ annars hade jag legat riktigt bra till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel : No limit Texas hold 'em

Antal Spelare : 250

Antal Platser Betalda : 10

Inköp : Free roll

Placering : 4

Pris : $1 + en bronspolett

Site : Everest Poker

 

Spelade en turnering till, alla de tio första fick en bronspolett + $1, vilket är det samma som ett inköp till en tunering, typ. Skönaste handen var när det var ~25 pers kvar och jag får AA, bettar pott en kille går all in jag synar och han visar upp KK. Härligt tänker jag, men så kommer en Kung som första kortet, tusan också! där är man körd! Men jag på river så kommer ett Ess och jag vinner. :D. Rättvisa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel: Texas Hold'em NL

Antal Spelare: 87

Antal Platser Betalda: 14

Inköp: 75€ 3000 Guaranteed

Placering: 1

Pris: 1903€

Site: 24hpoker

 

Det här med största vinst börjar bli uttjatat...men ja...nu hände det igen! ;) Spelade mycket dåligt i början då jag bluffade för ofta och fick mothugg (vilket inte hände kvällen innan)...till slut ställde jag in med 99 med ca 1500 marker kvar och fick två syn, jag överlevde och efter en uppdubbling med stege mot set så var jag helt plötsligt 2:a i pausen. Detta ändrades snabbt då jag fortsatte spela kasst men efter ytterligare en uppdubbling så kom jag till finalbordet med ca 15000 marker (7 av 9). Ställde in med A10o och fick syn av AJo...lol...och sedan kom 10:an på Turn! :) Efter ytterligare vinster var jag chipleader och där stannade jag kvar, förutom ett besök på 2:a platsen i HU-spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel : Texas Hold'em NL

Antal Spelare : 36

Antal Platser Betalda : 5

Inköp : $2,50 + 0,25

Placering : 2

Pris : $ 139,20

Site : Pacific

 

Hade turen att hitta en turnering med låg buy-in, garanterad prispott och riktigt få deltagare och kom därifrån med en fin slant :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina två första ITMare kom på rad igår och i förrgår :)

 

Vilket Spel : Texas Hold'em NL

Antal Spelare : 61

Antal Platser Betalda : 10

Inköp : $10 + 1

Placering : 4

Pris : $ 60

Site : Interpoker

 

Vilket Spel : Texas Hold'em NL

Antal Spelare : 200

Antal Platser Betalda : 20

Inköp : £4 + 0.25

Placering : 6

Pris : £20

Site : Interpoker

 

Har bara kommit itm en gång förut, men då hade jag extrem tur. Denna gång hade jag nånstans mittemlellan tror jag :) Lite tur kasnke ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

~1-15:e Januari

--------------------

Vilket Spel : Texas Holdem NL

Antal Spelare : 234

Antal Platser Betalda : 30

Inköp : $100+$9

Placering : 1:a

Pris : ~$12,000

Site : Lad

 

--------------------

 

Vilket Spel : Texas Holdem NL

Antal Spelare : 160

Antal Platser Betalda : 20

Inköp : $20+$2

Placering : 1:a

Pris : ~$1,100

Site : Lad

 

-----------------------

 

Vilket Spel : Texas Holdem NL

Antal Spelare : 197

Antal Platser Betalda : 30

Inköp : $300+$9

Placering : 2:a

Pris : ~$17,000

Site : Lad

 

:twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...