Gå till innehåll

Allt om Turneringsresultat ITM!


Papa Kubo

Recommended Posts

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

 

Det kan man lungt säga, vore roligt om någon med mycket fritid räknade ihop alla vinster. Skulle nog bli en ganska stor summa det.

 

Jaja, ok.

 

Vinster i $: $154566.05 (1 089 092 SEK)

 

Vinster i €: 8147 (73 932 SEK)

 

Vinster i £: ~£160 (2115 SEK) Jag kan ha missat en £-vinst

 

Vinster i SEK: ~1600

 

 

Samanlagda vinster: 1 166 739 SEK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det kan man lungt säga, vore roligt om någon med mycket fritid räknade ihop alla vinster. Skulle nog bli en ganska stor summa det.

 

Jaja, ok.

 

Vinster i $: $154566.05 (1 089 092 SEK)

 

Vinster i €: 8147 (73 932 SEK)

 

Vinster i £: ~£160 (2115 SEK) Jag kan ha missat en £-vinst

 

Vinster i SEK: ~1600

 

 

Samanlagda vinster: 1 166 739 SEK

 

20% borde ju gå till en bonuspott i nästa pf.nu 2-7 turnering.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel: Texas Hold'em, No limit

Antal Spelare: ~130

Antal Platser Betalda: 20

Inköp: $10+1

Placering: 3

Pris: $122

Site: Pacific

 

Min största vinst hittills i min ytterst korta MTT-karriär, och det trots att jag inte fick speciellt bra kort. Lirade tight dock och lyckades välja rätt lägen för blind steals, sen var kanske all-in synen med 88 på knappen lite dum efter att ha blivit re-raisad av bb med syn av sb.. Men men, jag var shortstackad trots allt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel: Texas Hold'em, No limit prima 100k guarantee

Antal Spelare: 687

Antal Platser Betalda: 70

Inköp: $100+10

Placering: 28

Pris: $550

Site: expekt

 

 

weehoo andra gången jag provar 100k guarantee turneringen å jag kommer på en 28:e plats. var väldigt nära att åka ut precis före ITM men lyckades hålla mig kvar. sen fick jag flyt och gick från 10k till 70k på några händer å låg som bäst 6:a men jag tappade igen. rätt nöjd ändå.

 

kan nämna en 59 och 51 plats i 20k guaranteen i torsdags å fredags gav oxå lite dollar =) 3 ITM på 4 försök senaste dagarna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel : Pot Limit Texas Holdem, Rebuy

Antal Spelare : 242

Antal Platser Betalda : 20 (?)

Inköp : $1 + $0 + $1 (gjorde add on)

Placering : 1

Pris : $154

Site : Prima (bet365)

 

 

Vilket Spel : No Limit Texas Holdem

Antal Spelare : 150

Antal Platser Betalda : 27

Inköp : €10 (€200 added)

Placering : 3

Pris : €159

Site : 24h

 

 

Tack vare detta slutade helgen +$170 i stället för -$170 (hade inneburit min klart största downswing) eftersom allt annat gått helt åt skogen. Får väl härda mig en annan gång... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel: Texas Hold'em, No limit prima 100k guarantee

Antal Spelare: 687

Antal Platser Betalda: 70

Inköp: $100+10

Placering: 28

Pris: $550

Site: expekt

 

 

weehoo andra gången jag provar 100k guarantee turneringen å jag kommer på en 28:e plats. var väldigt nära att åka ut precis före ITM men lyckades hålla mig kvar. sen fick jag flyt och gick från 10k till 70k på några händer å låg som bäst 6:a men jag tappade igen. rätt nöjd ändå.

 

kan nämna en 59 och 51 plats i 20k guaranteen i torsdags å fredags gav oxå lite dollar =) 3 ITM på 4 försök senaste dagarna

 

kom lite bättre än dig, femteplats *retas*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GKillah:

Hade jag dock fått en aning sämre kort eller gjort ett misstag till så hade jag hamnat på typ 345:a plats. Lotteri, säger jag och kan inte direkt påstå att jag lärde mig något speciellt heller...

 

Någon som på allvar lirar dessa turborullar?

 

53 spelare kvar i en turbofrirulle på multi en gång och jag gick all-in massivt med typ 85o. Praktiskt taget hela bordet synade och det skyfflades marker hit och dit. När allt var utrett visade det sig att jag landade någonstans runt plats 20 och fick några cent i pris. Så ca 30 personer blev eliminerade medan min all-in höll på. :lol: Dessa turbo-rullar ska spelas för humorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel: Texas Hold'em, No limit prima 100k guarantee

Antal Spelare: 687

Antal Platser Betalda: 70

Inköp: $100+10

Placering: 28

Pris: $550

Site: expekt

 

 

weehoo andra gången jag provar 100k guarantee turneringen å jag kommer på en 28:e plats. var väldigt nära att åka ut precis före ITM men lyckades hålla mig kvar. sen fick jag flyt och gick från 10k till 70k på några händer å låg som bäst 6:a men jag tappade igen. rätt nöjd ändå.

 

kan nämna en 59 och 51 plats i 20k guaranteen i torsdags å fredags gav oxå lite dollar =) 3 ITM på 4 försök senaste dagarna

 

kom lite bättre än dig, femteplats *retas*

 

 

He he heter du che på expekt oxå?

 

men du är väl nästan proffs lr? jag är glad att jag kom i pengarna i expekts svåraste turnering

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel: Texas Hold'em, No limit 20 000 guarantee

Antal Spelare: 890

Antal Platser Betalda: 80

Inköp: $10+1 en add-on 10

Placering: 12

Pris: $176

Site: Expekt

 

 

ITM i tre 20 000 guarantee i rad! börjar få riktig kläm på det här nu. Gick lite mer upp och ner än vanligt idag men jag lät andra göra misstagen å åka ut å kom långt på det den här gången.

Lite tråkigt var när jag åkte ut, hade KJ å en av chipleadersarna synade med KQ. å på rivern kom min efterlängtade J! men i samma veva som man börjar jubla så ser man att min fina kneckt gav honom en flush när fyra kort på bordet var klöver.

 

börjar känna riktig vittring på finalbordet igen nu, hoppas det kommer under veckan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel: Texas Hold'em, No limit prima 100k guarantee

Antal Spelare: 687

Antal Platser Betalda: 70

Inköp: $100+10

Placering: 28

Pris: $550

Site: expekt

 

 

weehoo andra gången jag provar 100k guarantee turneringen å jag kommer på en 28:e plats. var väldigt nära att åka ut precis före ITM men lyckades hålla mig kvar. sen fick jag flyt och gick från 10k till 70k på några händer å låg som bäst 6:a men jag tappade igen. rätt nöjd ändå.

 

kan nämna en 59 och 51 plats i 20k guaranteen i torsdags å fredags gav oxå lite dollar =) 3 ITM på 4 försök senaste dagarna

 

kom lite bättre än dig, femteplats *retas*

 

 

He he heter du che på expekt oxå?

 

men du är väl nästan proffs lr? jag är glad att jag kom i pengarna i expekts svåraste turnering

 

I lördas hade jag nicket chatguard. har några nicks som jag turas om med. (hade en del tur i touren även, nere på 2,5 blind med 30 pers kvar efter losat två coinflips så återkomsten därifrån var tursam)

 

Proffs skulle jag aldrig kalla mig då jag främst studerar men har väl kunnat leva på pokern ett bra tag nu.

 

Bra jobbat i alla tours annars, låter som en tidsfråga innan stora vinsten kommer. Tips: spela en del sng om för att träna slutfaser i tours.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förmodligen både tvåbords sng och vanliga då de påminner e aning om slutfaserna i multitours. Inköp bör du väl spela där du känner att du själv trivs. Så att du spelar optimalt och inte är rädd för att förlora för mycket eller tvärtom inte bryr dig.

 

Om du vill kan vi ju snacka en del under nästa veckas 100k för att ge varandra synpunkter på vissa händer i touren.

Skicka ett pm om det i såna fall. Alltså lördagen den 5:e tror jag. (drar på semester imorgon.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel: Texas Hold'em, No limit 2.5k guarantee

Antal Spelare: 670

Antal Platser Betalda: 60

Inköp: fri rulle

Placering: 1

Pris: 625 dollares

Site: Nordoc Bet

 

Deras birthday freeroll. Första tuneirngs vinsten, men har som bäst förut kommit 7. Chipleader i sort sätt hele itm. Fast mindre en hälften i headsup,,men vann efter att erbjudit split som han tacka nej till :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel: Texas Hold'em, No limit 100k guarantee

Antal Spelare: 701

Antal Platser Betalda: 701

Inköp: $100+10

Placering: 5

Pris: $5.500

Site: Expekt

 

Jag är superglad men det finns smolk i bägaren. Jag var tvåa i chips o petade in alltihop med A6. Jag trodde det låg ett ess på brädan (syntes inte eftersom stacken var för hög). Det visade sig att jag hade nada.

 

Känns litet surt men.........

 

Pucko mig :))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel: Texas Hold'em, No limit 100k guarantee

Antal Spelare: 701

Antal Platser Betalda: 701

Inköp: $100+10

Placering: 5

Pris: $5.500

Site: Expekt

 

Jag är superglad men det finns smolk i bägaren. Jag var tvåa i chips o petade in alltihop med A6. Jag trodde det låg ett ess på brädan (syntes inte eftersom stacken var för hög). Det visade sig att jag hade nada.

 

Känns litet surt men.........

 

Pucko mig :))

Det står väl också på brädan att du har A high. Såg den handen, det var ju katastrofalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel: Texas Hold'em, No limit

Antal Spelare: 6000

Antal Platser Betalda: 130

Inköp: Freeroll

Placering: 1

Pris: $1048

Site: Prima (expekt)

 

Expekts 3000k freeroll!

Riktigt jävla glad efter den där vinsten, var aldrig beredd på det. Bra spel blandat med en jäkla massa tur. Min största vinst hittills i alla fall :) Hur månag här har lyckats vinan en expekt freeroll? Läste något om att det bara var 2 st.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel : Texas Holdem NL

Antal Spelare : 750

Antal Platser Betalda : 70

Inköp : 10$

Placering : 1:a

Pris : $5000

Site : Prima

 

så nu var det min tur att skriva av mig lite.

Vann precis 20k guaranteed på prima! 10$ buyin.

5k$ i förstapris efter uppåt en timmes kämpande heads up och den värsta comeback jag nåsin sett.

 

jag hade 50k mer än FI (2,7 miljoner marker i spel, blinds 60k/120k). Får JKs fi höjer, jag reraisar han går all in med A6. floopen Jx6 turn x och jag tror att segern är klar. River 6!!! och jag är lämnad med en 50:e del av FI's stack. Skriver gg, well played i chatten och har i princip gett upp. Får 92o mot FI AQs, drar ut med en 2:a på floppen. nästa hand, allin med 67o mot fi 56s. flopp 234, 2 i en av mina färger. och jag har återigen gett upp. turn min färg, river min färg och jag är nästan tillbaka.

 

lyckas kämpa mig upp till lika stack då Fi höjer pre, jag kollar på AKs och bara synar. floppen xxK, fi går allin jag synar. han vänder upp A9 och min hand håller. och matchen är över.

 

lirar i vanliga fall 0,25/0,5 bord så detta var ett ganska rejält lyft.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...