Gå till innehåll

Allt om Turneringsresultat ITM!


Papa Kubo

Recommended Posts

Vilket Spel : NL Texas Hold Em

Antal Spelare : 134

Antal Platser Betalda : 21

Inköp : 300VIP + 2 * 3€ re-buy + 3 * 3€ add-ons.

Placering : 12

Pris : Plats till €2000 guaranteed.

Site : Unibet

 

Gick all-in på det mesta direkt när jag hamna ITM :)

Får se hur det går på €2000 senare ikväll då!

 

edit :

Kan då berätta att jag var den första att ryka från turren, nötfärgen mot kåk. Blir sur på mig själv över att jag suttit och ansträngt mig så mkt för att komma dit sen slänger jag bort allting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Småsummor om man jämför med många andra.. Men man måste börja någonstans...

 

Vilket Spel: Texas Hold em, No limit

Antal Spelare: 40

Antal Platser Betalda: 5

Inköp: 10$+1$

Placering: 2

Pris: 100$

Site: Multipoker

 

Gick hyffsat hela turneringen.. Slog ut en kille som fick kåk när jag hade straight flush (han tyckte det gjorde ont) och en annan med kåk när jag fick fyrtal.

Var bland top 5 i chips större delen av tiden.

 

När jag och killen som vann var kvar så hade jag ca 22k chips och han 18k.

Fick AQos med SB, höjer 2xBB han går allin, det här var första given efter 3:an försvunnit. Men man kan inte lägga AQ på HU?

Callade och han visar K Js och parar sina kungar. Nästa giv går jag allin då jag fick 2 klädda kort och han får flush på rivern. Snabbt slut iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel : Turbo Frirulle NLT

Antal Spelare : 625

Antal Platser Betalda : 70

Inköp : $0

Placering : 6

Pris : $4

Site : Multipoker

 

Fanns inga passande turneringar när jag ville spela så jag fick testa denna turborulle;

 

Alltså, hur kan man betrakta detta spel som nåt annat än lotteri? Jag spelade lysande, fick bra kort och hade tur. Detta tog mig till finalbordet, var även i chiplead flera ggr (sen synade jag en shortstacks all-in med 10Jo från UTG, kanske inte så smart, förlorade och var tvungen att gå all-in med AJ, fick JJJ men förlorade mot QQQ)

 

Hade jag dock fått en aning sämre kort eller gjort ett misstag till så hade jag hamnat på typ 345:a plats. Lotteri, säger jag och kan inte direkt påstå att jag lärde mig något speciellt heller...

 

Någon som på allvar lirar dessa turborullar? :shock:

/G

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel: Texas Hold em, No limit

Antal Spelare: 794

Antal Platser Betalda: 69

Inköp: $11

Placering: 1

Pris: $2302,60 + $100 från lite PLOande med tomtarna på party ;)

Site: Ultimate bet $7500 Gar.

Tid: 5h 30 min...

 

Första MTT-vinsten!

 

Inget utöver det vanliga. Hade tur med att alla utom två favoriter inte sprack och en del coinflips i min favör, inte många dock + 2-3 dogs som gav utdelning på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel : NL Texas Hold Em

Antal Spelare : 6000

Antal Platser Betalda : 60-ish

Inköp : Freeroll

Placering : 13

Pris : 7$

Site : Expekt

 

 

Spelade säkert 6 timmar och hade en ruskig flyt tre gånger :D

 

Då det emellertid bara va 2 bord kvar var jag rejält shortstacked och åkte rätt snabbt. Men vafasen 13 av 6000 är ja riktigt nöjd med :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde hamnet högre i båda, chipleader inför finalbordet i båda två.

 

Vilket Spel : NL Texas Hold Em

Antal Spelare : 400

Antal Platser Betalda : 40

Inköp : $3 +0.5

Placering : 7

Pris : 42$

Site : Expekt

 

Jag och en till var stora chipleaders, shortstacked går all in med AJs, jag går all-in över honom med QQ, andra bigstacken synar med JJ. Blir glad när jag ser detta. 90% fördel mig att få ca ½ av alla marker, men han träffar J på floppen. Roligt med en outare.

 

Vilket Spel : PL Texas Hold Em

Antal Spelare : 70

Antal Platser Betalda : 10

Inköp : $5 +1

Placering : 5

Pris : 52$

Site : Expekt

 

Alla är mycket weaka och jag snor på som aldrig förr. Handen jag åker ut med har jag 93o i bb och får se gratis flopp som kommer J33, checkraisar FI som synar, turnen kommer ytterligare en J varpå FI går all in. Här slår det slint och jag synar, FI har såklart en J och jag är ute.

 

Tycker det är dax att vinna min första MTT snart, 4 finalbord och en fjärdeplats som bäst är inte kul!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel : NL Texas prima freeroll

Antal Spelare : 1000

Antal Platser Betalda : 80

Inköp : 100 rakade händer senaste dygnet

Placering : 2

Pris : 120 dollar

Site : TGC

 

 

Rätt nöjd med placeringen överlag då det var den bästa MTT placeringen jag någonsitt haft även om jag vann mer cash i en pf.nu turnering tidigare.

 

när det blir H2H så har jag ca 200k och den andra 700k men han spelar för passivt så ganska snart har jag ~100k mer och jag satsar stort med KQs och han svarar med en all-in vilken jag synar. Killen visar upp AK och tar potten. Mönstret fortsätter mitt aggressiva spel betalar sig och efter ett tar har jag bara marginellt mindre än honom. får J4 på handen och floppen kommer 44x checkar floppen, han med. Turn J = kåken. Checkar igen, han betar stort jag reraisar ordentligt och han går all in vilket jag med gör såklart. han visar upp 4K, jaha klart tänker jag förnöjt (han hade bara fått ett par 10k kvar) River K. *DOH*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel : PL Omaha

Antal Spelare : 125

Antal Platser Betalda : 18

Inköp : $20+2

Placering : 7

Pris : 87$

Site : Pokerstars

 

Ruggigt surt då jag var chipleader vid finalbordets början, men när CO raisar pott och man hittar AAJJ i BB så stoppar man in degen. Han har KKQ6 och klonkar Kung. Sen var man lite shortstacked och gick all-in med KQJT och så var man ute... :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel : 3,500 Guarantee NL Texas Hold Em

Antal Spelare : 127

Antal Platser Betalda : 10

Inköp : $25

Placering : 8

Pris : $140

Site : Prima, Expekt

 

Min största ITM vinst hitills :D

 

Förhoppningsvis så blir det fler ;)

 

Så du menar att du vunnit pengar utan att komma ITM :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel: Texas Hold em, No limit

Antal Spelare: 60

Antal Platser Betalda: 8

Inköp: 5$+1$

Placering: 2

Pris: 60$

Site: Multipoker

 

 

Tror jag är den eviga 2:an. Helt sjukt finalbord. Callade shortstackarna's allin rätt när jag hade bäst kort eller högst par och åker dit på running triss eller så fick de stege med rätt hålkort på handen.

Men mina allin när jag blev shortstacked klarade sig fast jag oftast hade sämre kort.

 

HU så åkte markerna framochtebax, var 1/3 av hans chips när vi började. Lyckades ett tag och vara jämn mot honom men tillslut så vann han med en högre kicker på top paret.

 

Behövde denna vinst då jag förlorat 80% av min SNG de senaste dagarna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel: Texas Hold em, No limit R&A

Antal Spelare: 68

Antal Platser Betalda: 10

Inköp: $30

Placering: 1

Pris: $1305

Site: Expekt

 

Vilket Spel: Texas Hold em, No limit R&A

Antal Spelare: 103

Antal Platser Betalda: 10

Inköp: $30

Placering: 2

Pris: $1242

Site: Expekt

Övrigt: Utan R&A

 

Vilket Spel: Texas Hold em, No limit

Antal Spelare: 870

Antal Platser Betalda: 90

Inköp: $30

Placering: 4

Pris: $1566

Site: Party Poker

Övrigt: Turbo med 3min levels, åkte ut med TJ mot 23!!!

 

Vilket Spel: Texas Hold em, PL

Antal Spelare: 52

Antal Platser Betalda: 10

Inköp: $30

Placering: 1

Pris: $468

Site: Expekt

 

Vilket Spel: Texas Hold em, No limit R&A

Antal Spelare: 321

Antal Platser Betalda: 30

Inköp: $20

Placering: 3

Pris: $1531

Site: Expekt

 

Vilket Spel: Texas Hold em, No limit R&A

Antal Spelare: 350

Antal Platser Betalda: 30

Inköp: $10

Placering: 1

Pris: $1919

Site: Expekt

 

Vilket Spel: Texas Hold em, No limit R&A

Antal Spelare: 718

Antal Platser Betalda: 70

Inköp: $10

Placering: 2

Pris: $2346

Site: Expekt

 

Nu tyar jag inte mera...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel: Texas Hold em, No limit

Antal Spelare: 20

Antal Platser Betalda: 3

Inköp: 20$+2$

Placering: 2

Pris: 120$

Site: Multipoker

 

 

Ja jag är den eviga 2:an. Det är nu bevisat!!

Måste sluta bluffa HU, men jäklar vad han funderade länge innan han callade, det var nära.

 

Låg efter som tusan när det va 6 kvar. 1000 kvar i chip, men sådär lagom för att skrämma folk när man går allin.. Dubblade upp mig på att stjäla blinds..

Tyckte synd om den killen som var chiplead. hade 4 ggr mer i chips än alla andra och kom 3:a tillslut. Han körde för tajt på slutet och hade otur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar cab19, men sedan har jag ju en hel påse full med Bad Beats då jag ungefär åker ut 3/5 av alla mtt's på dem. T.ex. i sommras när jag förlorade HU om en plats i WPT i Paris med ett förstapris på $15.000, medans jag fick $300. Det jobbigaste var att jag tyckte att han synade min all-in med en skithand. Sedan hade jag druckit en 15 öl också då det var kl. 24.00 på midsommar afton den började.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar cab19, men sedan har jag ju en hel påse full med Bad Beats då jag ungefär åker ut 3/5 av alla mtt's på dem. T.ex. i sommras när jag förlorade HU om en plats i WPT i Paris med ett förstapris på $15.000, medans jag fick $300. Det jobbigaste var att jag tyckte att han synade min all-in med en skithand. Sedan hade jag druckit en 15 öl också då det var kl. 24.00 på midsommar afton den började.

 

Ajaj! Det sög, men grattis till de andra fina vinsterna!

 

Öl och poker kanske är ett vinnande koncept? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel: Texas Hold em, No limit

Antal Spelare: 400

Antal Platser Betalda: 40

Inköp: $3 + 0.5

Placering: 1

Pris: $726

Site: Expakt

 

Min första MTT vinst, och största beloppet jag vunnit också. Är ganska glad nu och kommer nog såva gott :)

 

Var stor chiplead under sista halvan av finalbordet och kunda göra vad som föll mig in i princip. Heads up gick fort. Han dubblar första handen. Nästa han har jag 55 och sätter han all in, han visar upp JJ. SKIT tänkte jag, nu är han nästan lika stor som mig. Tabbar ut på irc för att skriva "satan" och när jag tabbar tillbaks igen så har jag rivrat stegen och vunnit :) Blev lite förvånad måste jag erkänna.

 

Nu är det sängen som gäller!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel: Daily €200 Added TH NL

Antal Spelare: 280

Antal Platser Betalda: 20

Inköp: 30VIP

Placering: 1:a

Pris: €93

Site: 24h

 

 

Vilket Spel: Daily €200 Added TH NL

Antal Spelare: 280

Antal Platser Betalda: 20

Inköp: 30VIP

Placering: 2:a

Pris: €52

Site: 24h

 

 

Vilket Spel: Expekt 10K Freeroll TH NL

Antal Spelare: 7000

Antal Platser Betalda: 130

Inköp: Freeroll

Placering: 21:a

Pris: $47

Site: Expekt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spel: Sökö så klart

Antal Spelare: 91

Antal Platser Betalda: 5

Inköp: €5

Placering: 1a

Pris: €114

Site: 24h

 

Rättvisa! De 10 senaste sökötuneringarna jag lirat har jag lyckats komma allin mot de mest bisarra händer och blivit utdragen, men icke idag!

 

Började tredje handen med att tredubbla min stack med (8)A8A mot två tomtar, efter det så spelade jag inte jättemånga potter fram till finalbordet, var uppe i 20k som mest, men när det var 18 personer kvar blev korten iskalla och jag kunde inte annat än att låta antarna äta upp mig hela vägen ner till 9k (då var vi 7 kvar och medelstacker var runt 25k).

Hittade AKs och tryckte. Fick syn av den andre shortstacken som visade 2Ks. Han hitatde ingen utdragning och jag hade 20k igen. Några händer senare lyckas jag sno 8k till med 77. Snart är vi bara tre kvar och jag lyckas slå ut chiptrean med K6K. Väl headsup krossar jag motståndaren nästan direkt med en finfin (T)T2 som han betar rätt in i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spel: NL Hold em

Antal spelare: 7000

Antal platser betalda: 130

Inköp: 0+2 (gjorde en add on)

Placering: 1:a

Pris: $2350

Site: Expekt

 

Råkade posta den lite fel först, ber jag så mycket om ursäkt för :oops:. Får skylla på att jag var så glad efter att ha vunnit turneringen för andra gången :) Hursom flyttar jag min lilla story hit istället.

 

Särskilt nöjd är jag över en speciell hand, jag är grymt shortstacked och har 204k kvar, blindsen är 100k/200k. Jag slänger in det jag har (alltså en höjning med hela 4k, en enorm summa i sammanhanget ;)). Döm av min förvåning när mr BB lägger sig O.o Plötsligt har man 500k på fickan och lite mera levande Very Happy

 

Jaja, ska inte raljera alltför mycket, har firat med whiskey och börjar bli lite lurig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spel: NL Hold em (6k Guarantee)

Antal spelare: 176

Inköp: 20+2

Placering: 2:a

Pris: $1200

Site: Expekt

 

Som vanligt postade jag fel 8-) vid första försöket så här kommer det igen:

 

Jag är otroligt nöjd med att jag steg upp klockan sju idag och plockade hem min enskilt största vinst hittills :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel: Texas Hold em, No limit R&A

Antal Spelare: 177

Antal Platser Betalda: 27

Inköp: 15+15+15 euro

Placering: 1

Pris: euro888

Site: 24h

 

Börjar illa, får göra rebuy ganska kvickt. Det vänder när jag rivrar en stege i en jättepott. Med 10 kvar är jag chiplead med ca 85000 då får jag AA och chiptvåan går allin innan mig. Han visar AK och jag har en skaplig stack inför finalbordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel: Texas Hold em, No limit R&A $16000 guarantee by prima

Antal Spelare: 856

Antal Platser Betalda: 80

Inköp: $10 + 1 + 10

Placering: 2

Pris: $2702

Site: Expekt

 

 

 

Fy F*n va skönt äntligen kom den å det med besked! Har haft flera chipleads å tappat dom precis före final bordet i år men i natt gick det äntligen hela vägen. Mitt första final bord i en MTT slutade med en andra plats efter det att vinnaren gjorde en mirakel vändning från 40k till vinnst när jag hade 2.5 miljoner =(

men jag är otroligt nöjd ändå och det känns som att det kommer bli fler final bord efter detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...