Gå till innehåll

Allt om Turneringsresultat ITM!


Papa Kubo

Recommended Posts

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Får passa på att berätta om veckans storträff då, eftersom jag inte gjorde en egen tråd om det:

 

Vilket Spel : NLHE

Antal Spelare : 160-ish

Antal Platser Betalda : 20

Inköp : $35

Placering : 1

Pris : $1750

Site : prima

 

Själva finalbordet tog lika lång tid som heads-upen, nästan en timme. När vi började heads-up hade motståndaren 160k när jag hade 80k. Spelade mitt livs heads-up och tog det sakta, lugnt, metodiskt. Lyckades få övertaget utan att vara all-in en enda gång, och sen vällde det lite fram och tillbaka. När jag hade 240k och han 50k höjde han in i mina 99 preflop, jag svarade all in och han synade med A7s. Tog ett tag att haja att jag vunnit när 99 stod...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket spel: THe NL

Inköp: Freeroll

Antal spelare: 794

Placering: 1

Pris: $250

Site: Prima

 

Hade en ruskig flyt några gånger men spelade bra många gånger också. Tog fem timmar att dra in denna vinst och vid finalbordet så var det bara svenskar med.

 

 

Vilket spel: THe NL

Inköp: Freeroll

Antal spelare: 164

Placering: 1

Pris: $5

Site: Poker Champs

 

Frågan är om det egentligen var värt besväret att vinna $5 för fem timmars slit. Klart att det var värt det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ville spela en Omaha-turnering och hittade en 30$ på Party. Efter ca 10 händer inser jag att det är hi/lo. Hi/lo är inte min specialitet för att uttrycka det milt, trots en 2:a eller 3:de plats på POKERFORUM.nu på Stars.

 

 

Vilket Spel : Omaha Hi/lo

Antal Spelare : 150

Antal Platser Betalda : 20

Inköp : $30+$3

Placering : 1

Pris : $1215

Site : Party

 

Funderar nu på att bara spela hi/lo, går ju tämligen bra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel : Sökö så klart

Antal Spelare : ~70

Antal Platser Betalda : 11

Inköp : 5€

Placering : 1a

Pris : €86 ?

Site : 24h

 

Utdragen, uppdubbling, utdragning, osv.. men jag klarade mig till finalbordet där jag loosar tre stor händer i rad och har 7k kvar av 24k från början. Men tightar upp lite, timar ut med KK mot en garanterad uppdubbling. Sen tar jag samma kille med tvåparet men ändå retligt.

Sen va det chill till heads up (90k mot mina 20k) där jag hade riktigt go flyt o vann AQ mot AK allin pre, sen ägde jag upp honom i brygga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel : NLHE

Antal Spelare : 126

Antal Platser Betalda : 18

Inköp : 75€

Placering : 1a

Pris : €2877

Site : 24h

 

 

weeeeeeeeee!!!!! Jag är för glad för att skriva något om spelet!! Hade flyt på finalbordet iaf....

Hittade KK när Nusseman gick in med A7 (trro jag det va), sry för den Nusse :)

 

hittade 33 i sista handen HU, jag höjjer och han går all in....jag tänker och tänker och synar i hopp om att han har 2 överkort och inget par. Vilket han hade, AQ visar han och mina 3or står sig!

 

YES!!!!!!

 

Största vinsten!!!

 

*går och tar en segersmoke!*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jättemegagrattis!

 

Jag kom 5:a, efter att ha legat bland de sista från typ 35 pers kvar och överlevt 10-15 all-in (jag var visserligen favorit i allihop)

 

Ganska tidigt tog jag ett last longer bet med en supporter till Nina. 50€ till Ninas supporter om hon tar sig längst, 50€ till min supporter (parre) om jag tar mig längst. En kvart senare ligger jag trea från slutet och Nina leder :(

 

Självklart kan jag inte nedlåta mig till att torska ett sidebet, så jag hankade mig som sagt fram med hjälp av alla all-in till finalbordet. Sen hade jag faktiskt en bra chans ett tag, men det var lite för höga mörkar och jag missade två snorbra steallägen pga att snubben före ställde in, så ganska snabbt var jag short igen. Börjar precis tänka att det är dags att ställa in, när en snubbe snor från knappen, Nina ställer in med AK. Knappen synar med 24 och klonkar river. Grattis parre! ;)

 

Nästa hand får jag A3o och ställer in UTG. Emilio hittar Kungarna och jag är ute.

 

EDIT: Har fö ett ganska hyfsat facit senaste dagarna i 75€ rebuyen. 3,4,3,5 sedan i lördags.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel : Hold'em NL

Antal Spelare : 21

Antal Platser Betalda : 3

Inköp : 10+1?

Placering : 3

Pris : $10

Site : Pacific

M.M. Lite allmänt, etc.

 

Satellit till $75000, 2 platser gav plats i turneringen. Tredjeplatsen gav $10, alltså inköpet.

:evil::evil::evil::evil::evil::evil:

 

Det blev inte mycket till skryt direkt.... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel : Hold'em NL

Antal Spelare : 6000

Antal Platser Betalda : 40 kanske?

Inköp : Freeroll

Placering : ~3500

Pris : Inte ett smack

Site : Expekt

 

En helt vanlig dag. Tanten som inte jobbar för tillfället börjar spela freerollen kl 17. för hon inte har nått å göra, när ja kommer hem runt 18 från jobbet så börjar vänner på tv, å de kan hon bara inte missa, så hon ber mej ta över så länge. Jag som inte alls vill spela nån freeroll utan vill lira cashgame på mitt eget konto går därför all in på vilka kort som helst för att åka ut. Och det lyckas varje gång :) sen ser man bara lite ledsen ut å säger: "Tyvärr gumman mina AA åkte mot en tomte som spela 56s. Sånt som händer."

 

Sen kan ja lira va ja vill :D

Evil masterplan nr 1.

 

(man kanske tycker att hon borde misstänka nått snart eftersom det ALLTID blir likadant när ja tar över för hon ska kolla på tv, men inte än iaf :D )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel : NLT - €2000 G

Antal Spelare : 38

Antal Platser Betalda : 7

Inköp : €75 (behövde ej ta re-buy/add on)

Placering : 2

Pris : €792

Site : 24h

 

 

HU, fick 88 allin, Fi har A5s och sätter A.

HU var över på 3 händer. 88 förstörde det, men mkt nöjd iaf.

 

Drc : Svettigt ngr gånger :P

 

Du hade några allin innan pengarna :).

 

Det var bland det värsta på länge hur vi låg och malde vem som skulle bubbla medan blindsen bara steg mer och mer och gjorde det ändå mer slumpartat. Alla vägrade att slås ut.

 

Lite besviken över min 6:e plats men samtidigt - jag är alltid besviken. Grattis i alla fall - bra spelat - synd att du inte vann.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel : Sökö så klart

Antal Spelare : ~70

Antal Platser Betalda : 10

Inköp : 5€

Placering : 1a

Pris : €81

Site : 24h

 

Laggade hela turneringen, jävla bostream som är cepe. Timar ut 60 sekunder sen kommer det tillbaka.

Synade ett färgdrag (med överkort) mot en triss mot en kille som spelade dom perfekt. Han hade inte mig täckt så jag överlevde med blotta förskäckelsen o halva stacken borta.

Sen hände inget tills antarna blev lite större och tripplade från 1k till 3k med ett färgdrag som jag spelade uberaggersivt.

Sen tappade jag en del o upp igen, spelade väl inte som bäst just då men jag överlevde.

Sen blev antarna gigantiska så man nästan kunde ställa in direkt (5 kvar till ITM) så började jag spela ut dom o höja mer än ofta o tripplade stacken så jag hade bekvämt med chips. Väl ITM så dröjde det ett tag till finalbordet men väl dör spelade jag som en maniac och dubblade upp två personer men den imagen kom väl till pass när jag väl fick kort, då synade dom gladeligen med alla chipsen. Väl heads up så va det 100k mot 14k så det va ingen större match.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå visst vinner vi ibland

 

Vilket Spel : NL THE

Antal Spelare : 310

Antal Platser Betalda : 30

Inköp : 10+1

Placering : 2:a

Pris : 550$

Site :Ladbrokes

 

Spelar en av deras vanliga 10 rullar som går mitt i veckan. Jag kan berätta det att det aldrig gått särskilt bra för mig i Tourneys tidigare heller.

Jag har läst en hel del här på forumet och vill tacka Nusseman och Ector för bra input gällande Tourneys.... :D Se länk som är riktigt bra..

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=277

 

Spelar tight,tightare,tightast första timmen, får 2par på floppen och bettar pott, (kommer inte ihåg vad det var), får syn och inget skrämsel kort kommer och är här potcommited så jag trycker in resten, han har högsta paret med bra kicker, men det hjälper ju inte. Har dubblat efter första timmen och 150 spelare kvar.

Här har jag tur med att hitta KK och QQ ganska omgående efter varandra och dessa går hem också med All-in och en caller. Ligger en bit över genomssnitts potten och väntar bara på händer och bordet börjar bli passivt och jag behöver knappt stjäla blindsen för folk lägger sig om jag sitter i BB. Tacksamt....

Efter 2 timmar så är det 40 man kvar och nu foldar jag mig ITM, får ett par hyfsade händer som jag slänger och bara avvaktar.

Är nere på snittstack igen pga av passivt spel tidigare och nu börjar jag gambla lite mer, det blir en del coin flips och jag loosar inte en enda och helt plötsligt ligger jag 3 av 27 st. Nu börjar jag spela aggresivt sno blinds från folk som ligger så där på det, går nån All-In med en medioker stack är jag där och synar med hyfsade kort.

På finalbordet är jag chipleader och jag får mycket blinds gratis, 3 st kvar

och jag hittar KK igen, en ställer in och så var vi 2 st.

Det enda som var en bedrövelse var mitt Heads up spel, klocka var 01:30 och jag skulle upp 06:00 och var spattig som en kalv på grönbete....

Han utmanöverar mig ganska bra och jag blir för feg...han vinner 800$ och jag vinner 550$....väcker frun och säger att jag bjuder på en Hotell weekend, hon som varit skeptisk så länge till mitt pokerspelande....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel : FL 7-Stud H/L

Antal Spelare : 60

Antal Platser Betalda : 10

Inköp : £4 + 1 Rebuy

Placering : 1:a

Pris : £ 106

Site :24HPoker

 

Rätt skön turnering, plockade en liten pott direkt o låg sedan Average genom hela turneringen tills vi var nere på 12 personer då jag började plocka potter o lyckades scoopa en del när jag frirullade på en färdig låg...låg topp 3 när finalbordet började låg sedan stadigt tills vi var 5 kvar då jag bustade 2 personer rätt fort o tog en chiplead jag aldrig släppte..HU var slut på andra handen när jag satt med typ 80% av markerna o cappade potten med en (A8)9s på floppen..drog färgdrag på 4:e gatan, par i 9:or på femte mot hans JJ o klonka en sista 9a på 7:e gatan o tog hem det hela, inte illa när detta var min andra turnering i 7-Stud Hi/Lo (första var en freeroll för kanske 3 månader sedan vann även den)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Spel : NL TE. $2 000+$2 500 added

Antal Spelare : 2000

Antal Platser Betalda : 15

Inköp : $1 + 0

Placering : 11:a

Pris : $60

Site :Betson

 

Okej, placerad som nr 11 är väl sämst i den här tråden. Men med tanke på 2000 deltagare, så tycker jag att det är helt ok.

 

Det är deras Lucky-dollar turnering som går av stapeln varje lördag kväll. Det är väl så nära en stor free-roll man kan komma. Jag har varit med tre gånger tidigare placerat mig som bäst på +600. Hade inga planer på att knyta lördagkvällen framför datorn, men fick en impuls halv nio och anmälde mig som nummer 1970 typ.

 

Tog lap-top'en och slö-spelade samtidigt som jag kollade Bond-filmen. Funkade bra. Gick direkt upp på topp 10 och lyckades hålla mig där omkring hela turneringen.

 

Annars var det samma mönster som i de andra volymturneringarna.

-Tekniskt strul eftersom de förmodligen inte har datakraft nog att administrera så mycket information. (Lira inte Cash-Games på Betson 21.00 på lördagar. Jag fick en kåk på floppen utcheckad med bara pre-flop pengarna i potten.)

 

-De första 1000 försvann under den första timman.

-Mellan 200-50 var man tvungen att ha riktigt, riktigt bra kort för att vara med. All-in var svaret på alla betar. Det gällde väl att bygga eller försvinna där.

-Gå från 30-20 tog nästan en timma.

-Vidrigt fegt mellan 20-15. ITM-frossa antar jag.

-När det var 15 kvar blev det riktigt röj. Tyvärr gjorde jag en riktig blunder när jag gick upp mot chipleadern med pocket 55. Foldade innan river när han betade exakt min stack och det låg en öppen stege på bordet. Sen var jag kort om chips och gick all-in tre gånger. Torskade på AQ-all in till slut.

 

5 timmars spel för 60 dollar. Impad Nusse?:lol:

Förmodligen sista gången jag hoppar på en turnering av den storleken.

 

 

Jaja, Det har gått riktigt bra på MTT den här veckan. Tagit två priser vilket gjort att min BR är intakt trots riktigt uselt spel på cash-games.

 

På Unibet är jag troligen veckans fiskpinne...

 

Tack för ni tog er tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...