Gå till innehåll

VARNING! Kille på PF.nu sprider virus!


norrman82

Recommended Posts

  • Svars 126
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Han hade itne tillgång till mitt pf.nu , de va 2stycken snubbar som jag addade för att jag hade läst deras dagbok. Sen typ 2-3 dar senare var min kompis hära. Och hjan började rota i min dator. Sen hittade han nån fil som laddats ner. som hette typ pokertest eller nåt. Sen började han skicka den till alla på min msn lista utan att fråga eller nånting.

Så härdanefter får han inte sitta vid min dator själv :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där låter ju lysande :)

 

Det gör alla mina kompisar också när de är hos mig. De sitter vid min dator och skickar filer till alla i min msn lista. Särskilt sådana som spelar poker och då heter filen ofta nåt med poker också.

 

Nej jag tycker inte alls att det låter långsökt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han hade itne tillgång till mitt pf.nu , de va 2stycken snubbar som jag addade för att jag hade läst deras dagbok.

Vilka då?

 

Sen typ 2-3 dar senare var min kompis hära. Och hjan började rota i min dator. Sen hittade han nån fil som laddats ner. som hette typ pokertest eller nåt. Sen började han skicka den till alla på min msn lista utan att fråga eller nånting.

Varifrån laddades filen ned?

 

Vem är din kompis?

 

Varför skickade han filen?

 

Är du medveten om att du kan åtalas för det här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han hade itne tillgång till mitt pf.nu , de va 2stycken snubbar som jag addade för att jag hade läst deras dagbok. Sen typ 2-3 dar senare var min kompis hära. Och hjan började rota i min dator. Sen hittade han nån fil som laddats ner. som hette typ pokertest eller nåt. Sen började han skicka den till alla på min msn lista utan att fråga eller nånting.

Så härdanefter får han inte sitta vid min dator själv :oops:

 

Bland de sämre ursäkter jag läst.

 

Sen hittade han nån fil som laddats ner. som hette typ pokertest eller nåt. Sen började han skicka den till alla på min msn lista utan att fråga eller nånting.

Haha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han hade itne tillgång till mitt pf.nu , de va 2stycken snubbar som jag addade för att jag hade läst deras dagbok. Sen typ 2-3 dar senare var min kompis hära. Och hjan började rota i min dator. Sen hittade han nån fil som laddats ner. som hette typ pokertest eller nåt. Sen började han skicka den till alla på min msn lista utan att fråga eller nånting.

Så härdanefter får han inte sitta vid min dator själv :oops:

 

Detta låter som en klassisk bortförklaring man brukar höra från yngre medlemmar som brukar fuska på http://www.stolpskott.net (sitter på supporten). Så i mina ögon finns det ingen kompis. Men vem vet, kanske du talar sanning dock tror jag inte det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han hade itne tillgång till mitt pf.nu , de va 2stycken snubbar som jag addade för att jag hade läst deras dagbok.

Vilka då?

Kommer inte ihåg deras msn adresser men zoddan5@hotmail.com va ett sen andra vet jag inte men pine87 här på pf.nu

 

Sen typ 2-3 dar senare var min kompis hära. Och hjan började rota i min dator. Sen hittade han nån fil som laddats ner. som hette typ pokertest eller nåt. Sen började han skicka den till alla på min msn lista utan att fråga eller nånting.

Varifrån laddades filen ned?

Skickades till mig för en vecka sen , då jag inte har brandvägg eller antivirusprogram så upptäckes den inte.

 

Vem är din kompis?

Kompisen är ingen pokerspelare, vad är det du vill ha sagt med detta?

 

Varför skickade han filen?

För han är dum i huvvet han skickade den till hela min msn lista.

 

Är du medveten om att du kan åtalas för det här?

Ja , jag fick t.o.m ett e-post av bredbandsleverantören att det har kommit klagomål. Klart som fan inte jag skulle skicka massa virus , finns ingen anledning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till oss på xxxxxxxxx xxxx har det framförts klagomål som rör Din användning av vår Internet-tjänst.

 

Det kan vara klagomål över spridning av upphovsrättsskyddat material eller oönskad e-post (SPAM). Det kan även vara så att Din dator blivit drabbad av ett virus eller på annat sätt gör saker utan Din vetskap.

 

Vi ber Dig därför kontrollera Ditt antivirus-skydd samt uppdatera virusdefinitionerna för detta.

En brandvägg som kontrollerar utgående trafik (utöver ev Windows-brandvägg eller bredbandsrouter) ger ett bra kompletterande skydd Du bör ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem är din kompis?

Kompisen är ingen pokerspelare, vad är det du vill ha sagt med detta?

Om du hävdar att det inte är du som skickat en trojan från din dator så måste du allt säga vem som gjort det.

 

För han är dum i huvvet han skickade den till hela min msn lista.

Det där är ingen förklaring och låter extremt otroligt.

 

Hur hittade han filen?

 

Vad trodde han att den gjorde?

 

Varför skickade han den till din MSN-lista?

 

Hur fick du reda på att du hade filen på din dator?

 

Hur vet du att den skickades till dig för en vecka sen om den då inte upptäcktes?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem är din kompis?

Kompisen är ingen pokerspelare, vad är det du vill ha sagt med detta?

Om du hävdar att det inte är du som skickat en trojan från din dator så måste du allt säga vem som gjort det.

 

För han är dum i huvvet han skickade den till hela min msn lista.

Det där är ingen förklaring och låter extremt otroligt.

 

Hur hittade han filen?

 

Vad trodde han att den gjorde?

 

Varför skickade han den till din MSN-lista?

 

Hur fick du reda på att du hade filen på din dator?

 

Hur vet du att den skickades till dig för en vecka sen om den då inte upptäcktes?

 

Vadå ska jag ge namn och adress är det de du vill?? Så det är ingen förklaring att han e dumi huvvet , om jag skulle fråga dig , varför gillar du pasta? Finns inget svar på den frågan , ibland gör man saker som e dumma finns inga svar. Jag fick reda på de genom att det kom upp massa varningssignaler på aktivitetsfältet , "your comouter might be infected" nåt mer du vill ha svar på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadå ska jag ge namn och adress är det de du vill??

Ja. Du kan PM:a om du oroar dig för PUL.

 

Så det är ingen förklaring att han e dumi huvvet

Om man orkar öppna en massa MSN-konversationer och skicka filer så gör man det inte enbart för att man är dum. Man hoppas att det ska hända något, exempelvis att mottagaren ska öppna filen så att man kan stjäla deras pengar eller att det poppar upp en massa gayporr. Oavsett om han bara vill vara störig eller stjäla så har han någon form av motivation. Jag vill veta vad den motivationen är.

 

Från vårt håll ser det här ut som ett stöldförsök av alltifrån ett par hundra till hundratusentals kronor. Det är rejält allvarligt.

 

Jag fick reda på de genom att det kom upp massa varningssignaler på aktivitetsfältet , "your comouter might be infected" nåt mer du vill ha svar på?

Du fick reda på vad?

 

Att du hade filen poker.exe på din dator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadå ska jag ge namn och adress är det de du vill??

Ja. Du kan PM:a om du oroar dig för PUL.

 

Så det är ingen förklaring att han e dumi huvvet

Om man orkar öppna en massa MSN-konversationer och skicka filer så gör man det inte enbart för att man är dum. Man hoppas att det ska hända något, exempelvis att mottagaren ska öppna filen så att man kan stjäla deras pengar eller att det poppar upp en massa gayporr. Oavsett om han bara vill vara störig eller stjäla så har han någon form av motivation. Jag vill veta vad den motivationen är.

 

Från vårt håll ser det här ut som ett stöldförsök av alltifrån ett par hundra till hundratusentals kronor. Det är rejält allvarligt.

 

Jag fick reda på de genom att det kom upp massa varningssignaler på aktivitetsfältet , "your comouter might be infected" nåt mer du vill ha svar på?

Du fick reda på vad?

 

Att du hade filen poker.exe på din dator?

 

Nej utan att jag hade virus i min dator. Eftersom nån skickade filen och och öppnade den så fick jag också virus. Men sen laddade jag ner avg och sökte så.

 

Om du tycker det ser ut som ett stöldförsök , då heter jag dr.alban. Så osannolikt är det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske innehöll .exe filen en trojan, men hjälp av den kan han se allt som händer på din dator, logga allt du skriver på tangentbordet både när du är offline och online.

Som om detta inte vore nog kan han också styra din dator från sin och få upp din skräm på sin dator så han kan se vilka händer du har osv när du spelar poker.

 

Om den innehöll en trojan, så var han troligtvis ute efter dina uppgifter till pokerklient, neteller och liknande.

 

Det är ju inte bara filer som du tar emot som du får vara vaksam på, det är bilder, program/filmer som du laddar ned ifrån DC++ och liknande. Crackade pokerprogram är ju en klassiker att dölja sina trojaner i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag börjar blir trött på att bli anklagad för sånt som jag inte gjort. Har redan fått en varning från min isp , det borde väl fan räcka.

 

Jag anklagar dig inte för något. Min post var för att berätta vad man kan göra med en trojan samt att man bör vara vaksam på andra områden än bara mail och filer via msn/icq.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

total bullshit.. du är ansvarig för din egen dator hur mycket kompisar du än har! Om du nu ska skylla på din kompis så är du medveten om att han gjorde brottsliga saker med din dator som skulle kunna spåras tillbaka till dig och enbart dig. Det är därför det är så praktiskt att skylla på din "kompis".

 

Om din kompis tankade barnporr och började sprida den till alla på din msn du skulle du göra vad? Inte sitta här och tjafsa och låtsas vara oskyldig iaf.

 

Er som drabbats rekommenderar jag att polisanmäla honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad vill du att jag ska göra? Ska "jag" be dem om ursäkt eftersom de va "jag" som skickade filen *not* Jag vet inte vad du vill att jag ska göra?

Jag vill att du så tydligt som möjligt ska redovisa vad du gjort så att det blir lättare för oss att särskilja dig från en tjuv. Det gör du lämpligast genom att vara öppen, ärlig och detaljerad kring vad du gjort för att det ska börja spruta trojaner ur din dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För övrigt gubbar vill jag bara påpeka att en ISP kan inte göra speciellt mycket och en ip-address är inte speciellt trovärdig eftersom det går att förfalska samt att gå genom proxys och andras datorer.

 

Ta bara en laptop med trådlöst nätverkskort och åk genom en medelstor stad i Sverige så kommer du finna ett antal helt öppna nätverk att surfa på. Dessa kan du utnyttja till begå brott, och du är helt omöjlig att spåra.

 

Sedan när det gäller bevisningen så är det väldigt svårt att bevisa vem som suttit vid tangentbordet och utfört handlingen, dessa brott leder väldigt sällan till att någon blir straffad, tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det va inte jag , och dessutom så va det bara en som accepterade filen sa min kompis. Och han hade ju brandvägg. Hur som helst , vart tror du en polisanmälan kommer göra? Bland det dummaste jag hört. Man polisanmäler inte nån för det. Ingen skada gjordes dock och filen är borttagen från min dator? Ni får väl tro vafan ni vill , jag skiter it. Mycket hot , liten verkstad i denna kanal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det va inte jag , och dessutom så va det bara en som accepterade filen sa min kompis.

A) Något hände som fick dig att se ut som om du försökte ta över i folks datorer och i förlängningen försökte stjäla från dem.

 

B) Ditt kortfattade försvar gör inte att vi kan se om du är skyldig eller oskyldig. Jag vill alltså ha mer detaljer för att se om din story är trovärdig.

 

C) Är du oskyldig bör du ha intresse av att samarbeta så att du framstår som det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mm men ställ frågor så svarar jag så gott jag kan , har som sagt redan fått en varning av min isp , skulle inte förvåna mig om dem stänger ner bredbandet snart.

Ok.

 

Vem är din kompis?

 

Kan han bekräfta det här?

 

Be honom förklara varför han gjorde som han gjorde.

 

Ta fram länken du fick originalviruset ifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...