Gå till innehåll

NLT - SH, AQ c/r turn


Recommended Posts

** Aries [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- im2x3m4u sitting in seat 1 with $462.78 [sitting out]

- Spanga sitting in seat 2 with $468.75

- lombardo11 sitting in seat 3 with $115.56

- Guld_Bullen sitting in seat 4 with $175.80 [Dealer]

- y0 sitting in seat 5 with $269.29

- K_W_M sitting in seat 6 with $239.15

 

y0 posted the small blind - $1.00

K_W_M posted the big blind - $2.00

 

** Dealing card to y0: Q:club:, A:club:

Spanga raised - $8.00

2 fold

y0 called - $8.00

1 fold

 

** Dealing the flop: Q:diamond:, 6:spade:, 4:diamond:

y0 checked

Spanga bet - $12.00

y0 called - $12.00

 

** Dealing the turn: 8:heart:

y0 checked

Spanga bet - $24.00

y0 raised - $65.00

Spanga called - $65.00

 

** Dealing the river: J:club:

y0 went all-in - $185.29

 

Fi har statsen 23/11/2.5 över 1300 händer. Skjuter drygt 80% cb. Brukar spela sina starka händer aggressivt och slår gärna om. Har inte sett några stora bluffar.

 

Min image vid bordet är ganska tight (typ 20/10), har endast gått till SD en gång med KK mot en shortstack (all in på flopp). Fi ser nog inte mig som så tight men mycket aggresiv.

 

BB är väldigt tight (15/8)

 

Ser gärna kommentarer på hela handen, men det är turn- och riverspelet jag är mest intresserad av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du synar en höjning preflop, träffar topparet, och bara synar på floppen.

Vad ska du träffa för att våga tro att du har bäst hand och våga spela den hårdare? Av de händer som han han ha höjt med är det bara 5 som slår dig på floppen, varav två är mera troliga (AA, KK, QQ, 66 och 44).

Annars kan han väl sitta på AK (eller egentligen lite vad som helst).

 

Check på turn är väl inte heller så smidigt i fall att han sitter på färgdrag och checkar tillbaka för ett gratiskort.

 

Jag skulle iaf höja på floppen för att se vad han gör där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar fundera en del runt sådana här händer själv. När man floppar riktigt bra efter att ha synat ur position (t.ex. TPTK eller set).

 

Inte helt lätt att spela vidare mot en fi som inte är överdrivet aggresiv.

 

Betar man rakt ut viker fi direkt om han är tom och man går miste om värdet i hans troliga CB.

 

Check-raisar man blir det pinsamt uppenbart att man träffat bra.

 

Check-synar man tar man dels en risk att bli utdragen på turn. Om turn "blankar" är det inte heller helt lättspelat. Betar man rakt ut efter att ha checksynat flopp anar fi ofta ugglor i mossen. Checkar man riskerar man att fi checkar bakom och drar ut på river. Check-raise på turn fungerar givetvis utmärkt om fi betar där.

 

Ska bli intressant att höra hur andra spelar liknande situationer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar inte riktigt din all-in. Givet din read skulle jag tro att fi har en "spelbar" hand. Givet detta och en rimlig HD finns det inte många händer som du slår som kommer att syna all-in. Skulle t ex inte satsa mycket på att han synade din turn-raise med AK eller TT.

 

Den enda hand du hoppas på verkar vara KQ. Finns inte risken att han lägger den när du går all-in? Om du checkar kanske han går all-in även med den (beroende på spelstil), men det bästa tror jag är en mellanbet som garanterat blir synad av KQ. Går han all-in synar du som skydd mot "ett sista försök". Eventuella spruckna färgdrag betalar inte heller vid din all-in, men kanske en lite mindre bet.

 

Floppsynen tycker jag är okej. Du är förmodligen favorit och vill ha in pengar i potten av den anledningen. King on the turn är inte kul. Ace on the turn är å andra sidan kul ibland. Du vinner bra mot AK och AJ, men det är inte säkert att du får fi all-in då. Mot AA torskar du garanterat hela stacken, men det hade du kanske gjort ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...