Gå till innehåll

NLT - Floppar stege, obehaglig turn ger svårt beslut


Recommended Posts

Har spelat på bordet ett tag. Men ingen har riktigt utmärkt sig som varken eller. Så de antas ha den normala persondistributionen som folk har på så här låga nivåer.

 

Seat 2 is the button

Total number of players : 10

Seat 3: johantoan88 ( $45.60 )

Seat 6: Boss_D ( $15.17 )

Seat 2: Bamskiboy ( $29.65 )

Seat 7: Livsgladje ( $33.15 )

Seat 9: abdulat22 ( $3.55 )

Seat 4: petnet1 ( $11.96 )

Seat 10: MBridges2005 ( $24.70 )

Seat 5: turnsmurn ( $14.45 )

Seat 8: jdwilli09 ( $25.22 )

Seat 1: kevinallen4 ( $10 )

johantoan88 posts small blind [$0.10].

petnet1 posts big blind [$0.25].

kevinallen4 posts big blind [$0.25].

** Dealing down cards **

Dealt to Bamskiboy [ :7h::6h: ]

 

Plockar upp en riktigt mysig liten hand. Denna ska spelas om det inte blir mkt action pre-flop.

 

turnsmurn folds.

Boss_D raises [$0.50].

Livsgladje folds.

jdwilli09 folds.

abdulat22 folds.

MBridges2005 folds.

kevinallen4 calls [$0.25].

 

Bamskiboy calls [$0.50].

 

Synar från knappen

 

johantoan88 calls [$0.40].

petnet1 folds.

** Dealing Flop ** [ :8c:, :Td:, :9h: ]

 

Floppar stege. I och för sig suckerstegen. Men ingen bör just nu ha bättre hand än mig.

 

johantoan88 checks.

Boss_D bets [$0.25].

kevinallen4 raises [$0.50].

Bamskiboy raises [$2.50].

 

Höjer till ungefär pott. Och blir återhöjd av johantoan88. Självklart en miniraise. Vet inte riktigt med vilka slags händer man höjer här som inte är stål. Kanske man kan höja med öppet stegdrag. Eller ett set.

 

johantoan88 raises [$5].

Boss_D folds.

kevinallen4 folds.

Bamskiboy calls [$2.50].

 

Här väljer jag att endast syna hans höjning. Jag tänker att jag vill se turn först. Om det kommer en 7a eller J så ser ju inte min stege så bra ut.

 

** Dealing Turn ** [ :7c: ]

 

Det kommer en 7a och helt plötsligt sitter jag endast på en 6a som fyller upp stegen. Han kan mkt väl tänkas sitta på en J här (eller självklart JQ).

 

johantoan88 bets [$5].

 

Han betar ut 5 dolares i en pott som nu är över dubbelt så stor. Det känns som han vill ha syn eller raise mot sig. Och jag sitter där med min suckerstege. Jag funderar på att gå all-in men vad får jag syn av här egentligen? Är fold ett okej alternativ? Syn finns väl inte?

 

Har funderat en på den här handen men jag får inte riktigt till det vad jag skulle gjort annorlunda. Självklart kunde jag tryckt på floppen men det känns som att jag bara får syn av händer som slår mig eller är likvärdiga (split). Ja om man har tur får man väl syn av någon som sitter på två par, ja och set kanske synar också.

 

Neh jag behöver lite hjälp med handen! Hur skulle ni spelat den? Vad är mitt största misstag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur skulle ni spelat den? Vad är mitt största misstag?

 

Inte syna floppen, slå om. Med suckerstege på en sådan bräda så smäll på, finns för många korts om kan döda all action på turn och som kan dra ut dig.

 

Hade du haft QJ hade det varit en bättre ide att slowspela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Floppar stege. I och för sig suckerstegen. Men ingen bör just nu ha bättre hand än mig.

 

...

 

Här väljer jag att endast syna hans höjning. Jag tänker att jag vill se turn först. Om det kommer en 7a eller J så ser ju inte min stege så bra ut.

 

Oftast har ingen bättre hand än du, men däremot är din hand känslig för vad som kommer på turn (7,8,9,T,J,Q -- allt är riskabelt). Eftersom du inte kan veta vilka kort som är farliga på turn, så bör du gå all-in NU, inte syna hans lilla höjning. Förhoppningsvis gör han ett misstag om han synar, men framför allt undviker du att göra misstag på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oftast har ingen bättre hand än du, men däremot är din hand känslig för vad som kommer på turn (7,8,9,T,J,Q -- allt är riskabelt). Eftersom du inte kan veta vilka kort som är farliga på turn, så bör du gå all-in NU, inte syna hans lilla höjning. Förhoppningsvis gör han ett misstag om han synar, men framför allt undviker du att göra misstag på turn.

 

Sant. Jag vet inte riktigt hur jag tänkte. Fick för mig att jag ville vara säker på att vinna handen innan jag tryckte in degen. Vilket när man tänker efter är ganska fel.

 

Men vad är egentligen troligt att någon synar med om man trycker in degen på floppen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med de andra om att du måste re-raisa tungt på floppen. På turn kan fi antingen ha vinnar-stegen och vilja ha betalt, men kan ju lika gärna vara rädd för stegen och pröva sig fram. Givet flopp-raisen tror jag att det senare är mer sannolikt (men det beror förstås på visad aggressivitet tidigare). Jag hade nog synat en så liten bet. Är fi tom blir det check på rivern.

 

Men beslutet på turn är knappast det lättaste.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att turn hjälpte honom faktiskt. Jag skulle sätta honom på två par/set eller en färdig stege i form av QJ men har svårt att tro att han har spelat så aggressivt på flop med endast ett stegdrag som då isf klonkade på turn.

 

Svårt att säga vad du ska göra, men jag tycker inte att en syn är helt fel. Du kan syna för att avgöra från position vad du ska göra på river, fast detta spela känns inte så optimalt på samma gång. Frågan är ju om man inte ska ställa honom för jag tror verkligen att om han har dig så är det endast med QJ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte så säker på din syn pre flop som tredje in med den handen.. Ger det verkligen tillräckliga odds?

 

Håller med, värdelös syn pre. Fi har ju liten stack. Med draghänder vill man ju spela mot en stor stack. Dessutom har ju andra killen som synar också liten stack. Mot små stackar är det två höga kort som är optimal strategi.

 

Jag skulle tryckt på floppen.

 

Fi kommer förmodligen ställa in på river oberoende, så om man tänker syna turn är det bättre att ställa in.

 

Fold är väl inte fel, men jag skulle nog ställt in på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...