Gå till innehåll

Seg cashout NETeller -> bankkonto?


flibben

Recommended Posts

Hejsan allihopa!

 

Det har tagit ovanligt lång tid för mig att få ut pengar från neteller till mitt bankkonto, tog ut förra fredagen (över en vecka sen) och har fortfarande inte fått några pengar och inga pengar har dragits från kontot. Ni kanske säger nu att "du drömde nog bara" men mitt i förra veckan så gjorde jag ännu ett försök och tog ut lite mer pengar, det var i onsdags. Fortfarande har inga pengar dragits från varken det första eller andra uttaget.

Min tanke var att det kanske är påsken som gör att det spökar lite, mycket röda dagar i Usa eller något liknande.

 

Innan jag börjar kolla med neteller så känns det lite lättare att bara kolla med er 20k+ människor ifall det är någon som har haft samma problem under senaste 1,5-2 veckan/orna.

 

// flibben

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halvt offtopic men fråga inom samma område: Uttag från neteller till bankkonto har en fee på 1$ enligt neteller, men tillkommer det några avgifter i form av växlingskurser eller liknande, nån som vet? Antar att allas neteller precis som mitt kör med US dollar , o att bankkontona kör med SEK.

 

Följdfråga om svaret är att det är stora växlingsavgifter: Vilket är det bästa alternativet för att öppna ett konto som använder US-dollars som valuta? Via svensk bank eller utländsk, i så fall vilken o hur? (kräver inga långa svar men om nån vet så berätta lite snabbt tack!) :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag väntade oxo på pengar i över 2 veckor innan jag började snacka med supporten. Felet låg i att jag inte skrivit in IBAN nummer, vilket jag inte haft tidigare heller men överföringarna hade kommit fram ändå. Så kolla upp det först kanske..

Hm, jag är ganska säker på att jag har det ifyllt sedan länge, något som bör kollas upp för säkerhets skull såklart. tack för tipset.

 

Jag skickade pengar från neteller till mitt bankkonto i tisdags. Dom har inte anlänt ännu.

 

Har antagit att det beror på påsken och alla röda dagarn.

Låter ändå som samma problem som för mig, om du får dina pengar någon dag nu i närhten eller får reda på vad som är fel så skriv gärna här.

 

 

 

 

Jag har pratat med en person på live-chatten och blev vidarebefodrad att skriva ett mail till bankenquieres@neteller (hur det nu stavas) för att dom i sin tur skulle maila mig eller ringa upp. Personen i live-chatten kunde (eller fick inte?) skriva något mer om vad det var som var problemet. Får se vad det är och får se ifall jag blir uppringd under dagen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De senaste gångerna jag tagit ut från neteller till bank (fsb) så har neteller inte tagit någon växlingsavgift, utan jag fick kronor enligt den aktuella växelkursen på bankens hemsida. M a o ingen växlingsavgift mer än spreaden i bankens köp och säljkurs för dollarn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är säkerligen påsken som har fördröjt ditt uttag. Jag tog ut från svenska spel i början på förra veckan, det skulle ta 2-3 bankagar och pengarna kom in på kontot idag. Neteller är ju långsammare än 2-3 dagar så jag skulle inte bli förvånad om dina pengar kommer i slutet av veckan.

 

Mina uttag från Neteller har alltid gått bra, en avgift har tagits av min bank för "utlandsinsättning" och den är på 80:- hos Nordea.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är säkerligen påsken som har fördröjt ditt uttag. Jag tog ut från svenska spel i början på förra veckan, det skulle ta 2-3 bankagar och pengarna kom in på kontot idag. Neteller är ju långsammare än 2-3 dagar så jag skulle inte bli förvånad om dina pengar kommer i slutet av veckan.

 

Mina uttag från Neteller har alltid gått bra, en avgift har tagits av min bank för "utlandsinsättning" och den är på 80:- hos Nordea.

 

Mm, jag trodde också det, men det har ändå tagit lite väl lång tid för att så skulle vara fallet, skulle bli uppringd under dagen idag, får se om jag blir det annars är det bara att ta sig i kragen och ringa upp neteller själv.

 

 

De senaste gångerna jag tagit ut från neteller till bank (fsb) så har neteller inte tagit någon växlingsavgift, utan jag fick kronor enligt den aktuella växelkursen på bankens hemsida. M a o ingen växlingsavgift mer än spreaden i bankens köp och säljkurs för dollarn.

Jag har ingen aning om varför du skriver det i den här tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen så ser jag nu att jag kommer få in pengar imorgon, troligtvis kommer det andra uttaget jag gjorde landa på mitt konto runt måndag-tisdag nästa vecka någon gång

 

tack ni som er angagerade en sekund i mitt ärende, min oro var tydligen obefogad.

 

ciao

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen aning om varför du skriver det i den här tråden.

 

Min citering måste ha trillat bort när jag svarade på en annan fråga tidigare i tråden. Alternativt hamnade mitt svar tråd eftersom det var en anna tråd på g ang. neteller igår. Minns tyvärr inte.

 

Tack för det trevliga påpekande. Känns verkligen som min dag blev bättre av detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...