Gå till innehåll

Vad får er att tilta?


Stig_Wallby

Recommended Posts

  • Svars 64
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tycker jag slutat tilta av gamla helerliga utdragningar. Men jag spelar alltid sämre när jag är förbannad.. Tex

 

När jag i ett svårt läge tar rätt beslut och blir utdragen.

 

När jag spelar dåligt och blir arg på mig själv.

 

När nån utompoker-nisse påverkar mig så jag blir arg.. Typ tjat osv.

 

När jag spelat en jääkligt lång session och bränner sessionens vinst snabbt. Utdragningar eller ej, om jag fortsätter efter det torskar jag _alltid_.

 

När jag ser nån film/serie som inte går som jag vill :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som stör mig mest när jag lirar poker, det är när allting blir tvärtemot.

 

Exempel - Du spelar en suitedconnector, 56 t.ex, floppen dumper ner ( raisad pot såklart ) AQT alla i fuckedup suits.

 

Exempel 2 - Du röjjer runt med AK, å varje jävla flopp kommer 2 low 2 be true, 672. Bet bet bet raise raise, RE fucking raise.

 

Det är sjukt jobbigt enligt mig iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raisar i tidig position med pocket KK. Syn av två-tre call stations. Ess på floppen i 98% av fallen. Fisk med pocket A4 offsuit i 100% av dessa 98.

 

En gång kan man tåla, men om och om igen som på Party poker blir bara för mycket.

 

Floppa topp-set och förlora mot runner runner stege eller färg...

 

Betta hela vägen med AA och fisken som hänger på med 33 prickar set på rivern.

 

...speciellt om man sätter dom på en bluff och betalar dom för besväret också.

 

Fast hurra för att fiskarna finns!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tvärtemot vad de flesta skriver så blir jag som mest irriterad när folk exempelvis lägger sina hålstegsdrag efter mitt potbett. Folk som kan potodds. Jag blir riktigt förbannad när alla vid bordet "kan" spela någorlunda eftersom sessionen oftast går plus minus noll då, alternativt endast marginellt plus. Har en tendens att börja bluffa bort mig då :oops:

 

Ganska roligt tidigare idag när jag spelade AQs mot en kille som höjt 4 BB innan flop. Floppen kom AK6 regnbåge, han checkade, jag bettade pot och han gick blixtsnabbt all-in. Han hade klonkat en stor pott tidigare och täckte nästan mina två inköp så jag tyckte det var dags att lägga sig. Han visade stolt upp AK, men tog ju bara hem en marginell pot.

 

Jag hade en minst sagt intressant diskussion med honom i chatten senare. jag frågade varför han tok-höjde så, om han verkligen trodde jag skulle syna. Han svarade att han inte alls räknade med det eftersom jag spelat "bra" tidigare enligt honom. Hans motivering var att han var rädd för att jag skulle klonka stege?! Min följdfråga till honom blev om han hade hört talas om potodds och hur man kan använda det praktiskt. Han replikerade att sånt använder man väl när man kör sports-betting... :D

 

Älskar dessa spelare, men tiltar som sagt i deras frånvaro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det roligaste är ju när folk börjar jiddra i chaten när dom har tiltat och man har tagit alla deras pengar. Såna lirare brukar vara så jävla enkla att psyka så att dom börjar spela ännu mer vansinnigt än vad dom redan gjort.

 

Floppade fyrtal mot en snubbbes kåk idag, han tryckte in sina stålar (typ 50€ bara, men ändå..) Han hade suttit och varit konstant otrevlig mot allt och alla i takt med att han hade förlorat typ 4-5 inköp à 50 € på en och en halv timme.

 

Så jävla kul att tracka en sån pajas lite på chatten innan man trycker på "Call".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...