Gå till innehåll

Ekenstar grindar 7CS, FLO8, PLO och PLO8


Ekenstar

Recommended Posts

  • Svars 87
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

trevlig läsning detta :D

 

tänkte bara höra hur du ligger till totalt...??

 

Låg på +3250 innan dagens spel

 

13/1

 

Börjar dagen med att sätta mig vid två tiopersonsbord, vid det första postar jag bb i CO och får 22 på handen. Floppar set och bettar 2 dollar på floppen (först in), bara sb eller bb synar. På turn sätter han sitt stegdrag och jag tappar nästan hela inköpet på första handen :(. Sitter vid borden i ca 20 min får inget intressant. Vid det andra bordet får jag KQ UTG och limpar in, en i sen position höjer till 3 och jag synar en Q på floppen och jag förlorar ett inköp då han hade QQ :(

 

Fan, inget funkar för mig och så här kan det inte fortsätta. Beslutar mig för att spela något annat. Går in på Pokerstars och hittar en NLT 10+1 MTT som snart ska starta och som jag anmäler mig till, blir 571 startande.

 

Får [Jd Ac] i hand 11 (blinds 15/30) UTG och höjer till 100, får två synare varav bb är en.

 

*** FLOP *** [Ah Kh Ks]

Lite scary flopp, bb checkar, jag bettar 150 och limparen efter mig synar, bb foldar.

 

*** TURN *** [Ah Kh Ks] [7s]

Jag checkar och limparen bettar 270, lite svagt, har en K eller försöker han köpa potten? Jag synar

 

*** RIVER *** [Ah Kh Ks 7s] [9s]

Ifall jag checkar kan han göra ett stort bett och (kanske) få mig att folda, så jag bettar 400 som han synar. Jag vinner potten på1955 :)

 

Handen efter får jag KQ i bb men foldar då två stycken har raisat och det kostar minst 220 till att se floppen, han som jag mötte i potten hamnar all-in mot en annan, båda har AJ och träffar tvåpar, tur att man folda :)

 

Hand 16: Jag får [Th As] i ganska sen position, en har limpat in så jag höjer till 100, limparen och bb synar.

 

*** FLOP *** [7s 4h 7c]

Båda checkar så hag försöker köpa potten med ett 300 bett men bb synar.

 

*** TURN *** [7s 4h 7c] [7h]

Triss på bordet, bb bettar 120 och jag synar, har ju två överkort som jag kan få kåk med.

 

*** RIVER *** [7s 4h 7c 7h] [Kd]

bb bettar den maffiga summan av 30, tror han att han kan få mig att folda för det bettet? Jag synar och han sitter ocks med AT

 

Handen efter får jag [4s 4d] och limpar in, blir fyra som ser floppen.

 

*** FLOP *** [6s As Qc]

Alla checkar

 

*** TURN *** [6s As Qc] [Qs]

blindsen checkar så jag slänger in ett bet på 100, bara sb synar (han som hade bb i handen innan)

 

*** RIVER *** [6s As Qc Qs] [7c]

På rivern bettar sb 120, Tror inte han har en dam, han visade ju i handen innan att han kan betta utan att ha nåt bra, så jag höjer till 600 och sb lägger sig, inte helt otroligt med den bästa handen :)

 

Han i sb åker ut i handen efter då han floppar set i 6:or samtidigt som en floppar set i knektar.

 

Hand 24 (blinds 25/50): Får [Ks 4s] i CO och höjer till 250 efter att UTG+2 limpat in, bara UTG+2 synar.

 

*** FLOP *** [Qc 3h 9s]

Han checkar, jag bettar 300 och han lägger sig, härligt tighta folk är på pokerstars, väldig lätt att sno åt sig potten. Har efter denna handen en stack på 3300, tycker jag spelat rätt bra hittils, inte gjort några dumma misstag

 

Hand 27 (blinds 25/50): Jag får [As Ac] i UTG +1 och höjer till 250 får bara syn av bb (hansom satt i UTG+2 i hand 24 tycker han är ganska kass och tycker jag har en bra read på honom)

 

*** FLOP *** [Kc 2h 7d]

bb bettar 150 jag höjer till 600 som han synar, han verkar sitta på en kung

 

*** TURN *** [Kc 2h 7d] [Ts]

bb checkar och jag bettar 1000 (vilket ger bb drygt 200 kvar om han synar) och bb synar

 

*** RIVER *** [Kc 2h 7d Ts] [Qh]

bb checkar och jag checkar efter honom, för scary riverkort för att betta. bb visar upp [Qs Kh] och har dragit ut mig på rivern :(

 

Förlorar sedan ytterliggare 350 i hand 29 när jag sitter i bb och är nere på 987. I handen efter foldas det till mig i sb som har A8. Jag höjer till 500 och bb lägger sig.

 

Hand 32 (blinds 50/100): foldas till mig i CO, jag har 5h7h och höjer till 300, knappen synar dessvärre

 

*** FLOP *** [6h 6d Ah]

Jag bettar 787 och är all-in, knappen har dessbättre ingenting och lägger sig, jag har nu en stack på 1537

 

Hand 36: Lyckas sno lite chips av Killen som hade KQ när jag hade AA

 

Hand 39: sitter i sb med [As 5c], två limpar in och jag ser också floppen

 

*** FLOP *** [3c Ah Jd]

Jag checkar och bb (ganska kass spelare) bettar 300. Limparna foldar och jag checkraisar till 1487 och är all-in, bb synar och visar upp [3d Jc], tvåpar

 

*** TURN *** [3c Ah Jd] [Ts]

*** RIVER *** [3c Ah Jd Ts] [5d]

Rivern räddar mig och jag har 3374 i stacken, J3 killen bara 323, så det kan gå :)

Ber om ursäkt genom att skriva "sorry" i chatten

 

Handen efter, KQ killen limpar in, jag har [9s Ac] på knappen och höjer till 300, J3 killen höjer till 323 som jag och KQ killen synar

 

*** FLOP *** [Jd 8s Qh]

Båda checkar

 

*** TURN *** [Jd 8s Qh] [8c]

Båda checkar

 

*** RIVER *** [Jd 8s Qh 8c] [9h]

Han checkar, jag har bästa handen och bettar 500, och han foldar, J3 killen hade A7 och jag vinner potten på 1069

 

Får inga kort på ett tag och är inklämd mellan ett par ganska stora stackar, ingen position som jag gillar

 

Hand 47 (blinds 75/150, börjar kosta lite att spela ett varv nu): KQ killen limpar in och jag höjer till 500 på knappen då jag har [Ts Qc], bara han synar, tycker att han är väldigt lättspelad, har bra read på honom.

 

*** FLOP *** [Th Jh Kd]

Han checkar, Jag bettar 1000 och tar hem potten på 1225, stack på 4345 nu.

 

I hand 54 är blindsen 100/200, jag får JJ, höjer till 500 men får inte med mig någon till floppen, tight spel på pokerstars

 

Hand 57 (blinds 100/200), UTG höjer till 800, jag har [Js Ah] och synar, det gör även en till efter mig.

 

*** FLOP *** [3h 3d Ad]

UTG bettar 810 och är all-in, jag höjer till 1620 och han efter mig lägger sig. UTG visar upp [Jd Jc] och har bara en out och lyckas inte dra ut mig, det hade varit hemskt. Stacken är nu 7255

 

Hand 66 höjs blindsen till 100/200 och det blir 25 i ante, dröjer några händer innan jag inser det dock. Aldrig spelat i en turnering med ante förut, men inser att det blir mer i potten innan floppen vilket gör det mer lönsamt att försöka sno potten i sen position. Jag får [Kd As] i UTG och höjer tll 600, CO och bb synar.

 

*** FLOP *** [7s 9c 7d]

bb checkar, jag bettar 1200, CO lägger sig och bb checkraisar till 3871 vilket jag är dum nog att syna, han visar upp [Qh Qd] och tappar ner till 2175

 

Handen efter får jag [Ac 5h] i bb, tre ser floppen.

 

*** FLOP *** [Jc Tc Qc]

Nötfärgsdrag. Han som limpa in bettar 200 och sb synar. Jag checkraisar till 700, limparen lägger sig och sb höjer mig all-in och jag synar, han har Kc7c.

 

*** TURN *** [Jc Tc Qc] [8c]

Får in färgen, "Han får säkert straght flush på rivern" tänker jag men istället för klöver nio kommer spader tre. Jag har nu en ganska hyffsad stack igen, 4925 :)

 

Hand 68, bara UTG limpar in, jag har [7d Ah] i sb och ser också floppen

 

*** FLOP *** [2s 7h 5d]

TPTK :) Jag bettar 700 och bb höjer till 8380 och är all-in. Funderar lite men synar sedan med de 4000 jag har kvar, bb vänder upp [Td 7s] och min stack är efter handen 10225, nästan så man kan hoppas på att hamna ITM nu, 54 får betalt.

 

I hand 74 limpar jag in med [Ks Ts] och en i sen position höjer till 1000, ganska solklar fold men jag synar

 

*** FLOP *** [5d 8s 3d]

Jac checkar och han bettar 2200 och jag gör det jag borde gjort innan floppen, foldar min skithand

 

Får inget på ett bra tag, är nere på 8600 i chips innan hand 83 (25 i ante och 200/400 blinds). UTG höjer till 800, i sb har jag [Jc As] och synar höjningen

 

*** FLOP *** [Tc Qs 2c]

Jag bettar 2000 och UTG höjer till 4000, lägger man ner handen nu då? Nä, dum som jag är synar jag.

 

*** TURN *** [Tc Qs 2c] [4s]

Ingen K på turn, jag checkar, bb bettar 4040 och är all-in och jag lägger mig, Är nu nere på 3775.

 

Får [7c 8s] i handen efter och snor blindsen och anten genom att raisa till 1000 på knappen.

 

Hand 86 (50 i ante och 300/600 blinds): Får [3s Ac] i sen position. Först in höjer jag till 1500 och snor åt mig det som ligger på bordet :)

 

Hand 89, får [As 4s] i UTG +1 och höjer till 1500 och alla foldar. Har lyckats sno upp min stack till 7050 nu :)

 

Hand 93, första handen vid ett nytt bord, jag får [7d 7h] i CO, först in så jag höjer. Jag höjer till 6300 och är all-in, Knappen som har mer än mig synar och sb synar med de 2765 han har kvar. Knappen har JJ och sb har 66. Här trodde jag det skulle ta slut men det kommer en 7:a på floppen och jag har nu 16665 i stacken och ligger bland de 10 bästa med ca 60-70 pers kvar :)

 

I hand 97 sitter jag i bb och de andra vid bordet skänker mig potten

 

Hand 99: en går all-in med 2337, jag sitter på knappen och synar med [Ks 9s] och möter KT. 678 på floppen men lyckas inte få in stegen och dra ut honom.

 

Dröjer till turneringens 109:e hand innan jag får nåt igen: [8d 9d] i CO höjer till 2000 och plockar upp det som ligger på bordet

 

Hand 114, tror det är 56 kvar nu och 54 får pengar. Jag sitter på knappen och får [Qh Qd] och har 13478 i stacken. UTG som har 21850 höjer till 2400. Det foldas fram till mig, jag höjer med 2600 till 5000 och han synar.

 

*** FLOP *** [Ts 9s 6c]

Bra flopp. UTG checkar, jag bettar 8403 och är all-in. Han synar och visar upp [3s 3h] :D

Har 29281 efter handen och ligger i top 5 :)

 

Hamnar sedan ITM och spelar för att vinna, lyckas dock inte få något på väldigt länge

 

Hand 128 (100 ante och 1000/2000 blinds): jag sitter i bb och har [7d 7c]. Killen som hade 33 i hand 114 limpar in, jag höjer till 14000 och sätter honom all-in, men han väljer att folda

 

Hand 137: är ner på 19356 nu efter att ha förlorat lite i handen innan. Får [6s Ad] i sb. foldas till knappen som höjer till 6000. "Typiskt stöld" tänker jag, "enough is enough, får vara nån måtta med stölderna", jag höjer till 19256 och är all-in han synar med 11350 och är all-in och visar upp KK. Kommer ett A på floppen och jag drar ut honom. Paus efter den handen och folk har lite synpunkter på mitt spel. Inget som jag bryr mig om, jag är och hämtar en talrik yoghurt, tog ju lång tid att spela det här :)

 

Hand 143, nere på 38154 (ante 150 blinds 1500/3000). [Js Qc] på knappen. CO limpar in, han tog lite chips från mig genom att gå all-in på en river för några händer sen. Jag höjer till 9000 som han synar.

 

*** FLOP *** [8c 4s 5s]

Han checkar och jag checkar efter honom.

 

*** TURN *** [8c 4s 5s] [6d]

Han checkar igen och jag köper potten med ett litet 8000 bett

 

Får A8 i hand 147, höjer till 9k och lyckas sno åt mig lite chips, har drygt 50k nu.

 

Hand 150: hamnar all-in mot en som har en 20k stack, jag har AQ och han har TT och han vinner potten, jag är nere på 33k

 

Hand 153: foldas till mig på knappen, jag har [3d 4d] och höjer till 10k. sb och bb lägger sig, 43k i min stack nu

 

Dubblar upp en 30k stack då han har KK och jag har AJ, nere på 11k

 

Handen efter möter jag A9 då jag har A8, går ändå pluss på handen då A9 killen var en shortstack.

 

Handen efter den sitter jag i bb och har [3c Jc]: en shortstack synar bb och är all-in, även CO synar och jag får se floppen

 

*** FLOP *** [8h Js 8d]

jag bettar 11445 och är all-in, CO synar och visar upp [As 9s], J på turn och K på river, shortstacken hade A2 och jag vinner potterna och är med igen då jag har 38000 i chips, riktigt dåligt av CO att låta mig se floppen gratis

 

Vinner en liten pott när jag limpar in med T9 och är uppe i 50000 igen

 

Snor lite chips med AJ och får sedan AJ igen i hand 167 (300 ante och 3k/6k blinds):

UTG+2 går all-in, med 21k och jag synar på knappen, han hade A8 :). Är nu uppe i 82k

 

Snor sedan blinds med J8 i position, SH-bord nu, snart dags för finalbord

 

Synar en all-in med KQ, han har A2, en Q kommer på floppen

 

Handen efter, får [8c Jc] miniraisar till 12k och bb synar

 

*** FLOP *** [8d 9s Tc]

bb checkar så jag går all-in, han synar med sina 32k och visar upp AT. runner-runner färg och så är han ute. Jag har nu 160k, chipleadern 200k och 3:an knappt 100k

 

Hand 176: Dags för finalbord, den som åker som 9:a får 100 dollar.

 

Hand 179: sitter i bb och alla foldar.

 

Hand 183: Raisar till 16k och nån reraisar till 73k, bara att folda

 

Hand 184: Dubblar upp en spelares 20k stack, han KJ, jag 33

 

Hand 186: 9:an åker

 

Hand 187: Får återigen lite chips till skänks i bb positionen, min galna all-in med A6 mot KK som gör det tro?

 

Hand 190: 8:an åker

 

Hand 195: 7:an åker

 

Hand 196 (400 ante och 4k/8k blinds): Foldas till mig i sb, jag har T9 och höjer till 25k, chippleadern går all-in och jag foldar, nere på 96k nu.

 

Hand 198: Höjer till 25k med 55 på handen, chipleadern går all-in. bb som har ett par tusen mer än mig synar så jag foldar och hoppas att bb åker. bb hade QQ men blev utdragen av den andre som hade AK och blir 6:a

 

Hand 200: Får AK i bb, en höjer till 24k som en annan synar, jag höjer till 69k och är all-in, han som synade den första höjningen synar med 40k och visar upp 88, jag lyckas inte dra ut och ligger nu illa till, 5k kvar och jag ska posta sb i nästa hand.

 

2 st limpar in och jag synar med den tusingen jag har kvar. Hela 4 pers som ser floppen, det var länge sen.

Floppen blir [4c 3d Kd] och en bettar 8k, de andra lägger sig. Han visar upp JJ, Jag har K3 och får kåk på river och har 22k, än lever hoppet :)

 

Sista handen (nummer 201): Jag får [7d As] och går all in bara bb synar och visar upp [Kh Td] , 53k i potten

 

Brädan blir [7s Kc 3h Ac Ks] och han får triss på rivern efter att jag fått tvåpar på turn, hinner tänka "han kan bara vinna om en..." innan kungen kommer på rivern.

 

Åker som 5:a (av 571) och får 314,06 dollar för det, de senaste dagarnas förlust är som bortblåst och humöret är på topp :D

Hade en hel del tur ska väl erkännas, men det hade jag fan sparat ihop till de senaste dagarna

 

13/1 +242,96 dollar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14/11

 

Tillbaka vid 6-max borden där jag känner mig hemma.

 

Första bordet gör jag en liten vinst tack vare följande hand:

Får [ Js, Qc ], UTG+1 limpar in, jag höjer till 2, bara knappen synar

 

** Dealing Flop ** : [ Jd, Jh, 6s ]

Nice, jag bettar 2 och knappen synar

 

** Dealing Turn ** : [ 7s ]

Jag bettar 7 och knappen lägger sig. Inte så stor vinst men en positiv inledning på dagen :)

 

Vid nästa bord plockar jag efter ett tag upp [ Qc, Qd ] i sb, UTG+1 raisar till 1, bb synar. Gillar verkligen inte min position här så jag höjer ordentligt till 4 dollar som båda synar.

 

** Dealing Flop ** : [ Qs, 5d, Jc ]

Wohoo, floppar set :), sb checkar och jag bettar 7, om nån har stegdrag vill jag inte göra det för billigt för dom att se nästa kort, bara sb synar

 

** Dealing Turn ** : [ 3d ]

sb bettar nu 1 dollar i en pott som är 26 dollar, vilket move han gör. Jag har 10.85 kvar och går all-in som tomten i sb synar med [ As Jh ] i hålet :D

 

Sätter mig sedan vid ett nytt bord, får vänta en hand innan det blir min tur att posta bb. I den handen raisar knappen till 1 dollar innan floppen. Floppen blir 9TJ, alla checkar till knappen som går all-in (över 20 dollar) och alla foldar och knappen visar upp Q2

 

Handen efter raisar UTG preflopp (jag foldar i bb) och går sedan all-in på floppen, vad är det för galet bord man hamnat på?

 

När jag sitter i CO det varvet (5-handed) händer följande: UTG raisar till 1, jag har [ Qc, Kc ] och raisar till 3, CO och alla synar, fem som ser floppen

 

** Dealing Flop ** : [ Kh, 5d, Ks ]

Nice flopp :) bb bettar 5 och jag raisar till 10 och alla lägger sig, kanske skulle bara ha synat, har ju en väldigt bra hand, vinner en väldigt fin pott ändå :). Spelar bara en hand till vid det bordet, lite för galet spel för mig

 

Förlorar ett inköp vid ett bord, bettar med en svag hand, en raisar och är korkad nog att syna, får nog sätta upp lite lappar på skärmen med uppmaningar om att inte spela så jävla korkat som jag ibland gör.

 

Har lite ont i huvudet så det blir ett ganska långt break innan jag spelar igen. Sitter vid tre olika bord (ej simultant) under 25 min men får inga speciella kort, men backar bara 0.2 dollar. Får förvisso QQ men går bara +0.8 dollar med den handen, sb hade förlorat nästan hela sin stack med QQ mot KK i handen innan. Jag satt i bb och höjde till 4 men det blev bara jag och sb till floppen. Där får jag fyrtal, floppen blir QQT, fan vad synd att sb inte hade mer pengar för han satt med TT och hade floppat kåk :(

 

Senare vid ett bord inträffar detta: Två spelare limpar in, jag har [ 5s, 2s ] i bb

 

** Dealing Flop ** : [ 2d, 4h, 3d ]

Tomten i sb bettar 0.5, jag höjer till 2, bara sb synar, troligen sitter sb på färgdrag

 

** Dealing Turn ** : [ 6s ]

Får in stegen, sb checkar, jag bettar 5 som han synar

 

** Dealing River ** : [ Jd ]

sb checkar och jag checkar efter honom, han har [ Kd 8d ] och fått in färgen på rivern, lite störande då han inte hade odds till draget på turn.

 

Sista handen för dagen: Bordet har blivit 3-handed och jag sitter på knappen och det är sista handen vid bordet då jag har tänkt att undvika att spela 3-handed i forsättningen, blir lätt överaggressiv och otålig och förlorar då massa pengar. Jag har [ 8h, 8d ] och höjer till 2, både sb och bb synar

 

** Dealing Flop ** : [ 7s, 6c, 5c ]

Överpar och öppet stegdrag, det checkas till mig och jag bettar 6 dollar, sb checkraisar till 11.7 och är all-in, jag synar.

 

** Dealing Turn ** : [ 3h ]

** Dealing River ** : [ 3s ]

bb har [ 6d 5d ] och jag drar ut honom, hade dock rätt många outs, han var knapp favorit på floppen (51,1 mot 48,9)

 

Blev inte så mycket spel idag på grund av huvudvärken, godkänt resultat ändå

 

14/1 +24,95 (73 rakeade händer)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15/1

 

Min stack är nere på 17.4 när jag får [ Kh, Ks ] i bb. 4 spelare limpar in, sb höjer till 2, jag höjer till 7 och bara sb synar

 

** Dealing Flop ** : [ 6c, 3c, 7c ]

sb gör det jag tänkte göra, bettar 10.4 och sätter mig all-in. 3 klöver på brädan men jag har ju ett överpar så jag synar, sb sitter med [ Js Qd ] och har inte ens färgdrag :)

 

Varvet senare, sb är nere på 7.1 och sitter nu i bb, jag i UTG. Jag får [ 5s, 5c ] och limpar in, UTG+1 höjer till 1 och jag och bb synar

 

** Dealing Flop ** : [ 4d, 6c, 7d ]

Floppar openended str8draw. bb bettar 2 vilket både jag och UTG+1 synar

 

** Dealing Turn ** : [ 3s ]

Sätter stegen på turn. bb går all-in med 4.1, troligen inte stege, mer troligt är färgdrag. Vill inte att UTG+1 ska få ett billigt riverkort om han sitter med två ruter, som t. ex AdQd, så jag höjer till 13 som han dock synar.

 

** Dealing River ** : [ Kc ]

Inget ruter :). Tänker först gå all-in men jag vill gärna att han synar så jag bettar 5 och UTG+1 lägger sig. Tomten i bb sitter med [ 4s Qc ] och har par i fyror :)

 

Vid nästa bord jag sitter vid händer inget speciellt, vinner dock lite i den här handen:

UTG limpar in, jag har [ 9d, Js ] och limpar på knappen, sb synar och bb höjer till 2. UTG lägger sig och jag synar, har ju bra position på honom, sb foldar.

 

** Dealing Flop ** : [ 3h, Jc, 5h ]

bb bettar 2, sitter han med överpar, färgdrag eller två överkort? Jag synar

 

** Dealing Turn ** : [ 8s ]

bb checkar, sitter då troligen inte med överpar, jag bettar 4 och tar hem potten

 

Förlorar sedan ett inköp vid ett bord: UTG höjer till 1, jag har AQ och höjer till 3. Bara han och jag till floppen som kommer T hög, två ruter och ett hjärter. Han checkar och jag bettar 4 och han checkraisar mig. Här borde jag lagt mig. På turn kommer hjärterdamen, han bettar 5 och jag höjer till 5.5. På river kommer hjärterkungen. UTG sitter med [Ah Th] och får in färgen på river efter att ha haft par i tior på floppen. Hade tur att få in damen på turn, men det hjälpte inte då han drog ut mig på rivern. Att han drog ut mig på rivern då jag drog ut honom på turn stör mig inte så mycket, Jag borde aldrig ha synat hans checkraise med bara två överkort!

 

Kollar sen på NFL matcherna på viasatsport, behöver dock raked hands så jag spelar ett par tiomanna bord samtidigt, ganska tight, tappar lite pengar men får rätt många raked hands, har bara 562 kvar, ska lungt hinna spela dessa innan 23/1

 

15/1 -11,6 dollar (176 raked hands)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16/1

 

Dagen börjar dåligt, jag har [ Jh, Ad ] raisar till 2, knappen synar och bb reraisar till 11.4 och är all-in. Jag är jag dum och tror att han sitter med ett lågt pp och försöker sno så jag synar, bb sitter med AK...

 

Semibluffar sedan bort lite pengar i följande hand:

Limpar in med [ 8d, 9d ] i CO, alla sex spelare ser floppen.

 

** Dealing Flop ** : [ Td, 7c, Ac ]

openended str8draw för mig, bb bettar 1, UTG och jag synar, knappen höjer till 2, jag, bb och UTG synar

 

** Dealing Turn ** : [ 7d ]

Rutersjuan parar bordet men ger mig str8flush drag. bb och UTG checkar. Knappen sitter knappast med en 7:a, tror han sitter på klöverfärgdraget så jag bettar 7, knappen som har 8.9 dollar kvar synar och det gör också bb

 

** Dealing River ** : [ Ad ]

Får ju färgen men tvåpar på bordet, nån lär sitta på kåken, bb bettar 4 men jag synar ändå, trots att jag nog är slagen, potten är ju stor. Knappen foldar och bb visar upp [ Th Ah ], två par på floppen. Tycker hans spel på floppen var ganska kasst.

 

Vid ett annat bord förlorar jag lite i några potter då jag tvingas att lägga mig, folk synar mina bluffar :(

Förlorar ytterliggare lite i den här handen (4-handed):

[ 5c, 6s ] i sb, 4 spelare ser floppen

 

** Dealing Flop ** : [ 3d, Td, 4s ]

stegdrag men först att agera så jag checkar vilket de andra också gör

 

** Dealing Turn ** : [ 6h ]

Har troligen högsta paret, nån kan dock ha stege. Jag bettar 1 dollar, får syn av UTG

 

** Dealing River ** : [ Kh ]

Bettar 2 och UTG synar. UTG sitter med [ Kd 4h ] och får tvåpar på rivern. Folk spelar som idioter men jag förlorar ändå :(

 

Förlorar ytterliggare lite när jag försöker bluffa:

Får [ Kd, Js ] UTG och limpar in, bara jag och blindsen ser floppen

 

** Dealing Flop ** : [ 6c, 8s, 2c ]

checkas till mig som försöker köpa potten med ett 2 dollarsbet, bara bb synar.

 

** Dealing Turn ** : [ 8h ]

Nu bettar han 2 och jag synar

 

** Dealing River ** : [ Qc ]

Tredje klövret kommer på river, bb checkar, jag försöker representera färg och bettar 5 dollar som bb synar med [ 8c Ah ]

 

Nere på 5.5 dollar vid bordet nu:

Får [ 7c, 9c ] i CO, raisar till 2, sb och bb synar

 

** Dealing Flop ** : [ Jc, Ad, 2c ]

sb och bb checkar till mig som floppat färgdrag. Jag bettar 3.5 och är all-in och på nåt jävla sätt hittar sb syn med sina [ 5c 5h ], helt jävla otroligt. Jag var favorit på floppen oss två emellan men lyckas inte dra ut, men hur fan kan han syna med 55?

 

Argh! back 68 dollar på 30 minuter trots att mina motståndare spelar kasst. Kanske det är så att jag suger på poker, man börjar ju tvivla efter senaste veckan och inledningen på denna spelsession. Men efter regn kommer solsken :)

 

Första handen vid ett nytt bord, postar bb i CO och får [ 8s, 7c ], alla utom UTG ser floppen

 

** Dealing Flop ** : [ 2s, 6h, 9c ]

Checkas till mig, jag bettar mitt drag och slänger in 2 dollar, knappen synar.

 

** Dealing Turn ** : [ 3c ]

jag checkar och han checkar efter mig

 

** Dealing River ** : [ 5s ]

Yippi! får in nötstegen, bettar 6 dollar och knappen lägger sig.

 

Handen efter foldar jag. I de 2 händerna efter det floppar jag tvåpar, båda gångerna på tvåfärgade floppar, men får inte med mig nån vidare från floppen. Typiskt när man för en gångs skull floppar bra.

 

Floppar tvåpar sen igen:

[ 8d, Kd ] i sb, bara jag och bb ser floppen

 

** Dealing Flop ** : [ 2h, 8h, Kc ]

jag bettar 2 och bb raisar till 4. bb kan ha färgdrag eller tro att jag har det, tror mest på det första. Jag höjer till 10 och bb synar

 

** Dealing Turn ** : [ Td ]

Bettar 21 och är all-in och bb foldar, satt troligen med ett par hjärter.

 

Handen efter: [ Th, Ah ] på knappen, CO limpar in, jag höjer till 2, sb och CO synar

 

** Dealing Flop ** : [ Ks, 5h, Qs ]

rundcheck

 

** Dealing Turn ** : [ Js ]

Får in stegen. Det checkas till mig och jag bettar 4 och de två foldar. Var inte så orolig att nån skulle ha färg, folk brukar betta sin färgdrag rätt ofta.

 

Senare vid bordet, får favorithanden KK, gillar den mer än AA:

UTG höjer till 5 dollar (i handen innan höjde han till 15 preflopp och alla la sig). Det foldas till mig som höjer till 15, tomten synar.

 

** Dealing Flop ** : [ Ts, Qc, Js ]

Lite scary men inte så mycket, har stegdrag och överpar, tomten bettar 16.9 och är all-in och jag synar, Den enda handen jag är rädd för är nog AK, fast den skulle han inte betta så. Även om han har set så har jag outs att dra ut honom med. Han sitter med [ Ac Qd ] och jag tar hem potten på över 60 dollar :D

 

KK är den hand jag vunnit mest med netto och mest per gång 5.38 BB/hand enligt PT, stora pp är något jag aldrig slowplayar med innan floppen

 

Får sedan AA vid ett bord, bara andra gången iår som jag får AA

Jag sitter i sb, UTG raisar till 1, CO synar och jag höjer till 4, UTG och CO synar, UTG är all-in

 

** Dealing Flop ** : [ Kd, 5h, 9s ]

Jag checkar och hoppas att CO ska ha en K och betta ut, han har 16 dollar kvar, borde kunna få in allt med en checkraise. CO checkar

 

** Dealing Turn ** : [ 9c ]

Bordet parar sig, jag bettar ändå ut, 5 dollar och CO synar. Vad sitter han med?

 

** Dealing River ** : [ Kh ]

hm tvåpar på bordet, har han kåk? Jag checkar och han bettar 11 och är all-in. Han har varit för passiv i handen för att ha en 9:a eller en kung så jag synar, CO satt med TT (och UTG med AJ) :D

 

Har blivit lite skraj att folk ska checkraisa mig jämt:

Får [ Ah, Qc ] UTG höjer till 2, sb och bb synar.

 

** Dealing Flop ** : [ Ts, 9h, Ac ]

Floppar top paret, sb och bb checkar. Jag bettar 4 och bb synar.

 

** Dealing Turn ** : [ 4s ]

bb checkar, skraj att han ska sitta och slowplaya ett tvåpar, jag bettar 5 och bb synar

 

** Dealing River ** : [ 3h ]

bb bettar 3, sitter han med tvåpar och vill att jag ska raisa? Jag synar och han visar upp [ Qh Ks ], var lite skraj att han skulle sitta med JT, AT eller A9 och så visar det sig att han är en tomte :)

 

Sista handen, samma sak där, tror att jag sitter med sämsta handen trots att jag floppar ganska okej:

4-handed play, jag [ Kc, Ts ] och knappen limpar in

 

** Dealing Flop ** : [ Td, 6s, 5c ]

Top par med ganska ok kicker. sb och bb checkar, jag bettar 2 och knappen höjer till 4 som bara jag synar

 

** Dealing Turn ** : [ Ad ]

Jag checkar och knappen bettar 1 (satt han med tvåpar på floppen eller fick han det på turn? eller sitter han med stegdrag eller nåt?) Jag synar

 

** Dealing River ** : [ 5s ]

En femma parar bordet, jag bettar 3 och ser om jag kan få honom att lägga sig. Knappen raisar till 6. kass som jag är kan jag inte lägga ner min hand utan synar honom och den jävla lallaren visar upp [ 2d 9d ] :shock:, han hade ju inte alls i handen att göra, fan vad folk spelar korkat idag.

 

Slutar där för dagen, backar lite men är nöjd ändå, låg ju 68 dollar back i början.

 

16/11 -0,72 dollar (107 raked hands)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18/1

 

Vid första bordet vinner jag några småpotter utan att träffa nåt bra. Vid det andra bordet för dagen börkar det inte bra, blir utdragen:

Jag har 98 UTG och limpar in, bb höjer till 1 och vi blir 4 som ser floppen.

 

** Dealing Flop ** : [ 8h, Ac, 9d ]

bb går all-in med sina 6.5 dollar, bara jag synar. bb sitter med TT och får runner runner stege :(

 

Förlorar sedan några potter (missat AK bl.a) och backar 28 dollar vid bordet

 

Vid nästa bord förlorar jag en ganska stor pott då jag lägger ner bästa handen. Tre spelare som såg floppen, en spelare hamnade all-in och jag och den andre hade en sidopott. Brädan var [ 4h Ad Jh 6d 5h ], spelaren som hamnade all-in på floppen hade A8, jag hade KJ och den andre hade JT och fick mig att lägga ner min hand. Förlorade resten av mitt inköp i handen efter genom skitspel. Samma strålande inledning som igår, backat ett par inköp efter 45 minuters spel. Men efter regn kommer solsken, eller?

 

Favorithanden KK:

Får [ Kc, Kd ] i UTG+1, UTG limpar in, jag raisar till 3 (lite mer än vanligt men dom vid bordet var rätt synglada), bb och UTG synar

 

** Dealing Flop ** : [ 2d, 9h, 3s ]

Bra flopp, UTG bettar 0.5, jag höjer till 7 som han synar

 

** Dealing Turn ** : [ Jc ]

Ofarligt kort, UTG bettar 0.5 igen och jag höjer till 3.14 och sätter UTG all-in, UTG synar

 

** Dealing River ** : [ Qs ]

UTG satt med [ 5s 4s ] och hoppades att få in stegen

 

Spelar sedan vid några bord men vinner bara småpotter. Får QQ och raisar innan floppen, nån synar men lägger sig på floppen. Får AA UTG höjer 2 som bb synar för att sedan lägga sig på floppen.

 

Sitter vid ett bord där folk är ganska galna, första handen hade jag AcJc i bb men fick lägga mig preflopp då en höjde rätt mycket (hade QcTc eller nåt liknande och vann potten med ett par i tior). Bordet blir 3-handed och följande händer när jag sitter i sb:

Får [ 5s, 6c ], knappen limpar och jag ser också floppen.

 

** Dealing Flop ** : [ 5h, Kh, 6s ]

Perfekt flopp, inget slöspel, jag bettar 2, knappen höjer till 4 och jag höjer tillbaka och höjer till 11 som han synar

 

** Dealing Turn ** : [ 3s ]

Bra kort, han lär knappast ha suttit med stegdrag på floppen. Jag bettar de 11.5 jag har kvar och han kan inte släppa sin [ Kc Qs ] hand :)

 

Nästan samma sak upprepar sig sen:

Får [ 4c, 6d ] i sb, CO och knappen limpar in.

 

** Dealing Flop ** : [ 6s, 5c, 6h ]

Trevlig flopp, de allra flesta brukar slowplaya trissen här men inte jag, döljer min starka hand med ett potbett och bettar 2. bb höjer till 4, de andra foldar och jag höjer till 8 som bb synar

 

** Dealing Turn ** : [ 2c ]

Kan fått in stege om han har 43 men det är inte så troligt, tror mer att han har en 5:a, alternativt 78 eller 74, Jag bettar 14 och bb lägger sig, kanske skulle bettat mindre men får vara glad över de 8 dollar som jag fick in på floppen.

 

18/1 +10,94 (139 raked hands)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19/1

 

Vinner en ganska ok pott vid det första bordet jag spelar vid med KJ. Höjde preflopp, fick ett par synare. På floppen kom en kung och en av synarna synade mina bett på flopp och turn med 88, blev lite feg på rivern.

 

Vid det andra bordet förlorar jag en ganska stor pott när jag får stege och det ligger ett par på bordet. Förlorar sedan resten av inköpet (+ lite till) när CO raisar 1 och jag synar med AT på knappen. Även bb såg floppen. Floppen kom T hög och CO satt med JJ och BB hade KK :(

 

Spelar på ett par bord, får inget speciellt men backar bara 2.8 dollar

 

Känner för att spela nåt för skojs skull och går in på Pokerstars. Hittar en 7cs/8 10+1 MTT som ska börja om 40 min. Innan det spelar jag en PLO/8 SnG (5+0.5). Jag är jäkligt kass på Omaha och åker som 8:a och speciellt kul var det inte heller, blir inget frivilligt omahaspel de närmaste åren.

 

I studturnering vinner jag ett par potter i början men drabbas sen av en lång coldstreak, är nere på 300 efter ett tag. Men det vänder och jag tar mig upp till 10k (tillfällig 6:e plats) innan det vänder nedåt. Slutar på en 43:e plats (av 200).

 

Spelar lite till cashgame sedan, backar lite grann. Hade AJ i bb i en hand. CO och sb limpade in och jag höjde till 2. Då går CO all-in med sina 40 dollar och jag foldar (även sb). CO visar upp sin hand: AA. Riktigt dåligt spelat av honom, han kunde ha vunnit mycket om mig om han hade raisat först in eller bara synat min raise.

 

Beställde Supersystem 2 ifrån adlibris.

 

19/1 -55.25 dollar (72 raked hands)

 

20/1

 

Spelar vid några olika bord men vinner bara småsummor, får QQ, KK och AA, raisar preflopp men får inte med nån till floppen.

 

Förlorar lite med AK, höjer 2 preflopp, får en synare (bb). Floppen kommer Q48 rainbow, bb checkar och jag bettar 3 och bb synar. På turn kommer spader 7, bb checkar och jag bettar 5 och bb raisar all-in och jag tvingas folda. Borde nog ha checkat på turnen, bb synade nästan ett pottbet på floppen på en bräda utan drag.

 

Får sedan favorithanden KK i bb. CO höjer till 2 som knappen synar. Jag har 14.3 dollar kvar och går all-in med dom, om jag höjer med mindre blir det så lite att betta med på floppen. både CO och knappen synar.

 

** Dealing Flop, Turn & River ** : [ 5s, 3s, Ah ] [ Qc ] [ Qd ]

Tror stenhårt att jag ska förlora potten, att nån av dom sitter med A eller Q, men CO har [ 6d 6c ] och knappen har [ Th Jc ]

 

Nästa bord, får [ 8d, Kh ] i sb och limpar in

 

** Dealing Flop ** : [ 8c, Kc, Td ]

Nice, tvåpar. Tycker folk är lite för glada med att syna med färgdrag så jag bettar 3 (5 spelare såg floppen, 2.5 dollar i potten) och UTG synar

 

** Dealing Turn ** : [ Qs ]

Jag bettar 4 och UTG höjer till 8, sitter han med J9 och fått stege? Är bara 4 till så jag synar

 

** Dealing River ** : [ 8s ]

Får kåk och går all-in (sätter UTG all-in då jag har mer). UTG tar god tid på sig med sitt beslut och jag hinner fundera på om jag skulle ha bettat mindre eller checkraisat. UTG synar till slut och har KQ :)

 

Andra handen vid ett nytt bord: sitter i sb och har [ 5s, 8s ], CO och knappen limpar in, bb lägger sig

 

** Dealing Flop ** : [ Qh, 6s, 7c ]

Stegdrag, jag bettar 1 dollar och knappen synar

 

** Dealing Turn ** : [ Ad ]

Jag bettar 2 och knappen synar

 

** Dealing River ** : [ 4h ]

Får in stegen och bettar 5. Nu raisar knappen till 10. Snabb koll, jo det är nötterna jag sitter med, höjer till 21 och är all-in och knappen synar och visar upp A6 :D

 

Får KK igen (tredje gången för dagen), bettar 2 preflopp och alla lägger sig.

 

Spelar en 7cs/8 10+1 MTT på pokerstars, åker som 117:e av 184 precis innan första pausen.

 

20/1 +71.07 dollar (98 raked hands (146 kvar att spela))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21/1

 

Börjar dagen med att vinna över en med KK, får [ 3h, Ad ] i sb, bara jag och bb ser floppen

 

** Dealing Flop ** : [ Qh, 5c, Qd ]

Båda checkar

 

** Dealing Turn ** : [ Ah ]

Jag bettar 1 och bb synar

 

** Dealing River ** : [ Ts ]

Jag bettar 2 och bb synar, jag vinner potten då bb sitter med [ Ks Kc ]

 

Får [ 9s, 3s ] i bb, alla utom sb ser floppen

 

** Dealing Flop ** : [ 7s, Ks, 9d ]

Par och färgfrag men checkar, CO bettar 1, knappen jag och UTG synar, många som sitter med färgdrag?

 

** Dealing Turn ** : [ 4h ]

Inget spader, jag bettar 3, bara UTG synar

 

** Dealing River ** : [ 6s ]

Får in färgen, bettar 6 dollar och UTG foldar

 

Vid det andra bordet för dagen vinner jag några småpotter och får sedan [ Th, Ts ] på knappen. UTG höjer till 3 och CO och jag synar

 

** Dealing Flop ** : [ 2s, 2c, Qd ]

UTG bettar 0.75 och CO synar. Tycker båda visar stor svaghet och höjer till 4 och båda foldar.

 

Tappar sedan lite vid bordet när jag har K9 och floppen kommer 9-hög, en shortstack hade limpat in med QQ, går -0.2 dollar vid det bordet

 

Nästa bord, träffar ett tvåpar med A6 (satt i sb) och vinner en liten pott.

Får [ Qd, Ac ] i bb. CO limpar in och knappen höjer till 2.25 (hade bet pot rutan ikryssad), jag synar

 

** Dealing Flop ** : [ 9h, Kd, As ]

Lite rädd för AK och checkar, knappen bettar 3 och jag synar

 

** Dealing Turn ** : [ Tc ]

Jag bettar ut 5 dollar för att se lite var jag står, knappen synar efter ett tag

 

** Dealing River ** : [ 3d ]

Jag bettar 5 igen och knappen funderar ett tag och foldar, kan ju alltid drömma om att han satte mig på QJ och foldade AK men mer troligt är nog QQ eller JJ (kanske även AJ och AQ)

 

Tar sedan hans sista pengar då jag har KK: UTG och UTG+1 limpar in och jag höjer till 3, bara UTG+1 synar

 

** Dealing Flop ** : [ 7c, 2s, 4h ]

Han går all-in med 6.45 och jag synar, han satt med [ Qd 3d ] :)

 

Vid nästa bord tappar jag lite när jag jagar färg:

Får [ Ah, 8h ] i CO och limpar in efter att UTG och UTG+1 har limpat in. sb höjer till 1.5 och vi blir fyra som ser floppen.

 

** Dealing Flop ** : [ Qh, Js, 2h ]

sb bettar 2 och bara jag synar

 

** Dealing Turn ** : [ 4s ]

sb bettar 5 och jag synar

 

** Dealing River ** : [ 6c ]

sb bettar 7.1 och är all-in och jag foldar

 

Tar igen det när jag i handen efter får in färgen:

Limpar in med [ Qd, Th ], sb och bb ser floppen.

 

** Dealing Flop ** : [ Js, 6d, 8d ]

sb bettar 2 och jag synar

 

** Dealing Turn ** : [ Kd ]

Båda checkar

 

** Dealing River ** : [ 5d ]

sb checkar och jag går all-in med 7.75 dollar. sb funderar ett tag men synar och visar upp [ 2s 7d ] :)

 

Annat bord, limpar in med [ 4d, Kd ] i UTG+1, CO (postade blind), knappen, blindsen och jag ser floppen

 

** Dealing Flop ** : [ 5h, Ks, Qc ]

par i kungar med kass kicker, sb och bb checkar och jag bettar 2, bara knappen synar.

 

** Dealing Turn ** : [ 7h ]

Tror knappen sitter på drag, möjligtvis par i damer. Jag bettar 4 och knappen synar

 

** Dealing River ** : [ 6c ]

Båda checkar, knappen satt med [ Td Js ] och jag vinner potten. Hade jag fått nåt mothugg under handen hade jag foldat då min kicker var dålig, men man får inte bli för passiv och låta drag få se billiga kort, man har ju trots allt top par

 

Får sedan [ Ah, 8d ] i sb och ser floppen.

 

** Dealing Flop ** : [ 3d, Ac, Ks ]

Top par, jag bettar 1, bb och UTG synar.

 

** Dealing Turn ** : [ 2d ]

Jag checkar, bb bettar 0.5 och UTG och jag synar.

 

** Dealing River ** : [ Qs ]

Jag checkar igen, bb bettar 0.5 och UTG synar. Tror jag kan ha bästa handen, A8 är ett ganska högt ess i en ohöjd pott och de andra har visat stor svaghet, bb med sina småbett och UTG med sina syner, de behöver inte ens ha top par, de kan även sitta med par i kungar. Jag checkraisar till 3 och bara bb synar, bb sitter med A5

 

Får KK vid ett bord, höjer till 2 dollar och får ett par synare. Floppen blir 89T, lite småscary men jag bettar ut ändå och tar hem potten.

 

Sista planerade handen vid bordet:

Får [ Tc, Td ] UTG och limpar in, CO limpar också och shortstacken på knappen höjer till 2, sb, jag och CO synar

 

** Dealing Flop ** : [ As, 7d, 9s ]

Alla checkar, ingen som sitter på ett ess?

 

** Dealing Turn ** : [ 8h ]

Får stegdrag och bettar 3, bara knappen synar med de 2.45 han har kvar. Knappen sitter med KQ :)

 

Andra handen vid ett nytt bord:

Får [ Js, Ac ] i sb, lite av en favorithand i sb, antingen träffar man och vinner en fin pott eller så missar man och förlorar väldigt lite. UTG höjer till 1, jag och bb synar.

 

** Dealing Flop ** : [ 5d, Qh, Ad ]

Jag bettar 2 och UTG synar

 

** Dealing Turn ** : [ 8h ]

Jag bettar 4 och UTG synar

 

** Dealing River ** : [ 4s ]

Jag bettar 4 och UTG synar, UTG sitter med [ As 7s ] :)

 

Sitter och funderar om jag ska nöja mig för dagen men sätter mig vid ett nytt bord. Får [ 6d, 9d ] i sb, UTG höjer till 1.5, knappen och jag synar.

 

** Dealing Flop ** : [ Td, Qs, 7d ]

Färgdrag och gutshot str8draw. Jag checkar, UTG bettar 2, knappen och jag synar.

 

** Dealing Turn ** : [ 8d ]

Nice, straigtflush :). Jag checkar, UTG bettar 2 och knappen foldar. Jag höjer till 4 och hoppas att UTG sitter med A hög färg. UTG synar

 

** Dealing River ** : [ Kc ]

Hade varit trevligare med ett ruter eller ett kort som hade parat bordet. Jag bettar 5 och UTG foldar.

 

Trevlig avslutning på en väldigt bra dag. Hade fint flyt med korten och vann många små och medelstora potter :D

 

21/1 +97,34 dollar (80 raked hands)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rolig dagbok att bevaka! ;)

 

Andra handen vid ett nytt bord:

Får [ Js, Ac ] i sb, lite av en favorithand i sb, antingen träffar man och vinner en fin pott eller så missar man och förlorar väldigt lite. UTG höjer till 1, jag och bb synar.

 

Detta är en hand jag har problem att spela. Inte en allt för stark hand, men du sitter i sb och vill gärna se en flop här. Med många som limpat in före mig så har jag ställt frågan till mig själv, raise eller syn? I en ohöjd pott har det blivit så att jag bara synar BB och vid en höjd pott så slänger jag min hand utan problem. Vet inte vad ni tycker men jag tycker det känns rätt i alla fall...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21/1

 

Första intressanta handen, sitter i bb och har [ Qc, Ah ]. UTG har nyss satt sig vid bordet och postar blind frivilligt. UTG har 13 dollar och går all-in. CO fundrar ett tag och synar med sina 8.4 dollar. Eftersom CO funderade rätt länge tror jag inte att han har AK, borde han synat snabbare med. UTG kan ha vad som helst, nån skrev i chatten "tilt" när UTG gick all-in. Jag synar

 

** Dealing Flop ** : [ Th, Jd, 3s ]

"En kung nu då" tänker jag

 

** Dealing Turn ** : [ 6d ]

** Dealing River ** : [ Kh ]

Kommer en kung på river som ger mig stege. UTG satt med 55 och CO med AJ

 

Höjer sedan preflopp på knappen med AJ, får tre synare

 

** Dealing Flop ** : [ Ah, Jc, 2c ]

Floppar tvåpar. Alla checkar till mig, jag bettar 6 och alla foldar, ville inte ge nåt billigt kort då det kom två klöver på floppen

 

En annan hand vid ett annat bord, läser en spelare fel vilket kostar endel pengar:

5-handed play, jag limpar med [ Td, Qs ] UTG, CO synar, knappen som är shortstackad höjer till 1 dollar som jag och CO synar

 

** Dealing Flop ** : [ Tc, 3c, Js ]

Jag checkar, CO bettar 1 och knappen synar. Tror dom antingen sitter med färgfrag eller stegdrag och att jag har bästa handen så jag höjer till 4. CO synar och knappen höjer till 4.2

 

** Dealing Turn ** : [ 3h ]

Inget klöver. Tror ju att CO sitter med färgdrag så jag bettar 7 dollar. CO höjer till 20 och jag synar.

 

** Dealing River ** : [ Ad ]

CO visar upp [ Ks 3s ] och vinner potten, knappen satt med [ 9s 9d ]. Hade ju bäst hand på floppen men läste CO fel, han satt med lägsta paret på floppen och fick triss på turn.

 

Sitter vid ett annat bord och spelar rätt tight, har bara några få händer kvar innan 200 dollarsbonusen är klar.

UTG limpar in, jag sitter på knappen med [ Kh, Js ] och höjer till 2, bara UTG synar

 

** Dealing Flop ** : [ 6s, Jd, 7c ]

UTG bettar 2 och jag höjer till 4, har top par med bra kicker, är dock lite orolig att han limpat in med 67. UTG synar

 

** Dealing Turn ** : [ 7s ]

UTG bettar 2 dollar igen och jag synar, bettade han med par i sjuor på floppen?

 

** Dealing River ** : [ 6c ]

Tvåpar på brädan nu. UTG bettar 2 och jag synar. UTG visar upp [ Tc Jc ] och jag vinner potten tack vare bättre kicker. Synade bara på turn och river, ville inte riskera för mycket ifall han satt med en 6:a eller en 7:a

 

Sitter där ett tag till och kommer sedan upp i 1400 raked hands :). Hade en liten svacka och gick ca 40 dollar back på spelandet, men plus 160 tack vare bonusen. Backade ca 200 dollar (400 bb) under min coldstreak, såg under den perioden ca 10 procenenheter mindre floppar än normalt, vann mindre procentandel av de floppar jag såg än normalt och hade mindre won at showdown% än normalt. Mötte AA när jag själv hade JJ, QQ och AK. Allt berodde dock inte på oflyt med korten utan även av brister hos mig, brister som jag förhoppningsvis kan rätta till nu när jag blivit lite mer uppmärksammad på dem.

 

Spelar en 3+0 dollars MTT (Texas) på Pokerstars, åker med AK mot QQ och slutar på 1400:e plats av 2031 startande. Tror att 3 dollarsturneringar är lite för billiga för mig, svårt att fokusera och spela mitt bästa spel, man förlorar ju bara 3 dollar om man åker.

 

Spelar en 10+1 MTT (Texas), 672 spelare kom till start. Spelade väldigt tight under nästan hela turneringen och kom rätt långt på det.

 

En bra bit in i turneringen hamnar jag all-in med KK (hade 3-4000) och dubblar upp mot AK :)

 

Har JJ och höjer preflopp, bara bb synar. Floppen kommer KK2, ingen kul flopp. bb checkar och jag bettar rätt svagt, 1k i en 4k pott. bb höjer till 2k och jag synar. På turnen kommer en till 2:a. bb bettar 2400. Är ca 90 spelare kvar, 63 får pengar. Jag har ca 5k kvar (och ligger runt 63:e platsen), om jag går all-in mot honom så kommer jag att ha strax under 1k kvar. Är inte helt säker på att jag är slagen men vill inte riskera för mycket så jag foldar, kan hamna ITM ändå.

 

Får JJ en gång till sen, ca 70 pers kvar. En har miniraisat och en har synat honom. Jag går all-in och alla foldar, har 7-8k efter det och ligger runt 50:e platsen.

 

Hamnar sedan ITM och börjar spela lite lösare, snor lite potter preflopp. Åker sedan på en 45:e plats, höjer preflopp med As7s, får bara syn av knappen som har över 30k. Kommer ett A på floppen (och ett spader) och jag går all-in. Knappen synar och vänder upp AK, ett spader på turn men jag lyckas inte dra up på rivern. Får 23.52 dollar för 45:e platsen :)

 

22/2 +220.62 dollar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23/1

 

Känner mig lite trött på NL texas holdem för tillfället så det blir till att spela lite annat en tid. Öppnar ett konto på Ultimatebet för att spela lite 2-7 trippledraw men får inget validation email av dom. Spelar lite 7cs/8 på pokerstars istället. Först på ett 0.25/0.5 bord men det kändes lite lågt så jag gick till ett 0.5/1 bord istället. Ingen större framgång dock, backade några dollar.

 

Kollade sedan mailen och såg att jag hade fått ett par mail ifrån ultimatebet. Satt in 200 dollar där och fick 40 i bonus, lite dumt att bara sätta in 200 kanske men har inte tänkt att spela där så jättemycket.

 

Satte mig vid ett 2-7 3 bord (0.25/0.5) och fick snart sällskap av en annan spelare som var sjukt tight, bettade enbart med en färdig 7-låg hand. Om han/hon hade en 8-låg efter första bytet så blev det check hela vägen till showdown :shock:

 

Kom ett par spelare till som satte sig vid bordet. Ingen av dom var heller inte speciellt farliga att möta, väldigt passiva. Satt där ca en halvtimme och gick några dollar plus :)

 

Spelade en 10+1 NL texas MTT på pokerstars och åkte väldigt tidigt, hade TT, floppen var 973 (två klöver) och nån hade limpat med 97 i sen position.

 

Testade lite 7cs/8 på ultimatebet och plussade några dollar, ganska dåliga spelare där. Testade även lite NL texas där fast det kändes lite konstigt att spela vid de borden, dessutom hade de inga 6-max bord där. Fick KK i en hand och KJ i en annan och plussade några dollar.

 

Tillbaka till Pokerstars där jag tänkte spela lite 7cs/8. Fanns inga 0.5/1 bord igång så det fick bli ett 1/2 bord. Hade väldigt fint flyt där. Första handen jag spelade vann jag potten med triss i femmor. Sedan scoopade jag ett par gånger, ena gången med en 7 hög stege och andra gången med ett wheel :). Gick +65 dollar på en halvtimme.

 

När jag sedan satte mig vid bordet igen lite senare tappade jag 40 dollar på en kvart, kan svänga rejält. Förlorade en pott när jag hade en esshög stege och nån hade färg. Nära panik efter en sådan session, bara att ta ett litet break och kyla ner huvudet.

 

Tar senare igen det jag tappade på den kvarten och lite till. Får en kåk när någon får in sin färg, kåk som sedan förbättras till fyrtal på rivern :)

 

Kan som sagt svänga endel, vid dagens sista bord börjara jag med att backa 20 dollar för att sedan gå +40 och sluta med en vinst på drygt 20 dollar. Blir nog lite 7cs/8 spel dom närmaste dagarna, ganska kul och nästan inga av motståndarna imponerade.

 

23/1 +73.15 dollar (ca 4 timmars spel)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har inte skrivit vad du började på för summa samt vad du lirar på för limits, minska ner lite på dina HH's(btw, använd riktiga HH's) och skriv mer egna åsikter och berätta lite mer om dina bord, motståndare etc.

Sen, försök hitta en ny mall för dina upplägg, är väldigt rörigt, orkade inte läsa allting :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har inte skrivit vad du började på för summa samt vad du lirar på för limits

 

Står lite om det i första posten

 

På vilka sajter lirar du ?

 

Partynätverket, pokerstars och lite på ultimatebet. Har tidigare lirat på prima (nordicbet) och ladbrokes men gör inte det längre. Slutade spela där i slutet av förra sommaren (2004), tyckte deras klient blev sämre och sämre för varje uppdatering de gjorde, dessutom är den felprogramerad. Började spela på multipoker och tyckte spelarna där var mycket sämre och det fanns fler bord att välja mellan.

 

24/1

 

Spelar lite 2-7 på ub, var lite drag där. Plussade några dollar på 0.25/0.5.

 

Spelade sedan 7cs/8 FL 1/2 på Pokerstars, går lite upp och ner, dessvärre mer ner än upp :(

 

En hand där jag tänkte slowplaya en triss, men de andras händer utvecklades på ett litet skrämmande sätt:

FL 1/2, ante 0.10

 

*** 3rd STREET ***

Dealt to lowoncion [7h] folds

Dealt to No Outz [Th] No Outz: calls $0.50

Dealt to auctionguy [8c] auctionguy: calls $0.50

Dealt to infhamous [Ah] folds

Dealt to Ekenstar [2c 4d 2d] brings-in low $0.50

Dealt to mave2012 [6c] calls $0.50

Dealt to ANILIHATOR [3c] folds

Dealt to skindog [4h] folds

 

*** 4th STREET ***

Dealt to No Outz [Th] [5s]

Dealt to auctionguy [8c] [6s]

Dealt to Ekenstar [2c 4d 2d] [2h]

Dealt to mave2012 [6c] [Jc]

Får triss och tänkte slowplaya den och checkar.

mave2012: checks

No Outz: checks

auctionguy: bets $1

Ekenstar: calls $1

mave2012: calls $1

No Outz: folds

 

*** 5th STREET ***

Dealt to auctionguy [8c 6s] [7d]

Dealt to Ekenstar [2c 4d 2d 2h] [8h]

Dealt to mave2012 [6c Jc] [5c]

Här hade jag tänkte köra en check-raise, men då en av dom har 3-stege och den andre 3-färg blev det check-call

 

Ekenstar: checks

mave2012: checks

auctionguy: bets $2

Ekenstar: calls $2

mave2012: calls $2( har inte färg än, han skulle raisat då)

 

*** 6th STREET ***

Dealt to auctionguy [8c 6s 7d] [Js]

Dealt to Ekenstar [2c 4d 2d 2h 8h] [Qh]

Dealt to mave2012 [6c Jc 5c] [Ac]

Ekenstar: checks

mave2012: bets $2 (Nu har han säkert fått in färgen, kan även ha en låg hand)

auctionguy: calls $2

Ekenstar: calls $2

 

*** RIVER ***

Dealt to Ekenstar [2c 4d 2d 2h 8h Qh] [8d] <----weee, får in kåken på rivern :)

Ekenstar: checks

mave2012: bets $2

auctionguy: folds

Ekenstar raises $2 to $4

mave2012: raises $2 to $6

Ekenstar: raises $2 to $8

Betting is capped

mave2012: calls $2

 

*** SHOW DOWN ***

Ekenstar: shows [2c 4d 2d 2h 8h Qh 8d] (HI: a full house, Deuces full of Eights)

mave2012: mucks hand , [4c 6d 6c Jc 5c Ac 9d]

Lyckades cappa rivern och vinner hela potten (32.8 dollar) då han bara hade färg och ingen lowhand :). Kan undra varför han reraisade mig där på rivern, vad trodde han att jag hade?

 

Senare får jag en hand jag inte fått på väldigt länge, rolled up trips (QQQ som första trekort), dessvärre måste jag dela potten med en som fick in en lowhand på sjätte gatan (HU mot honom från femte gatan), finns väldigt många som tror att spelet går ut på att få en lowhand och ofta jagar den.

 

Får endel frequent player points (FPP) på Pokerstars (30-40 per timme vid 1/2 FL), få se om man kan spela ihop till en gratis bok eller lite pokerstarskläder.

 

24/1 -48.3 dollar (drygt tre timmars spel)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25/1

 

Börjar dagen med att sitta en timme vid ett 1/2 7cs/8 bord. börjar med att backa men går sedan framåt, går bara back 6 dollar under första timmen.

 

Går sedan lite back på ett annat och beslutar mig för att kolla in borden på multipoker och se om det går bättre där. Tyvärr envisas dom med att ha massa 6-max bord på 1/2 limiten, jag föredrar att spela på fullbord. Dom har bara ett 8 spelarebord igång så det blir till att köa ett tag. Verkar vara lite mer action på multi jämfört med stars, högre snittpott. Anten är också högre 0.25 jämfört med 0.10 på stars.

 

Börjar som vanligt, jag backar först en massa. Spelar jag för löst eller aggresivt när jag sätter mig vid ett nytt bord? Eller har jag bara otur? tål att tänkas på. Kommer dock tillbaka, scoopar en stor pott:

 

1/2 SevenStudHiLoGameTable (Limit) 0.25 ante

** Dealing **

Dealt to a_ghost [ 5s ]

Dealt to boysonny [ Th ]

Dealt to testaduda [ Td ]

Dealt to Imins [ 7d ]

Dealt to whatsssssup [ 8c ]

Dealt to ADBjester [ Kh ]

Dealt to AZFOOS [ 3s ]

Dealt to Ekenstar [ 2d, Ac ] [ 3c ] -ganska fin starthand :)

 

Ekenstar bring-ins (0.5)

a_ghost calls (0.5)

boysonny calls (0.5)

testaduda calls (0.5)

Imins folds.

whatsssssup calls (0.5)

ADBjester completes (1)

AZFOOS raises (2) to 2

Ekenstar calls (1.5) mörkar min hand genom att bara syna, vill inte skrämma bort dom som sitter till vänster om mig med ett raise

a_ghost calls (1.5)

boysonny calls (1.5)

testaduda calls (1.5)

whatsssssup folds.

ADBjester calls (1)

 

6 spelare ser fjärdegatan, löst spel på multi, många spelare som jagar en lowhand :)

 

** Dealing Fourth street **

Dealt to a_ghost [ 5s ] [ Jd ]

Dealt to boysonny [ Th ] [ Jc ]

Dealt to testaduda [ Td ] [ 8s ]

Dealt to ADBjester [ Kh ] [ 3d ]

Dealt to AZFOOS [ 3s ] [ 6s ]

Dealt to Ekenstar [2d, Ac ] [ 3c ] [ 5d ] -wheeldrag

 

ADBjester checks.

AZFOOS bets (1)

Ekenstar calls (1) synar bara, vill inte skrämma iväg nån med en höjning

a_ghost calls (1)

boysonny calls (1)

testaduda folds.

ADBjester calls (1)

 

** Dealing Fifth street **

Dealt to a_ghost [ 5s ] [ Jd ] [ Ks ]

Dealt to boysonny [ Th ] [ Jc ] [ 4s ]

Dealt to ADBjester [ Kh ] [ 3d ] [ Qs ]

Dealt to AZFOOS [ 3s ] [ 6s ] [ 2c ]

Dealt to Ekenstar [2d, Ac ] [ 3c ] [ 5d ] [ Tc ] -wheeldrag och trefärg

 

ADBjester checks.

AZFOOS bets (2)

Ekenstar calls (2) synar bara igen, har ju bara ett drag och jag vill inte skrämma bort nån, de ser ju ut att sitta med ganska kassa kort, förutom AZFOOS, kan sitta med färdig stege

a_ghost calls (2)

boysonny calls (2)

ADBjester calls (2)

 

** Dealing Sixth street **

Dealt to a_ghost [ 5s ] [ Jd ] [ Ks ] [ 2h ]

Dealt to boysonny [ Th ] [ Jc ] [ 4s ] [ Kc ]

Dealt to ADBjester [ Kh ] [ 3d ] [ Qs ] [ Qh ]

Dealt to AZFOOS [ 3s ] [ 6s ] [ 2c ] [ 7h ]

Dealt to Ekenstar [2d, Ac ] [ 3c ] [ 5d ] [ Tc ] [ 6c ] -Får in en 6-low hand och har färgdrag :)

 

ADBjester bets (2)

AZFOOS raises (4) to 4

Ekenstar calls (4), skulle kunna höja eftersom jag har bästa lowhand, men vill inte skrämma iväg nån

a_ghost calls (4)

boysonny folds.

ADBjester calls (2)

 

** Dealing River **

Dealt to Ekenstar 2d, Ac ] [ 3c ] [ 5d ] [ Tc ] [ 6c ] [ 9c ] Får in färgen :D

 

ADBjester bets (2)

AZFOOS calls (2)

Ekenstar raises (4) to 4, höjer för första gången, tror jag har bästa händerna

a_ghost folds.

ADBjester calls (2)

AZFOOS calls (2)

 

** Summary **

ADBjester [ 4c 4d Kh 3d Qs Qh Ah ] [ two pairs, queens and fours -- Ah,Qs,Qh,4c,4d ]

AZFOOS [ 2s 5c 3s 6s 2c 7h 9h ] [ LO: 7,6,5,3,2 | HI: a pair of twos -- 9h,7h,6s,2s,2c ]

Ekenstar [ 2d Ac 3c 5d Tc 6c 9c ] [ LO: 6,5,3,2,A | HI: a flush, ace high -- Ac,Tc,9c,6c,3c ]

 

Har bästa HI och LO och scoopar hem potten på 56.5 dollar, grymt härlig känsla :D

 

Vinner ganska hyfsat vid multipoker borden, sämre spelare där än på stars.

 

Spelar en 10+1 MTT NL texas turnering på stars. Går rätt bra i början, dubblar upp ett par gånger på level 1. Höjer med AQ och får syn av nån som redan hunnit dubbla upp. Floppen kommer Q hög, jag bettar, han går all-in och jag synar. Han visar upp QJ och jag dubblar upp.

 

Ett par händer senare får jag AA och höjer preflopp, samma snubbe synar igen. Floppen kommer J hög, jag bettar och han går all-in igen. Jag synar och han visar upp J6 och jag dubblar upp igen. Tappar sen ca 1k till honom, jag raisar med AK preflopp, han går all-in, sb går all-in (hade ca 500) och jag synar. Han visar upp AA. Får färgdrag på floppen men drar inte ut.

 

Spelar rätt tight sen, får inga roliga kort. Dubblar upp nån med JJ när jag har AJ. Åker ut på en 94:e plats (av 526).

 

Får en rolled up trips sen på multi (333) men blir slagen av en kåk. Tycker jag får bättre kort på multi än på stars, är stället riggat? Får en annan fin start hand där sen, 345 alla ruter. Ruter 8 på fjärde men får dessvärre inte in färgen, däremot tar jag halva potten med en lowhand. Tomten jag spelade emot hamnade all-in på sjätte med enbart ett tvåpar, synd att man inte scoopade.

 

Spelar sen lite mer 7cs/8, går ganska bra. Vid ett bord jag spelar på sitter en lowhand jagare till höger om mig, höjer så fort han har tre låga (som t.ex 368 ) och bettar sen aggresivt på efterföljande gator. Väldigt lätt att läsa och spela emot tycker jag, men andra verkar ha lite problem att spela emot honom, han får några potter lite väl lätt. Är ju bara att höja honom om han får ett högt kort på fjärde, och sedan betta igen på femte när han fått ett till högt kort och checkar till en. Vinner en fin pott mot honom på det sättet, jag hade ett två par och han fick inte in sin low utan bara ett lägre tvåpar. Vinner även en stor pott mot honom när jag får färg:

 

PokerStars Game 7 Card Stud Hi/Lo Limit ($1/$2) ante 0.10

*** 3rd STREET ***

Dealt to s [4s]

Dealt to W [Qc]

Dealt to t [8s]

Dealt to aggrot [Ad]

Dealt to Ekenstar [3c 7c 2c]

Dealt to x [2s]

Dealt to y [Ts]

Ekenstar: brings-in low $0.50 -väldig fin starthand, gör bara ett halvt bring-in, stor chans att aggrot höjer

x: folds

y: folds

s: folds

W: calls $0.50

t: folds

aggrot: raises $0.50 to $1

Ekenstar: raises $1 to $2 -jag höjer honom, har en bra starthand och vill ta lite initiativ

W: calls $1.50

aggrot: raises $1 to $3

Ekenstar: calls $1 -synar bara

W: calls $1

 

*** 4th STREET ***

Dealt to W [Qc] [2d]

Dealt to aggrot [Ad] [Kd]

Dealt to Ekenstar [3c 7c 2c] [8h] -fyra låga kort, kanske borde ha höjt honom

aggrot: bets $1

Ekenstar: calls $1

W: calls $1

 

*** 5th STREET ***

Dealt to W [Qc 2d] [4d]

Dealt to aggrot [Ad Kd] [Ac]

Dealt to Ekenstar[3c 7c 2c 8h] [9c] -han får par i ess, jag har färgdrag och lågdrag

aggrot: bets $2

Ekenstar: calls $2

W: folds -foldar sitt par i damer, förmodligen

 

*** 6th STREET ***

Dealt to aggrot [Ad Kd Ac] [As]

Dealt to Ekenstar [3c 7c 2c 8h 9c] [8c] -får in färgen, men hans tre ess ser ju lite skrämmande ut, blir en syn, har ju drag till låg

aggrot: bets $2

Ekenstar: calls $2

 

*** RIVER ***

Dealt to Ekenstar [3c 7c 2c 8h 9c 8c] [Ah]

aggrot: bets $2

Ekenstar: raises $2 to $4 - höjer då jag har en low, han har inte en low, inte fyrtal (i ess) och förhoppningsvis inte kåk

aggrot: calls $2

 

*** SHOW DOWN ***

Ekenstar: shows [3c 7c 2c 8h 9c 8c Ah] (HI: a flush, Nine high; LO: 8,7,3,2,A)

aggrot: mucks hand [3h 5c Ad Kd Ac As 2h]

Han hade bara triss i ess och jag scoopar hem potten på 28.70 dollar, härligt överaggresivt spel ifrån hans sida :)

 

25/1 +16.01 dollar (nästan 6 timmar)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26/1

 

Spelade lite 7cs/8 FL 1/2 på multi på förmiddagen. Började väldigt bra, fick en 6-hög stege i första handen och scoopade :). Fick inte så mycket mer och tappade lite. Väldigt aggresivt och löst spel på multi, i en hand cappades potten på 3:e gatan och hela fem spelare var med till 4:e gatan (inte jag dock).

 

Spelade där en timme på eftermiddagen och gick lite back under en timmes spel. Bytte till pokerstars och spelade lite där. Aggrot från igår satt till vänster om mig och var väldigt passiv idag. Gick några dollar plus vid bordet, tog hem en ganska bra pott när jag hade ett dolt par i ess och en spelare hade två dolda damer. Kunde nog ha vunnit mer men var lite orolig över att han också satt med ett par i ess då han hade ett som dörrkort.

 

Såg på min paketspårning på adlibris att super system 2 hade kommit till mitt utlämningsställe så det blev till att knalla dit och hämta ut den, ska bli kul att läsa :)

 

26/1 -24.63 dollar (ca 2 timmars spel)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

27/1

 

Läst lite i Super sytem 2 nu. Började att läsa stycket om "7 card stud high low eight or better" eftersom det är det jag spelat mest de senaste dagarna. Sedan läste jag "Specialize or learn them all", lutar åt att jag får försöka lära mig alla spel.

 

Spelar 7cs/8 rätt tight så jag spelar två bord åt gången, vanligtvis ett på pokerstars och ett på en partysite, 0.5/1 eller 1/2 bord, förhoppningsvis kan jag vinna lite mer då :)

 

Fick en K-hög straightflush i en hand, var dock tvungen att dela potten med en lowhand. Annars hade jag inget större flyt och backade lite grann.

 

Till sist spelade jag lite vanlig 7cs på ub, gick inget bra. Fick färg två gånger, ena gången var jag uppe mot kåk och den andra gången uppe mot fyrtal.

 

27/1 -27.09 dollar (3,5 timmar)

 

28/1

 

Kände mig väldigt trött och seg hela dagen så det blev inget spel.

 

29/1

 

Spelar två 7cs/8 bord samtidigt, ett 1/2 och ett 0.5/1 på pokerstars. 1/2 bordet dör ut så jag sätter mig vid ett 0.5/1 bord på Multipoker. Går rätt hyffsat på båda.

 

Spelar lite 2-7 3-draw på ub. Har ganska bra flyt under den kvarten jag spelar, samtidigt som motståndarna är ganska kassa. Var en som bettade med en 87 låg när vi båda stod pat vid sista bytet. Jag hade en 86 låg och check-synade och vann potten.

Lyckades bluffa till mig en pott när jag fick ett par i treor i sista bytet. Hade par i åttor (drag till en 8-låg) inför sista bytet och checkade när två spelare hade checkat till mig. Vi bytte alla 1 kort var och båda checkade till mig. Troligen enda chansen för mig att vinna var att betta och den bluffen gick hem.

Går 10 dollar plus vid bordet (0.25/0.5) :)

 

Spelar ytterliggare ett par sessioner 7cs/8 på stars/multi. Går bra vid samtliga bord. Fick ett wheel på femtegatan i en hand på ett multipokerbord och fyra eller fem personer synade på femte och sjättegatan när jag bettade. På rivern fick dock någon en högre stege så jag var tvungen att dela potten.

 

Fick ett fyrtal i knektar vid ett bord, men var tvungen att dela potten med tomten som jagade lowhand HU mot mig.

 

Fick in en färg i en hand och en spelare fick in en högre på rivern, han hade bara 2 kort av den färgen på sin bräda, ganska svårläst då så där backade jag en del.

 

Nån hade rolled up tens (TTT), men jag fick triss i damer på fjärdegatan (två av dem dolda) och tog hela potten :)

 

Fick själv en rolled up triss, tre fyror som höll hela vägen.

 

Kommit upp i 400 FPP på Pokerstars så jag beställde en keps därifrån. Gick inte minus vid ett enda bord idag och fick en fin dagsvinst :)

 

29/1 +80.42 dollar (nästan 2,5 timmar)

 

+750 dollar sen dagboken startade :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30/1

 

Spelar lite 2-7 3draw (FL 1/2) i drygt en timme vilket var lite för länge. Backade ca 20 dollar sista kvarten, förlorade bland annat med 76542 mot 76532. Det var ganska stor skillnad i spelarkvalite jämfört med 0.5/1 borden.

 

Spelar 7cs/8 0.5/1 på multi och stars men har inget som helst flyt. Sitter med massa stegdrag men får inte in nåt. Drag som 3456 på fjärdegatan ett par gånger men ingen stege. Fick kåk på femtegatan i en hand men tomten som gjorde bring-in jagade och fick in sin low på rivern och det blev delning.

 

Spelar en texas NL 10+1 MTT på pokerstars men åker efter typ fyra händer. Får AK i tidig position och höjer till 60, ganska klent kanske. Bara spelaren direkt till vänster om mig synar. Floppen blir A56. Jag bettar 200 (ungefär pott) och han synar. En 8:a på turn, jag bettar 500 och han synar. En 9:a på river, jag checkar och han går all-in med 580 och jag synar. Den jävla råttan satt med A9 och fick tvåpar på rivern. jag hade cirka 100 kvar och åkte ut i handen efter med K3s.

 

Spelar lite på ett 7cs/8 FL 1/2 bord på Multi. Riktigt kassa spelare där men inget flyt för mig, backar 3 dollar innan bordet dör ut. Sätter mig vid ett annat bord och vinner tillbaka de 3 dollarna innan jag slutar för dagen.

 

1000 dollar freerollen har dock börjat på Multipoker, jag har ingen lust att spela den. Går all-in med A4 i tidig position får syn av AQ men träffar en 4:a och drar ut. Handen efter går jag all-in igen med 55, får bara syn av AQ killen, vilket var synd då jag fick stege. Slaskar ganska mycket och lyckas köpa ganska många potter och överlever den första timmen. En bit in på timme 2 får jag KK i mittposition. En spelare i tidig position (som har mindre stack än mig) höjer och jag går all-in. En storstack efter mig funderar ett tag innan han synar och orginalhöjaren synar också. Storstacken har JJ och den andra har AJ, träffar esset på rivern och jag är i princip utslagen.

 

30/1 -96.08 dollar (cirka 4,5 timmars spel (freerollen ej inräknad))

 

31/1

 

Spelar ett 0.5/1 bord på stars och ett 1/2 bord på multi (båda 7cs/8 bord). På stars bordet backar jag några dollar. Ett par ganska kassa spelare sitter vid mitt bord på multi och sprider pengar omkring sig med sitt vårdslösa spel, men har samtidigt väldigt mycket tur så de backar inte så mycket ändå. Jag har lite oflyt i början och backar ca 20 dollar innan det vänder uppåt.

 

Får 457 som första tre kort, en 3:a som fjärde kort och ett A som femte och har ett stegdrag och en ganska bra lowhand. På sjätte gatan parar jag min fyra och en tomte är hög på par i sjuor, blir bara jag och tomten som ser rivern. Hade hoppats på att få en 6:a som hade gett mig en stege men får en 2:a istället. "Vänta lite nu, fick ju en stege ändå" kommer jag på rätt snabbt, ett wheel till och med. Megatomten som är hög med par i sjuor bettar ut (han kan ha en låg), jag raisar, han reraisar och jag cappar rivern. Tomten satt med par i sjuor som highhand och en 87 lowhand och ser till att få rivern cappad med den skiten :shock:. Jag scoopar potten med mitt wheel :D

 

Får sedan in en färg på femte gatan vid det bordet. Spelaren till vänster om mig (en tomte) som är hög med AKJ bettar ut , två spelare synar och jag höjer. Alla tre synar. De synar även mitt bett på sjätte gatan och två av dem synar på rivern. Ingen låg hand så jag tar hem hela potten.

 

Dags att spela till sig lite bonuspengar på paradise Poker, dom har ju en fin reload till helgen, en 200 dollarsbonus. Har haft konto där ett tag men aldrig satt in några pengar. Använde koden SB50 som deposit kod för att få 50% first deposit bonus (såg koden på sportsbook.com), men några pengar dök inte upp som pendingbonus. Det blev till att skicka ett mail till supporten, en support som sägs vara snabb och kompetent. Ser att jag fått ett "deposit approval" mail och att man bara fick bonusen om man satte in pengar inom 30 dagar efter det att man öppnat ett konto, det var 87 dagar sen jag öppnade mitt :(

Får lite senare ett mail från supporten där dom säger att jag fått 100 dollar i bonus :)

 

Behöver spela 10x raked hands för att få ut bonusen, men det är ingen tidsgräns för hur länge man har på sig. Så efter insättning i helgen blir det till att spela 3000 raked hands på paradise.

 

Sätter mig i kö till ett $25 NL texas bord (5-Max istället för 6-Max som på partynätet). Kommer upp att det finns en plats ledig men när jag får upp bordet så finns det alls ingen ledig plats, bara en som är sitting out, kass programvara. Hittar en ledig plats på ett annat bord. Bluffar bort rätt mycket av stacken då dom är värsta synstationerna.

 

De var även väldigt passiva, satt i sb eller bb med AT och det kom ett A på floppen. Jag bettade på varje gata eftersom jag anser att AT är ett ganska högt A i en ohöjd pott. Men UTG satt med AQ och callade hela vägen och jag förlorade potten, kunde dock ha förlorat mer om han hade höjt.

 

Dubblar upp mig med AK, floppen blir JT4, jag bettar ut och en i sen position synar. Turnen kommer med en Q vilket ger mig stege, jag bettar ut och han som synade på floppen höjer och sätter mig i princip all-in. Härligt när nån gör så när man sitter med nötterna :). Han satt med QJ och hade fått tvåpar på turn.

 

Tänkte spela lite 7cs/8 parallellt med texas bordet men på 0.5/1 borden spelade de utan ante, så där spelade jag bara en hand. De hade inget bord igång på 1/2 nivån så det blir lite vanlig 7cs (1/2) istället parallellt med texas bordet. Får två ok starthänder på den kvarten jag spelar på och vinner med båda: [ 5 K ] 5 som blir triss på 5th street och [ A K ] A som blir två par :)

 

31/1 +19.97 dollar (1 timme och 1 kvart)

 

Dags att summera årets första månad: gick nästan 520 dollar plus, 8.23 dollar per timme, ingen dålig hobby man har skaffat sig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1/2

 

Spelade lite 7 card stud (FL 1/2) på paradise, gick ganska hyffsat. En hand där jag kanske spelade aningen löst på 3rd street:

 

Jag blev tilldelad [ 6c 2s ] [ 3s ], inga fyror, femmor eller spader låg ute hos de andra. 4 personer var inne i potten när turen kom till mig och jag hade bara en tia bakom mig så jag limpade in. det var ganska passivt spel så chansen till gratis kort på fjärde gatan fanns. Fick spader sju på fjärde och inga andra spader ute så jag fortsatte med handen, slutade med att jag tog hem potten med kåk, twos full of sevens :)

 

Fick även in en färg och en A hög stege under sessionen :)

 

Spelade 2-7 turneringen på 24h efter frånvaro därifrån på ett par veckor, slutade ITM på en 10:e plats (inga rebuys eller add-on) :)

 

Blev inget mer spel sen, varit trött och seg de senaste dagarna, har nog åkt på en förkylning :(

 

1/2 +24 dollar (25 minuters spel på paradise)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2/2

 

Dags att jaga lite bonusar på cryptonätverket, dom har ju 7cs (FL 1/2) bord som jag kan spela på. Börjar med Interpoker som ger 90 dollar för 450 raked hands. Bonusen på paradise kan man ju alltid vänta med då det inte är nån tidsgräns på den.

 

Första handen får jag burried queens men vinner inte potten, nån får par i kungar på 4th street. I andra handen får jag ett par dolda ess, "hur riggad är inte den här sajten" tänkte jag. Förbättrade mig till 2 par på femte eller sjätte och tog hem potten på 52 dollar :)

 

Första intrycket av spelarna är att de är ganska kassa, lösa och synglada. 1/2 borden brukar ligga på 50-60% och inland mer beträffande 4th street seen.

 

Går lite upp och ner. Drabbas sen av en coldstreak, på 50 min vinner jag bara en pott, 10 dollar var den bara på, tanken om att stället är riggat har jag givit upp. Men sedan vänder det och vinner jag tvår potter i rad. En pott på 10 dollar som jag fick på 5th eller 6th street och en 29 dollars pott när jag visade upp en 9-hög stege.

 

2/2 +24.75 dollar (132 spelade händer, 102 raked, på 200 minuter)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3/2

 

7 card stud FL 1/2 som gäller även idag. Vid dagens första bord går det rätt bra, några dollar plus. vid dagens andra bord gick det inget vidare, fick ingenting under 45 minuter. Men sen vände det, vann en pott med triss i tior. Handen efter vinner jag potten med färg och ligger bara ett par dollar back på session. I handen efter det går min nätverksanslutning ner, hatar när det händer. Är dock jäkligt glad över att det inte gick ner fem minuter tidigare, då hade jag fått en förlustsession på 40 dollar.

 

Nätet börjar funka sen efter ett par timmar, så det blir 3 timmars spel till. Första timmen går väldig bra, +40 dollar. Men de sista två timmarna funkar ingenting, backar nästan 80 dollar :(

 

3/2 -28.75 dollar (146 spelade händer,122 raked, på drygt 4 timmar)

 

4/2

 

Spelar lite 7cs på Interpoker, har bra flyt och vinner 18 dollar på 25 minuter.

 

Spelar en 1 dollars turnering på Ladbrokes, åker efter en kvart. Förlorar halva stacken när jag limpar med AA i tidig position, hoppades att nån skulle höja. KJ4 på floppen med två klöver, en av blindsen satt med JJ och hade floppat set men han synade bara mina bett på flopp, turn och river. Ställde sen in med TT i sen position, får syn av en storstack som visar upp [Ad 4s]. jag får set på floppen som kommer med enbart spader och givetvis kommer ett spader på rivern som ger dumfan färg.

 

Spelar lite mer 7cs, går rätt bra, många dåliga och synglada spelare där, framför allt på eftermiddagarna.

Vinner en fin pott med triss i knektar:

 

----- 3rd STREET -----

dealt to Mouse1 [4c]

dealt to Ekenstar [Td Jc Js]

dealt to martinus [3s]

dealt to mottsy [Qs]

dealt to Seli04052 [7d]

dealt to bluffer [3d]

dealt to Mishvili [9s]

bluffer: brings-in $0.50

Mishvili: folds

Mouse1: folds

Ekenstar: calls $0.50 -------limpar bara då det är en Q efter mig

martinus: calls $0.50

mottsy: calls $0.50

Seli04052: calls $0.50

 

----- 4th STREET -----

dealt to Ekenstar [Td Jc Js][7c]

dealt to martinus [3s][Th]

dealt to mottsy [Qs][7h]

dealt to Seli04052 [7d][8d]

dealt to bluffer [3d][2s]

mottsy: checks

Seli04052: bets $1

bluffer: folds

Ekenstar: raises $2 ------jag höjer, tror inte att han har en bättre hand än mig, inte helt otroligt att han sitter med par i 8:or

martinus: calls $2

mottsy: calls $2

Seli04052: raises $2

Ekenstar: raises $2 --------------tror fortfarande inte på honom

martinus: calls $2

mottsy: calls $2

Seli04052: calls $1

 

----- 5th STREET -----

dealt to Ekenstar [Td Jc Js 7c][Jd]

dealt to martinus [3s Th][Kh]

dealt to mottsy [Qs 7h][5c]

dealt to Seli04052 [7d 8d][Qc]

Ekenstar: bets $2 -----------parar mitt dörrkort och får triss

martinus: raises $4 -----------lite oväntat raise, har han färgdrag? eller sitter han med AQ, QJ eller AT och har stegdrag? det senare skulle inte förvåna mig efter hur jag sett honom spela

mottsy: folds

Seli04052: raises $6 -----ytterliggare en raise, kvittar egentligen vad han sitter med, jag har nog en bättre hand så jag cappar

Ekenstar: raises $6

martinus: calls $4

Seli04052: calls $2

 

Verkligen löst spel på Crypto, får ingen som helst respekt för att man parar sitt dörrkort

 

----- 6th STREET -----

dealt to Ekenstar [Td Jc Js 7c Jd][As]

dealt to martinus [3s Th Kh][5h]

dealt to Seli04052 [7d 8d Qc][Kc]

Jag bettar ut och nu synar de båda bara

 

----- RIVER -----

dealt to Ekenstar [Td Jc Js 7c Jd As][6h]

Jag bettar ut igen, jag vet att dom kommer att syna med sämre händer, och båda synar

 

----- SHOW DOWN -----

Ekenstar: shows [Jc Js Jd As Td 7c 6h] (Three of a kind, Jacks, Ace high)

martinus: mucks hand

Seli04052: shows [Ks Kc Qd Qc 8c 8d 7d] (Two Pairs, Kings and Queens, Eight high)

Ekenstar collected $53.50 from Main pot.

 

Hade nog rätt på min read på seli, satt nog med par i åttor på på 4th, och fick tvåpar på 5th, vill dock inte ta bort möjligheten att han satt med KQ på sina två första kort, han var en ganska tomtig spelare (inte bara den här handen). Frågan är vad martinus satt med 5th street, kan ju inte ha varit färgdrag då han fick ett till hjärter på 6th.

 

Fick senare färg i en hand vid bordet, nästan skolexempel på hur man ska spela färgdrag om jag får säga det själv :)

 

----- 3rd STREET -----

dealt to Ekenstar [9s Ks 7s]

dealt to martinus [3s]

dealt to mottsy [Ac]

dealt to Seli04052 [2h]

dealt to scooterb [6s]

dealt to Mishvili [7d]

Seli04052: brings-in $0.50

scooterb: folds

Mishvili: calls $0.50

Ekenstar: calls $0.50 -----trefärg med bara ett dött färgkort och en dold kung med alla andra kungar levande, klart man spelar handen

martinus: calls $0.50

mottsy: calls $0.50

 

----- 4th STREET -----

dealt to Ekenstar [9s Ks 7s][Js] ---------fyrgfärg, 8 kort som ger mig färg

dealt to martinus [3s][8c]

dealt to mottsy [Ac][3h]

dealt to Seli04052 [2h][6c]

dealt to Mishvili [7d][2c]

mottsy: checks

Seli04052: bets $1

Mishvili: folds

Ekenstar: raises $2 ------tomten som gjorde bring-in öppnar potten med sina skrämmande kort, jag raisar, kan förmodligen ta ett gratis kort på 5th om jag inte får in färgen där. Har ju dessutom två höga kort, K & J, som jag kanske kan få top par med, mottsy sitter troligtvis inte med par i ess. Som vanligt synar massa spelare

martinus: calls $2

mottsy: calls $2

Seli04052: calls $1

 

----- 5th STREET -----

dealt to Ekenstar [9s Ks 7s Js][4c]

dealt to martinus [3s 8c][7h]

dealt to mottsy [Ac 3h][5c]

dealt to Seli04052 [2h 6c][8h]

Får inte in färgen, det checkas till mig och jag tar ett gratiskort

 

----- 6th STREET -----

dealt to Ekenstar [9s Ks 7s Js 4c][Ts]

dealt to martinus [3s 8c 7h][4h]

dealt to mottsy [Ac 3h 5c][3c]

dealt to Seli04052 [2h 6c 8h][Qs]

Får in färgen, bettar $2 och alla tre synar.

På rivern bettar mottsy ut och bara jag synar. Höjer honom inte, har han färg har han en högre färg än min. mottsy visar upp [Ad Ac 3h 3c 9h 6h 5c] (Two Pairs, Aces and Threes, Nine high), härliga spelare man spelar emot :)

Frågan är vad som är tomtigast, spela 69A som mottsy eventuellt gjorde eller spela xAA som han ev. gjorde?

 

Satte in 1000 dollar på paradise och fick 200 i pending bonus. Använde Patriots som depositkod, dom kommer vinna superbowl med 10-20 poäng.

 

Inget mer spel idag. Blir till att läsa Caros stycke i supersystem 2 och ladda inför morgondagens pokerforum.nu Live.

 

4/2 +67.25 dollar (78 händer, 73 raked, på två timmar)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5/2

 

Dags för årets första pokerforum.nu Live, ska bli skoj.

 

3:e eller 4:e handen får jag KQ i mittposition och höjer, plockar upp blindsen och en limpares chips, hyffsad början på turneringen. Får KQ två gånger på level 3 och plockar även då upp blindsen med en höjning.

 

En hand på level 2 (blinds 50/100):

Limpar in med AJ UTG, knappen höjer med 100 till 200, bara han och jag ser floppen som kommer AT8, två spader. Jag bettar 400 och knappen höjer till 1000, jag synar. Ett till spader på turn. Jag checkar och knappen bettar 1000 och jag lägger mig, tror att han hade mig slagen, han verkade ganska tight, borde kanske lagt mig redan vid hans höjning på floppen.

 

Vågar iallafall spela lite och väntar inte på att få superkort, något jag var lite rädd för innan, bara andra gången jag spelar live, första gången var första pokerforum.nu live som var förra sommaren.

 

Höjer med K6s först in i mittposition, bara lodbrok som sitter i sb eller bb synar. Floppen kommer QJ9. Lodbrok checkar och jag checkar efter honom. 8 på turn, lodbrok checkar igen och nu bettar jag ut och tar hem potten.

 

Höjer med 76s UTG, kanske lite löst. Bara en spelare synar, Jonke tror jag hans nick var.

Jonke hade tidigare dubblat upp med QJ mot KK, träffade tvåparet på turn. Han som hade KK åkte ut och tog över som dealer och skötte sig utmärkt, var lite snabbare än han som började som dealer vid mitt bord.

Floppen i den här handen kom J6J, jag träffa tvåpar. Jag bettar 400 och Jonke synar. En 2:a på turn, jag bettar 1000 och jonke synar. Ett A på river, ett kort jag inte vill se. Jag checkar, Jonke sätter mig all-in och jag blir tvungen att folda.

 

Får sedan 98s i mittposition, höjer preflopp och bara lodbrok synar, även denna gång är han i blindposition. Flopp 772 och det blir check-check. En 9:a på turn, lodbrok checkar, jag går all-in och tar hem potten.

 

Början på slutet:

Tror blindsen är 200/400, en spelare i tidig position höjer till 1000, en shortstack i sen position går all-in med 1400. Jag sitter i BB och tittar ner på 99. Jag har 2800 kvar och går all-in. Spelaren som höjde funderar ett tag, säger att han känner sig commited men väljer att folda. Shortstacken har AT och får par i tior på floppen och tar hem potten på 4k.

 

När jag sedan sitter i CO foldas det fram till mig. Jag har 1200 kvar och ställer in, försöker sno blindsen med T3s. Jonke sitter i BB och synar med ATs och jag åker runt 126:e platsen. Korten i de sista två händerna var de enda korten jag visade i hela turneringen.

 

Har ont i huvudet (täppta bihålor) så jag lämnar klubben direkt och åker hem. Väldigt trevlig tillställning, hade dock varit roligare om man fått vara kvar lite längre i turneringen, men nån måste ju sluta som 126:a.

 

Spelar lite 7cs senare på kvällen på Interpoker. Fiskarna har tur i början och jag tappar hela inköpet på 40 dollar. Köper in mig för 20 till och spelar upp mig och slutar session på +2 dollar. Hade gärna suttit längre men magen kurrade och jag var tvungen att ta lite att äta.

 

Var inne på bonuswhores forum och läste lite, såg att endel klagade på att paradise kunde vara långsamma vid cashout. Jag behövde ta ut lite för empirebonusens skull och skyndade mig att göra en cash-out.

 

Innan jag gjorde cashouten spelade jag lite 7cs FL 0.5/1 för att få ett par bonuspoäng. Ingen ante där, så det var bara att sitta och hoppas på att man slapp göra bring-in, spela supertight och att hoppas att de andra såg till att potten blev över 5 dollar.

 

Fick A2A i en hand. Spelaren till höger om mig höjde med en tia som uppkort och jag höjde honom. Bara vi två som såg 4th. Där fick jag ett A och han en tia. Jag dubbelbettade och hoppades att han satt med triss. Han synade. På 5th fick han en till tia och jag fick syna honom, lite skraj för att han skulle ha fyrtal. Jag fick kåk på rivern men synade bara. Han satt med tens full of Queens, troligen redan på 5th.

 

Vann även nån mer pott och gick +8.5 dollar på de fem minuter jag spelade. Cashouten från paradise gick nog ganska fort, hade pengarna på mitt Neteller konto när jag kollade på söndagen. Såg även att pokernow hade en superbowl-reload men den avstår jag nog. Har ganska mycket att spela nu ändå och kraven på den reloaden var ganska taskiga.

 

5/2 +10.5 dollar (48 händer, 47 raked på 80 minuter + 5 min på paradise)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6/2

 

Fortsätter mitt spelande på Interpoker, går ganska hyffsat i början. Men sen drabbas jag av snartärbonuseninspelad syndromet och spelar ganska dåligt i slutet av dagen (i kombination med dåligt flyt) och backar rätt mycket. Får in en stege när nån annan sitter med kåk. I en hand förlorade jag potten på grund av för dålig kicker, vi satt båda med par i damer, självklart hade jag par i damer före honom :(

 

6/2 -36.76 dollar (80 raked hands på drygt 2,5 timmar)

 

7/2

 

Har ca 30 händer kvar att spela på Interpoker för att få bonusen där. Men den får vänta ett par dagar, är lite trött på 7 card stud.

 

Dags istället för Empirebonusen. Tänkte cleara den genom att spela två 7 card stud hi/lo 8 or better bord samtidigt, borde gå hyffast snabb att få ihop 1050 raked hands. Tänk att spela antingen två 0.5/1 bord eller ett 0.5/1 bord och ett 1/2 bord.

 

Sitter först och spelar 2 0.5/1 bord, fanns inga 1/2 bord igång (inga 8-bord iallafall)

 

Scoppar hem en pott på 31 dollar vid ett av borden:

 

0.5/1 SevenStudHiLoGameTable (Limit) - 0.25 ante

** Dealing **

Dealt to raytucker [ 4s ]

Dealt to Ekenstar [ 3h, 5c ] [ 6c ]

Dealt to dbhambone [ As ]

Dealt to Fmoneymaker1 [ Ah ]

Dealt to Nicky748 [ 2d ]

Dealt to jkuffy [ 8h ]

 

Nicky gör bring-in, jkuffy completes, alla utom moneymaker synar.

 

** Dealing Fourth street **

Dealt to raytucker [ 4s ] [ 5d ]

Dealt to Ekenstar [ 3h, 5c ] [ 6c ] [ 4h ]

Dealt to dbhambone [ As ] [ Qh ]

Dealt to Nicky748 [ 2d ] [ 5s ]

Dealt to jkuffy [ 8h ] [ 6h ]

 

Fångar ett perfekt kort, får 4 stege. Jkuffy bettar ut, jag höjer till 1, jag har ett bra drag och kan få möjligheten att ta ett gratis kort på 5th då spelaren till vänster om mig är hög med AQ. Alla synar.

 

** Dealing Fifth street **

Dealt to raytucker [ 4s ] [ 5d ] [ 9s ]

Dealt to Ekenstar [ 3h, 5c ] [ 6c ] [ 4h ] [ 7c ]

Dealt to dbhambone [ As ] [ Qh ] [ 8d ]

Dealt to Nicky748 [ 2d ] [ 5s ] [ Th ]

Dealt to jkuffy [ 8h ] [ 6h ] [ Qd ]

 

Yes! Får in stegen, dom som sitter med troliga lågdrag fångar dåliga kort. Check till mig som bettar ut, alla utom nicky synar.

 

** Dealing Sixth street **

Dealt to raytucker [ 4s ] [ 5d ] [ 9s ] [ Td ]

Dealt to Ekenstar [ 3h, 5c ] [ 6c ] [ 4h ] [ 7c ] [ Ad ]

Dealt to dbhambone [ As ] [ Qh ] [ 8d ] [ Qs ]

Dealt to jkuffy [ 8h ] [ 6h ] [ Qd ] [ Ks ]

 

Förbättrar min lågahand till en 6-låg, de andra fångar dasskort. dbham bettar ut, sitter han med kåk? eller bara triss? de andra synar och jag höjer, har ju en väldig bra låg om stegen inte är nåt att ha. dbham raisar och jag ser till att sjätte gatan cappas.

 

** Dealing River **

Dealt to Ekenstar [ 7h ]

dbham checkar, rätt säker på att han inte sitter med kåk. Om han hade haft kåken skulle han omedelbart då det sista kortet delats ut ha bettat, det brukar folk göra när de har kåk i 7cs. Check fram till mig som bettar, bara ray foldar.

 

Så vad hade dom för superkort då? jkuffy hade börjat med tre 8:or som han inte förbättrade och och dbham cappade 6th street med tvåpar, aces over queens. Jag vinner både HI och LO och tar hem potten på 31 dollar, fan vad härligt det är att scoopa :D

 

Spelar senare vid ett 0.5/1 bord och ett 1/2 bord, på 1/2 borden går det ganska bra men på 0.5/1 borden backar jag. Slutade faktiskt dagen med förlust på 0.5/1 borden men gjorde en fin dagsvinst tack vare 1/2 borden.

 

Scoppade en pott då jag fick in ett wheel på 5th street på ett 0.5/1 bord.

Scoopade även in en rätt stor pott på ett 1/2 bord. Hade en lowhand på sjätte och en spelare fick in sin färg där. Var ytterliggare en spelare med där och vi betalade 6 dollar var för att se rivern. På rivern fick jag hjärterkung och fick en AK hög färg, han som hade färg redan på gatan innan hade bara en AJ hög färg :D

 

7/2 +53.81 dollar (290 raked hands på 4 timmar)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...