Gå till innehåll

Alkoholfrågan! ?


Dooken

Ska det vara tillåtet med öl/alkohol i lokalen?  

22 medlemmar har röstat

  1. 1. Ska det vara tillåtet med öl/alkohol i lokalen?

    • NEJ! Jag är nykterist och tycker alkohol är till för mindre vetande organismer
      0
    • Nej! Tycker det är stör för mycket med folk som inte kan hantera sina alkoholvanor (missbruk?)
    • Jo, det är okej med 3-4 33:cl öl, men sen får det vara stopp..
    • Självklart! Är det här någon jäkla moralkärringsförening som nekar sina medlemmar dess daglig behov. Styr upp med Systemet som sponsor vettja


Recommended Posts

Som alla vet har vi diskuterat det här med bruket av alkohol nere i lokalen under speldagar.

 

Alla åsikter och värderingar angående det kan vi posta här!

 

Det KAN inte vara så jävla svårt att kontrollera sitt alkoholintag att man dricker sig så pass berusad att man har svårt att hålla koncentrationen på bordet istället för på de som sitter runtomkring och småsnackar.

 

Man måste även kunna se till så att det är action så att man kan agera då det är ens egen tur så att man inte sitter och sover för då händer det som hände alldeles för många gånger igår.. Alltså act out of turn, allt folk agerar då det inte är ens egen tur. Mycket struligt men som sagt vi måste få en ändring på detta på något sett. Vet ej hur, då jag personligen anser att jag klarar av att dricka måttligt =)

 

 

Blev själv lite störd igår av detta och såna här saker ska inte behöva påverka spelet i sig.

 

Lite tankar och funderingar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra inlägg Dondooken!

 

Jag håller med, makalöst irriterande när någon sitter och kommenterar situationer/kort/möjlig aktion osv... Alltså, grejen är den.. vi är där för att spela poker och inget annat. Åker man ur turneringen tycker jag absolut att man ska gå därifrån och drick sina öl på annat håll, bort... off you go..!!

 

/Joppe E

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har redan postat mina åsikter angående alkoholen i en annan tråd men kan ju dra det här oxå.

 

Jag tycker man skall få dricka där nere men efter 1 varning INGEN mer alkohol för den personen.

 

Varning skall kunna utdelas av vem som helst*han säger till spelledare att person X är störig/långsam pga alkohol el dyl* Sen måste detta verkligen följas så att man diskvalificerar spelare som har varning om de sitter och dricker igen oavsett om det är din bästa polare eller så.

 

Håller verkligen med om att det är för mycket tjo & tjimm från en del personer + att spelet går oerhört långsamt efter några timmars spelande pga alkohol intaget.

 

Så mitt svar är väl en kombination av ingen alkohol & 2 varningar heheh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta var de inlägg som skrevs i tråden Liveturneringar och jag har nu klippt och klistrat lite =).. (Inläggen är nu borttagna från liveturneringar)

 

Tycker vi borde förbjuda Alkohol i lokalen, i alla fall borde inte jag får dricka något hehe....

 

Sen tycker jag det där med en turboturnering vid sidan om låter riktigt hett, eller varför in börja köra med Rebuy första timmen?

 

 

caam Skrivet: 2006-03-25 18:14:22 Tråd:

 

--------------------------------------------------------------------------------

Jag håller faktiskt med angående alkohol i lokalen.

Vid första mötet sas det ju att det inte skulle vara ett förfest ställe men jag tycker fler o fler sitter o *super* sig onyktra med både öl och starksprit.

Det är ju negativt i flera hänseenden...Tror inte Bridge klubben uppskattar det dessutom är det faktiskt lite jobbigt att som nykter spela med folk som blir mer & mer onyktra o tjatar om ovesäntliga saker o fördröjer spelet.

 

Så mitt förslag är att förbjuda all form av alkohol i lokalen när spel pågår och med det menar jag starköl,vin,sprit o liknande.

 

Detta kanske uppfattas som *gnälligt* av endel men det tar jag för jag upplever det som störande.

 

Sen om jag nu ska fortsätta *gnälla* så slarvas det en heldel med rökandet. Många står precis vid ytterdörren och röker, detta var väl inte tillåtet?

 

I övrigt måste jag säga att spelledarna gjort ett kanonjobb de 4 ggr jag spelat. Det är inte lätt att hålla koll på allt när man fortfaranade inte är jättevan dessutom är det kanonkul att det blir fler och fler medlemmar.

 

Skulle dock uppskattas om det börjades köra lite *olika* turneringar såsom enbords Sit & go,rebuy,cashgame kvällar,högre buyin(300 eller 500 eller tom mer) och dessutom någon form av turboturneringar för de som åkt ut tidigt som nämndes ovan...

 

 

johsa981 Skrivet: 2006-03-28 00:36:12 Tråd:

 

--------------------------------------------------------------------------------

Jag tycker att man fortfarande skall få förtära alkohol under spelkvällarna.

Dock finns det alltid människor som inte klarar av att dricka normalt utan förstör för alla andra. Dem anser jag att klubben borde stänga av från spel under en viss tid eller ge någon annan form av bestraffning.

 

Det vore ju synd om man inte skulle kunna ta en öl samtidigt som man spelar. Men funkar det inte för vissa spelare utan de blir för fulla och ställer till scener finns det väl ingen annan utväg än att förbjuda alkohol för alla.

 

 

Miiklo Skrivet: 2006-03-29 17:58:51 Tråd: Ändra dag

 

--------------------------------------------------------------------------------

Jo visst finns det vissa som inte klarar av att sitta och ta ett "par" öl, jag är en av dom. Jag har svårt att bara dra ett par öl, om jag dricker så blir det oftast 10-15 öl och det funkar ju inte om man ska lira poker. Så jag vill be om ursäkt, och i fortsättningen blir det nyktet för min del.

 

Men eftersom många ska ut senare på kvällen till hotellet o.s.v. så är det ju lätt att det kan bli lite fylla. Så då kanske man skulle ta och byta dag? Det har ju pratats en del om det. Hur gick det med den där enkäten alla fick fylla i ?

 

Syns på Lördag grabbar o tjejer Good luck !

 

 

Dooken Skrivet: 2006-03-30 02:42:08 Tråd:

 

--------------------------------------------------------------------------------

Nu ska det sägas att jag är ganska så berusad när ja skriver detta!! Har precis vart på kåren och tagit cirkus 20 stora satrark. Men dessbättre tror jag att jag fortdfarande har skallen någorlunda på plats och lite sinne kvar att diskutera. Men min egen åsikt består av argumenten att om man inte klarar av att skilja på social tillställning och förfest så bör man inte befinna sig på/i lokalen då det är poker på schemat.

 

Antingen så väljer man poker eller så väljer man att festa. Givetvis kan man göra ett komplement och spela poker tillsammans med ett gäng bira men inte 6-10 öl. Gränsen sätter jkag då jasg antar att de flesta är relativt fulla när man har druckit 6 stycken halvlitare!

 

Så summan av kardemumman blir således att vill man spela poker kommer man på lördagar 16.15..... vill man festa går man till en förfest vid 18.00 och tar med sig ett helrör för att sedan supa sig kavat. Det är givetvis upp till var och en men speldagen bör inte ha att göra med om det är en "alkoholdag" eller inte..

 

 

P.S Bortse från eventuella stavfel som kan ha åsamkats pga. grov alkoholism eller annan sjukdom!

D.S

 

///DonDooken your bitch on the net!

 

 

Miiklo Skrivet: 2006-03-31 16:25:18 Tråd: .....

 

--------------------------------------------------------------------------------

Jaja tycker det är mycket snack men det händer jävla me inte mkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har redan postat mina åsikter angående alkoholen i en annan tråd men kan ju dra det här oxå.

 

Jag tycker man skall få dricka där nere men efter 1 varning INGEN mer alkohol för den personen.

 

Varning skall kunna utdelas av vem som helst*han säger till spelledare att person X är störig/långsam pga alkohol el dyl* Sen måste detta verkligen följas så att man diskvalificerar spelare som har varning om de sitter och dricker igen oavsett om det är din bästa polare eller så.

 

Håller verkligen med om att det är för mycket tjo & tjimm från en del personer + att spelet går oerhört långsamt efter några timmars spelande pga alkohol intaget.

 

Så mitt svar är väl en kombination av ingen alkohol & 2 varningar heheh

 

Får kanske förtydliga sista svarsalternativet lite mer.

 

Personligen anser jag att det är mänskligt att fela och vi har alla våra dåliga stunder (detta behöver ju givetvis inte inträffa om man inför strikt alkoholförbud, men detta tycker jag skulle vara väl drastiskt då jag kan tycka det är trevligt och lite socialt att ta sig en bärsa då och då till pokern).. Därmed inte sagt att man inte ska kunna diskvalificera personer om beter sig allmänt störigt eller påverkar spelet negativt då det tar lång och personen inte agerar för att den tänker på annat.

 

Förtydligande av pricksystemet.

 

* Personen får 1 varning av spelledare (personen/personerna som stör sig på fyllebulten går och säger till dagens spelledare som meddelar personen att sluta tramsa och agera när det är hans tur)

 

* Om personen i fråga struntar i detta och fortsätter dricka i tron att han kan hantera detta på ett bra sätt, men fortfarande är ett irritationsmoment får personen ytterligare en prick och blir diskvalificerad från dagens tävling.

 

* Två prickar innebär att personen ej längre är berättigad intag av alkoholhaltiga drycker under X antal kommande turneringar framöver. (Lättöl, fine with me)

 

Summan av kardemumman är alltså; alla kan ha en dålig dag och få i sig en eller fem öl för mycket. Men man bör dock vara så pass klar i skallen att om man får en tillsägelse så slutar man upp med dumheterna och skärper sig på stört annars tillämpas diskvalificering. Personen får inte ta med ellr dricka alkohol under kommande turneringar (kommande 5 kanske är lämpligt). Jag tror på den mänskliga kraften att folk kan förbättra sig och bör således få en andra chans. Men givetvis ska det svida lite

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Nu är jag ju inte medlem i klubben så min talan är inte direkt relevant :)

Men är född och uppväxt i eksjö o åker dit lite då o då.

Eftersom staden är så liten och bonig anser jag att alkohol vid pokerborden är ett måste.

Om det nu händer att jag åker ner o hälsar på släkten eller jobbar på farbrors firma nåt mer kommer jag bo i eksjö o då självklart bli medlem och isf tycker jag att sprit vid borden bara är skoj!

 

Ett tips är annars att Förbjuda sprit på tours o låta spriden flödda på cashgames (vilket jag läste innan nånstans att ni inte hade än men för framtiden).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...