Gå till innehåll

NLT - CG, QQ rätt spelade?


Recommended Posts

Vad tycker ni spelade jag damerna rätt?

 

NL, max 6, max byin 50, 0,25/0,50 euro

 

Dealer: Labeltech

Small Blind: jonklar (0,25)

Big Blind: vs83 (0,50)

 

jonklar was dealt: Qs - Qc

 

Tocsha (EUR 8,90): fold

villgot (EUR 50,00): call

playmate (EUR 20,97): call

Labeltech (EUR 158,33): call

jonklar (EUR 51,53): höjer 8bb (4e)

 

villgot: call 3.75e resten foldar

 

Ni kanske tycker att höjningen på 8bb var i högsta laget, men det var standard höjning på det här bordet.

 

reads: villgot verkar ha gått på tilt, har precis förlorat 3 inköp.

 

 

total pot = 9e

 

Flop: 9 :spade: 7 :club: 9 :heart:

 

jonklar: höjer 7,75e (86% av potten)

villgot: Call 7,75e

 

total pot = 24,5e

 

Turn: 9 :spade: 7 :club: 9 :heart: 6 :diamond:

 

jonklar: höjer 22e (90% av potten)

villgot: synar 22e

 

total pot = 68,5e

 

River:9 :spade: 7 :club: 9 :heart: 6 :diamond: 7 :diamond:

 

jonklar: All-In 17,53e

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sätter du honom på exakt 88, TT, JJ eller? För jag förstår inte riktigt vilka andra händer som ska syna rivern där.

Mot en sån där spelare check-raisar jag antagligen turnen all in. Det är mer regel än undantag att FI dunkar in ett pottbet om du checkar turn (såvida han inte har triss för då är det slowplay som gäller...).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hade nog också check raisat turn och tryckt in degen. Om du inte sätter honom på ett par högre än QQ eller ett set så är det bara att chansa. jag har vunnit många stora potter på det sättet, tuff shit om han skulle ha ett högre par eller set, möjligen stege. men du kommer vinna nästa gång. Du är favorit i det läget.

 

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst checkraisa turn är en sjysst move. Han skulle förmodligen ha höjt lite, men förmodligen alldeles för lite i mitt tycke.

 

Hade jag checkraisat turn, då hade jag visat väldig styrka. Då hade han förmodligen foldat.

 

Genom att jag betade kraftigt hela vägen, dolde jag hur stark hand jag hade.

 

Enda misstaget jag gjorde, var nog att inte checka river så han hade fått en chans att bluffa.

 

Många tycker nog att jag spelade handen för aggressivt. Om man spelar ett pocket par mot mig, får man som ni säkert förstår hyggliga implicita odds.

 

Har fått mycket kritik för att jag är aldeles för aggressiv, blir lätt offer för slöspel och checkraisar.

 

Men jag tror ändå att aggressivitet lönar sig i längden. Visst betalar jag av rejält när någon fisk klonkar. Det händer dock oftare att någon fisk betalar av rejält till mig.

 

Vad tycker ni, spelade jag handen för aggressivt? Brukar ni tex checka turn för att kolla var ni står? Att nästan pottbeta hela vägen är det ett vinnande spel? Bör man heldre beta typ 60-80%?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du spelar bra ändå fram till turn.

 

Varför betar du mer än halva din kvarvarande stack för att du sedan ändå kommer att ställa all-in/syna all-in nästan oavsett vilket kort som kommer? Vad har du tänkt att han ska syna dig med på rivern?

 

Jag hade check-raisat om jag hade read på att fi med stor sannolikhet inte kommer checka tillbaka. Annars hade jag tryck degen direkt faktiskt. Ser inte meningen och fördelen av att commita sig för att ändå trycka in resterande degen på turn. Har han ett drag så kanske han synar dig på turn, sedan lägger om han missar men sätter du press på honom direkt på turn så ger du honom utrymme att göra misstag.

 

Om vi antar att han skulle ställa när du betade €22, hade du då foldat? Om du hade gjort det så kan du strunta i texten ovan.

 

Vill tillägga att jag hade spelat annourlunda om stackarna vad djupare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du spelar bra ändå fram till turn.

 

Varför betar du mer än halva din kvarvarande stack för att du sedan ändå kommer att ställa all-in/syna all-in nästan oavsett vilket kort som kommer? Vad har du tänkt att han ska syna dig med på rivern?

 

Jag hade check-raisat om jag hade read på att fi med stor sannolikhet inte kommer checka tillbaka. Annars hade jag tryck degen direkt faktiskt. Ser inte meningen och fördelen av att commita sig för att ändå trycka in resterande degen på turn. Har han ett drag så kanske han synar dig på turn, sedan lägger om han missar men sätter du press på honom direkt på turn så ger du honom utrymme att göra misstag.

 

Vill tillägga att jag hade spelat annourlunda om stackarna vad djupare.

 

Anledningen att jag inte gick allin på turn, var att jag bara skulle ha blivit synad av en bättre hand. Nu tror jag att jag höjde precis så mycket han var beredd att betala med en sämre hand.

 

Är det här med checkraisar verkligen så bra?

 

Om man tagit initiativet i en hand, betat innan floppen och betat på floppen. Är det verkligen regel då att fi betar på turn om man checkar?

 

Har varit med om så många gånger då jag velat checkraisa, istället har jag gett fi ett fritt kort. Fi klonkar sedan triss eller hålstege på river, och jag betalar av med hela stacken.

 

I handen ovan hade fi förmodligen höjt bb. Han brukade inte höja mer än så. Vad finns det då för mening med att checkraisa och tala om att jag har ett monster, lika bra att beta direkt. Om man höjer rakt igenom och inte kör några skumma manövrar, då döljer man bättre sin hand.

 

Allin på river var däremot ett misstag, jag skulle ha checkat så han hade fått chans att bluffa.

 

Är jag ute och cyklar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror mest att folk hänger upp sig på att du skriver att fi verkar vara på tilt. Mot en passiv synfisk är det ju knappast någon mening att checka turn...

 

Jag vet inte hur andra är när de är på tilt men det vanligaste är väl ändå att man spelar överagressivt. I alla fall är det så jag gör när jag tiltar :)

Checka turn, ge honom en chans att få utlopp för sin tilt genom att försöka köpa potten. Tryck in resten när han betat.

 

Om han verkligen tiltar finns det inte en chans att han checkar bakom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar också idén med att checkraisa turn mot tiltspelare.

 

Att checkraisa turn gillar jag också göra om jag någon gång tidigare vid bordet höjt preflop och gjort ett continuationbet på flopp för att sedan checkfolda turn. Finns så många som hugger på turn då med ingenting när man checkar till dom.

 

Annars gillar jag att du bettar hårt och aggressivt, en spelare på tilt är ju mer benägen att syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var lite otydlig när jag skrev reads. Han var på tilt. Men han var inte som en del andra på tilt. Dvs höja kraftigt innan floppen och allin på floppen.

 

Tack för tipsen. Skall komma ihåg att checkraisa nästa gång jag möter en tilt spelare.

 

Ni kanske har rätt. Mycket möjligt att han ställt in på turn eller river om jag checkat.

 

Att checkraisa turn gillar jag också göra om jag någon gång tidigare vid bordet höjt preflop och gjort ett continuationbet på flopp för att sedan checkfolda turn. Finns så många som hugger på turn då med ingenting när man checkar till dom.

 

Jo den manövern gillar jag. Fi ovan verkade dock inte va så uppmärksamm på andra spelare i detta läge. Fick känslan att han var trött och tyckte synd om sig själv för att han hade otur.

 

Han spelade precis som en riktig tilt spelare ett tag, men gick över till att bara passivt syna ner händer.

 

Vad tycker ni om att bara passivt syna ner en tilt spelare som överbetar hela vägen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Anledningen att jag inte gick allin på turn, var att jag bara skulle ha blivit synad av en bättre hand. Nu tror jag att jag höjde precis så mycket han var beredd att betala med en sämre hand.

 

Jag köper inte riktigt det där resonemanget. Vi säger att ditt bet på €22 blir nersynat, vad tror du han synar med?

# Han synar med en sämre hand. Du ställer på river, han synar med stor sannolikhet pga pottodds. Du checkar och han ställer - du är jättecommitad och måste i stort sett syna med ditt överpar.

# Han slowspelar och synar med en sämre hand. Samma sak här, ställer du på river så synar han och ställer han så måste du syna.

#Han sitter på ett drag. Han synar ditt bet på €22, missar draget så är det lätt för honom att check-folda och han spar sig en slant.

 

När du säger att du bara för syn av en sämre hand vid all-in så förstår jag inte varför du då commitar dig med ditt bet. Ger du upp om han synar eller höjer?

 

Är det här med checkraisar verkligen så bra?

 

Om man tagit initiativet i en hand, betat innan floppen och betat på floppen. Är det verkligen regel då att fi betar på turn om man checkar?

 

Det beror på vad det är för spelare du möter. Om du betar på flop för att sedan checka då fi inte verkar ge upp handen är ger oftast en signal till fi att du har missat flop, försökte köpa den med ett CB och ger nu upp handen då det inte gick hem. Jag säger inte att fi kommer beta ut i regel, men oftast är det så och då kan du check-raisa all-in. Du säger också att han är på tilt vilket gör sannolikheten för att han ska checka tillbaka avservärt mindre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du säger att du bara för syn av en sämre hand vid all-in så förstår jag inte varför du då commitar dig med ditt bet. Ger du upp om han synar eller höjer?

 

Commitad var jag redan från början. Hade i bestämt mig redan på floppen att det här blir allin oberoende.

 

Jag tror han satt på ett lägre par, typ 33 eller 44.

 

Om jag ställt in på turn, tror jag att han tagit sitt förnuft till fånga och foldat. Han hade förmodligen bara synat med en bättre hand än min.

 

Nu betade jag nästan pott på turn. Då tvekade han ett tag, han tänkte förmodligen oj vad dyrt det blev, men han synade ändå.

 

På river blev hans underpar värdelöst. Han hoppades nog på att jag hade AK och insåg att loppet var kört. Tror ändå inte att han hade synat allin på turn.

 

Håller dock med er, borde nog ha checkraisat turn eller river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag ställt in på turn, tror jag att han tagit sitt förnuft till fånga och foldat. Han hade förmodligen bara synat med en bättre hand än min.

 

Nu betade jag nästan pott på turn. Då tvekade han ett tag, han tänkte förmodligen oj vad dyrt det blev, men han synade ändå.

 

Oj vad usel spelare han måste vara om han tänker så. Han har ju bara två alternativ, fold eller all-in. Men men, säg gärna till var du hittar dom där fiskarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag sa tidigare någonstans, så tror jag han hade 55 - 22. Han såg sig själv som utdragen när tvåpar kom på bordet.

 

Han tillhör ännu en av de där spelarna som sätter folk på AK om de betar hela vägen. Om ett ess träffar och han själv sitter på A2, då sätter han motståndaren på KK. Det hände nämligen i en senare hand.

 

Älskar den här typen av spelare. Bara att plocka upp en bra hand och bomba på. Om floppen blir jobbig är det bara att checkfolda, helt omöjligt att bluffa spelare som villgot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag sa tidigare någonstans, så tror jag han hade 55 - 22

 

River:9 7 9 6 7

 

jonklar: All-In 17,53e

 

De här grejerna går inte riktigt ihop :)

 

Insåg efter att jag gått allin att han förmodligen hade underpar. Hade jag satt honom på ett lågt pocket hade jag självklart inte gått allin på river, utan checkat för att få honom att bluffa.

 

Enda handen som verkar logisk, och som jag sett honom spela likadant tidigare är ett lågt pocket. Med Ax, borde han synat river, med överpar borde han synat river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

han kommer att syna med alla ess

 

varför tror du det?

 

edit: och som sagt, varför skulle han ha ett A? :)

-Pottoddsen gör det troligt att fi synar med ett A.

-A på handen är ganska troligt om fi inte har oss slagna

-22-55 bluffar nog inte fi med pga pottoddsen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...