Gå till innehåll

Allt om MoneyBookers.com!


highbury90

Recommended Posts

  • Svars 369
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nån som har koll vad man behöver göra för att kunna plocka ut större belopp till sitt VISA kort. Mitt VISA kort står som verified, men ändå kan jag inte ta ut mer än $1,82-$87. Max beloppet ändras varje gång jag loggar in på MB.

 

Till mitt bankkonto är det inga problem med att pengarna utbetalt till, men jag vill ha det till mitt VISA, för det har blivit asevärt bättre växlingkurs när jag gjort så tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Till alla som undrar hur man får högre limits så gör man följande:

Verifierar kreditkort genom insättning

Verifierar bankkonto genom insättning

Verifierar bankkonto genom uttag och screenshot.

Verifierar address.

Verfifierar smsnr (tveksam om det påverkar)

+ eventuella grejer som poppar upp i den där guiden hur man får högre limits.

 

Efter detta gnäller man lite att man inte kan överföra tillräckligt och sen får man:

Moneybookers Account Pro Gambler Status *VIP*

Your outgoing transaction limit No limit

Remaining N/A

Har fortfarande limits på kreditkort, men det kan bero på att jag inte använder det.

 

Jävligt osmidigt men dom gör det för att knyta upp dig till deras tjänst så man kan använda alla sätt att sätta in pengar på. Smart men irriterande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hur gör man uttag till Swedbank? Swedbank har ju en siffra för mycket i clearingnummret. På Moneybookers formulär får man bara plats med fyra stycken siffror.

 

Har hört att man ska skippa sista siffran i Swedbanks 5-siffriga clearingnummer. Funkar detta i praktiken?

 

När man gör ett bankuttag skickas pengarna från utlandet eller från konton som Moneybookers har i Sverige?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man gör ett bankuttag skickas pengarna från utlandet eller från konton som Moneybookers har i Sverige?

Jag har fått intrycket att alla överföringar till Sverige går via Nordea. Nordea nämns på några ställen här och där på sajten, så jag antar att de har någon form av samarbete med dem. Dessutom så fanns orden "since our local bank account in Sweden is in SEK currency" med i svaret jag fick på frågan om varför jag inte kan ta ut pengar till ett USD-konto på SEB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått intrycket att alla överföringar till Sverige går via Nordea. Nordea nämns på några ställen här och där på sajten, så jag antar att de har någon form av samarbete med dem. Dessutom så fanns orden "since our local bank account in Sweden is in SEK currency" med i svaret jag fick på frågan om varför jag inte kan ta ut pengar till ett USD-konto på SEB.

Om du har internetbank på Nordea (vem har inte internetbank föresten ;-)) så kan man gör snabba och smidiga överföringar ala minute TILL MB, dock funkar inte detta när du skall överföra tillbaka till ditt nordeakonto. Då tar det några dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Hur funkar det på moneybookers, fryser de liksom neteller ner kontot om man loggar in i ett annat land än det man angett?

 

Kontakta support och fråga? Neteller fryser inte ditt konto ifall du i förväg kontaktar dem och säger att du kommer använda ditt konto utomlands.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Hur gör man uttag till Swedbank? Swedbank har ju en siffra för mycket i clearingnummret. På Moneybookers formulär får man bara plats med fyra stycken siffror.

 

Har hört att man ska skippa sista siffran i Swedbanks 5-siffriga clearingnummer. Funkar detta i praktiken?

 

Funkar inte att skippa sista siffran i clearingnummret för mig.

 

Någon som vet vad man ska göra, supporten e ju så seeeg...

har det ngt med IBAN eller SWIFT nummer att göra tro?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar inte att skippa sista siffran i clearingnummret för mig.

 

Någon som vet vad man ska göra, supporten e ju så seeeg...

har det ngt med IBAN eller SWIFT nummer att göra tro?!

 

Svaret är väl att man måste ta kontakt med supporten och be de fixa det här manuellt. Jag lade upp mitt kontonr, men uteslut den sista siffran i clearingnumret av misstag. Senare efter att jag försökt göra en överföring fick jag ett meddelande från supporten att kontonumret inte stämde. Men efter att jag uppgett BIC/IBAN fungerade det utan problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svaret är väl att man måste ta kontakt med supporten och be de fixa det här manuellt. Jag lade upp mitt kontonr, men uteslut den sista siffran i clearingnumret av misstag. Senare efter att jag försökt göra en överföring fick jag ett meddelande från supporten att kontonumret inte stämde. Men efter att jag uppgett BIC/IBAN fungerade det utan problem.

 

ok, tack! :-)

Jag får invätna hjälp från supporten då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur lång tid tar det att få pengarna på kontot om man skickar direkt till VISA?, det brukar väll skickas direkt? jag skickade igår från moneytbookers men har inte fått något än....

 

Tar typ en dag eller 2 ,,gjorde en överföring förra veckan och då gick det på en arbetsdag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som har koll vad man behöver göra för att kunna plocka ut större belopp till sitt VISA kort. Mitt VISA kort står som verified, men ändå kan jag inte ta ut mer än $1,82-$87. Max beloppet ändras varje gång jag loggar in på MB.

 

Till mitt bankkonto är det inga problem med att pengarna utbetalt till, men jag vill ha det till mitt VISA, för det har blivit asevärt bättre växlingkurs när jag gjort så tidigare.

 

Har fortfarande detta problemet att man inte får ta ut till Visa, så jag skrev till MB och fråga varför jag inte får ta ut lika mkt till Visa som till mitt bankkonto. Fick detta svar:

 

Thank you for contacting us.

 

Please, be informed that, concerning withdrawals to credit/debit cards we have overall limits set by our credit card processor, and these limits depends on multiple factors, if the limit for the day is exceeded, withdrawals to credit cards cannot be processed. In this case we are not able to manually reset the limits for we would like to advise you that you should use the bank transfer option.

 

Som jag förstår det så har de en maxgräns för hur mkt de får betala ut till Visakort per dag. Är det i sådana fall någon som vet nör deras limit nollställs? Vill undvika att ta ut till bankkonto då enl tidigare erfarenhet tappar ca 15öre i växlingskurs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar inte att skippa sista siffran i clearingnummret för mig.

 

Någon som vet vad man ska göra, supporten e ju så seeeg...

har det ngt med IBAN eller SWIFT nummer att göra tro?!

 

Har samma problem, tog bort sista siffran men uttag går ej att genomföras.

 

Vad har deras support för email adress? hittar inte denna på hemsidan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej.

 

Jag har bankkonto på swedbank och jag har "addat" mitt bankkonto på moneybookers manuellt via deras support. Nu måste jag verifiera bankkontot genom att skicka över en summa pengar från swedbank-kontot till moneybookers. Problemet är att det står att det är fel banknr till moneybookers Ltd. Nummret ser ut såhär XXX-XXX och är bankgiro. På swedbank kan jag välja personkonto, bankkonto och plusgirokonto. Ingen av dom fungerar.

 

Fler som har samma problem med swedbank eller andra banker?

 

Hur ska jag gå tillväga nu?

 

/oGGiE

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur verifierar man sitt kreditkort egentligen? De drar ju mellan €1-€3 och man ska ange exakt hur mycket de drog genom att kolla på sin historik. Nu är ju historiken på swedbank i SEK, hur ska man veta vad man ska ange?

 

Undrar även det som några andra har skrivit; när man ska lägga till bankkonto så har swedbank ett nummer för mycket. Ska man bara skippa sista siffran i clearingnumret då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur verifierar man sitt kreditkort egentligen? De drar ju mellan €1-€3 och man ska ange exakt hur mycket de drog genom att kolla på sin historik. Nu är ju historiken på swedbank i SEK, hur ska man veta vad man ska ange?

 

Undrar även det som några andra har skrivit; när man ska lägga till bankkonto så har swedbank ett nummer för mycket. Ska man bara skippa sista siffran i clearingnumret då?

 

Leta upp ditt kort i kortöversikten. Där finns historik över kortköp/uttag och där ser du uttaget i EUR.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...