Gå till innehåll

Frirulle med Mix Megapol!


annikahok

Recommended Posts

Var med i dagens turnering efter att min polare pratat om det, lyssnar inte själv på Mix Megapol. Såg att 400-500 hade skrivit upp sig och jag hade inget bättre för mig, efter lite dalande på CG-fronten. Spelade ett relativt stabilt spel rakt igenom, hade även turen och fick AA två gånger i loppet av 15 minuter som båda gav bra utdelning. Dalade lite och åkte ut mot en jättetomte som träffade par i ess på turn med AJo, mot mina PP, 88. Detta var efter pausen, 22.00.

Men tio minuter efter utslagningen ringer det på telefonen. Någon britt sökte mig och sa att jag var en av de två som de slumpvist dragit av alla som deltog. Visade sig att jag trots allt fick turen att vara med på finalbordet i morgon bitti (vad tänker de med?!) 07.30. Tackade förståss ja. Kommer att möta de sex bästa spelarna (eller vinnarna, om man vill kalla det så) från dagens turnering, den andra jokern, plus en person som postat ett bidrag om hur han/hon skulle spendera 50 000 på fem timmar bäst och nån (B?-)kändis.

 

Tyvärr består inte vinsten av att köpa saker, utan "bara" att spendera de på upplevelser. Har lite tankar vad man skulle kunna göra för pengarna, men problemet är att jag inte hinner tänka mycket till. Pengarna måste spenderas mellan 12 och 17 i morgon (vad tänker de med?!).

 

Vad har ni för förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sista handen, bara för att ha med något. HU-spelet var av skiftande kvalitet och jag hade turen att träffa med urusla 75o och dubbla upp ett 20-tal händer tidigare.

 

Game #1433617349 - Tournament Megapol Final - 600/1,200 No Limit Texas Hold'em - 2006/04/24-00:39:09.3 (CST)

Table "Megapol Final 1" (MTT) -- Seat 10 is the button

Seat 9: lither (13,425 in chips)

Seat 10: Rividana (1,575 in chips)

Rividana: Ante (75)

lither : Ante (75)

Rividana: Post Small Blind (600)

lither : Post Big Blind (1,200)

Dealt to lither [ Ts ]

Dealt to lither [ As ]

Rividana: Raise All-in (900)

lither : Call (300)

*** FLOP *** : [ 6h Kd Td ]

*** TURN *** : [ 6h Kd Td ] [ 7s ]

*** RIVER *** : [ 6h Kd Td 7s ] [ 7c ]

*** SUMMARY ***

Pot: 3,150 | Board: [ 6h Kd Td 7s 7c ]

lither bet 1,575, collected 3,150, net +1,575 (showed hand) [ Ts As ] (two pair, tens and sevens)

Rividana lost 1,575 (showed hand) [ Qc 8c ] (a pair of sevens)

 

-------------------------

 

Härefter blev det en hel del telefonsamtal till höger och vänster, Adam Alsing ringer, lite intervju i radion, de behöver uppgifter, det ska bokas shit och ännu mer shit. Dagen bestod, kortfattat, av:

 

* omgdizcantbe4realyo!-känslor

* helikoptertur

* stormiddag med nära och kära på Sjömagasinet i Göteborg

* efterfest

 

Och såhär glad kan man se ut om man får tillfället att pose:a i Paradise Poker-t-shirt och just åkt över Göteborg från Sävö:

 

helipr0.jpg

 

Ni kan ju gissa vad notan på restaurangen gick på ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...