Gå till innehåll

Treårspresent till tjejen?


Waggho

Recommended Posts

Och så tänkte jag ta med henne på överraskningsbio ikväll, V for Vendetta.

Du vet att den går ut på att Natalie Portman blir torterad och hjärntvättad va? Kanske inte så väldigt romantiskt val om man inte är lite alternativt lagd. ;)

Eh, Natalie Portman som prostituerad barbie för att ha sex med en präst. Kan det bli mera romantiskt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 50
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Alltså Hjort snälla. Var lite mer opersonlig, GE henne lite pengar?? ursäkta mitt utbrott men jag håller på att skita i brallan för fasiken. Ah för fasen där fick jag mig ett fett skratt.

PS. sry för påhoppet, men jag var bara tvungen hahha :spade:

Du inser att det var ett skämt va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså Hjort snälla. Var lite mer opersonlig, GE henne lite pengar?? ursäkta mitt utbrott men jag håller på att skita i brallan för fasiken. Ah för fasen där fick jag mig ett fett skratt.

PS. sry för påhoppet, men jag var bara tvungen hahha :spade:

Du inser att det var ett skämt va?

 

Synd för jag tyckte det var en bra idé :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...eller varför inte smacka fast en femhundring på ryggen efter morgongymnastiken

 

...eller när du tagit henne doggy, dragit ut den och lagt satsen på svanken för att därefter smackat fast en tjuga på svanken, "det var du fa-an värd älsling"

 

Det var ju i princip det som chapman menade, fast du beskrev det väl ändå lite väl ingående?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla schyssta förslag!

 

Det där med rosorna låter ju rätt schysst, men nog lär det gå på ett gäng tusenlappar?

 

Har inte fastnat hundra för något än, så fortsätt spruta idéer!

 

Nja, 100 rosor brukar man kunna pruta ner till en 1000-lapp, inte de allra värsta/längsta i.o.f.s. men men, det blir en sån jädrans bukett att tjejen strippar i ren glädje! :lol:

Garanterat lyckat, jag lovar. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, håller med Andiegirl, att lägga 1000 spänn på rosor är mest bara slöseri med pengar. Det är väl skoj att får blommor (speciellt med blombud). Men om det gäller 3 års present är det alldeles för opersonligt.

Presenten hon fick hade inte vart helt fel. Få ett Visakort o bara shoppa loss!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ugh, rosor... Jag hade då inte blivit glad om min kille hade slösat en halv förmögenhet på något så opersonligt, oanvändbart och tråkigt som rosor. Jag står fast vid att DVD-box är bästa presenten! Fast jag kanske inte är som en genomsnittstjej ska vara. ;)

 

Andie: Flickor föds med den specifika älska rosor-genen och om du inte visste det så har den selekterats fram genom evolution. Så du måste vara defekt på nåt sätt eftersom du nu inte gillar rosorna. Back in the days så visade det sig att den hane som hade mest tid att springa runt och plocka blommor åt sin hona, samtidigt som han också kunde försvara sig och jaga, han var mannen med de bästa generna att föra vidare.

 

En annan tolkning skulle ju kunna vara att du gillar TV-serier och skiter fullständigt i blommor, men förklaring av ovanstående typ brukar vara mer populära här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni alla missat att: Diamonds are a Girls' Best Friend?

 

Gärna i kombination med en picknick och ett glas gott vin i gröngräset.. (solen kan vara lite svår att boka in, men nu verkar det som att den har slutat lysa med sin frånvaro)

 

Om det sen leder till att ni leker med femhundringar e det ju bara kul ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni alla missat att: Diamonds are a Girls' Best Friend?

Om man nu ska ge en oanvändbar pryl för att visa sin uppskattning så skulle i vart fall jag inte ge något som kommer från en helt söndermonopoliserad marknad med aktörer som har ett minst sagt skakigt förhållande till mänskliga rättigheter och schyssta arbetsförhållanden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni alla missat att: Diamonds are a Girls' Best Friend?

Om man nu ska ge en oanvändbar pryl för att visa sin uppskattning så skulle i vart fall jag inte ge något som kommer från en helt söndermonopoliserad marknad med aktörer som har ett minst sagt skakigt förhållande till mänskliga rättigheter och schyssta arbetsförhållanden.

 

Säger han som utnyttjar människor med spelberoende...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säger han som utnyttjar människor med spelberoende...

1) Jag avråder människor från att spela poker, så jag är inte alls inkonsekvent här.

 

2) En spelberoende har relativt små problem jämfört med en gruvarbetare i Sierra Leone. Att vara fattig i ett I-land suger, men det är way mycket bättre.

 

3) Om jag hade något värdeskapande alternativ till att spela poker som vore ens hälften så lönsamt skulle jag ta det. Jag är hyfsat etisk, men inte etisk.

 

4) Ädelstenar och liknande bör ge en kortvarig förändring i lycka, alltså tämeligen kraftig initial peak följt av en återgång till normaltillståndet efter någon vecka skulle jag gissa. Samma pengar spritt på andra aktiviteter/gåvor (eg, middag, resa, dvd-box) kommer ge mycket högre nettolycka.

 

5) Diamanter är väldigt mycket dyrare än andra ädelstenar pga kartellbildning. Uppfattningen att de skulle vara av bättre kvalité än andra stenar är i stort sett enbart resultatet av mycket kraftig marknadsföring. Bland annat frasen du använder kommer från en reklamkampanj, från De Beer's har jag för mig.

 

6) Vill man ändå lägga sina pengar på en sten så finns det alternativ som är bättre både kostnads- och lidandemässigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säger han som utnyttjar människor med spelberoende...

1) Jag avråder människor från att spela poker, så jag är inte alls inkonsekvent här.

 

2) En spelberoende har relativt små problem jämfört med en gruvarbetare i Sierra Leone. Att vara fattig i ett I-land suger, men det är way mycket bättre.

Kan ju undra om du bara handlar ekologiska kläder som producerats av vuxna människor under drägliga förhållanden? Handlar du KRAV-märkt? Svan-märkt o dyl? Dessutom kan man fråga sig; Vad hade gruvarbetarna gjort om de inte haft sina jobb i gruvan? Det kanske är deras bästa alternativ, precis som pokern är ditt.

3) Om jag hade något värdeskapande alternativ till att spela poker som vore ens hälften så lönsamt skulle jag ta det. Jag är hyfsat etisk, men inte etisk.

 

4) Ädelstenar och liknande bör ge en kortvarig förändring i lycka, alltså tämeligen kraftig initial peak följt av en återgång till normaltillståndet efter någon vecka skulle jag gissa. Samma pengar spritt på andra aktiviteter/gåvor (eg, middag, resa, dvd-box) kommer ge mycket högre nettolycka.

Kan du mäta lycka? Vad använder du då för mätinstrument och enhet?

5) Diamanter är väldigt mycket dyrare än andra ädelstenar pga kartellbildning. Uppfattningen att de skulle vara av bättre kvalité än andra stenar är i stort sett enbart resultatet av mycket kraftig marknadsföring. Bland annat frasen du använder kommer från en reklamkampanj, från De Beer's har jag för mig.

 

Det var väl iofs Marilyn Monroe´s låt jag hade i huvudet, men tack för att du introducerade De Beer's, hittade en hel del fint på deras hemsida. Dessutom tycker jag att det inte finns någon ädelsten som gnistrar som diamanten (eller spelade jag Afrikas stjärna för mycket när jag va liten :roll: )

 

Menar inte att hacka, men det är lätt att vara totalt kategorisk i vissa hänseenden o samtidigt glömma bort det i andra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju undra om du bara handlar ekologiska kläder som producerats av vuxna människor under drägliga förhållanden?

Absolut inte, men alternativen är normalt sett mycket billagare. Med diamanter är det precis tvärtom. Så parallellen vore att fråga om jag specifikt köper saker producerade under risiga förhållanden, av likvärdig kvalité som alternativen och är dyrare. Och nej, det gör jag inte.

 

Handlar du KRAV-märkt? Svan-märkt o dyl? Dessutom kan man fråga sig; Vad hade gruvarbetarna gjort om de inte haft sina jobb i gruvan? Det kanske är deras bästa alternativ, precis som pokern är ditt.

Att det är deras bästa alternativ kan säkert stämma, men det förekommer en hel del annat oetiskt än dålig lön och farligt arbete (vilket inte stör mig särskilt mycket) som företagsstött våld mot fackföreningar, privata polisstyrkor och annat hemskt.

 

Kan du mäta lycka?

Japp.

 

Vad använder du då för mätinstrument och enhet?

En hedonograf och den minsta enheten är en epikuré.

 

Seriöst dock, större delen av den här forskningen görs genom självrapportering. Som vetenskapsnisse skulle jag hellre spänna fast folk i en magnetröntgenkamera och kartlägga deras hjärnaktivitet 24/7, men det är inte riktigt genomförbart än. Materiella engångsförbättringar i stil med stora summor pengar, eller t.o.m. löneökningar, har den sortens kortvariga egenskaper jag nämnde i de mätningar som gjorts. Visst kanske människor felrapporterar, men jag tror helt inte det. Det är för övrigt helt konsistent med hur jag själv upplevt min förmögenhetsökning de senaste åren. Pengarna utöver det som krävs för ett ok uppehälle har inte gjort mig särskilt mycket lyckligare.

 

Jag är rätt säker på att vi är betydligt mer påverkade av aktiva upplevelser när det händer något, exempelvis att man får en gåva, än saker som knappt är upplevelser alls, eg att ha en ring på sig man inte alls tänker på. I vissa fall så representerar ju ett smycke betydligt mer, som vid giftermål eller förlovning, och kan ha ett rätt stort värde. Men då hävdar jag att det beror betydligt mer på förhållandet än materialet.

 

Menar inte att hacka, men det är lätt att vara totalt kategorisk i vissa hänseenden o samtidigt glömma bort det i andra...

Jag är inte särskilt kategorisk av mig, men diamanter verkar helt enkelt vara ett uppenbart dåligt val även sett ur en gråskala.

 

Amnestylänk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjort, du har omvänt mig.

Hur kan jag konvertera från ateism till Hjortism?

Var kan jag köpa din bibel?

Jag inser att du har svaren på alla mina frågor och kommer vara din evige lärjunge.

Din önskan är min lag (om jag får för Myssion dvs ;) )

 

Det får du. Myssion är nämligen min bitch! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjort, du har omvänt mig.

Hur kan jag konvertera från ateism till Hjortism?

Var kan jag köpa din bibel?

Jag inser att du har svaren på alla mina frågor och kommer vara din evige lärjunge.

Din önskan är min lag (om jag får för Myssion dvs ;) )

 

Det där är ett ganska fånigt sätt att avsluta en smått onödig diskussion, bara så du vet det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...