Gå till innehåll

Spela pokerspel över nätverk?


blomkruka

Recommended Posts

Har letat febrilt över någon klient eller spel, som tillåter att man sätter upp en server eller liknande. Sedan spela exempelvis holdem mot varandra över nätverk.

 

Eftersom de flesta pokerklienter hindrar en från att vara inne på samma rum med samma IP, så letar vi nu efter andra alternativ.

 

SKulle vara mycket tacksam för svar!

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm..

Har för mig att man kunde hosta games i något dataspel, dock glömt bort namnet.

 

I en billighetsbinge på varuhus (typ 39-49 kr) köpte jag ett PC-spel som hette Vegas Games 2000. Det hade bland annat poker, och däri bland annat holdem och stud. Det ser ut som om man kan spela över LAN i det, men det var inte så konfigurerbart. Bara limit och väldigt konstigt. Small blind las av spelaren till höger om dealern och BB av spelaren till vänster.

 

Hittar nåt på Sourceforge som heter openpoker men verkar krångligt att sätta upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Det finns ett program som heter PokerApp, http://www.pokerapp.com

 

Det fungerar så som du vill, kräver JAVA. Dock kostar det $15 för att två klienter skall få ansluta till en server så det blir dyrt och dessvärre finns det inget serial/crack etc ute vad jag vet... Blir ju rätt dyrt om man vill spela 10 st, och i trial får du bara spela 10 händer.

 

Det måste ju finnas något mer liknande program?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelade precis 50 minuter på betsson, skapade ett eget bord och bjöd in några polare. Vi körde playmoney så ingen rake då, kan istället köra en 20 kr i en entrance-pot eller dyl.

 

Vill man köra real money så blir de ju dock rake.

 

Betsson funkade bra men hade riktigt jobbig men fräsh klient.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag söker en bra som inte kräver Internet, LANar man med Internet så är det alltid någon tråkfan som vill lunarstorma istället för att latja gamla goa Starcraft :evil:

 

Jag ska installera om en dator här i hemmet, blir nog med Windows 2003 server.

 

Ska pula och trixa och hålla tummarna lite :)

 

återkommer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag söker en bra som inte kräver Internet, LANar man med Internet så är det alltid någon tråkfan som vill lunarstorma istället för att latja gamla goa Starcraft :evil:

 

Jag ska installera om en dator här i hemmet, blir nog med Windows 2003 server.

 

Ska pula och trixa och hålla tummarna lite :)

 

återkommer!

 

 

Jag håller tummarna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...