Gå till innehåll

PokerStars vs. PartyPoker


henke_aik

Recommended Posts

  • Svars 56
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag älskar Party sedan dom införde möjligheten att själv justera storleken på borden. (Jag har bara en liten laptop och det är hopplöst att spela på fler än två bord i normal storlek, jag kan bara inte vänja mig vid det). Dessutom älskar jag att det alltid är mycket spelare på alla de nivåer jag spelar på.

 

Men, jag tillhör inte de som lyckats få rakeback där (vilket vissa visst ska ha lyckats med...hmm.) så därför spelar jag på en annan klient.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar mycket på Party, mest eftersom det är den bredaste sajten. Näst bäst turneringar efter PokerStars, bäst Omaha cashgame och skattefritt. Visst kan det finnas mindre sajter med väl så bra turneringsstruktur mm, men jag vill kunna ha möjligheten att gigantklonka och då krävs många deltagare.

 

Egentligen gillar jag PokerStars bättre men dels är den inte skattefri och dels har jag av någon anledning alltid seg uppkoppling. Bredbandsbolagets fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag har aldrig brytt mig om sidorna är skattefri eller ej, så därför kanske det kan finnas anledning att skippa stars. Stars klient är inte snygg, men det behöver inte en pokerklient vara heller. Det viktiaste är att den är tydlig och stabil och där vinner stars med hästlängder över de flesta andra. Ub tycker jag har en riktigt jobbig klient, samt att det inte finns något cash-game utbud dagtid, då jag spelar mest.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egentligen gillar jag PokerStars bättre men dels har jag av någon anledning alltid seg uppkoppling. Bredbandsbolagets fel?

 

Ja, jag har samma problem. Har tyvärr helt lagt ner att spela på Stars nu eftersom jag sliter stora tussar ur mitt hår varje gång jag turnerar där. Har hänt lite för ofta att man blir disconnectad när man sitter med sina AA för att psyket ska palla det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

partys turneringar efter uppdateringen är ett skämt, inte ens spelbart. turrarna som kostar 215+ är spelbara men dom andra.... urk!

Varför skulle en i övrigt frisk människa vilja spela MTT?

 

Jag vet inte :) man tjänar mer på att grinda sngs, iaf jag. Men det kan vara kul att spela turneringar ibland, många fiskar spelar ju poker för att det är kul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar du bara cash game eller turneringar som inte är de största inköpen skulle jag inte bry mig om siten är skattefri eller ej. Du kan inte beskattas för cashgame-vinster med nuvarande lagstiftning. Skulle man beskattas för sina cashgamevinster skulle varenda pokerspelare gå i personlig konkurs och komma in på brottets bana ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, frågan är varför en människa som vinner så mkt att han behöver oroa sig för skattmasen fortfarande bor kvar i Sverige?

Du menar att man bör flytta utomlands om man vinner över 16 000:- (elr vad det är) per år?

 

Någon som vinner 16k per år behöver knappast bry sig om skatten. Med så liten summa kan det vara ren tur att du ligger plus. Visst grindar man små nivåer så kan det ju funka, men vem skulle orka tjata på dig för 16k?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mesta är redan sagt men här är min åsikt:

 

Party:

hyfsad klient, snabb, bra att man kan ställa in storleken på fönstren

skattefritt

rakeback

 

Stars:

skön klient, enkel att manöverera med bara musen

turneringarna, även deras 180 och 90 man sit and go

vip-shoppen om man uppskattar sånt

supporten är överlägsen

 

 

Party vinner ändå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar ju som om Stars är skattefritt nu jag menar de har ju licens på Isle of Man och där sitter ju styrelsen också, sen sköts ju pengarna man har på kontot utav Bank of Scotland

 

1. Isle of Man ingår inte i EU/EES = icke skattefritt.

 

2. Var styrelsen sitter eller var de stoppar sina pengar är knappast relevant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spelat ganska mycket på båda siterna och jag tycker att Stars är den överlägset bästa. Den enda fördelen med Party jämfört med Stars enligt mig är att Party är skattefritt, på alla andra punkter är Stars bättre.

 

Det kanske beror lite på vilken nivå man spelar på, jag spelar på ganska låg nivå. (Turneringar upp till $10, fixed limit cash upp till $1/$2 och no limit cash upp till $25).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett sista ord om det eviga tjatet om skatt. Är det någon här som blivit tvingad att skatta för cashgame-vinster? Är det någon här som blivit tvingad att skatta för onlinepokervinster överhuvudtaget?

 

Nej, tänkte väl det. Blir det ett problem i framtiden får man väl tänka på det. Nu känns det betydligt farligare att ladda ner musik på DC++ än att spela på icke-EU baserade pokersiter och inte betala skatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett sista ord om det eviga tjatet om skatt. Är det någon här som blivit tvingad att skatta för cashgame-vinster? Är det någon här som blivit tvingad att skatta för onlinepokervinster överhuvudtaget?

 

Nej, tänkte väl det. Blir det ett problem i framtiden får man väl tänka på det. Nu känns det betydligt farligare att ladda ner musik på DC++ än att spela på icke-EU baserade pokersiter och inte betala skatt.

 

Men så har ämnet inte varit speciellt uppmärksammat innan senaste tiden. Kul att riskera en massa restskatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...