Gå till innehåll

TV: Recensioner av Pokerprogram


hbgelvis

Recommended Posts

Betyg 5:

 

High Stakes Poker - HSP har allt - världseliten i poker, intressanta givar, högt underhållningsvärde (läs Sammy Fahra och Phil Hellmuth), och en mycket bra och rolig kommentator (Gabe Kaplan). När ska produktionscheferna för övriga pokerprogram fatta att poker på tv blir bäst när tävlingsformen är cash game? En bet på $100.000 i en turnering är inte riktigt samma sak som en bet på $100.000 i ett cash game...

 

Betyg 4:

 

Poker på femman - med Ken Lennaárd som kommentator var underhållningsvärdet högt, dock var spelkvalitén väldigt skiftande från program till program. Vissa avsnitt var spelkvalitén mycket hög och andra såg mer ut som "Bet 24 Nordic Poker King".

 

Betyg 4:

 

European Poker Tour Säsong 2 på Eurosport - Två ordentliga ansiktslyft gjordes inför säsong 2:

1. Glimne ut och Westerlund in. Westerlund inledde lite darrigt men har nu blivit varm i kläderna och hans analyser är mycket intressanta. Enda plumpen i protokollet är några felsägningar av Westerlund a la Bo Hansson.

2. Bättre bevakning från deltävlingarna. Deltävlingen i London var uppdelad på tre program och man fick följa spelet redan från inledningsskedet av turneringen. Mycket bra!

 

Betyg 4:

 

American Poker Championship på Sport-Expressen - Största anledningen till det höga betyget var att tävlingen sändes "hand-för-hand" och att blindstrukturen var mycket bra. Heads-up duellen mellan Phil Ivey och John D'Agostino var så intressant att Dan Harrington skrev 28 sidor om den i sin bok "Harrington on Hold'em, Volume II"

 

Betyg 3:

 

World Heads-up poker Championship 2004 på Sport-Expressen - Lite unikt med en turnering i heads-up i tv-sammanhang. Bra blindsstruktur, vissa heads-up matcher varade i sju-åtta timmar. Bra bevakning och många intressanta matcher uppdelade på tio avsnitt.

 

Betyg 3:

 

World Poker Tour på femman - En milstolpe inom poker-tv. Bra produktion och den bästa grafiken av alla pokerprogram. Kommentatorerna tröttnar man snabbt på, vissa avsnitt väldigt ointressanta.

 

Betyg 2.5

 

European Poker Tour Säsong 1 på Eurosport - En halvtrist Glimne tillförde inte speciellt mycket. Han gjorde sitt jobb men inte så mycket mer. Som att kolla på Royal League i fotboll.

 

Betyg 2.5

 

Pokermiljonen i TV4 - Kul att se dom svenska proffsen spela - mindre kul att se kändisarna som knappt kunde reglerna. Och inte blir det bättre under säsong 3 med bara ett proffs, tre klåparkändisar och två internetkvalificerade. Pokermiljonen förvandlas till Celebrity Poker. Swartling känns i alla fall som ett bättre kort än Gry som kommentator.

 

Betyg 1

 

Bet 24 Nordic Poker King på ZTV - Gillar man att frossa i dålig poker så ska man kolla på detta program.

 

Betyg -1

 

Celebrity Poker Showdown på ZTV - Varför visas inte Celebrity Soccer Showdown eller Celebrity Discus Showdown? Antagligen för att det dålig tv-underhållning att se kändisar som inte kan slå en enkel pass i fotboll eller kasta iväg en diskus 15 meter. Det är inte ett dugg roligare att se dom spela poker.

 

Något program som jag har missat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WSOP kanske man börjar med att ta upp? :)

 

Det är värt, betyg 7. x]

 

Jag kan faktiskt inte uttala mig om WSOP eftersom jag inte har sett nåt av WSOP...

 

Åtgärda.... NU! :)

 

WSOP har väl inte gått på svensk tv... Kanske inte så konstigt att man har missat det... Å andra sidan, det är ju inte alla som har sett pokersändningarna från Sport-expressen... Alltid nåt man har missat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WSOP har väl inte gått på svensk tv... Kanske inte så konstigt att man har missat det... Å andra sidan, det är ju inte alla som har sett pokersändningarna från Sport-expressen... Alltid nåt man har missat...

 

"High stakes poker" har väl inte heller sänts på någon svensk (europeisk...?) kanal? Jag har bara hört talas om att folk laddat ned detta program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betyg -1

 

Celebrity Poker Showdown på ZTV - Varför visas inte Celebrity Soccer Showdown eller Celebrity Discus Showdown? Antagligen för att det dålig tv-underhållning att se kändisar som inte kan slå en enkel pass i fotboll eller kasta iväg en diskus 15 meter. Det är inte ett dugg roligare att se dom spela poker.

 

Måste finnas något värde i att se folk göra saker dom definitivt inte är lämpade att göra, annars skulle inte HCZ kommit till. Visst FC Z var väl kul men HCZ är värdelöst, hur mycket suger det inte att se en rörelseinkompetent person a'la Andreas klaga och bl arg över att han inte kan åka skridskor baklänges. Dom andra wanabe stars nördarna som bara är konstiga, är inte mycket å se, bara patetiskt, enda som höjer det något är gubben med skägg som är så naturlig i allt han gör.

 

Men hur OT kan inte jag bli på en skala?

 

WSOP är riktigt bra när dom börjar följa borden ordentligt i början när dom bara springer fram och tillbaka är det lite svårt att hänga med.

 

Sedan undrar jag varför alla amerikanska kommentatorer ska vara så löjligt spektakulära? Gillar kommentatorerna i High Stakes Poker, så dom ska vara. WPT snubbarna är ju bara ett band som snurrar med wow, ooh, again!! thats lucky...

 

Undra vad underhållningsvärdet i det här inlägget va.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med dig om alla betyg förutom EPT-programmen vilka jag bara sett några få men tyckt varit riktigt tråkiga. Förövrigt skulle det vara kul att se en Celebrity Poker Showdown special med Tobey Maguire, Ben Affleck och en del andra kändisar som faktiskt kan spela poker och som inte lägger nötstegen på turn efter ett litet informationsbet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...