Gå till innehåll

Martin Deknijff - King of Poker!


gdaily

Recommended Posts

At 11:30 less than three hours after it started, this final table crowned the new "King of Poker" Martin Deknijff of Stockholm, Sweden. Hasan Habib bet all-in on hand 76 with the A 5 of Clubs. Martin called instantly with pocket 10's. Hasan gave the crowd a thrill with the flop of 5 4 2. But two blanks ended this year's WPT. Telecast will be June 30th. The new world record of $2.7 million for 1st place goes to Sweden.

 

 

Grattis Martin!

 

* Fixar rubriken - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, just det, Sinatra har gjort den bland annat...

Kan det vara en pokerspelare han sjunger om? Någon som kan tolka in något i texten?

 

Oh, the shark has pretty teeth dear

And he shows ’em, pearly white

Just a jack knife has macheath dear

And he keeps it way out of sight

 

When that shark bites with his teeth, dear

Scarlet billows begin to spread

Fancy gloves though has macheath dear

So there’s never, never a trace of red

 

On the sidewalk, one sunday morning

Lies a body, oozin’ life

Someone’s sneaking ’round the corner

Could that someone be mack the knife

 

From a tugboat, on the river going slow

A cement bag is dropping on down

You know that cement is for the weight dear

You can make a large bet mackie’s back in town

 

My man louis miller, he split the scene babe

After drawing out all the bread from his stash

Now macheath spends like a sailor

Do you suppose our boy, he’s done something rash

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow...Stort grasttis till Martin. Vem är han, spelar han på heltid, har han haft några tidigare framgångar. Någon som vet? Vore kul att veta lite om våran nya svenska pokerstjärna :D

 

lundis

 

Saxat från artikeln: "...Martin de Kenijff har de senaste 12 åren mer eller mindre försörjt sig på spelande av olika slag. Han bor sen ett år tillbaka i en villa i Las Vegas tillsammans med sin flickvän...."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag känner honom privat. Som kuriosa blev han sveriges yngsta stormästare i Bridge. Själv var jag med i landslagsuttagningarna till juniorlandslaget, men nådde aldrig ända fram. Martin med partner hade klippkort dit i några år.

 

Martin bor i Stockholm och Vegas. Villan i Vegas köpte han för ett halvår sedan, ungefär.

 

Martin vann förresten SM förra året, så alla som var på Oxen då har ju träffat honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag känner honom privat. Som kuriosa blev han sveriges yngsta stormästare i Bridge. Själv var jag med i landslagsuttagningarna till juniorlandslaget, men nådde aldrig ända fram. Martin med partner hade klippkort dit i några år.

 

Martin bor i Stockholm och Vegas. Villan i Vegas köpte han för ett halvår sedan, ungefär.

 

Martin vann förresten SM förra året, så alla som var på Oxen då har ju träffat honom.

 

Hur är han som pokerspelare då? Bra utgår jag ifrån, men mer exakt? Tight kille som tänker mycket siffror? En kille som kan spela vad som helst och spelar motståndarna mer än korten? Eller något helt annat?

 

Är förstås mycket nyfiken på denna stjärna.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I en annan tråd rankade jag honom i top fem i Sverige.

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=86&start=15

Det var bara några dagar innan denna stora vinst...

 

Ytterst kapabel cashgamespelare om taxan är den rätta (hög). Är den för låg har han ett tilt/egoproblem. Mycket duktig tävlingsspelare som har förmågan att lägga en bra hand när han känner att han är slagen, som KK tex före floppen.

 

Poker är en bisyssla för Martin, han lever på sportsspel och spel på trav.

 

Han är inte världens ödmjukaste person, men det ska man inte vara om man spelar på den höga nivå han gör - då gäller det att tro på sig själv till 100%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker är en bisyssla för Martin, han lever på sportsspel och spel på trav.

 

Han är inte världens ödmjukaste person, men det ska man inte vara om man spelar på den höga nivå han gör - då gäller det att tro på sig själv till 100%

 

Håller inte med. Ödmjukhet och självförtroende tycker inte jag är två motsatser. Mina erfarenheter är att de ödmjuka personerna ofta är de med mest självförtroende och att man inte alls måste vara arrogant för att lyckas i poker. Se bara på många av de topnamn inom poker som jag uppfattat som ödmjuka:

Johnny Chan

Doyle Brunson etc.

 

Det handlar bara om att kunna fokusera till 100% när du sätter dig ner vid ett pokerbord. Du kan visst vara ödmjuk mot dina motståndare sålänge det inte påverkar ditt pokerspel...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker är en bisyssla för Martin, han lever på sportsspel och spel på trav.

 

Han är inte världens ödmjukaste person, men det ska man inte vara om man spelar på den höga nivå han gör - då gäller det att tro på sig själv till 100%

 

Håller inte med. Ödmjukhet och självförtroende tycker inte jag är två motsatser. Mina erfarenheter är att de ödmjuka personerna ofta är de med mest självförtroende och att man inte alls måste vara arrogant för att lyckas i poker. Se bara på många av de topnamn inom poker som jag uppfattat som ödmjuka:

Johnny Chan

Doyle Brunson etc.

 

Det handlar bara om att kunna fokusera till 100% när du sätter dig ner vid ett pokerbord. Du kan visst vara ödmjuk mot dina motståndare sålänge det inte påverkar ditt pokerspel...

 

Bra skrivet Matteprof!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oerhört intressant, gdaily. Stort tack!

 

Håller naturligtvis med dem som skriver att ödmjukhet och självförtroende inte är motsatser, utan snarare går hand i hand. Har man gott självförtroende och vet vad man kan, kan man oftast kosta på sig att vara ödmjuk också. Man tjänar mer på att ge ett par berömmande ord till fisken som just betalat dyrt för att sätta sin gutshot straight på rivern och slå den egna trissen, än att anklaga honom för att spela dåligt och sedan gå all in på 72o för att visa att man minsann kan slå honom med vilka kort som helst. Jag spelar så på fyllan ibland och kan garantera att INTE funkar särskilt bra. ;-)

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...