Gå till innehåll

Spelbara händer i onlinepoker?


Stefani0

Recommended Posts

Vilka händer (start Kort) bör man spela i ett PL 10 manna bord med så vitt jag kan se enbart tomtar och callingstations! givetvis förstår jag att possitionen spelar roll men vi antar att jag sitter i mitten position och alla vill se en flopp ingen vill driva ut nån ur potten och få som läggar sig 1-2! vilka krav ska jag ha på start händerna?

 

* Flyttar till THe gruppen - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

precis samma händer som i live poker ;)

 

Nej faktiskt inte, eller det tycker inte jag. Det är mycket svårare att spela en stor mängd händer online då det är svårare att läsa ens motståndare. Jag spelar i alla fall inte lika mycket händer online som jag gör offline. Det är min åsikt i alla fall :P

 

Är man riktigt duktig ser jag ju dock ingen anledning till att inte spela samma händer. Men som nybörjare bör man hålla tillbaka lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Medium suited connectade tappar värde pga lågt maxinköp.

 

Annars så spelar jag färre händer online eftersom: 1, folk får inte samma reads på dig, skulle man spela lika tight live skulle man bli klassad som rock och aldrig få nån action när man väl får en hand. 2, spelar man 4 bord samtidigt får man tillräckligt med action utan att spela gränsfallshänderna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...