Gå till innehåll

Kan man verkligen plussa?


Revenge

Recommended Posts

ogredani//Kan skicka pm till dig när jag ska lira så kan du få titta om du har tid. Jag måste sitta på miniborden igen för att bygga upp en ny bankrulle och lugna ner mig lite komma över det hela.

Jag har tyvärr inte den klienten installerad, men det här forumet funkar ju perfekt annars för att diskutera specifika händer. Så fort du känner att du blivit trappad av en triss och du förlorat mycket, så posta i Handanalys-tråden så lär du få bra feedback. :)

 

Men jag kan ändå kommentera din AK och visa hur man kan spela den lugnt(/fegt).

 

Om jag sitter med AK och det kommer en K i floppen och då har jag höjt och fått syn av en eller 2 personer. Höjer bra efter att jag ser K men loosar alltid mot att den som synat fått triss eller sitter med K8 och träffat 8 med eller att det sitter med K3 och träffar stegen.

Men det är sånt du måste vara medveten om. AK är inte stål. Mot en slumpvis hand vinner du "bara" 66%, mot två syner bara 50% och mot ett synande bottenpar ligger du faktiskt marginellt under. Men träffar du en K så måste du via satsningar känna av vad de andra har.

 

Exempel:

Du $300

Fi1 $300

Fi2 $300

Blinds $1/$2

 

Du hittar AKo i mittenposition. Du höjer till säg $8.

 

Fi2 på knappen synar. SB foldar och Fi1 på BB synar.

 

Flop: K T 3 regnbåge

Pott: $25

 

Fi1 checkar.

Du bettar $20.

Fi2 synar.

Fi1 synar.

 

Här ska du fatta misstanke direkt! Det ligger inget färgdrag ute, så det du ska vara orolig för är stegdrag, triss och tvåpar. Du har alltså först Fi1 som synar trots att du nästan bettat flopstorlek samt att Fi1 borde funderat på en eventeull check-raise från Fi1. Nu är det dock inte så duktiga spelare antar vi. Men jag skulle iaf bli nervös här. Om jag vore du skulle jag fokusera på Fi2. Fi1 sitter förmodligen på en draghand. Hade han haft triss eller tvåpar hade han garanterat höjt, eftersom det redan ligger så mycket pengar i potten och ni förmodligen synar efter och bygger upp potten åt honom.

 

Turn: T

Pott: $85

 

Jobbig turn! En T hos Fi och du är slagen.

 

Fi1 checkar.

Du bettar $35. (känna-efter-bet) Här kan du alternativt check-raisa honom, för då lär han lägga sig om han inte har triss/kåk.

Fi2 synar.

Fi1 foldar.

 

River: A

Pott: $155

 

Här har du faktiskt tvåpar! Men vad gör det? Han kan ha dig slagen med kåk/triss/stege. QJ är en mycket trolig hand faktiskt.

 

Du ckeckar.

Fi bettar $45.

Du måste syna.

 

Där förlorar du säkert, men du bör ändå inte släppa handen. Men du måste ändå ta det lugnt. Är du med? Så posta händer i Handanalys-tråden i fortsättningen och lägg energi på hur du kan minimera dina förluster genom förnuftigt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 81
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

För att förklara mitt svar (då folk antagligen tycker det är onödigt), kåk förlorar ganska ofta när brädan ger 777A2 och du har 23o på hand. Färg förlorar ganska ofta när brädan är 4 hjärter och du har hjärter 2 på hand. Och så vidare.

 

Vad jag menar är, försök författa din tråd, bara _lite_ bättre så kanske den kan vara pyttelite intressant i alla fall. Om du ej kan göra detta, sluta skriva meningslösa whinar-inlägg.

 

Snusaren det var inte 4 av samma färg som kom upp, tycker att jag förklarat det bra. Jag fattar väl också att om det kommer upp av samma färg så är risken stor att någn sitter med A.

 

Sedan behöver du ju inte dum förklara mig som om jag inte skulle kunna se ett fyrtal. Jag spelare aldrig händer som 23o heller för den delen.

Jag har bara haft en längre tids oflyt och ville dela det mig så sluta upp med flamingen. Männsikor på detta forum så ska ju inte tro att alla plussar vi måste ju vara lite objectiva. Jag skulle tippa på att det är runt 5% av alla som är reggade på detta forum plussar resten går minus så lura inte in folk i ett spelberoende för att det går bra för dig just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bara haft en längre tids oflyt och ville dela det mig så sluta upp med flamingen.

Om alla gjorde det så skulle forumet vara 99% bad beat och 1% off-topic. Du får ingen sympati för att i stort sett alla här har varit med om liknande eller värre. Och även om du skulle vara 1/100 så skulle det fortfarande inte vara någon som bryr sig, gnäll är helt meningslöst.

 

Antingen gör du något på riktigt åt ditt problem, lägger ned pokern eller accepterar din situation. Det är de enda alternativen som är värda någon respekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De finns lägen man får lägga kåk men de är inte många. Som vissa här påstår har de här med skillen att göra. Nej de är en bad beat.

 

Men sure 400 Euros e inte mycke till bankrulle. Tror du är rätt mycke nybörjare, en dags bad streak är inget (lr hur många dagar de va) åkt på bad beats i en månad nu. Skillnaden är jag har gått ner i nivå och har fortfarande 40 buy ins till min orginal nivå. Bytade också site.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är ett under att inte Pokkemon (eller vad han heter) inte har skrivit i denna tråden ännu.

 

Varför?

 

Därför du bruka ha en tendens att dyka upp i såna här trådar och börja babbla om din money managment och fråga trådskaparen hur det är med hans mentala balans och liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Därför du bruka ha en tendens att dyka upp i såna här trådar och börja babbla om din money managment och fråga trådskaparen hur det är med hans mentala balans och liknande.

 

 

Ehhhh, va? Allvarligt? JAg tror att du förväxlar mig med någon annan.

 

Hitta 3 "såna här trådar" där jag dyker upp, babblar om min money management och frågar om trådskaparens mentala hälsa.

 

Vad har jag förresten sagt om min money management? Vore kul att veta. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken guldgruva den här tråden skulle vara för en hjärnskrynklare som söker patienter. :roll:

 

"Väx upp allihop. Se på det hela med "nyktra" otiltade ögon så ser Ni nog hur idiotiskt det är och försök lära Er vad självkontroll är."

 

Ett par fina citat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett par fina citat.

 

Ehhh... Du vet vad den tråden handlade om va?

 

Den handlade om vem som hade slagit sönder sin dataskärm eller något annat onödigt, eldat upp en kortlek efter att ha spelat kort med sin flickvän eller klämt sig på pungen skrikit som en (vad det nu var, EDIT: kastrerad get kanske?), slitit sönder sina kläder och sedan stoppat in kalsongerna i munnen och försökt att skrika.

 

Har jag missat de inlägen i den här tråden som är liknande?

 

Och vad hade min money management att göra med kalsongerna i munnen? :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppenbarligen är du en ganska dålig spelare. Vet du ens vad en nöthand är? När du förklarar din färghand så framstår det som att det inte finns några alternativ. QJ är inte stål, inse. Att raisa hårt preflop med QJ pre, inte heller det är självklart som du beskriver. Vet du förresten vad positionsspel är?

 

QJ är långt ifrån stål på en parad bräda, men det visste du kanske också? Ville inte låta dryg, vet att jag gör det. Men du verkar sakna ganska mycket fundamental kunskap.

 

Om du går allin med din damhög färg och förlorar mot en högre färg, tough shiet, happens time to time. Learn to deal with it. Inget konstigt, långt ifrån en badbeat. Om det är en sådan sak som får dig på tilt är det ytterliggare en sak som du behöver träna på inom poker. Som andra redan påpekat, lättare att hjälpa dig med ditt spel om du berättar stackdjup, reads, 6manna-10manna, MTT eller cash, hur har spelarna spelat innan? Om du raisar hårt med din färg och får flera omslag, kanske dags att börja fundera på om du är slagen, enda gången du är 100% är om du har Nöten. Inte annars, och verkligen inte om det är kort kvar att komma. En triss på floppen har stora chanser att slå din färg. Men det visste du kanske också?

 

Mvh River!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Revenge, prova spela enbordsturneringar, sit and go, istället. Och kanske byt till en annan site. Betsson tex har bra såna.

 

Om du har KA och träffar en kung så är det en bra hand. Men det är ändå bara ett par, och det är lätt att slå. På cashborden på heypoker sitter många och väntar på att det ska komma folk som överspelar sin AK när dom träffar kungen och synar med J7 för att träffa tvåpar för de vet att du är beredd att gå allin. Man måste ofta vara ganska lättfoldad om man inte har en väldigt bra hand.

 

Kåken du beskriver är inte fel att spela på men däremot i situationen med QJ-färgen måste man vara försiktig och ana oråd när man får syn eller höjning. Man kan inte förutsätta att folk bluffar eller är galna och spelar på ess högt.

 

Spela på lägre nivå tills du känner dig säkrare, eller kör små turneringar. Där sitter folk inte och väntar på bra lägen på samma sätt utan spelar mer som du säkert har sett på TV. Har man AK och träffar kungen kan man kanske gå allin om inte korten på bordet verkar väldigt farliga.

 

Lycka till, bry dig inte om alla som varit otrevliga i tråden hittills (Hoppas dock att du överdrev när du pratade om att ta pengar från dina barn för att spela).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rutin är det viktigaste. Att läsa SuperSystem (pokerbok) och sedan tro att man kan plussa rakt ut är fel. Läs ett par böcker och spela på låga nivåer eller billiga turneringar ett bra tag. Vill du bygga rulle enkelt så börja jaga Bonusar. Att få rutin kan ta månader, det gjorde det för mig! Lycka till.

 

För övrigt tycker jag att du ska byta från b2b nätet (Hey, Unibet, 24h, etc). Börja spela på Prima (Nordicbet exempelvis).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...