Gå till innehåll

Upplösning för maximalt antal bord?


TANDEMCYKELN

Recommended Posts

Kör som Phil Hellmuth gör. Han sitter i sin fåtölj i vardagsrummet och spelar poker på väggen med projektor. Ibland kör han även på väggtv.

 

Klart idag klarar ju de bästa 32 " lcd tv 1600x1200 data. Hade ju var i gott.

 

Som sagt det är endast 20" tft och uppåt som klarar 1600x1200 annars får man ta fram någon gammal CRT skärm.

 

Hur många 6-manna bord rekommenderas då ? Lirade på 3 ett tag och det var för mycket. 2 max tyker jag. Hur tycker ni ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 53
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Var ju tvungen att kolla lite på Samsung 213T....... ;) Ser helt ok ut. 21,3" TFT. Som jag skrev ge en reflektion när du fått ordning på den.

Får man fråga om ca. pris ? 12-15 eller ? *edit* hittade pris ca. 12

 

Haft min någon månad eller så. Finns inte en chans att man byter tillbaka till en crt. Kanske inte värt de 2-3' mer än dells 20' om man går endast på bildkvalitet, men är ju en extra tum, och så är designen snyggare (inte en massa plast för att Dell emblemet ska synas).

 

Har inga problem att se ikoner och text, men är iofs van att köra 1600*1200 på 17-19'' crt'er.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå? Finns det nån pokerspelare som fortfarande bara använder 1 monitor? Det trodde inte jag.

Jag har två 21"... det är ju ett måste för att hålla igång verksamheten någorlunda. Även om man inte spelar många bord samtidigt så måste man ju ha lite pf.nu och lite mp3:or och lite chat och lite annat igång.

 

Seriöst, vill ni ha en dator som plötsligt känns 3ggr. mer användbar så satsa på ett bra grafikkort, köp två skärmar och ha hög upplösning.

Är snart inne på en tredje skärm också... 2st. 1600*1200 kommer jag aldrig någonsin gå ifrån. 3st. 1600*1200 hade också varit fint och jag skulle definitivt ha nytta av det. Problemet är kanske storleken på skrivbordet som krävs.

 

Ahhh, tacka vet jag Matrox parhelia 256MB. Köp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå? Finns det nån pokerspelare som fortfarande bara använder 1 monitor? Det trodde inte jag.

Jag har två 21"... det är ju ett måste för att hålla igång verksamheten någorlunda. Även om man inte spelar många bord samtidigt så måste man ju ha lite pf.nu och lite mp3:or och lite chat och lite annat igång.

 

Seriöst, vill ni ha en dator som plötsligt känns 3ggr. mer användbar så satsa på ett bra grafikkort, köp två skärmar och ha hög upplösning.

Är snart inne på en tredje skärm också... 2st. 1600*1200 kommer jag aldrig någonsin gå ifrån. 3st. 1600*1200 hade också varit fint och jag skulle definitivt ha nytta av det. Problemet är kanske storleken på skrivbordet som krävs.

 

Ahhh, tacka vet jag Matrox parhelia 256MB. Köp!

 

Hur fasiken ska man då kunna spela poker samtidigt som man skiter? Jag har en bärbar med 1680x1050, spelar 4 bord på ladbrokes i minimode, då har jag en tillräcklig yta kvar för både pokerforum samt en msn ruta och lite tjafs ;) Helt perfekt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

får man fråga vad ni har för hz på skärmarna ? minst 85 hoppas jag, annars är cp/cancer i ögonen nära :/

kanske lite överdrivet men en kraftig huvudvärk efter x antal timmar vid compen

 

Hmmm, kör på 60 hz, är det farligt?

 

Knappast farligt, men som 5high skriver.. ont i ögonen/huvudvärk kan förkomma om dina ögon är känsliga. Själv kört 16200x1200 @ 75 hz i några månader för att kunna 4-tabla på party, inte fått något "livshotande" sjukdom än :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

får man fråga vad ni har för hz på skärmarna ? minst 85 hoppas jag, annars är cp/cancer i ögonen nära :/

kanske lite överdrivet men en kraftig huvudvärk efter x antal timmar vid compen

 

Hmmm, kör på 60 hz, är det farligt?

 

Knappast farligt, men som 5high skriver.. ont i ögonen/huvudvärk kan förkomma om dina ögon är känsliga. Själv kört 16200x1200 @ 75 hz i några månader för att kunna 4-tabla på party, inte fått något "livshotande" sjukdom än :P

 

Puh ;) Jag spelar på låg uppläsning eftersom jag har en skitskärm som är kopplad till en bärbar dator med pissigt grafikkort, men att 4 tabla är inget problem ändå 8-)

Inge problem om dem överlappar varandra :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

får man fråga vad ni har för hz på skärmarna ? minst 85 hoppas jag, annars är cp/cancer i ögonen nära :/

kanske lite överdrivet men en kraftig huvudvärk efter x antal timmar vid compen

 

Kör platt skärm och där spelar uppdateringsfrekvensen ingen roll. Anledningen att du ska ha hög frekvens är att du på en crt börjar se kontrastskillnaden mellan en "gammal" linje och den uppdaterade. En tv t.ex. har ju väsentligt mycket lägre uppdateringsfrekvens då du inte uppfattar kontrastskilladen lika väl (sitter längre ifrån, inte lika konrastrik bild). Platta skärmar (lcd) bibehåller kontrasten tills den får ny information på ett bättre sätt. De du ska göra istället är att se till att använda DVI signalen på skärmen då du undviker omvandling till analog signal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Jag funderar på att köpa en ny skärm...Vill ha lite råd bara:

E den här skärmen duglig till att spela flera bord på samtidigt?

NEC LCD 20" LCD2070NX Black DVI

20,1"

Black, silver bezel

IPS panel

Upplösning 1600x1200

Betraktningsvinkel (H/V) 176/176

Pixelpitch 0,255

Kontrast 400:1

Ljusstyrka 250

Responstid 16 ms

Höj- och sänkbar 75 mm

Vikt 6,6kg

1st RGB

1st DVI-D

TCO 03

VESA

Kensingtonlås

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderar på att köpa en ny skärm...Vill ha lite råd bara:

E den här skärmen duglig till att spela flera bord på samtidigt?

NEC LCD 20" LCD2070NX Black DVI

20,1"

Black, silver bezel

IPS panel

Upplösning 1600x1200

Betraktningsvinkel (H/V) 176/176

Pixelpitch 0,255

Kontrast 400:1

Ljusstyrka 250

Responstid 16 ms

Höj- och sänkbar 75 mm

Vikt 6,6kg

1st RGB

1st DVI-D

TCO 03

VESA

Kensingtonlås

 

Jepp funkarr bra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...