Gå till innehåll

Färg vs Färg, vem vinner?


Nilzon

Recommended Posts

Man räknar alla fem korten från högsta till lägsta, den första handen som har ett större kort vinner.

 

AsKsQsJs2s förlorar alltså mot AhKhQhJh3h

 

Medan Ah7h5h4h2h vinner mot KsQsJsTs8s.

 

Tråden är ju postad i THE-avdelningen och då torde ju bara ett resonemang där "färghänder" av samma svit möter varandra vara av intresse? Olika färger kan ju aldrig mötas i THE, men ovan jämför du ju spader mot hjärter? I exempelvis mörkpoker är ju emellertid ovanstående högst relevant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för fel på att båda svara på frågan och att svara på ännu mer än frågan?

 

Jag har väl inte påstått att det är "något fel" och det var heller inte i något syfte att knäppa någon på näsan. Likväl så handlar ju avdelningen om THE och sakfrågan skiljer ju sig högst avsevärt beroende på vilken pokerform man spelar. Dessutom, förvisso en bagatell i sammanhanget, så är ju detta forum det forum, av alla jag är medlem i, som är mest noga med att var sak ska vara på sin plats och stundtals drabbas moderatorerna av kollektiv trådflyttningshysteri. Då torde väl ovanstående påpekande inte vara annat än by the book.

 

Hur som helst, jag tror, och hoppas, inte Hjorten tog någon skada, det var iaf inte syftet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Likväl så handlar ju avdelningen om THE och sakfrågan skiljer ju sig högst avsevärt beroende på vilken pokerform man spelar.

Nej, pokerhänder (alltså ens slutgiltiga 5-kortshand) rankas exakt likadant i alla high-former av poker, både i texas och mörkpoker. Nu går det ju förstås inte att få två olika färger i olika färg i texas på grund av hur man kombinarar ihop sina händer, men skulle det gå så skulle man ranka dem på det sättet. Jag pratar alltså om hur man rankar färdiga femkortshänder inte hur man sätter ihop dem.

 

Men visst, exemplet var väl kanske lite illa valt, men inte så pass att jag tycker att det var off-topic.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...