Gå till innehåll

SAJT: SvenskaSpel.se


Recommended Posts

Det står att jag har fått chatten tillfälligt avstängd.. Har skrivit "riggat" lite för många gånger verkar det som ;) Men hur länge är "tillfälligt" egentligen?

 

Alla kan ju notera att de infört en tillfällig nolltolerans på SvS, så all chat avläses och alla svordomar leder till tillfällig avstängning av chatfunktionen.

 

OT: Ingen aning hur länge det varar :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jävla helvetes svenska spel!! Om jag har bockat av rutan "lägg mörkar" så ska det fan inte läggas mörkar heller utan jag ska få upp alternativen om jag vill ta en paus eller lägga mörkar. Visst, det är bara en spänn på min nivå men en bb är en bb..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jävla helvetes svenska spel!! Om jag har bockat av rutan "lägg mörkar" så ska det fan inte läggas mörkar heller utan jag ska få upp alternativen om jag vill ta en paus eller lägga mörkar. Visst, det är bara en spänn på min nivå men en bb är en bb..

 

Håller med det är irriterande.

 

Det och:

 

- VAD är skillnaden mellan "lägger mig" och "lägg mig".? Förmodar att det inte finns någon så ta bort ett av alternativen innan jag dör av beslutsångest!

- Fönstrena är i största laget.

 

=P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla kan ju notera att de infört en tillfällig nolltolerans på SvS, så all chat avläses och alla svordomar leder till tillfällig avstängning av chatfunktionen.

 

OT: Ingen aning hur länge det varar :rolleyes:

 

Bror satt och spelade på SvS när ngn började bete sej jävligt illa åt efter att brorsan dragit ut honom...

Han tykte helt ok att han svor men när han hotade honom och hoppades han och hela hans familj skulle dö i cancer eller dö en plågsam död i en bilolycka blev han förbannad och mailade supporten med skärmdump, bord, tid och datum för att va så klar med det hela som möjligt.

Han fick svar från support att dom skulle ta tag i detta... efter ett par dagar satte sej samma kille vid vid ett bord och brorsan blev förbannad och frågade supporten vad fan han gjorde på svs pokerbord och vad dom har gjort...

Supporten hadde stängt av hans chat ett tag ?!?! :shock:

 

Jag tycker det kan va kul att någon svär åt en och man har "tiltat" någon, men när någon önskar att ens familj ska d en plågsam död av sjukdom eller bilolycka tycker jag fan killen ska kickas...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det och:

 

- VAD är skillnaden mellan "lägger mig" och "lägg mig".? Förmodar att det inte finns någon så ta bort ett av alternativen innan jag dör av beslutsångest!

- Fönstrena är i största laget.

 

=P

 

 

Lägg mig sitter i alla rundor, dvs om du klickar in den från big blind och några synar så check/foldar du även på floppen.

 

Lägger mig sitter bara i en runda ,dvs checkas om ingen bettar mot dig och sen avkryssas den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriöst. Jag har suttit och försökt spela nu utan att ha möjlighet att håna människor eller vräka ur mig otrevligheter...det går fan inte. Det påverkar mitt spel negativt och man får ingen förklaring till avstängningen...skärpning SvS! :twisted:

 

I så fall tror jag man har andra problem man bör lösa istället för att spela poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägg mig sitter i alla rundor, dvs om du klickar in den från big blind och några synar så check/foldar du även på floppen.

 

Lägger mig sitter bara i en runda ,dvs checkas om ingen bettar mot dig och sen avkryssas den.

 

 

 

men då är väl "lägger mig" överflödig iaf, iom att det finns en check/fold ruta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägg mig sitter i alla rundor, dvs om du klickar in den från big blind och några synar så check/foldar du även på floppen.

 

Lägger mig sitter bara i en runda ,dvs checkas om ingen bettar mot dig och sen avkryssas den.

Va? Nej, det kan inte stämma! Det kan ju omöjligtvis finnas en ruta för att autofolda floppade kåkar.

 

Det är så att det från början finns "passa/lägg" resp "lägg". Om nån höjer blir "passa/lägg" till "lägg". Har man kryssat i den stannar krysset alltså kvar på samma ställe. Har man inte kryssat får man två checkrutor med samma funktion och beslutsångest.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriöst. Jag har suttit och försökt spela nu utan att ha möjlighet att håna människor eller vräka ur mig otrevligheter...det går fan inte. Det påverkar mitt spel negativt och man får ingen förklaring till avstängningen...skärpning SvS! :twisted:

 

Är du säker på att du inte har fått någon förklaring via din registrerade mail? När jag blev avstängd från chatten i en vecka för ett tag sen bifogade man vad jag hade skrivit och allt annat som gällde.

 

Förövrigt håller jag med om att det kan vara lite smått tiltande att inte få skriva av sej i chatten när man är förbannad samt försvara sej när någon idiot kommer med felaktiga påståenden. :mrgreen:

 

OT: För er som missbrukar chatten ständigt med könsord och annat kan jag rekommendera Redbet (samt hela övriga Boss-nätverket?) där man i princip kan skriva vad som helst och på vilket språk man vill utan att ens få någon varning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du säker på att du inte har fått någon förklaring via din registrerade mail? När jag blev avstängd från chatten i en vecka för ett tag sen bifogade man vad jag hade skrivit och allt annat som gällde.

 

Förövrigt håller jag med om att det kan vara lite smått tiltande att inte få skriva av sej i chatten när man är förbannad samt försvara sej när någon idiot kommer med felaktiga påståenden. :mrgreen:

 

OT: För er som missbrukar chatten ständigt med könsord och annat kan jag rekommendera Redbet (samt hela övriga Boss-nätverket?) där man i princip kan skriva vad som helst och på vilket språk man vill utan att ens få någon varning.

 

Inget mail från svs. Chatten var bara avstängd när jag loggade in igår. Då vet jag heller inte ens av några könsord eller sånt språk. Jag brukar bara vara allmänt otrevlig eller sarkastisk. Men som du säger, när någon fiskar in hålstegen på river, vinner potten och skriver: "haha vad kass du är!" då vill man ju gärna ha sin chattfunktion fungerande, oavsett om det är ironiskt menat eller ej :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I så fall tror jag man har andra problem man bör lösa istället för att spela poker.

 

Hjälp för en avstängd chatt letar jag här eller hos svs kundservice.

 

Hjälp för psykoanalys letar jag någon annanstans.

 

Hjälp eller utvecklande av ett ironiskt sinne kan du hitta här: http://technorati.com/tag/irony

 

Nä seriöst. Jag var inte 100% allvarlig men det skulle vara bra om man fick besked via mail om varför och hur länge chatten är avstängd. Man vill ju inte riskera att få kontot fryst och bankrullen i sjön bara för att man kallat någon för "fiskjävel" i ett svagt ögonblick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va? Nej, det kan inte stämma! Det kan ju omöjligtvis finnas en ruta för att autofolda floppade kåkar.

 

Det är så att det från början finns "passa/lägg" resp "lägg". Om nån höjer blir "passa/lägg" till "lägg". Har man kryssat i den stannar krysset alltså kvar på samma ställe. Har man inte kryssat får man två checkrutor med samma funktion och beslutsångest.

 

Men testa!

 

Från början finns det: "Passar/Lägger" Mig och "Lägg mig", sitter du på stora och tar lägg mig så kommer du check-folda alla rundor om du inte avkryssar den. Trycker du däremot i "Passar/Lägger mig" så passar du om ingen höjer och har inte nån ruta ikryssad efter floppen.

 

Eller var det det du försökte skriva utan att ge upp.

 

Om nån höjt så spelar det ingen roll vilken ruta du tar nej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men testa!

 

Från början finns det: "Passar/Lägger" Mig och "Lägg mig", sitter du på stora och tar lägg mig så kommer du check-folda alla rundor om du inte avkryssar den. Trycker du däremot i "Passar/Lägger mig" så passar du om ingen höjer och har inte nån ruta ikryssad efter floppen.

 

Eller var det det du försökte skriva utan att ge upp.

 

Om nån höjt så spelar det ingen roll vilken ruta du tar nej.

Inte för att jag har lust att testa, men det skulle ju förklara en del märkliga openfoldar jag har sett.

 

Men ändå, jag har så svårt att tro det. Det är i så fall världens värdelösaste funktion. Vem fan skulle vilja förvälja att checkfolda alla gator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att jag har lust att testa, men det skulle ju förklara en del märkliga openfoldar jag har sett.

 

Men ändå, jag har så svårt att tro det. Det är i så fall världens värdelösaste funktion. Vem fan skulle vilja förvälja att checkfolda alla gator?

 

Jag gör det jävligt ofta. 32off, flop KQ7 = checkfold vad som än händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gör det jävligt ofta. 32off, flop KQ7 = checkfold vad som än händer.

Ja, givetvis. Och jag föredrar verkligen klienter där man kan välja fold out of turn efter att man checkat.

 

Jag fattade det i alla fall som att Rammy sa att "Lägg mig sitter i alla rundor", dvs att man kan skulle kunna förhandsvälja att ha "check/fold" ikryssad i flera gator. Att man kan kryssa i tills man talar nästa gång på samma gata är ju en helt normal och vettig funktion, men det har ju inget med frågan att göra.

 

Han menar rimligtvis samma sak, men det gällde ju svaret på frågan varför det finns två foldrutor, och svaret är ju att den ena är en checkfoldruta som blir fold när någon betat. Den rutan får man ju i alla positioner när någon ska agera före och man kan checka om de inte betar. Och den sitter ju max i tills man får ordet igen på samma gata.

 

Gud vad onödig jag är....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjälp för en avstängd chatt letar jag här eller hos svs kundservice.

 

Hjälp för psykoanalys letar jag någon annanstans.

 

Hjälp eller utvecklande av ett ironiskt sinne kan du hitta här: http://technorati.com/tag/irony

 

Nä seriöst. Jag var inte 100% allvarlig men det skulle vara bra om man fick besked via mail om varför och hur länge chatten är avstängd. Man vill ju inte riskera att få kontot fryst och bankrullen i sjön bara för att man kallat någon för "fiskjävel" i ett svagt ögonblick.

 

Ja, jag vill ha en anledning till varför jag inte kan få skriva "jävligt snyggt spelat skunkrumpa" när fi synar 8xbb preflopp med Q6 och träffar tvåpar när jag har AQ.. blä

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det finns så otroligt många dumma och fiskiga människor på svenskaspel så tycker jag att tolerans nivån angående sånt som ska få sägas i chatten vara extremt hög.

 

Jävligt svårt att låta bli och skriva idiot en gång om dagen.

 

Frågan är ju om det överhuvudtaget ligger i svs intresse att skrämma upp folk med att man kan få sina konton spärrade om man använder svärord i chatten. Det är ju vuxna människor det handlar om, lite får man väl tåla?

 

Om man nu råkar vara en "svärfisk" så känns ju bankrullen sådär lagom säker på svs...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också chatten tillfälligt spärrad. (Att vräka ur sig "Är du full eller, förbannade muppfitta?" kanske inte vart nån bra idé.)

Vet inte när spärren gick igång iom att jag vart i Belgien ett tag, men supporten sa att den skulle komma tillbaka den 3:e juli, så är la typ 1-2 veckors spärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...