Gå till innehåll

SAJT: SvenskaSpel.se


Recommended Posts

Strålande idé. Min lista är som följer.

 

5. Showdown vid all in på CG

 

 

Det är redan showdown vid all-ins,men svs kör med en väldigt underlig regel där: bara showdown för den som är all-in!!! dvs den som har minst chips måste visa varje gång, men den som täcker behöver bara visa om han/hon vinner.

Så det är stor fördel att köpa in fullt på den sajten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan,

 

Lirar 0,5-1,0 på Svs och tänkte höra om lite nick's jag har lite svårt att få kläm på (finns givetvis en drös till men många av dom nämns frekvent i bla Tinusen's dagbok kanske även någon av nedan...)

 

InUFace

summit

prellen1

angelhug

blixten06

clint66

 

Tar tacksamt emot tips om någon vill dela med sig gällande dessa sex rackare!:-D

 

Tackar

Mvh

role

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är redan showdown vid all-ins,men svs kör med en väldigt underlig regel där: bara showdown för den som är all-in!!! dvs den som har minst chips måste visa varje gång, men den som täcker behöver bara visa om han/hon vinner.

Så det är stor fördel att köpa in fullt på den sajten.

 

Något irriterande.

 

Dessutom lyckas de tappa bort HH för den handen du åker ur en MTT eller SnG på. Ofta är det kanske så att man vill titta närmare på den. Men se det går icke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan,

 

Lirar 0,5-1,0 på Svs och tänkte höra om lite nick's jag har lite svårt att få kläm på (finns givetvis en drös till men många av dom nämns frekvent i bla Tinusen's dagbok kanske även någon av nedan...)

 

InUFace

summit

prellen1

angelhug

blixten06

clint66

 

Tar tacksamt emot tips om någon vill dela med sig gällande dessa sex rackare!:-D

 

Tackar

Mvh

role

 

Har stött på alla dessa "rackare" men har ingen direkt read på dem i huvudet och orkar inte gå in å kolla notes.

Spelade dock nyss mot InUface och han var extremt lös pre. Lirade nog runt 60-70% av alla händer.

Kan tillägga att jag slaskade lite mörkpoker idag och från ingenstans hittade jag InUface även där.

 

Edit: Snackar 1/2 nu ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De är bra roliga/trögfattade på SvS kundservice. De förstår inte ens en enkel fråga utan att försöka krångla till det. Följande mailkonversation har utspelat sig mellen dem och mig.

 

Lördag-05-19 09:01 AM

>Skicka ett påstående som sa att jag inte får upp min HH från de händer jag åker ur en MTT eller S&G på. Fick svaret att det ibland tar lite tid. Har nu väntat i tre dagar men de finns fortfarande inte. Och jag kopplar INTE ner bordet förrän efter några minuter.

>

>DETTA ÄR ETT FEL I ER HH OCH SÄG INTE NÅGOT ANNAT. VÄNLIGEN ÅTGÄRDA DET OMGÅENDE.

>

>Det är nämligen så att detta gäller varje MTT och S&G. Alltid den handen man åker ur med som saknas.

>

>Med vänliga hälsningar

>

Ängeln17

 

 

>Date: Sat, 19 May 2007 09:12:12 +0200 (W. Europe Daylight Time)

>From: Svenska Spel Kundservice <kundservice@svenskaspel.se>

>Reply-To: Svenska Spel Kundservice <kundservice@svenskaspel.se>

>To: engeln17@hotmail.com

>Subject: Handhistorik [Ärende: 070519-000029]

 

>Här får du det utlovade svaret på ditt nyligen inskickade e-post,

>vänligen se nedan;

>

>---------------------------------------------------------------

>Svar (Kundservice Poker) - Lördag-05-19 09:12 AM

>Hej!

>

>Vilka turneringar gäller det? ???? Sa jag inte att det gällde alla?

>Kan vi få namnen på turneringarna och vilken tid dom spelades och datum,

>så ska vi skicka vidare ärendet till våra operatörer.

>

>Har du ytterligare frågor är du välkommen att kontakta Kundservice via e-post eller telefon 0770-11 11 11 och begär Poker, Kundservice är öppet dygnet runt alla dagar.

>

 

Gillar att de skickar med dessa svar

>Bifogade svar visades på http://www.svenskaspel.se - Lördag-05-19 09:01 AM

>Svar: Hur kan ni säga att ni tar ett spelansvar, när ni hela tiden lanserar nya spel p

>Länk: https://kundservice.svenskaspel.se/scripts/svenskaspel.cfg/php.exe/enduser/std_adp.php?p_faqid=154&p_created=1064566483

>

>Svar: Vad händer när min betänketid tar slut.

>Länk: https://kundservice.svenskaspel.se/scripts/svenskaspel.cfg/php.exe/enduser/std_adp.php?p_faqid=263&p_created=1143635820

>

>Svar: Hur kollar jag en hand som jag har spelat?

>Länk: https://kundservice.svenskaspel.se/scripts/svenskaspel.cfg/php.exe/enduser/std_adp.php?p_faqid=251&p_created=1142954081

>

>Svar: Vad är ett reducerat system, ett R-system?

>Länk: https://kundservice.svenskaspel.se/scripts/svenskaspel.cfg/php.exe/enduser/std_adp.php?p_faqid=94&p_created=1063633993

--------------------------------------------------------------------

 

 

Lördag-05-19 09:49 AM

Suck, förstår ni inte Svenska?

Det gäller alla MTT och S&G jag åker ur. Ett exempel är torsdagens (17/5) SM-sattelit 20.40. Då åkte jag ut i första handen med AQ mot AK bräda AAT. Den historiken finns inte med. Samma sak i den 50+5kr MTT igår 18/5 som började 18.30. Där finns inte heller den handen jag åkte ur på med. Inte heller i den SnG (Gers) jag spelade mellan ca 19.41 och 20.37 där sista handnumret jag har är: Hand 326246486. Sista exemplet ni få är SM-satteliten igår med start 20.40. Även i denna saknas HH för den handen jag åkte ur på.

 

Hajjar ni problemets omfattning nu eller??????????????????

 

 

Hälsningar

 

Ängeln17.

 

Undrar om de verkligen förstår nu. Är så satans trött på att inte ha kompletta HH från SnG och MTT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bara jag som har det otroligt störande felet som gör att jag inte kan köpa in mer marker till ett bord? 9/10 händer det ingenting när jag trycker på "Lägg till marker"

 

Samma problem här, det får en fan att tilta sönder.

Lägg till marker knappen blir markerad och man kan inte trycka nånstans...skit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar för närvarande 5/10 limit på SvS. Blir förvånad över hur kasst motståndet är. Hur ser det ut på de högre nivåerna? Tacksam för svar från de som spelat 5/10 och uppåt.

 

Svar som "alla suger på Svs" är förvisso sant, men undanbedes ;-)

 

Bättre och bättre.

 

Vad nickar du på SvS?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ackeman. spelar mest SnG och limit.

 

Ängeln, när du säger bättre och bättre; hur skulle du jämföra 5/10 med 10/20. Funderar på att gå upp, självklar utan att leva upp till 300BB. Behövs det?

 

Varför fråga Ängeln? Han postar händer på NL 0,50/1 - nivån. Kanske inte rätt person att rådfråga..men naturligtvis blir motståndet hårdare på de högre nivåerna. Spelar själv 2,50/5, men har testat 5/10 och 10/20 någon gång. 10/20 kan ha ganska hög % spelare/flopp, och behöver inte alla gånger vara så mycket tuffare än 5/10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan man spela på SvS från utlandet?

 

Tror du SvS reagerar på att du loggar in från en utländsk IP-adress? Har hört att Neteller har någon sådan spärr, om man inte specifikt angett att man vill kunna göra uttag från utlandet (nu har de ju iofs avskaffat debit-cardsen, men nya lär vara på väg). Står det något på SvS' hemsida att det inte tillåts? Har svårt att se varför de skulle förbjuda det. Kravet däremot är att vara folkbokförd i Sverige.

 

Men maila dem och fråga - och lämna gärna infon här! Skulle vara intressant veta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...