Gå till innehåll

SAJT: SvenskaSpel.se


Recommended Posts

Tror alla ljudfiler ligger öppna i SvS foldern på din dator. Borde funka att ersätta den du inte gillar med precis vad du vill eller tystnad. Har inte provat, men vet att folk tidigare bytte ut grafiken i leken till 4-färgslek.

 

Har testat att ta bort ljudfilen "p_alert", som torde vara den aktuella, men det fungerar inte, för den ersätts automatiskt med en ny ljudfil, när man loggar in på siten nästa gång..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har testat att ta bort ljudfilen "p_alert", som torde vara den aktuella, men det fungerar inte, för den ersätts automatiskt med en ny ljudfil, när man loggar in på siten nästa gång..

 

Testa att ta bort den sen lägg till en ny fil med exakt samma namn. Behöver ju bara vara tystnad men det kan gå. Det kan ju vara att SvS-klienten bara söker igenom namnen på filerna, inte själva filerna.

 

Som sagt, jag har inte en aning igentligen. Var bara ett förslag:-)

 

 

//David

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa att ta bort den sen lägg till en ny fil med exakt samma namn. Behöver ju bara vara tystnad men det kan gå. Det kan ju vara att SvS-klienten bara söker igenom namnen på filerna, inte själva filerna.

 

Som sagt, jag har inte en aning igentligen. Var bara ett förslag:-)

 

 

//David

 

Nej, jag har testat skapa en ny mapp (fil får ej) med samma namn, men det gör ingen skillnad. Ljudet kommer man inte ifrån verkar det som.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar inte för mig!

Tog du den senaste filen då, med högst nummer?

 

Måste man ändra då varje gång när det är en ny vecka eller ändras de av sig själv?

Ja, hur tänkte du att det skulle ändras av sig själv? :)

Men som sagt vet jag inte att det blir en ny fil varje vecka.

 

 

Ta frågor om HHC i rätt tråd i fortsättningen, och läs lite i den innan ni frågar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa att ta bort den sen lägg till en ny fil med exakt samma namn. Behöver ju bara vara tystnad men det kan gå. Det kan ju vara att SvS-klienten bara söker igenom namnen på filerna, inte själva filerna.

 

Som sagt, jag har inte en aning igentligen. Var bara ett förslag:-)

 

 

//David

 

Japp fungerar utmärkt. Jag bytte ut p_alert mot en tom wavfil och voila, irriterande ljudet är borta! Sååå skönt. Nu ska jag skapa ett trevligt ljud så jag vet när det är min tur också :)

 

EDIT: Verför göra ett eget ljud när det finns tusentals på den här sajten: http://freesound.iua.upf.edu/ som skulle passa alldelles utmärkt. >4000 wav ljud kortare än .5 sekunder. Bara att välja och vraka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp fungerar utmärkt. Jag bytte ut p_alert mot en tom wavfil och voila, irriterande ljudet är borta! Sååå skönt. Nu ska jag skapa ett trevligt ljud så jag vet när det är min tur också :)

 

EDIT: Verför göra ett eget ljud när det finns tusentals på den här sajten: http://freesound.iua.upf.edu/ som skulle passa alldelles utmärkt. >4000 wav ljud kortare än .5 sekunder. Bara att välja och vraka.

 

Tack för bra tips! Jag hittade en ljudfil i mitt program Windows Media Player. Jag kopierade över den till mappen ifråga, bytte namn - och nu fungerar det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter över ett år tycker jag att det är dags för riktiga uppgraderingar i Svenska Spels pokerklient, bland annat bättre möjligheter till filtrering i lobbyn och möjlighet att ändra storlek på bord. Skulle inte vi här på forumet kunna komma överens om några punkter som alla kan skriva under på och framföra det till Svenska Spel?

Det är ju lätt för oss här att sitta och klaga på uteblivna funktioner i klienten, men vi måste ju framföra det till SvS, och om det blir tillräckligt många namn på listan så kanske det verkligen händer något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter över ett år tycker jag att det är dags för riktiga uppgraderingar i Svenska Spels pokerklient, bland annat bättre möjligheter till filtrering i lobbyn och möjlighet att ändra storlek på bord. Skulle inte vi här på forumet kunna komma överens om några punkter som alla kan skriva under på och framföra det till Svenska Spel?

Det är ju lätt för oss här att sitta och klaga på uteblivna funktioner i klienten, men vi måste ju framföra det till SvS, och om det blir tillräckligt många namn på listan så kanske det verkligen händer något.

 

Sign me up.

 

Finns många saker som borde förbättras. Fixa en lista med förbättringar så skriver jag på ;-) Viktigast tycker jag är att kunna ändra storleken på borden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter över ett år tycker jag att det är dags för riktiga uppgraderingar i Svenska Spels pokerklient, bland annat bättre möjligheter till filtrering i lobbyn och möjlighet att ändra storlek på bord. Skulle inte vi här på forumet kunna komma överens om några punkter som alla kan skriva under på och framföra det till Svenska Spel?

Det är ju lätt för oss här att sitta och klaga på uteblivna funktioner i klienten, men vi måste ju framföra det till SvS, och om det blir tillräckligt många namn på listan så kanske det verkligen händer något.

 

Strålande idé. Min lista är som följer.

 

1. Resizable tables

2. Max antal bord minst 8

3. Omaha/7CS/Mörkpoker turneringar! (varför i hela världen är VARENDA turnering texas?)

4. 7CS Hi/Lo och SöKö Hi/Lo(var först för en gångs skull!)

5. Showdown vid all in på CG

6. Möjlighet att se muckad hand på river

7. Bättre sorteringsmöjligheter i bordslistorna

8. Ta bort "sätter sig vid bordet/lämnar bordet" meddelanden

 

EDIT: 9. HU bord i andra spel än texas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Strålande idé. Min lista är som följer.

 

1. Resizable tables

2. Max antal bord minst 8

3. Omaha/7CS/Mörkpoker turneringar! (varför i hela världen är VARENDA turnering texas?)

4. 7CS Hi/Lo och SöKö Hi/Lo(var först för en gångs skull!)

5. Showdown vid all in på CG

6. Möjlighet att se muckad hand på river

7. Bättre sorteringsmöjligheter i bordslistorna

8. Ta bort "sätter sig vid bordet/lämnar bordet" meddelanden

 

EDIT: 9. HU bord i andra spel än texas

 

Jag tycker det vore bättre att inte ställa krav som resizable table. De har säkert en begränsad budget och det skulle krävas mycket arbete för att fixa detta. Det är bättre att ställa krav som en ensam kodare kan fixa på några dagar. Jag håller med om att de flesta av dina krav vore mysiga, men min lista är blygsamma:

 

1. Bättre sorteringsmöjligheter i bordslistorna

2. Möjlighet att se muckad hand på river

3. Showdown vid all in på CG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorteringsmöjligheter borde vara inlagt från början, möjlighet att bara se t ex 0.5/1 Full ring Texas NL bord t ex. Kan inte vara svårt att fixa heller.

 

Att se händer vid All In tror jag skulle vara fixat i sista patchen, men jag har inte sett nått. Lite irriterande att inte veta om man är favorit eller inte förrens efter handen är klar, är ju lite av spänningen att se efter vilket kort man vill eller inte vill ska komma på flop/turn/river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innebär denna uppgradering att den gamla handhistoriken...den innan uppgraderingen...inte kommer upp när man hämtar handhistoriken från pokerprogrammet (under support eller tjänster)?

Så blev det för mej i alla fall...det är väl de ändrade historyfilerna som spökar gissar jag.

 

 

Sen verkar det lite skumt i handhistoriken ibland. Jag har en hand där jag vann 19....efter att ha satsas 7 vilket om jag räknar rätt borde betyda att jag vann 12. Men i listan över händerna i handhistoriken står det att jag gick +32 i den handen. Stämmer inte.

 

 

En annan ändring verkar vara att man nu inte kan sätta sig vid ett bord utan att ha markerna klara...förut kunde man ju sätta sig vid ett bord direkt och sen börja köpa marker och ta dom till bordet. Det funkar inte nu...iofs inget större problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommentar till att 200xBB-stack är bra:

 

Håller med men jag tycker att man borde dubbla minstainköp också. Te.x 10/20 så köper man in för 4000 men shortstacken kommer in med 400. Ofta är det bara en massa bord med shortstackar och det blir så trist spel... vänta....vänta.....tryck!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

3. Omaha/7CS/Mörkpoker turneringar! (varför i hela världen är VARENDA turnering texas?)

4. 7CS Hi/Lo och SöKö Hi/Lo(var först för en gångs skull!)

7. Bättre sorteringsmöjligheter i bordslistorna

QFT

 

Hade jag fått välja hur jag ville skulle jag gärna se tre- och fyramannabord.

 

Fattar inte hur hela svenska spel inte verkar ha en enda anställd som begriper sig på nånting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innebär denna uppgradering att den gamla handhistoriken...den innan uppgraderingen...inte kommer upp när man hämtar handhistoriken från pokerprogrammet (under support eller tjänster)?

Så blev det för mej i alla fall...det är väl de ändrade historyfilerna som spökar gissar jag.

 

 

Sen verkar det lite skumt i handhistoriken ibland. Jag har en hand där jag vann 19....efter att ha satsas 7 vilket om jag räknar rätt borde betyda att jag vann 12. Men i listan över händerna i handhistoriken står det att jag gick +32 i den handen. Stämmer inte.

 

 

En annan ändring verkar vara att man nu inte kan sätta sig vid ett bord utan att ha markerna klara...förut kunde man ju sätta sig vid ett bord direkt och sen börja köpa marker och ta dom till bordet. Det funkar inte nu...iofs inget större problem.

 

En annan konstig sak är att "info om bord" (d.v.s. spelare/flop% och snittpott) inte överensstämmer med de siffror som finns i lobbyn för respektive bord. Vilka siffror ska man tro på, om några alls? Kan ju iofs vara så att lobbyn uppdateras sakta, och siffrorna man ser när man spelar på resp bord är färskare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...