Gå till innehåll

SAJT: SvenskaSpel.se


Recommended Posts

Någon som kan svara på varför dom inte har några tuneringar med garanterade pengar?
För att det är förbjudet i svensk lag. Men en turnering med garanterat 80% fisk är väl minst lika bra?

 

Varför är det så? VIlken lag bryter dom mot om dom skulle ha garanterade tuneringar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lotteriinspektionen har satt begränsningar för vad Svenska spel får erbjuda.

 

Därför tror jag att de kommer att tappa en stor del av sina kunder när nyhetens behag har lagt sig.

 

*Signup bonus

*Reload bonus

*VIP-poäng

*Free-rolls

*Garanterade prispengar

*Sateliter till andra online-turneringar / live-evenemang

 

mm mm

 

Bristen på detta kommer få snittspelarna att byta leverantör till någon av de befintliga i den konkurrensutsatta världen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lotteriinspektionen har satt begränsningar för vad Svenska spel får erbjuda.

 

Därför tror jag att de kommer att tappa en stor del av sina kunder när nyhetens behag har lagt sig.

 

*Signup bonus

*Reload bonus

*VIP-poäng

*Free-rolls

*Garanterade prispengar

*Sateliter till andra online-turneringar / live-evenemang

 

mm mm

 

Bristen på detta kommer få snittspelarna att byta leverantör till någon av de befintliga i den konkurrensutsatta världen.

 

Om inte SvS på något listigt sätt lyckas få snittspelaren att se betydelsen av den låga rakem. Man förlorar ju inte i värde när man spelar på SvS på grund av att de inte har det du listar.

 

Däremot den sista punkten tror jag skulle locka lite folk och har svårt att se hur något sånt skulle vara otroligt omoraliskt av bolaget att erbjuda.

 

Ha det! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som spelar NL500 SH som har lust att berätta hur det är?

Jag har svårt att tänka mig att det skulle vara bra spel med tanke på hur det är på 200-nivån, men är det nån stor skillnad?

 

Antar att du menar NL1000 eftersom det är 200bb i maxinköp. Jag har bara tittat och inte spelat, men det känns rätt bra tomtigt där också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar fiskarna men jag har börjat tycka väldigt illa om programvaran, eller "dealern"...

 

Aldrig under hela den tid jag spelat online har jag sett så mycket drag och färdiga stegar på borden som hos SS. Jag spelar enbart NLH och det är nästan skrattretande ibland. Inte ovanligt att det ligger drag till färg, stege och kåk på bordet under samma giv.

 

Jag säger absolut inte att det är riggat, för det tror jag inte att det är, men det verkar finnas rejäla brister i "blandningsalgoritmerna", jämfört med t ex PokerStars.

 

Sedan är det bara att konstatera att det är lätt att gå + men man måste definitivt anpassa sitt spel, det går inte att spela poker som man är van vid. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satte in lite stålar nyss för att slaska mörkpoker. Står att jag max får ta in 24 kronor/dygn. LOL?

 

Har inte fyllt i några 24 spänn någonstans. Nu verkar det ej gå att ändra på detta. Någon som har koll?

 

Innan man går till lobbyn första gången måste man fylla i gränser för sitt spel (tid och pengar per dag, vecka och månad). Jag skulle gissa på att du trodde det va timmar per dygn där du fyllde i 24 ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satte in lite stålar nyss för att slaska mörkpoker. Står att jag max får ta in 24 kronor/dygn. LOL?

 

Har inte fyllt i några 24 spänn någonstans. Nu verkar det ej gå att ändra på detta. Någon som har koll?

 

Innan man går till lobbyn första gången måste man fylla i gränser för sitt spel (tid och pengar per dag, vecka och månad). Jag skulle gissa på att du trodde det va timmar per dygn där du fyllde i 24 ;)

 

Satan också haha.

Men jag antar att det kan ändras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det inte att ändra lösenord på nåt vis?

 

För om jag ska vara helt ärlig tycker jag inte att hög säkerhet innebär att man måste knappa in en kod på enbart 6 siffror. Jag brukar annars ha en 18 teckenslösenord med slumpmässiga tecken med stora/små bokstäver kombinerat med siffror.

 

Jag är inte helt med på syftet att enbart kunna skriva in en 6-siffrig kod faktiskt :/

 

Jo, men det gör du på själva sajten http://www.svenskaspel.se i inloggat läge. Logga in i toppen på sidan bara.

 

Vet inte om jag är lite småblind kanske, men jag hittar bara "Ändra kod" och då måste den vara 6 siffror.

 

Tycker det är lite konstigt att man inte kan få bestämma hur lång ens kod ska vara och kombinera med siffror och bokstäver som man vill. Vad kan anledningen vara till det?

 

EDIT: Ringde just till supporten (väldigt snabbt och smidigt) och frågade, och man kan bara ha en 6-siffrig kod. Tycker det är lite småjunkigt faktiskt eftersom jag inbillar mig att det blir lättare att med brute force verktyg knäcka koden. Nu har jag förvisso inga kunskaper i hur dessa program fungerar, men ju mer information man har om lösenordets typ och längd desto snabbare och smidigare bör det ju rimligtvis gå att knäcka en kod.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för mig vagt att jag läste att man bara fick skriva fel kod ett visst antal gånger, och sedan spärras kontot, precis som på ett bankomatkort. Omöjligt att använda råkraft då. Så du behöver nog inte oroa dig.

 

Aha ok! Lite bättre då i varje fall.

 

Men jag förstår fortfarande inte riktigt varför begränsningen finns :/

 

Ha det! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satte in lite stålar nyss för att slaska mörkpoker. Står att jag max får ta in 24 kronor/dygn. LOL?

 

Har inte fyllt i några 24 spänn någonstans. Nu verkar det ej gå att ändra på detta. Någon som har koll?

 

Innan man går till lobbyn första gången måste man fylla i gränser för sitt spel (tid och pengar per dag, vecka och månad). Jag skulle gissa på att du trodde det va timmar per dygn där du fyllde i 24 ;)

 

Satan också haha.

Men jag antar att det kan ändras.

Hehe :D

Om du inte redan gjort det så kan det ändras under begränsningar-fliken. Det kommer ändras nästa period, dvs imorgon om det bara är dagsgränsen som är fel. Annars får du vänta en vecka/en månad om de också är fel.

Det kanske kan gå att snacka med supporten om detta annars, de borde inse att 24kr inte var det du ville ha ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

preflop raising machines ( kändes som maskiner , eftersom att det var så frekvent ) som jag råkade utför hela tiden och det var inte 10 kr heller alltid 25 eller 20.

Men ok får försöka hitta bord där det inte spelas så 2/3 av händerna.

O lyckas jag inte med det så är då

närmsta nivå 1/2 kr på NL

Fast det kan vara väldigt lukrativt att spela mot spelare som höjer med alla möjliga skithänder.

 

Edit: förresten, att höja till 20 eller 25 då stora mörken är 5 låter rätt normalt ... vad tycker du att man ska höja till?

 

Det var inte höjningens storlek utan att det var typ hela tiden , hand efter hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inte att spela där, alla synar allt! Oavsett hur mycket du höjer så synar minst halva bordet!

Sitter med KK och floppar en triss, hade höjt rejält innan floppen med 6 man som blixtsynar. Tänker att det är nog lika bra att trycka in när trissen sitter!

Alla synar, och vinner gör en kille som behöver runner runner för en färg såklart!

Måste vara väldigt många bönder ute i stugorna som aldrig spelat innan!! Såna som har lira 5.kortspoker på fyllan och alltid varit med och synat ner till sista kronan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har verkligen försökt allt, men när en kille med 93 off, synar med dig hela vägen och får in någon otrolig stege på sista kortet hela tiden så är det lätt att bli ganska trött på svenska spel!! Du sitter med dina Pocket Ess eller något och detta händer i varje hand. Gång på gång. Struntar i om du håller med eller inte, jag lirar fan inte mer på Svenska Spel!!! Det är mer lotteri än poker där!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sade jag det?! Är du läskunnig eller?! Jag sade att det är mer lotteri än poker på svenska spels sida just nu!! Jag föredrar med andra ord att spela poker framför att köra något slags lotteri!! Det jag menar, och som du tydligen inte uppfattar är att spelet på svenska spel just nu är överrepresenterat av männsikor som pröva nät-poker för första gången. (Vågar sen trygga SVS dragit igång) Detta medför ju att spelet skiljer sig ganska dramatiskt från det man är van vid!

Visst kan man hävda att man ska anpassa spelet efter förutsättningarna, men i många fall är det verkligt svårt då motståndarna spelar radikalt annorlunda, och verkar se pokern mer som en form av lotteri. (Är med till sista kortet, och sen får vi se vem som vinner)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag lirar fan inte mer på Svenska Spel!!! Det är mer lotteri än poker där!

Du skriver helt klart att det är lotteri. Sen om det är hos SvS eller på annan sajt spelar ingen roll. Poker är poker.

 

Galningar kan man klå, genom att helt enkelt spela bättre händer, och hålla sig på en nivå där man inte går gul av svängarna. Till slut vinner man.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skriver helt klart att det är lotteri. Sen om det är hos SvS eller på annan sajt spelar ingen roll. Poker är poker.

 

Jag skriver fortfarande inte att jag anser att poker är ett lotteri! Jag skriver att jag tycker att mycket av spelet på svenska spels sida blir till ett lotteri pga att ovana spelar verkar vara av åsikten att en pokerhand ska synas ner till varje pris, och att många spelare oavsett höjning går med på vilka kort som helst.

Du har din åsikt, jag har min! Och min åsikt är att svenska spel är den slaskigaste sida jag spelat på!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...