Gå till innehåll

SAJT: SvenskaSpel.se


Recommended Posts

Har haft ministrul med min connection, sådär så att det kan lagga i ett par sekunder innan efter jag klickat check så sker det på bordet på andra klienter, men jag har aldrig blivit disconnectad från någon sajt. Tills uppdateringen på SvS. Nu kan inte klienten vara igång mer än någon minut i stöpet på stationära datorn innan "anslutningsfel" och klienten stängs. Vet inte varför den har blivit så otroligt överkänslig, men det är väl lite som med Trump att man ska ge fan i att försöka göra normala logiska kopplingar. 

Är det någon som haft samma problem och lyckats åtgärda? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har själv varit rätt förskonad från anslutningsfel på SVS och kör ändå trådlöst och ett par väggar från routern. Har ni som har problem med klienten testat att ändra under Inställningar till "Prestanda" istället för "Grafik"? (eller vad nu premiumvalet är)

Är ju självklart idiotiskt att en pokerklient ska dra så mycket datorkraft, framförallt när den ser ut som den gör, men testa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 timmar sedan, säger DonnieDarko1 :

Verkar som att någon har lyssnat på dig, emiii:

d829d6dfec6c9a7d621ed0db17432f60.png

Det där meddelandet gick Svs ut med innan emiii postade sin så kallade lösning. Så nej, har inte lyssnat på någon av oss och kommer aldrig göra det heller. Dessutom är den lösningen långt ifrån svaret på anslutningsfel. Prestanda är standardvalet för klienten, fwiw. 

Redigerad av Luna
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns fortfarande en del buggar med klienten. Följande saker stör mig något fruktansvärt:

1. Det blir alltid en jävla röra så fort man får upp nya bord. Kan inte borden man redan har uppe bara ligga still? Det blir fan kaos varje gång.

2. Klienten går långsamt och hänger upp sig ibland. När jag får byta bord brukar jag ofta missa första handen eftersom det tar hundra år tills det nya bordet laddats upp. Kan delvis bero på att min uppkoppling har sina brister, men har aldrig dylikt problem med pokerstars. 

3. Vill man kolla igenom fältet av spelare under turneringsinfo så scrollas det alltid automatiskt upp. Inte det absolut viktigaste, men ibland kan det vara viktigt att checka hur man ligger till i förhållande till övriga i turren. Speciellt när man är nära att vara itm.

4. Allting på bordet (chatt, anteckning av andra spelare) blir helt låst när turneringen är i pausläge. 

5. Vissa turneringar spelas inte i hand för hand när någon ska bubblas. 

6. Flera turneringar har tagits bort, men har inte ersatts med nya. Omahastacken var ju den roligaste PLO-turneringen på svs, men den är inte kvar längre. Spelade den sällan förvisso, men ibland när man var inne tidigt under kvällen kunde man regga sig till olika satelliter till turneringen. Det var mycket fisk i dem.

* * *

Tycker det är rätt dåligt att de haft uppe nya klienten i snart tre månader och inte kunnat fixa detta, trots att klienten är nere för underhåll en natt i veckan. Kan finnas flera brister, men det är vad jag kommer på nu. 

Positiv feedback kan vara på sin plats också nu när jag har sågat ett och annat:

- Fantastiskt bra med sen-reg. Skulle dock kunna vara 90-120 min sen-reg på vissa turrar som är riktigt deep stacked och har långsam blindstruktur. 

- Bra med ante också eftersom det gynnar spelare som vågar spela aggressivt, samtidigt som passiva spelare utan ambitioner som bara vill ha tröstprisen missgynnas.

- Prisstrukturerna på nya är också bra. Klart bättre än förra som var total katastrof på den punkten.

- Bra med 6-manna och 9-manna också. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

36 minuter sedan, säger Rossolimo :



1. Det blir alltid en jävla röra så fort man får upp nya bord. Kan inte borden man redan har uppe bara ligga still? Det blir fan kaos varje gång.

Välj Layout Saknas under inställningar så slipper du att borden hoppar runt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak som jag vant mig vid men som är lite irriterande.

Jag vill inte se handens värde (fråga mig inte varför).

Varje gång jag startar ett bord så går den funktionen på trots att den är avbockad.

Så det blir 5 knapptryck vid varje startat bord.

Filtret är heller inte fixat när det gäller insatsnivåer.

Handreplayern tycker de själva är dålig men den är inte prioriterad i nuläget. (Standardsvar)

Frågan är vad de jobbar med för problem med tanke på att småbuggarna inte "hinns med".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2017-05-29 kl 04:50, säger MrSokrates :

En sak som jag vant mig vid men som är lite irriterande.

Jag vill inte se handens värde (fråga mig inte varför).

Varje gång jag startar ett bord så går den funktionen på trots att den är avbockad.

Så det blir 5 knapptryck vid varje startat bord.

Filtret är heller inte fixat när det gäller insatsnivåer.

Handreplayern tycker de själva är dålig men den är inte prioriterad i nuläget. (Standardsvar)

Frågan är vad de jobbar med för problem med tanke på att småbuggarna inte "hinns med".

Sannolikt så jobbar dom öht inte inte med någonting som har med pokerklienten att göra. Imponerande att du fortfarande håller hoppet uppe! Jag tror inte på ett ord support säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir tokig på den här jävla skitklienten, jag vill spela poker på just svenskaspel för det är smidigt med uttag och jag gillar att det är just svensk valuta. 

Men detta går ej med den nya klienten, vad skall man göra för att det ej skall lagga? spelar ingen roll om jag kör med kabel eller wifi. sitter jag 1m från routern så laggar det och efter ett tag kommer det upp att jag tappat anslutning till klienten, herre jävla gud vad trött jag är på det här.

 

Någon som har något tips så det flyter på eller är det bara att lägga ner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
10 minuter sedan, säger Rossolimo :

Någon som vet om rödingen kommer att spelas dagligen? Såg att den spelas 19:00 ikväll och dessutom var schemalagd imorgon. Upplägget är ju rätt nice, passar grinders med mycket tålamod att jobba med en deep stack från början. 

Det får vi förmoda att den är.

 

Då jag vet att förslaget om en daglig 'Röding' kommer från några av de turneringsspelare som spelar mest på SvS så är det roligt att se att SvS gjort något av feedbacken. Förhoppningsvis tillkommer fler turneringar som föreslagits.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, säger simon1583 :

Det får vi förmoda att den är.

 

Då jag vet att förslaget om en daglig 'Röding' kommer från några av de turneringsspelare som spelar mest på SvS så är det roligt att se att SvS gjort något av feedbacken. Förhoppningsvis tillkommer fler turneringar som föreslagits.

Finns hur mycket som helst man skulle kunna lägga till som är populärt. Som du säger är det bra att något nytt kommer i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...