Gå till innehåll

SAJT: SvenskaSpel.se


Recommended Posts

Vilken ambition är det som Svenska Spel påstår sig att ha som detta går stick i stäv med?

 

När de hade det där diskussionsforumet så hävdade de att deras syfte var att den vanlige medel-Svensson skulle kunna spela lite poker för nöjes skull. 200bb ger en stor fördel för den rutinerade spelaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen så tycker jag att det ger en konstig dynamik med konstiga betting-storlekar. Framförallt så tycker jag att det ger ett osunt övertag för rutinerade spelare mot hobbyspelarna vilket går stick i stäv med de ambitioner som Svenska Spel påstår sej ha. På lång sikt så tror jag att det är dåligt för eko-systemet. Visserligen finns det många spelare som är väldigt tålmodiga med att donera pengar men jag vet att många som nog gärna skulle spelat nätpoker ger upp när det är så tung uppförsbacke i början.

 

Försöker man spela med 100 bb när alla andra har 200 bb så kommer man att bli pot-comitted alldeles för ofta.

 

 

 

Fast spelar du 100bb så spelar dom också 100bb (effective) :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lite edge på snittet så jag tjänar bättre med 200bb men jag vantrivs. Det är en av huvudanledningarna till att jag inte spelar på Svenska Spel. Det är mycket skönare att slapp-spela på Pokerstars för 2 dollar. Förlorar man 5 buy-in så gör det inte så mycket bara den gröna linjen sakta stiger. Det är så DJÄVULSKT knäckande att förlora 500 spänn även om man ligger svagt plus i det långa loppet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När de hade det där diskussionsforumet så hävdade de att deras syfte var att den vanlige medel-Svensson skulle kunna spela lite poker för nöjes skull. 200bb ger en stor fördel för den rutinerade spelaren.

 

 

Varför väljer den vanlige medel-Svensson att njuta just av poker för dessa pengar istället för att skrapa trisslotter tror du? Om du tror att det är för att det går alldeles för fort att skrapa trisslotter så kan du ställa dig frågan varför de inte spelar blackjack eller videopoker för dessa pengar.

 

 

Samt vet du hur det historiskt gått för populära spelformer med ursprungligen stor spelarbas där huset valt att negligera edgen som ändå bara ett fåtal, enstaka promille, av spelarbasen har haft?

 

Jag tycker att Svenska Spel borde få ett eloge för att de just försöker värna om själva spelet Poker. Eller har försökt hittils ivf. Jag hoppas att de ignorerar ditt inlägg och fortsätter att göra så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lite edge på snittet så jag tjänar bättre med 200bb men jag vantrivs. Det är en av huvudanledningarna till att jag inte spelar på Svenska Spel. Det är mycket skönare att slapp-spela på Pokerstars för 2 dollar. Förlorar man 5 buy-in så gör det inte så mycket bara den gröna linjen sakta stiger. Det är så DJÄVULSKT knäckande att förlora 500 spänn även om man ligger svagt plus i det långa loppet.

 

 

Så vad du önskar dig; är att fortsätta vinna gentemot de dåliga nöjjesspelarna. Samtidigt som du vill skydda dig själv gentemot än bättre spelare som du är förlorande emot. På det sättet kan spelet Poker gå åt helskotta i det långa loppet, men du kommer att sitta på några kronor extra kortsiktigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hursomhelst så kommer jag inte att spela på Svenska Spel om de fortsätter med 200bb. Svårare än så är det inte.

 

 

Helt klart rätt beslut av dig. Iom det så går alla parter vinnande ur detta. SvenskaSpel kan behålla sin spelarbas under längre tid. Nöjjes spelare kan spela emot motståndare såsom de önskar. Regsen kan ta pengarna direkt från fiskarna istället för att gå via dig och iom det spara ett varv på raken. Och du kan med nöjje spela till dig eller förlora 2 dollars potter på det sättet som du önskar samt betala pokerstars monstruösa rake.

 

Win, win, win, win and win! Bättre än så blir det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen så tycker jag att det ger en konstig dynamik med konstiga betting-storlekar. Framförallt så tycker jag att det ger ett osunt övertag för rutinerade spelare mot hobbyspelarna vilket går stick i stäv med de ambitioner som Svenska Spel påstår sej ha. På lång sikt så tror jag att det är dåligt för eko-systemet. Visserligen finns det många spelare som är väldigt tålmodiga med att donera pengar men jag vet att många som nog gärna skulle spelat nätpoker ger upp när det är så tung uppförsbacke i början.

 

Försöker man spela med 100 bb när alla andra har 200 bb så kommer man att bli pot-comitted alldeles för ofta.

 

 

Öhm.. eller.. va? Eller.. det var inget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska bli intressant att spela utan HUD för första gången på länge. Antar att de kommer ta ett tag innan vi har support för nya klienten.

 

Tycker också det ska bli intressant. Blir till att refina sitt GTO-spel rejält. Synd bara att man även förlorar den analytiska delen av sina egna händer som trackers erbjuder. "Moln-historiken" lär man ju inte kunna göra mycket med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1.

 

Hoppas verkligen detta.

 

Är det någon som har en koll på om det är ett nybildat företag med nya medarbetare som designar klienten?

Läste vi någonstans att det är BOSS fast i ett nytt skal bara?

Visar det sig att det är det senare så kan vi nog glömma "säkerhet" öht.

 

Kan inte sluta tänka på om Svs hade förhandlat med PS istället och vi fått en fristående Pokerstars.se.

Edit: Samma regler då som svs (- Bonusar osv), det är själva klienten som vore bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte sluta tänka på om Svs hade förhandlat med PS istället och vi fått en fristående Pokerstars.se.

Edit: Samma regler då som svs (- Bonusar osv), det är själva klienten som vore bra.

Ja det vore trevligt om vi fortsatt med 5 (eller 4 som det nu verkar bli) bord max per spelare. Annars kan du räkna med 4 regs per bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att man nu kan spela i mobilen eller på läsplattan lär väl göra att det kommer vara mycket bättre trafik? Nöjesspelare spelar ju ändå bara ett bord.

 

Det (ipad) har man kunnat göra tidigare också. Faktum är att SvS har glömt att ta bort Ipadklienten. Den går fortfarande att ladda ner...

 

Edit. Hade fel. Det är den nya klienten:)

Redigerad av BlackSmp
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som att rasmus har rätt, blir att vänta till helgen för att prova nya klienten.

 

 

Gällande handhistoriken så kan man välja var man vill ha sina händer i mjukvaran som jag förstått det. Och att Molnet verkar vara aktuellt för ipad/mobil klienterna. Vad man gör om man försvårar att komma åt handhistoriken är att ge en stor edge till de som är tekniskt kunniga/ täta nog att hyra någon vs den genomsnittliga spelaren. Så det skulle motarbeta sitt eget syfte isf.

 

Mamut var det du som föreslog att spara händerna i molnet eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...