Gå till innehåll

SAJT: SvenskaSpel.se


Recommended Posts

Med all respekt för att det finns en del att förbättra på SvS men hur kan en del ha sådana otroliga problem med missklick? Har spelat några tusen timmar på SvS och aldrig någonsin lyckats regga mig för någon turnering av misstag och aldrig någonsin lyckats gå allin av misstag heller.

 

Tycker också att det poppar upp diverse meddelanden som man velat slippa men det betyder ju inte att man behöver klicka fel på dom.

 

Och jo precis som alla andra brukar jag både se på film, skicka email, prata i telefon och spela på andra siter samtidigt. Inte ens då lyckas jag. Så hur gör ni som råkar ut för det så ofta?

 

Jag har nog spelat mer än dig på SvS och det är inget som händer regelbundet. Har hänt en gång för mig, alltså en gång för mycket. Bara för det inte har hänt dig, betyder det inte att det måste förbättras. Men kanske borde vi skita i det då det aldrig har hänt dig? För om det inte händer dig, är det inga problem ju.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där med att missklick regga sig till turneringar, är det möjligen så att det fungerar annorlunda i mini view? Vissa har ju uppenbarligen stora problem med det men det är inget jag märkt av.

 

Men det ÄR irriterande att behöva klicka bort turneringsreklam i tid och otid.

 

Har aldrig hänt mig heller faktiskt, kan inte relatera öht.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Imponerad av Niklas som orkar svara på samma gnäll om och om och om och om igen :)

 

Finns väl en väldigt simpel lösning för alla missnöjda? Byt site.

 

Oh ja istället för att påpeka saker som är fel och hoppas på att någon gång få problem lösta så kan alla byta site istället. Är där nåt fel på den siten byter man bara direkt igen. Smart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Otroliga problem", och "ofta" är din tolkning. Jag tror det hänt mej tre gånger på nånstans runt 80 000 händer. Men det är väldigt irriterande när det händer.

 

Och det går till så att man ska vara vänlig och klicka i förväg och en spelare tre-fyra positioner bort sitter och grubblar. Man klickar in sitt "syna 0.50" och precis när man gör det så har alla mellan foldat och texten ändrar sej i rutan till "syna 150.75". På andra sajter så ligger rutorna på lite olika ställen så att man inte kan missklicka så.

 

Tack för ett svar som är ett svar och inte bara ett 'jag håller inte med dig så du är dum'

 

Jag valde att skriva otroliga problem och ofta eftersom det är den i särklass vanligaste orsaken till utbrott bland skribenterna i tråden. Möjligen med undantag av nattstängningen varje vecka.

 

Själv har jag spelat 400k+ händer och klickar ofta i förväg. Har ändå lyckats klara mig men förmodar att med otur med tusendelarna så hade det kunnat hända några gånger.

 

Hur bär man sig åt för att felanmäla sig till en turnering då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv har jag spelat 400k+ händer och klickar ofta i förväg. Har ändå lyckats klara mig men förmodar att med otur med tusendelarna så hade det kunnat hända några gånger.

 

Det kan ha med uppkopplingen att göra också. Jag tror att det hänt när jag spelat på laptoppen via mobilt bredband och då kan det bli konstigheter när det plötsligt händer mycket saker efter att ha varit stilla en stund.

 

Men jag har sett att det kan hända på Pokerstars mobil-app också.

 

Och jag har sett att åter andra sajter har en varningsplatta "vill du verkligen gå all-in ja/nej?".

 

Hur bär man sig åt för att felanmäla sig till en turnering då?

 

Vet inte, men jag kan föreställa mej att det kan vara irriterande, särskilt om det är under late-reg och man inte kan av-anmäla sej. Jag tycker att det borde vara en varningsplatta där också. Men det kanske finns en sån där ruta där man kan kryssa i "fråga mej inte om det här någon fler gång".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är de äntligen dags för Poker DM 2014 och det kommer genomförs 31 mars - 6 april och kan enkelt sammanfattas som, 1 ranking - 4 turneringar - 21 mästare. De fyra turneringarna är utspridda under en vecka för att så många som möjligt ska ha chans att delta i ett av årets största mästerskap i poker. Det är alltså samma koncept som förra året förutom att vi nu lagt de fyra turneringarna under en vecka.

 

Varje turnering spelas gemensamt med spelare från hela landet. Den som efter alla turneringar samlat ihop flest poäng totalt i respektive län blir distriksmästare. Efter varje turnering under mästerskapet presenteras den totala rankingen per län på vår resultatsida för Poker-DM. Den kommer att komma upp i anslutning till finalveckan.

 

Det är inte bara 21 mästerskapstitlar som står på spel. Du kan också vinna en plats till Poker-SM online 2014 som avgörs som vanligt under hösten. I sidoeventen genereras ett SM-säte per 100 spelare och i Main Event är det ett SM-säte per 20 spelare, dessa plats genereras ur prispotten.

 

Satelliter till Main Event hittar du i pokerklienten varje dag.

 

TURNERINGSSCHEMA 31 mars - 6 april

Alla turneringarna ingår i Poker DM rankingen och spelas gemensamt med spelare från hela landet.

 

 

Poker-DM 2013 - Main Event

Datum söndag 6 april

Tid: kl 20:00 - sen reg 60 min

Inköp: 750+50 SEK

Struktur: 15 min långsam med ante

Starmarker: 10 000

Satelliter: spelas nu dagligen

SM-säten: ett per 20 spelare

 

Poker-DM Snabbis

Datum fredag 4 april

Tid: kl 20:00 - sen reg 30 min

Inköp: 200+10 SEK

Struktur: 6 min snabb

Startmarker: 5 000

Satelliter: spelas samma dag,

SM-säten: ett per 100 spelare

 

 

Poker-DM 5-manna

Datum onsdag 2 april

Tid: kl 20:00 - sen reg 30 min

Inköp: 200+10 SEK

Struktur: 12 min normal

Starmarker: 5 000

Satelliter: spelas samma dag,

SM-säten: ett per 100 spelare

 

Poker-DM Normal

Datum måndag 31 mars

Tid: kl 20:00 - sen reg 30 min

Inköp: 200+10 SEK

Struktur: 12 min normal

Startmarker: 5 000

Satelliter: spelas samma dag,

SM-säten: ett per 100 spelare

 

Poängen i varje turnering beräknas med utgångspunkt från antal spelare, placering och inköpets storlek enligt den matematiska formeln 10 x [sqrnt(N/P)] * [0.5+0.5 * Ln(B)].

 

Regerande mästare hittar du här.

 

Lycka till!

 

Mvh/

 

Niklas - Poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är de äntligen dags för Poker DM 2014 och det kommer genomförs 31 mars - 6 april och kan enkelt sammanfattas som, 1 ranking - 4 turneringar - 21 mästare. De fyra turneringarna är utspridda under en vecka för att så många som möjligt ska ha chans att delta i ett av årets största mästerskap i poker. Det är alltså samma koncept som förra året förutom att vi nu lagt de fyra turneringarna under en vecka.

 

Varje turnering spelas gemensamt med spelare från hela landet. Den som efter alla turneringar samlat ihop flest poäng totalt i respektive län blir distriksmästare. Efter varje turnering under mästerskapet presenteras den totala rankingen per län på vår resultatsida för Poker-DM. Den kommer att komma upp i anslutning till finalveckan.

 

Det är inte bara 21 mästerskapstitlar som står på spel. Du kan också vinna en plats till Poker-SM online 2014 som avgörs som vanligt under hösten. I sidoeventen genereras ett SM-säte per 100 spelare och i Main Event är det ett SM-säte per 20 spelare, dessa plats genereras ur prispotten.

 

Satelliter till Main Event hittar du i pokerklienten varje dag.

 

TURNERINGSSCHEMA 31 mars - 6 april

Alla turneringarna ingår i Poker DM rankingen och spelas gemensamt med spelare från hela landet.

 

 

Poker-DM 2013 - Main Event

Datum måndag 6 april

Tid: kl 20:00 - sen reg 60 min

Inköp: 750+50 SEK

Struktur: 15 min långsam med ante

Starmarker: 10 000

Satelliter: spelas nu dagligen

SM-säten: ett per 20 spelare

 

Poker-DM Snabbis

Datum onsdag 4 april

Tid: kl 20:00 - sen reg 30 min

Inköp: 200+10 SEK

Struktur: 6 min snabb

Startmarker: 5 000

Satelliter: spelas samma dag,

SM-säten: ett per 100 spelare

 

 

Poker-DM 5-manna

Datum fredag 2 april

Tid: kl 20:00 - sen reg 30 min

Inköp: 200+10 SEK

Struktur: 12 min normal

Starmarker: 5 000

Satelliter: spelas samma dag,

SM-säten: ett per 100 spelare

 

Poker-DM Normal

Datum torsdag 31 mars

Tid: kl 20:00 - sen reg 30 min

Inköp: 200+10 SEK

Struktur: 12 min normal

Startmarker: 5 000

Satelliter: spelas samma dag,

SM-säten: ett per 100 spelare

 

Poängen i varje turnering beräknas med utgångspunkt från antal spelare, placering och inköpets storlek enligt den matematiska formeln 10 x [sqrnt(N/P)] * [0.5+0.5 * Ln(B)].

 

Regerande mästare hittar du här.

 

Lycka till!

 

Mvh/

 

Niklas - Poker

 

 

Konstaterar att dina veckodagar verkar skilja sig en del från mina...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hade varit trevligt om ni fixar en betfunktion med enterknappen, så man kan skriva in en siffra och trycka på enter för bet, extremt tacksamt när man skriver in betsize med numpad och kan trycka till enter för bet, nu blir de skriva in och navigera runt med musen.

 

Mvh.

 

edit: bifogar en bild på enterknappen så de inte blir några missförstånd.

 

enterkeye.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hade varit trevligt om ni fixar en betfunktion med enterknappen, så man kan skriva in en siffra och trycka på enter för bet, extremt tacksamt när man skriver in betsize med numpad och kan trycka till enter för bet, nu blir de skriva in och navigera runt med musen.

 

Mvh.

 

edit: bifogar en bild på enterknappen så de inte blir några missförstånd.

 

enterkeye.jpg

 

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hade varit trevligt om ni fixar en betfunktion med enterknappen, så man kan skriva in en siffra och trycka på enter för bet, extremt tacksamt när man skriver in betsize med numpad och kan trycka till enter för bet, nu blir de skriva in och navigera runt med musen.

 

Mvh.

 

edit: bifogar en bild på enterknappen så de inte blir några missförstånd.

 

enterkeye.jpg

 

Gillar inte det eftersom det kan bli fel om man ska skriva något i chatten och trycker enter då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hade varit trevligt om ni fixar en betfunktion med enterknappen, så man kan skriva in en siffra och trycka på enter för bet, extremt tacksamt när man skriver in betsize med numpad och kan trycka till enter för bet, nu blir de skriva in och navigera runt med musen.

 

Mvh.

 

edit: bifogar en bild på enterknappen så de inte blir några missförstånd.

 

f5bwc1.png

FYP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hade varit trevligt om ni fixar en betfunktion med enterknappen, så man kan skriva in en siffra och trycka på enter för bet, extremt tacksamt när man skriver in betsize med numpad och kan trycka till enter för bet, nu blir de skriva in och navigera runt med musen.

 

Mvh.

 

edit: bifogar en bild på enterknappen så de inte blir några missförstånd.

 

enterkeye.jpg

 

 

Detta vore förmodligen extremt ödesdigert då det med största sannolikhet skulle leda till mycket fler missklick/tryck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hade varit trevligt om ni fixar en betfunktion med enterknappen, så man kan skriva in en siffra och trycka på enter för bet, extremt tacksamt när man skriver in betsize med numpad och kan trycka till enter för bet, nu blir de skriva in och navigera runt med musen.

 

Mvh.

 

edit: bifogar en bild på enterknappen så de inte blir några missförstånd.

 

enterkeye.jpg

 

Hej,

 

Tack för all er hjälp och hoppas ni inte förstörde ert tangentbord när ni målade en ring på de, nu hittade jag nog vilken knapp ni syftar på och har tagit detta med som ett önskemål.

 

Hoppas ni får en trevlig fredag och helg!

 

Mvh/

Niklas - Poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Tack för all er hjälp och hoppas ni inte förstörde ert tangentbord när ni målade en ring på de, nu hittade jag nog vilken knapp ni syftar på och har tagit detta med som ett önskemål.

 

Hoppas ni får en trevlig fredag och helg!

 

Mvh/

Niklas - Poker

 

Årets post, hands down, extremt väl spelat Mr Niklas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...