Gå till innehåll

SAJT: SvenskaSpel.se


Recommended Posts

Inför något slags poängsystem. Eller ett levelsystem. Inte nödvändigtvis med direkta belöningar i ren cash men något ska man kunna få för poängen kontra level. Biljetter och liknande, så inte poängen blir helt meningslösa.

 

Jag vet att iallafall jag hade tyckt det varit roligt och hade absolut spelat mycket mer då på er annars risiga sajt.

 

Ban plz! Sluta med dessa dumma förslag, att inte hålla på med sånt skit är det bästa med SVS.

 

Inte för att det spelar någon roll, det kommer ändå aldrig hända :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får dom ens ha de? Finns det inte någon grinig lag som säger att detta är olagligt. Har för mig det iallafall.

 

Mycket möjligt. Vilket tur att jag inte styr och ställer då utan bara ger förslag.

 

Haha, du vet att detta är exakt allt som svs skall vara emot va? :D Det här med att få folk att spela för mycket/spela mer än nödvändigt. Glöm inte av att det är statligt.

 

Nej det visste jag inte. Men genom att föreslå detta har jag nu lärt mig något nytt om svs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför är detta bra om jag får fråga? Kan inte se någon fördel med att inte ha fördelar nämligen.

 

För att man slipper alla regs som spelar jättetight bara för att samla sina poäng. Att inte ha det samt att ha begränsning på 5 bord är det som gör att värdet på SVS är såpass bra.

 

Vill du helst ha massa tighta spelare på dina bord och rakeback eller dåliga spelare och lite dyrare rake? Grundraken är lägre på svs men totalt betalar man lite mer eftersom det är utan RB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att man slipper alla regs som spelar jättetight bara för att samla sina poäng. Att inte ha det samt att ha begränsning på 5 bord är det som gör att värdet på SVS är såpass bra.

 

Vill du helst ha massa tighta spelare på dina bord och rakeback eller dåliga spelare och lite dyrare rake? Grundraken är lägre på svs men totalt betalar man lite mer eftersom det är utan RB.

 

Möjlig konsekvens, bra poäng. Dock kan man ha speciella poängbord, likt badbeatbord. Vad skulle hända då tror du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behöver spela potter/rakea för att få rakeback? Förstår inte varför det nödvändigtvis måste vara lika med tight spel med rakeback.

 

Beror på hur rakebacken isåfall skulle räknas. Kombinerar vi förslaget med dealt eller shared rakeback så blir det förmodligen som knarkaren säger. Skulle dock möjligtvis fungera med contributed rakeback.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelar ingen roll hur det borde se ut i teorin om det i praktiken konstant blir bevisat att det drar fler masstablande nits. så typiskt svenskt att behöva begå misstag på egen hand innan man fattar konsekvenserna.

 

jag har lirat på samtliga nätverk och det är en stark korrelation mellan hög rakeback och dåliga games.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så typiskt svenskt att behöva begå misstag på egen hand innan man fattar konsekvenserna.

Vad menar du?

jag har lirat på samtliga nätverk och det är en stark korrelation mellan hög rakeback och dåliga games. När du säger dåliga games, menar du värde eller dåligt med games? Vid förstnämnda, varför tror du att det är på det viset? Och vilka nätverk förutom svenska spel refererar du till?

.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dåliga games = dåligt värde. Tyckte han förklarade det bra, nu är det upp till dig själv att förstå vad vi vill ha sagt :)

 

Jag förstår vad ni säger kära du. Jag vill höra motiveringar.

 

Jag föredrar att spela på nätverk som erbjuder ett belöning och levelsystem, som t ex stars, och jag är ingen nit. Det är helt enkelt roligare. Därför frågar jag varför ni tror att konsekvenserna ni spekulerar kring skulle bli verklighet och inte det motsatta. Alltså att locka fler spelare som mig som inte multitablear 20 bord med top10 strategi men ändå tycker det är roligare med poängsystem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår vad ni säger kära du. Jag vill höra motiveringar.

 

Jag föredrar att spela på nätverk som erbjuder ett belöning och levelsystem, som t ex stars, och jag är ingen nit. Det är helt enkelt roligare. Därför frågar jag varför ni tror att konsekvenserna ni spekulerar kring skulle bli verklighet och inte det motsatta. Alltså att locka fler spelare som mig.

 

Nä du förstår uppenbarligen inte, även det förklarade thefman. Jag släpper detta nu och kommer inte svara. Det spelar inte ens någon roll när det ändå aldrig kommer hända på SVS. Skönt det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä du förstår uppenbarligen inte, även det förklarade thefman. Jag släpper detta nu och kommer inte svara. Det spelar inte ens någon roll när det ändå aldrig kommer hända på SVS. Skönt det.

 

Ingen tvingar dig att svara. Jag förstår att thefman har erfarenheter av detta som han också beskrev, och enligt dessa erfarenheter är hög rakeback = dåligt värde. Men, vad du inte verkar förstå, är att jag vill ha hans och övrigas personliga åsikter om VARFÖR det är såhär, och inte åsikter enbart baserade på statistik. Du må veta svaret, men om du väljer att vara dryg istället för att faktiskt förklara så är det såklart upp till dig. Det är väl helt enkelt den du är antar jag.

 

Alltså, vad jag egentligen vill komma fram till är att belöningssytem som beskrivits gynnar LAGs lika mycket som det gynnar nits. Med contributed rakeback i synnerhet. Jag förstår varför dessa system lockar fler nits, absolut, men jag är ute efter era personliga åsikter om varför det inte lockar fler spelare som er själva.

 

Igen, ingen tvingar dig att svara metaddict, men det hade såklart varit givande för mig och övriga som är intresserade då du är en av de mer erfarna på detta forum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fanns en sajt som hette något i stil med WPX som erbjöd 100% rb initialt (tror den sänktes med tiden). lukrativt för alla i början tills ryktet spred sig. genomsnittsgrindern som letar hög rb spelar ofta flera bord, vilket resulterar i att han kommer ta plats på mellan 6-18 bord. ja det föder ju games, förmodligen mest i början men eventuellt långsiktigt också. det tråkiga är dock att fler sittplatser i en spelarbas får dela på samma "fisk".

 

sen har ju nätverk så som ipoker och b2b totalt massakerats pga för hög rb. b2b går i graven i början på 2014.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, vad jag egentligen vill komma fram till är att belöningssytem som beskrivits gynnar LAGs lika mycket som det gynnar nits. Med contributed rakeback i synnerhet.

 

systemet uppmanar till att spela fler bord. fler bord leder till mindre kreativt spel som leder till tightare spel i praktiken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fixa det pissiga systemet angående disconnects. Har man halvtaskig lina blir man ofta autofoldad mycket mycket mycket mer än övriga klienter (undantag ipoker) men ALLA andra pokersajter låter en ha kvar sin plats om man loggar tillbaka in inom 3 minuter. Att man blir av med sin plats direkt är närmast ett skämt.

 

Det roliga är att de motiverar det med idiotargument som inte håller.

 

Fixa även att HU-spel på 5maxbord rejkas som HU-spel på HU-bord. Blir helt sinnessjuk rejk annars och pajar games.

 

Otroligt pajig klient rent generellt men gamsen är ju ibland rätt trevliga att man gärna kombinerar SvS med andra klient ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...