Gå till innehåll

SAJT: SvenskaSpel.se


Recommended Posts

Det är ju knappast så att SvS slänger information om handhistorik och ip-adresser samt kontoinformation för utbetalning. Sen om polisen har någon som kan ta till sig den typen av info är såklart en annan historia...

 

 

Handhistoriken och ip-adresserna är bara indicier. Utan bevis i form av datorer+programvara så blir det nog inte mer än livstidsavstängning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket kräver husrannsakan. Undrar fortfarande vilket brott som har begåtts.

 

Din undran är alldeles säkert befogad.

Risken är förmodligen stor att allt rinner ut i sanden ( pga SvSp's inkompetens ) och att de skyldiga slipper undan med livstidsavstängningar och inget mer.

 

 

Iofs behöver man inte beslagta datorerna ( klantigt uttryckt av mig ). Jag har för mig att åtminstone Stars tar sig friheten att kontrollera vilka andra processer man har igång på sin dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stars kan. Mycket tveksamt om svs kan se vad som händer i din dator

 

Men hur långt kan dom gå? Om jag har en process som lyssnar av deras api, bollar informationen via en sql-server i nätverket och sen en annan process som sköter spelandet till exempel (för att beskriva ett enkelt upplägg)? Tror knappast dom kan gå in och dissekera detaljer i realtid utan snarare att dom letar efter kända namngivna program/processer som dom botprogram du kan köpa på nätet.

Alternativt att dom vid misstanke kollar efter liknande processer hos misstänkta bottar/colluders.

 

 

Vid närmare eftertanke inser jag att detta är grovt ot. Mod få gärna bryta ut diskussionen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart det är tråkigt med bots och att sidan bör jobba mot detta.

Det är även klart att om någon har kompetens att göra en bot som slår spelen och tjänar bra med pengar utan att riskera speciellt mycket så kommer det att ske.

 

Men ni som har spelat mot dessa eventuella bots, det är ju knappast så att ni har haft 0 eq i spelen. Mot flera av er har säkert botsen sänkt snittvärdet på bordet men jag är rätt övertygad om att den stora bulken av pengarna kommer från fisk och inte regs.

Jag vet inte hur bra bots är i allmänhet eller dessa i synnerhet men finns väl rimligen folk som har edge mot dem?

 

Hur som ett steg i rätt riktning att något har gjorts och kanske i framtiden uppmärksammas snabbare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har mött nästan alla spelare nämnda i denna tråd, hur vet ni vilka som ska få tillbaka pengar?

Det har figurerat flera alias i denna tråd och Svenska Spel kan inte gå ut med vilka de 14 avstängda spelarna är, det vi kan garantera är att de är avstängda från allt spel hos oss. Vi har inlett en internutredning där vår tydliga ambition är att kompensera drabbade kunder, om det visar sig att brott har begåtts.

 

Gjordes anmälan i samband med pressmeddelandet? I så fall blir det svårt för polisen att samla bevis mot de påstådda fuskarna. Och även om all statistik pekar på bottar så lär det bli svårt att bevisa utan att beslagta programvaran. Polisanmälan kanske bara är en markering och SvS fortsätter utreda vem som ska ha ersättning själva?

Vi polisanmälde detta den 14 februari 2013 och sedan sattes det i arbete hur vi kunde säkra att vi informerar både kunder och intressenter på bästa möjliga sätt.

 

Vilket brott har den här personen/erna begått?

I detta läge är det polisens sak att testa om det här är brottsligt ur laglig mening och i så fall vilket brott det är.

 

@Hjort, har inte missat dina frågor, kommer att besvara de inom kort.

 

Mvh/

Niklas - Poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men ni som har spelat mot dessa eventuella bots, det är ju knappast så att ni har haft 0 eq i spelen.
Nej, de har antagligen haft -ev. På låga limits med mördande rake så finns det inte så där väldigt mycket utrymme för flera vinnare per bord. För ett netto på 1.8 mille så är ju bruttovinsten innan rake rejält mycket större. Men det handlar ju framför allt inte om vinnande spelares anspråk på att få plussa utan om samtliga spelares anspråk på att få slippa spela mot bottar, något ju SvS påstår är ovanligt förekommande och som de gör sitt yttersta för att motverka.

 

Mot flera av er har säkert botsen sänkt snittvärdet på bordet men jag är rätt övertygad om att den stora bulken av pengarna kommer från fisk och inte regs.
På vilket sätt skulle det vara bättre? Nöjesspelare har ju lika stor, om inte större, rätt som proffs att kräva att siten faktiskt skyddar dem. Klarar Svenska Spel inte av att skydda sina spelare så får de ju antingen ge fan i att arrangera poker, ändra reglerna så det blir lika för alla, lägga riktiga resurser på att stävja fusk (vilket är dyrt) eller som ett absolut minimum öppet erkänna att de faktiskt inte kan skydda sina spelare från att bli utnyttjade av botoperatörer.

 

Jag vet inte hur bra bots är i allmänhet eller dessa i synnerhet men finns väl rimligen folk som har edge mot dem?
Edge spelar principiellt ingen roll. De plockar ut pengar ur siten på ett sätt som de inte får göra och som SvS påstår sig skydda sina spelare mot. Något de inte verkar göra i någon särskilt meningsfull utsträckning då de lät eländet pågå i fyra månader efter de fattat att något var fel och dessutom lyckats missa det under lång tid dessförinnan.

 

Hur som ett steg i rätt riktning att något har gjorts och kanske i framtiden uppmärksammas snabbare.
Du lägger inte ribban på särskilt hög nivå med tanke på att det är ett statligt företag som påstår sig verka för folkhälsan och som använder rätt stora ord för att beskriva sitt troligen icke-existerande säkerhetsarbete.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De outade botarna var ju inga superhöjdare och varje reg var givetvis ev+ mot dessa men de har ju kostat oss pengar i alla fall.

 

De sitter dygnet runt, tiltar aldrig och mycket effektivt suger ut pengar ur pokerekonomin genom att tömma de sämsta spelarna. Pengar som skulle hamnat hos riktiga användare och rört sig uppåt i nivåer.

 

Detta drabbar inte bara micro stakes fisk utan alla spelare på svs, att ta t 1,8 miljoner plus rake från de lägre nivåerna slår igenom på hela ekosystemet.

 

Glada dagar dessa konton är borta för alla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En intressant fråga är ju om det rör sig om att dessa 14 bots samarbetat i ett enda nätverk, eller är det så att man råkar hitta flera (eller till o med flera olika "nätverk") när man letade efter den man fick tips om?

Rätt stor skillnad faktiskt.

 

Lite intressant att Lennard i sin blogg påstår att han hittade en bot som lirade headsup, o kanske även rätt högt. det låter inte som de bots som nu hittats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan, SvS-representanten, varför undviker du att svara på min fråga?

 

Hej Hjort,

 

Verkligen inte min mening att undvika dina frågor, jag har här nedan försökt besvara alla dina följdfrågor och funderingar på det sätt vi kan göra idag. Det kommer vara svar som du säkert redan sett och som du säkert redan vet om, men för att undvika att du tycker jag missar dina frågor har jag besvarat alla funderingar även om jag i vissa svar hänvisar till frågan ovan.

 

Menar du att bästa sätt är att köra copy-paste på en lista floskler som skrivits på flera andra ställen?

 

Svar: Svaren jag ger till er är i mångt och mycket samma svar som finns att finna på andra forum vi modererar. Detta är absolut inte menat som floskler utan de är de svar som finns att ge och för att det inte ska uppstå förvirring ger vi såklart lika svar på liknande frågor i forumen.

 

En utredning om regelbrott är ju knappast enbart, eller kanske alls, en polissak. Varför inte tala om vad er egen säkerhetsavdelning kommit fram till?

 

Skulle du förresten kunna berätta lite om vad er säkerhetsavdelning faktiskt gör. Hur många anställda är det, finns det någon riktig teknologisk expertis där, är de anställda av SvS, osv.

 

Svar: Det är helt rätt, en utredning om regelbrott är inte samma sak som att det är en polissak. Just i detta ärende har vi gjort en polisanmälan och välkomnar polisens utredning och vi vill naturligtvis testa om det här är brottsligt ur laglig mening.

Vår egen säkerhetsavdelning har som vi meddelat hittat 14 spelare som vi misstänker använt otillåtna hjälpmedel i form av datorprogram och därmed brutit mot våra spelvillkor. Hur vår säkerhets avdelning arbetar är inget vi kan gå in närmare på av säkerhetsskäl. Men vi har mycket kompetent personal med lång erfarenhet och expertis inom just poker och några av de förändringar vi gjort besvaras nästa svar.

 

 

Vad består ert yttersta av? Jag tror det är 2-3 outbildade snubbar som vare sig kan programmera eller spela poker som sitter vid något system för att kolla efter stulna kreditkort och fullständigt skiter i om spelarna utsätts för fusk.

 

Svar: Som jag meddelat i svaret ovan kommer vi inte gå in närmare på exakt hur säkerhetsavdelningen arbetar. Vi har efter det inträffade stärkt upp säkerhetsavdelning på pokersidan med mer bemanning och vi har stärkt upp med och nya rutiner baserat på det vi har hittat nu som gör att vi både snabbare och enklare kan upptäcka liknande incidenter

 

Ok, vad består det av?

 

Svar: Som jag meddelat i svaret ovan kommer vi inte gå in närmare på exakt hur säkerhetsavdelningen arbetar, vilken expertkunskap som man besitter eller vilka system vi arbetar med. Att gå ut med sådana detaljer skulle ju vara att ge dem som eventuellt vill testa oss och lura våra kunder fördelar.

 

Vad består det här förbättringsarbetet av? Att någon lägger patiens eller att ni har 20 civilingenjörer i datateknik som konstant filar på algoritmer för att upptäcka spelfusk?

 

Svar: Vi har varit öppna med att vi tycker det tagit för lång tid för oss att stänga av dem. Nu har vi tillsatt en utredning som ska ta reda på vad vi kan ha gjort annorlunda? Den ska syna våra processer och rutiner, roller och ansvar. Utöver det har vi inlett ett arbete med att ytterligare stärka våra system. Vi har också ökat bemanningen och stärkt upp med och nya rutiner baserat på det vi har hittat nu som gör att vi både snabbare och enklare kan upptäcka liknande incidenter. Arbetet med att säkerställa en så god säkerhet som möjligt pågår ständigt.

 

Jag trodde ni upptäckte kontona genom tips.

 

Svar: Det är helt riktigt att vi fick in tips på misstänkta konton och därigenom hittade vi ytterligare konton som i slutändan blev de 14 spelare som nu stängts av.

 

Kontona i fråga har väl varit aktiva hela 2012 och det tog er 4 månader(!) att låsa kontona från att ni upptäckte att något var fel. Hur såg den processen ut?

 

Svar: Som vi nämnt ovan kommer vi inte gå in närmare på hur vår säkerhetsavdelning arbetar men kan med facit i hand säga att vi är missnöjda med att det har tagit 4 månader från tips till avstängning och att detta har pågått i över 12 månader. Det tycker vi inte är acceptabelt. Vi har redan gjort ett antal förstärkningar av vår övervakning och vi kommer att behöva vidta ytterligare förbättringar av våra säkerhetssystem.

 

Mvh/

Niklas - Poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag citerar Vegetera då jag tycker det är väldigt viktigt att få svar på, det fetstilta alltså.

 

Märkligt hur polisen ska utreda huruvida dessa spelare har fuskat. Snuten har inga skills överhuvudtaget inom detta område. Till och med svenska spel skulle göra ett bättre jobb.

 

En hypotetisk fråga: när polisen lägger ner förundersökningen, eller om åklagaren inte åtalar, betyder det att spelarna är friade från fuskanklagelserna och kan börja spela på svsp igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för svaren, även om jag inte är särskilt nöjd.

 

Hur vår säkerhets avdelning arbetar är inget vi kan gå in närmare på av säkerhetsskäl.
Det är rimligt att inte tala om specifika tekniker och hänvisa till säkerhetsskäl, men det finns mycket man kan säga som både försäkrar spelare om att riktigt säkerhetsarbete görs som samtidigt inte hjälper hackers.

 

Till exempel kan man berätta hur många anställda säkerhetsavdelningen har och vilken kompetens dessa besitter. Det enda sättet en fuskare kan hjälpas av den informationen är om säkerhetsarbetet är undermånligt.

 

Man skulle även kunna säga hur många bottar som upptäckts av SvS eget arbete i övrigt. Vi vet ju att det förekommit vinnande pokerbotar i åtminstone 4-5 år, så ni måste ju, om ni haft ett bra säkerhetsarbete upptäckt fler, det görs ju på alla andra siter. Ungefär hur många andra fall av pokerbotar har ni upptäckt?

 

Om svaret på den frågan är nära noll så tyder det på att er säkerhetsavdelning inte kan göra sitt jobb.

 

Eftersom Svenska Spel över huvud taget vägrar gå in på sitt arbete för att skydda spelarna, annat än att tala om trivialiteter som kryptering, så måste ni förstå att ni har väldigt låg trovärdighet vad gäller er förmåga och vilja att stävja fusk.

 

Men vi har mycket kompetent personal med lång erfarenhet och expertis inom just poker och några av de förändringar vi gjort besvaras nästa svar.
Vad betyder expertis inom poker? Utan att konkretisera så betyder det ju inget mer än att man spelat i några år och kan skilja färg från stege.

 

Jag noterar också att du inte nämnde något om någon teknisk kunskap bland säkerhetsavdelningen. Eftersom du i övrigt använder dig av ett så illistigt språk är det svårt att inte tolka det som att säkerhetskillarna egentligen inte har någon särskild kompetens.

 

Vi har efter det inträffade stärkt upp säkerhetsavdelning på pokersidan med mer bemanning
Det går ju tydligen bra att säga att det blivit fler anställda så då kan du väl säga hur många fler dessa är och hur många det var från börjat.

 

Eftersom säkerhetsavdelning tydligen också ska bestå av experter så infinner ju sig direkt frågan hur sjutton ni snabbt kunde hitta ett gäng nya att stoppa in på avdelningen. Har de nya anställda samma kompetens som de gamla, eller är det några randoms tagna från support-avdelningen eller liknande?

 

och vi har stärkt upp med och nya rutiner baserat på det vi har hittat nu som gör att vi både snabbare och enklare kan upptäcka liknande incidenter
Ungefär hur många gamla rutiner hade ni då?

 

Jag är väldigt skeptisk till att ni hade några alls, eftersom bland det första man bör kolla efter för att hitta bottar är hög spelvolym, konsistent reaktionstid, etc. Något som jag förstod att samtliga konton uppvisade och därför borde åkt fast i ett betydligt tidigare skede.

 

Vi har varit öppna med att vi tycker det tagit för lång tid för oss att stänga av dem.
Är man inåtihelvete klantig och orsakar miljoner i skada räcker det inte med att erkänna att man haft fel och hänvisa till ospecifika och till intet förpliktigande förbättringar.

 

Nu har vi tillsatt en utredning som ska ta reda på vad vi kan ha gjort annorlunda?
Ok, vem eller vilka genomför utredningen och vad har dessa för kompetens? Det är ju knappast information som kan användas för att komma åt systemet så här kan du inte skylla på säkerhetshänsyn.

 

Rimligen bör ju dessa, för att ha någon trovärdighet, gärna och öppet samarbeta med pokerspelare för att få förslag till bättre rutiner. Eftersom den interna kompetensen alldeles uppenbart inte var i närheten av tillräcklig i det här fallet så kan ni ju inte gärna vara nöjda med enbart den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Svar: Som vi nämnt ovan kommer vi inte gå in närmare på hur vår säkerhetsavdelning arbetar men kan med facit i hand säga att vi är missnöjda med att det har tagit 4 månader från tips till avstängning och att detta har pågått i över 12 månader. Det tycker vi inte är acceptabelt. Vi har redan gjort ett antal förstärkningar av vår övervakning och vi kommer att behöva vidta ytterligare förbättringar av våra säkerhetssystem.

 

Mvh/

Niklas - Poker

 

Har det pågått i över 12 månader? Tidigare kunde man läsa att det äldsta kontot var öppnat för 12 månader sen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En detalj som gjorde att jag fattade misstankar mot de nämnda nicken var att under en period i höstas så köpte aldrig dessa spelare in på nytt när de hade blåst sitt inköp. Samtliga spelare "satt ut" tills de blev utkastade från bordet. Det tyckte jag var ett märkligt beteende för spelare som aldrig tiltade och lirar 5 bord, 15h/dag. Jag kollade upp detta i PT och blev väldigt förvånad att det var satt i system bland dessa spelare... förutom att de har precis samma statistik då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara jag som är väldigt arg på Svenska Spel?

 

Det pratas om 1,8 miljoner, men detta är EFTER rake. Troligen har de rejkat 5-10 miljoner som gått från pokerekonomin bort från fiskar och grinders direkt till Svenska Spel.

 

Bottarna måste varit de bästa kunderna, är det därför de tagit så lång tid på sig och bara lagt locket på.

 

Undrar också som alla andra vilket lagbrott spelarna/bottarna har gjort.

 

Möjligen avtalsbrott som då är civilrätt, något som inte polisen kommer utreda utan det blir upp till de drabbade spelarna att försöka göra något. Vilket inte kommer hända då Svenska Spel vägrar lämna ut information.

 

Jag funderar seriöst på om man kan gå ihop och anmäla/stämma Svenska Spel för bedrägeri/brott mot lotterilagen eller nått. Ansvaret ligger väl ändå hos Svenska Spel att det ska gå rätt till.

 

Spelare kan vittna om att de under en längre tid, säkert minst 1 år, gång på gång påpekat att det finns bottar och vilka dessa är.. Svs har då stoppat huvudet i sanden och inte ens undersökt saken, är tydligen viktigare med rake än att det går rätt till. Detta kan väl inte va okej enligt lotterilagen och kan mycket väl vara ett lagbrott? Uppdrag granskning nästa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för svaren, även om jag inte är särskilt nöjd.

 

Det är rimligt att inte tala om specifika tekniker och hänvisa till säkerhetsskäl, men det finns mycket man kan säga som både försäkrar spelare om att riktigt säkerhetsarbete görs som samtidigt inte hjälper hackers.

 

Till exempel kan man berätta hur många anställda säkerhetsavdelningen har och vilken kompetens dessa besitter. Det enda sättet en fuskare kan hjälpas av den informationen är om säkerhetsarbetet är undermånligt.

 

Man skulle även kunna säga hur många bottar som upptäckts av SvS eget arbete i övrigt. Vi vet ju att det förekommit vinnande pokerbotar i åtminstone 4-5 år, så ni måste ju, om ni haft ett bra säkerhetsarbete upptäckt fler, det görs ju på alla andra siter. Ungefär hur många andra fall av pokerbotar har ni upptäckt?

 

Om svaret på den frågan är nära noll så tyder det på att er säkerhetsavdelning inte kan göra sitt jobb.

 

Eftersom Svenska Spel över huvud taget vägrar gå in på sitt arbete för att skydda spelarna, annat än att tala om trivialiteter som kryptering, så måste ni förstå att ni har väldigt låg trovärdighet vad gäller er förmåga och vilja att stävja fusk.

 

Vad betyder expertis inom poker? Utan att konkretisera så betyder det ju inget mer än att man spelat i några år och kan skilja färg från stege.

 

Jag noterar också att du inte nämnde något om någon teknisk kunskap bland säkerhetsavdelningen. Eftersom du i övrigt använder dig av ett så illistigt språk är det svårt att inte tolka det som att säkerhetskillarna egentligen inte har någon särskild kompetens.

 

Det går ju tydligen bra att säga att det blivit fler anställda så då kan du väl säga hur många fler dessa är och hur många det var från börjat.

 

Eftersom säkerhetsavdelning tydligen också ska bestå av experter så infinner ju sig direkt frågan hur sjutton ni snabbt kunde hitta ett gäng nya att stoppa in på avdelningen. Har de nya anställda samma kompetens som de gamla, eller är det några randoms tagna från support-avdelningen eller liknande?

 

Ungefär hur många gamla rutiner hade ni då?

 

Jag är väldigt skeptisk till att ni hade några alls, eftersom bland det första man bör kolla efter för att hitta bottar är hög spelvolym, konsistent reaktionstid, etc. Något som jag förstod att samtliga konton uppvisade och därför borde åkt fast i ett betydligt tidigare skede.

 

Är man inåtihelvete klantig och orsakar miljoner i skada räcker det inte med att erkänna att man haft fel och hänvisa till ospecifika och till intet förpliktigande förbättringar.

 

Ok, vem eller vilka genomför utredningen och vad har dessa för kompetens? Det är ju knappast information som kan användas för att komma åt systemet så här kan du inte skylla på säkerhetshänsyn.

 

Rimligen bör ju dessa, för att ha någon trovärdighet, gärna och öppet samarbeta med pokerspelare för att få förslag till bättre rutiner. Eftersom den interna kompetensen alldeles uppenbart inte var i närheten av tillräcklig i det här fallet så kan ni ju inte gärna vara nöjda med enbart den.

 

Hej Hjort,

 

Får först och främst tacka för ditt engagemang och de intresse du visar.

I dagsläget så har vi tagit de svar vi gett till dig i de ovan nämnda frågorna så långt vi kan gå.

 

Den enda frågan som jag kan urskilja som vi inte besvarat dig tidigare är om detta är första gången vi stänger av spelare för liknande misstanke om regelbrott. Svaret på det är att vi stängt av spelare för liknande incidenter förut men dessa har varit av mindre omfattning.

 

Du är mer än välkommen att ställa fortsatta frågor men i just de ovan nämnda frågeställningarna har vi gett de svar som finns att ge.

 

Mvh/

Niklas - Poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det är inte frågor som tidigare besvarats och inte heller sådant som täcks av ett säkerhetsbehov.

 

Du säger att ni tidigare upptäckt fuskare, men inte i den här omfattningen. Det innebär alltså att ni tidigare inte upptäckt någon mängd bottar att tala om. Hur ställer ni er att det funnits hundratals bottar i andra nätverk under lång tid? Borde det inte, med tanke på hur länge ni missade det här gänget, finnas överhängande risk att ni missat ett stort antal till?

 

Varför kan ni inte berätta vilka det är som sköter utredningen om hur rutiner bör ses över?

 

Du har ju redan berättat att fler anställda flyttats över till säkerhetsavdelningen. På vilket sätt är det skadligt att tala om hur ni kunde hitta så många på en gång?

 

Borde ni inte aktivt försöka ta hjälp av utomstående när er interna kompetens brustit så totalt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har figurerat flera alias i denna tråd och Svenska Spel kan inte gå ut med vilka de 14 avstängda spelarna är, det vi kan garantera är att de är avstängda från allt spel hos oss. Vi har inlett en internutredning där vår tydliga ambition är att kompensera drabbade kunder, om det visar sig att brott har begåtts.

 

Typiskt SvS-hyckleri. Ni vet mycket väl att polisen kommer avskriva ärendet med "brott kan ej strykas", och att att ni således inte kommer betala ut en spänn, men nu kan ni skylla på polisen istället. Ynkligt (men typiskt giriga Svenska spel).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara jag som är väldigt arg på Svenska Spel?

 

Det pratas om 1,8 miljoner, men detta är EFTER rake. Troligen har de rejkat 5-10 miljoner som gått från pokerekonomin bort från fiskar och grinders direkt till Svenska Spel.

 

Bottarna måste varit de bästa kunderna, är det därför de tagit så lång tid på sig och bara lagt locket på.

 

Undrar också som alla andra vilket lagbrott spelarna/bottarna har gjort.

 

Möjligen avtalsbrott som då är civilrätt, något som inte polisen kommer utreda utan det blir upp till de drabbade spelarna att försöka göra något. Vilket inte kommer hända då Svenska Spel vägrar lämna ut information.

 

Jag funderar seriöst på om man kan gå ihop och anmäla/stämma Svenska Spel för bedrägeri/brott mot lotterilagen eller nått. Ansvaret ligger väl ändå hos Svenska Spel att det ska gå rätt till.

 

Spelare kan vittna om att de under en längre tid, säkert minst 1 år, gång på gång påpekat att det finns bottar och vilka dessa är.. Svs har då stoppat huvudet i sanden och inte ens undersökt saken, är tydligen viktigare med rake än att det går rätt till. Detta kan väl inte va okej enligt lotterilagen och kan mycket väl vara ett lagbrott? Uppdrag granskning nästa?

 

Hej,

 

Att dessa kunder skulle vara de bästa kunderna för oss är absolut inte vår syn. Eftersom dessa konton misstänks ha skaffat sig fördel mot andra kunder genom att ett datorprogram kopplas upp mot vår pokersite och i realtid spelar har de brutit mot våra uppsatta regler och dessa kunder vill vi inte ha i vår klient eller site. Vi har som på alla andra spelare fått in rake på dessa 14 konton och den siffran uppgår till ca 830 tkr.

 

Mvh/

Niklas - Poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Att dessa kunder skulle vara de bästa kunderna för oss är absolut inte vår syn. Eftersom dessa konton misstänks ha skaffat sig fördel mot andra kunder genom att ett datorprogram kopplas upp mot vår pokersite och i realtid spelar har de brutit mot våra uppsatta regler och dessa kunder vill vi inte ha i vår klient eller site. Vi har som på alla andra spelare fått in rake på dessa 14 konton och den siffran uppgår till ca 830 tkr.

 

Mvh/

Niklas - Poker

Med andra ord har dom haft en bb/100 som varit högre än rejken. Inte dåligt.

 

Eller ja, ur ett rent spelmässigt perspektiv alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...