Gå till innehåll

Digital-TV via Com Hem?


Zyr

Recommended Posts

ska flytta snart, huset har comhem, sitter och funderar på om jag ska välja till digital-tv.. eftersom jag ska köra både telefon och bredband från comhem kommer jag få lite rabatt

 

small för 0kr i månaden, dock startavgift på 500kr

 

kanaler: SVT24,SVT1,SVT2, Barn/kunskap, discovery mix, tv4

 

 

medium för 80kr i månaden, ingen startavgift

 

kanaler:

 

samma som small +

 

TV400, TV4 Plus, TV4 Film, BBC Prime, TCM, Viasat Nature/Crime, Viasat Sport 1, Eurosport, Eurosport 2, SPORT-Expressen, Cartoon Network, Nickelodeon, Discovery Channel, Animal Planet, CNN, SVT24, TV8, VH1, Big TV, MTV

 

 

lamt att comhem inte visar, kanal5,tv3 och ZTV digitalt..

 

 

hur mycket bättre är kvallen på digital-tv kontra analogt?

 

kommer köpa en bra lcd tv i framtiden, minst 32", så känns lite kul och få bästa bild..

 

comhem har inga dålda "kort-avgifter" va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du ändå inte kan bestämma dig, vänta några månader och se om de kör nån kampanj. Du ska inte behöva betala nån startavgift i alla fall. ;)

 

 

på medium har dom ingen startavgift

 

 

jag fattade det som att dom hade kampanj nu eftersom boxen är gratis, kostar ju massor annars

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur mycket bättre är kvallen på digital-tv kontra analogt?

Skillnaden är avsevärd. Har haft digitaltv via ComHem i några månader och de få gånger jag tvingas se på någon analogkanal så är det nästan att ögonen blöder.

 

Jag har ganska bra analog signal och hos mig är inte skillnaden så stor trots att jag har en 42"-plasma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lamt att comhem inte visar, kanal5,tv3 och ZTV digitalt..

 

Tycker oxå det är urbota dumt. Enda anledningen till att jag inte skaffat digitaltv hos comhem, än.

 

Kul om man skaffar en fet plasma/LCD och knappt kan kolla på 3,5;an pga jättegrynig bild :roll:

 

 

mm helt ruttet, men dom måste ju göra nått avtal med dom i framtiden..

 

föresten hur påverkas man sen när HDTV kommer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

föresten hur påverkas man sen när HDTV kommer?

 

När de kommer med HDTV (förhoppningsvis före VM) så måste man köpa en speciell box som klarar av den typen av sändningar. Enligt ComHem är det dessa boxar som är orsaken till att de inte lanserar HDTV än. "Gammal" digital/analog tv kommer fortfarande fungera.

 

Jag har comhem men har ZTV / 3an? fast jag bor i lägenhet och har fan inte ens small...

 

De skickas fortfarande ut analogt, precis som övriga kanaler om du inte skaffar ett utökat paket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

föresten hur påverkas man sen när HDTV kommer?

 

När de kommer med HDTV (förhoppningsvis före VM) så måste man köpa en speciell box som klarar av den typen av sändningar. Enligt ComHem är det dessa boxar som är orsaken till att de inte lanserar HDTV än. "Gammal" digital/analog tv kommer fortfarande fungera.

 

Jag har comhem men har ZTV / 3an? fast jag bor i lägenhet och har fan inte ens small...

 

De skickas fortfarande ut analogt, precis som övriga kanaler om du inte skaffar ett utökat paket.

 

Men vi har digitalt? Men vadå kan man inte få 3an och ZTV sen när dem går över till bara digitalt COmhem eller? då dör jag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...