Gå till innehåll

Marker med förtryckt värde, vad är lagom?


Hunter69

Recommended Posts

Beror väl helt på din och dina medspelares plånboksstorlek.

 

Bra values på marker för holdém borde väl vara 5, 10, 25, 50 & 100?

 

Absolut inte. Se så dåligt 25 är delbart i 10, och 50-lappen är onödig.

 

En bra uppsättning vore (1)-5-25-100-500. Allt delbart med varandra och varje växling är i steg om 4-5 chips.

 

/Ola

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så på en 500-låda vore en bra uppdelning se ut som följer för att vara optimal?:

 

150 x1, 150 x 5, 100x 25, 50 x 100, 50 x 500

 

Om du ska spela turnering med de där markerna så tror jag det blir svårt att få nån vettig användning för 150 st 1-marker och samtidigt 50 st 500-marker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som om den där väskan med 500 marker som t.ex The GolfHQ säljer har lite för mycket färger?.. Har tre färger själv, 2/5/10kr, inte ultimat men det funkar till 99%. Enda som är lite knasigt är väl att det inte går två 2 kronors-marker på en femma. ;)

 

Men egentligen gillar jag ju inte förtryckta värden. Ibland kan ju spelen variera, och det förvirrar bara. "Just ja, kom ihåg att $25 är värd en femkrona.."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värden är ju helt onödigt om man inte ska driva någon form av professionell klubb. Räcker fint med olika färg, så att man kan använda samma marker i ett 50-100 cashgame som ett 1-2 cashgame eller en turnering. Inte ens på en klubb ser jag något större värde i att ha värdet tryckt på markerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte ett set med 150*1, 150*5, 100*25, 50*50 och 50*100.

 

Skulle väl egentligen ha velat ha marker med 500 också, typ 50*500 och 100*1 istället för 150*1. Sen känns värdet 50 onödigt som gdaily sa tidigare, 100*100 hade varit bättre.

 

Men det funkar ganska bra trots allt, när vi kör turnering använder vi 5-100 och när vi kör cashgame 1-25.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...