Gå till innehåll

Feed Back E.P.C / Grebbestad 2006


grebban

Recommended Posts

Slutliga prisstegen från EPC 2006

 

54-40 (15st) a 4500 = 67.500

39-30 /10st) a 7000 = 70.000

29-20 (10st) a 9000 = 90.000

19-10 (10st) a 12000 =120.000

Finalbord

9 =16000

8 =18000

7 =20.500

6 =25.000

5 =40.000

4 =65.000

3 =90.000

2 =180.000

1 =380.000

 

Summa =1.182.000kr

 

591 spelare a 2000kr = 1.182.000 kr till prispoolen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag börjar med att säga att jag tyckte arrangemanget var super. Allt fungerade perfekt med bordsplaceringar etc.

Turneringen hade bra struktur och bra pristrappa även om den kändes i brantaste laget.

 

Mindre bra var att jag tyckte vi kunde spelat någon timme till både på fredag och lördag, mest för att vi som åkte från Stockholm skulle hinna köra hem under söndagen. Sen var ju kaffet ganska dyrt också, men det fick man ju stå ut med

 

Cash game hann jag inte spela så det får andra kommentera hur det fungerade.

 

 

Skulle själv ge grebban och övriga medverkande högsta betyg för helgen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- Sätt upp skyltar ifrån E6´an E.P.C -> typ

- cashgame slutade kl 02.00 ( förstår oxå varför ) men finns det inte en lokal

vid nära anslutning där folk kan sitta efter kl 02.00 ? ( pratar inte om stuga 707 )

 

en vis man sa:

det är lättare att hitta fel hos andra än sig själv

 

Resten av hela EPC rockade :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta var första gången jag var i grebbestad och jag tyckte det var grymt alltihop! Turneringsarrangemanget och maten framförallt.

Lite för brant prisstruktur som någon sa, men sådant går ju alltid att fixa när man väl sitter där.

 

Om det sämsta (minst bra) är att borden är lite hårda, ja då tycker jag att man lyckats jävligt bra.

 

Det roligaste var första dagen när turneringen startade när alla hade dragit på sig sina snyggaste kläder och diverse dyra accessoarer, det såg sjukt kul ut. :)

 

 

Än en gång, grymt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Maten var väldigt varierande helt ok frukost men lunch / middag från dålig till oätbar, sen att kaffet inte ingick är inte bra.

men man får göra som jag och kompensera sig med att ta av fel buffe och ja, 400kr buffen var mycket godare :D

 

Sen har dom världens mest inkompetenta hotellpersonal , ja det är hon jag pratar om!

 

//Nicklas (en mycket trött) turneringsledare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frånsett från kycklinggrytan och de generella fikapriserna är jag mycket nöjd med maten, den höll den standard man rimligen kan begära.

 

Även själva turneringen och omkringarrangemanget gick ofantligt smidigt, det enda som inte var tiptop var väl egentligen kortlekarna, men de dög de också. Till nästa gång tror jag att det går smidigare med cut cards än solfjäder, men det kan väl diskuteras I guess.

 

Bara en fråga: när betalas tändstickorna ut? ;)

 

Helgens citat:

Filmmusik, vad fan? Det är Verdis Requiem, din obildade jävel!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frånsett från kycklinggrytan och de generella fikapriserna är jag mycket nöjd med maten, den höll den standard man rimligen kan begära.

 

Bara en fråga: när betalas tändstickorna ut? ;)

 

Helgens citat:

Filmmusik, vad fan? Det är Verdis Requiem, din obildade jävel!

 

Maten var helt ok tyckte jag, med tanke på att 600 pokerspelare skulle äta samtidigt så är det klart att det är svårare att servera jämfört med om man går dit en vanlig helg.

 

Tändstickorna ska levereras från fabriken ikväll hälsar grebban

 

 

Hehe, det lät ju som filmmusik... Jag får väl ta på mig att det spelas för mycket hårdrock och för lite mozart i min stereo :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värre slask än svitenslask har sällan skådats i gbg

 

Words to live by, placera Parre, Bollen o slaskdanne på samma bord...Sviten special

 

Kommentarer då:

Bra turnering, Bra organisation, bättre ordning på cash gamet vore trevligt t.ex skylta upp bord på förhand om vad som gäller så får folk sätta sig efter det.

 

Riktigt risig mat o vidrigt kaffe i pappmugg för 20:- är på minuskontot.

 

Överlag förstår jag hur smart det är att lägga en turnering i Grebbestad, närhet mellan spellokal/hotell/mat/stugor är lysande

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frånsett från kycklinggrytan och de generella fikapriserna är jag mycket nöjd med maten, den höll den standard man rimligen kan begära.

 

Bara en fråga: när betalas tändstickorna ut? ;)

 

Helgens citat:

Filmmusik, vad fan? Det är Verdis Requiem, din obildade jävel!

 

Maten var helt ok tyckte jag, med tanke på att 600 pokerspelare skulle äta samtidigt så är det klart att det är svårare att servera jämfört med om man går dit en vanlig helg.

 

Tändstickorna ska levereras från fabriken ikväll hälsar grebban

 

 

Hehe, det lät ju som filmmusik... Jag får väl ta på mig att det spelas för mycket hårdrock och för lite mozart i min stereo :D

 

Fabriken stänger för kvällen, efter att levererat material :P

/Grebban

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Evenemanget var kanon som sådant, imponerande!

 

Men jag tycker fortfarande att allt runt omkring i fråga om mat & dryck var alldeles för dyrt, det är synd att detta place, som alldeles säkert skulle vara helt öde denna helg utan de 600 spelarna som hälsade på, skall utnyttja detta så maximalt som möjligt.

 

T.o.m. "Pokerölen" var ju löjligt dyr, jag menar, 35 spänn för enn 33 cl. är ju inte speciellt mycket billigare än ord. pris på 59 spänn för 50 cl.

 

Men förutom detta var det mesta kanon, dåliga kortlekar eller dåliga dukar på borden som gav korten dåligt glid.

 

Bättre priser på allt runtomkring till nästa evenemang för oss "vanliga" spelare, då menar jag inte Nordiska mästerskapen i November ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...