Gå till innehåll

NLT - Hur spela mot RIKTIGT dåliga spelare?


Svalle

Recommended Posts

Hello,

 

Short time reader - first time poster. (Hoppas att jag hittat rätt forum för denna fråga...)

 

Jag spelar mestadels $2 10-mannaturneringar på Ladbrokes och brukar gå med ett blygsamt men dock plus när jag summerar i slutet av månaden. Min tanke är att börja spela $5-turneringar snart, men jag vill vinna lite mer och läsa på lite bättre innan jag tar steget och under tiden skulle jag behöva lite tips:

 

Jag har upptäckt att jag spelar hyfsat mot hyfsade/bra (så bra de nu är på den här nivån...) spelare medan jag når de sämsta resultaten när jag sitter vid ett bord med en övervägande majoritet spelare som jag tycker är betydligt sämre än jag själv (calling stations huvudsakligen) Ibland har man ju turen att träffa en riktigt bra hand och eftersom de vägrar att lägga sig så kan man ju lätt dubbla upp, men ofta händer det att jag blir helt ställd och ser min stack eroderas av blinds och det slutar med att jag går all-in med 6-6 när min stack är 5 x blind och blir utdragen av 4-7os (hände nu senast...) Alla tips om hur man ska spela mot dessa spelare mottages tacksamt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för de snabba svaren. Inbillar mig att jag spelar som ni föreslår. Kanske är det så att jag lättare glömmer bort de gånger jag spelade "korrekt" och vann än de gånger jag spelade "korrekt" och blev utdragen på rivern. Just vetskapen om att man egentligen borde vinna mot det där "miffot" gör kanske att det etsar sig kvar i minnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du bör anstränga dig att kartlägga den "dåliga" spelarens spel och anpassa dit eget spel därefter. Om du bara gör lite mer rätt med ditt nya spel kommer det att gå bättre. Om du inte förstår hur du ska anpassa dig och du förlorar är den andra spelaren per definition bättre än dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mot dåliga spelare=spela bra, eller åtminstonde bättre än dem så är du EV+

 

mot bra spelare (de som är bättre än dig, vilket kanske inte är så många men ändå) = spela dåligt

Jag tror på Joes recept. Låter vattentätt.

Ja det var kanske ett bättre råd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...