Gå till innehåll

Är jag för feg?


anakha

Recommended Posts

hej nu har jag satt in 20$ på expekt.. men jag tryckte på fel knapp och råkade satsa bort 17 av dom på en all in call.. så nu har jag bara 3$ kvar som jag gjort till 4.3 med feg teknik.. det vill säga bara calla när jag får kort som jag vet till 90% att jag vinner på..

 

är det fegt att spela så eller bara bra för att lära sig..

och fressten.. hur får man bonusen på expekt.. jag har satt in 20$ men ser då inte till nån bonus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle nästan ta och sätta in lite nya pengar på kontot... det är svårt att spela bra när man inte har några backuppengar... fast om du inte vill så är det väl bara att fegspela och chansa lite då och då för att få tag på lite pengar... vist kan du förlora allt på att chansa lite men $4 är ju faktiskt inte alls för mycket pengar och du har ju fortfarande chansen att dubla upp..

 

Hoppas du får tillbaka din feltryckta 17 på ett eller annat sätt...

 

/Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nice att du tagit dig upp ytterligare!

 

Om du känner dig skapligt säker på att det ska funka som du har tänkt dig så tycker jag du kan fortsätta med det nu för du har lyckats komma upp en del i alla fall... men fortsätt att spela säkert och tänk inte "Jag kan ju calla för jag har ju ändå gått upp lite nu igen" för då kan det gå riktigt illa... Fortsätt att spela säkert ett tag till så att din ekonomi ser bättre ut...

 

Lycka till!

 

/Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan säga att jag var i samma situation anakha och hade hela $2.50 kvar på kontot på expekt. Jag satte mig vid microlimitborden och ställde in preflop första given jag spelade (99 i fickan om jag inte minns fel). Turligt nog (denna gång) synade flera spelare och jag träffade trissen och vann tillslut. Fortsatte att spela aggressivt och lämnade bordet med ca $20.

 

Efter det spelade jag ingen cash-game utan satsade till en början på $0.75/$0.25 enbordsturneringar. I mina 7 första turneringar var jag ITM alla gångerna (!!!) och vann $54 - $(7 * 1) = $47. Detta gav förstås ett bra självförtroende och jag började spela $2/$0.5 turneringar där jag också gick plus. $5/$0.5 likaså och nu spelar jag på $10/$1 borden där jag är ITM ca 35% av gångerna (baserat på de 102 gångerna jag har spelat - ja, jag för protokoll). På $20/$2 borden är motståndet alldeles för bra och jag har inte hamnat ITM en enda gång, därför spelar jag naturligtvis inte på de borden.

 

Vidare så hade jag lyckan att ta hem förstapriset i en $20/$2 MTT och vann $600. Jag kan dock konstatera att någon MTT-spelare är jag inte eftersom jag i stort sett förlorat alla dessa pengar igen på MTT-spel.

 

Nu kanske detta framstår som en "fy-fan-vad-jag-är-bra" post men det var naturligtvis inte min mening utan att det ska vara som en sporre för anakha och alla andra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...