Gå till innehåll

NLT - AKo med bra flop


Recommended Posts

Jag har på sista tiden försökt höja aggfaktor för egen del samt folda i tidigare lägen(syna ner är inte där mina inkomster kommer ifrån om man säger så). --> Har gjort det med framgång

 

Båda Fi har safeat ganska bra och går sällan med i potter (de enda som dessutom har över inköpet i stacken).

 

Jag däremot har kört på hårt med pothöjningar och 4BBhöjn före flop och bettat ut på nästan varje flop(med bra resultat). Jag gissar att de börjat lessna och tänkte köra över mig snart :)

 

Nedan lyckas jag dra in en bra hand som jag hoppas få in folk med då jag höjt de senaste 3potterna. Dock dålig position.

 

 

Game # 285507767 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Barcelona"

Game ended 2006-03-23 23:22:15 GMT+01:00

 

Players:

dennis75 (EUR 148,40 in seat 1)

Mrkrudy (EUR 41,00 in seat 2)

ivancic (EUR 64,90 in seat 3)

necksnapp6 (EUR 31,18 in seat 4)

Emma_123 (EUR 110,05 in seat 5)

purplecab (EUR 80,15 in seat 6)

Gotama (EUR 87,30 in seat 7)

HERO (EUR 184,60 in seat 8)

 

Dealer: ivancic

Small Blind: necksnapp6 (0,50)

Big Blind: Emma_123 (1,00)

 

HERO was dealt: Ks - Ah

 

purplecab Fold

Gotama Fold

HERO Raise (4,25)

dennis75 Call (4,25)

Mrkrudy Fold

ivancic Fold

necksnapp6 Fold

Emma_123 Call (3,25)

 

Flop 8h - Jh - Kc

 

Superflop med viss risk för färgen och liten risk för stegdrag.. (men stege inte så troligt då de inte går med med sånt bös)... jag bettar på som vanligt!

 

Emma_123 Check

HERO Bet (13,00)

dennis75 Raise (26,00)

Emma_123 Fold

HERO What to do?

 

Återhöjning = Borde bara få med AA, AK, KJ, set?

 

Syn= Vad göra på turn om inte färg/om färg kommer?

 

Fold= Inte möjligt än eller? Han har ju iof synat innan floppen och bör ha något av rang..

 

Allin? = Om han synar l den lär jag ligga under (jag pajjar hans eventuella nötfärg så det draget borde han väl hoppa)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glöm inte att du har raisat de tre senaste potterna. Du har även, enligt egen utsago, spelat aggressivt hela sessionen. Han kan försöka "sätta dig på plats" med KQ eller QQ. Jag skulle nog testa att re-raisa och se vad han svarar. Men jag är lite överaggro ibland kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flop 8h - Jh - Kc

 

Superflop med viss risk för färgen och liten risk för stegdrag.. (men stege inte så troligt då de inte går med med sånt bös)... jag bettar på som vanligt!

 

Emma_123 Check

HERO Bet (13,00)

dennis75 Raise (26,00)

Emma_123 Fold

HERO What to do?

 

I detta läge skulle jag sätta fi på 2p, tex KJ, alt splitpot på AK...

 

vet inte om jag skulle vågat syna.. hmm, 50/50syn (bra/dålig dag) ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glöm inte att du har raisat de tre senaste potterna. Du har även, enligt egen utsago, spelat aggressivt hela sessionen. Han kan försöka "sätta dig på plats" med KQ eller QQ. Jag skulle nog testa att re-raisa och se vad han svarar. Men jag är lite överaggro ibland kanske.

 

 

Hur mycket ska jag höja isf?

 

fjussbetta ger väl inget? Och om jag bettar säg 40-50 och han ställer eller synar... =fold alt checkfold för HERO?

 

Får man folda då det ligger 225 o d kostar 70?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Båda Fi har safeat ganska bra och går sällan med i potter (de enda som dessutom har över inköpet i stacken).

 

Jag däremot har kört på hårt med pothöjningar och 4BBhöjn före flop och bettat ut på nästan varje flop(med bra resultat). Jag gissar att de börjat lessna och tänkte köra över mig snart :)

 

Nedan lyckas jag dra in en bra hand som jag hoppas få in folk med då jag höjt de senaste 3potterna. Dock dålig position.

 

 

Hmm...jag tycket det "luktar" dags att fundera på en fold! Som du tidigare har beskrivit..så e Fi "safe och enda på plus"..plus att han antagligen har börjat lessna på dej. Och ska man köra över nån aggressiv (som du) ska det göras ordentligt..Här är du med största sannolikhet slagen..= bra fold

svårt att sätta honom på nån hand..KJ, JJ mest troliga! ..men situationen verkar vara sån att Fi suttit och väntat på den ett tag, och tänker här lära den aggressiva jäveln en läxa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte att ni kan rekomendera en fold här, händer som KQ KTs (jodå folk synar me den) och mycket mer kan ju tänkas raisa här för att få lite info av en kille som continuebetat alla (enligt egen utsago = många) potter han raisat pf. Raise alternativt stop and go vid ofarlig turn tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stop and go känns ju iofs ganska korkat då du bara kommer få syn av händer som slår dig.

 

Inte för att jag motsätter mig din teori, men hur tror du exempelvis KQ skulle spelat denna giv? Jag tror att han skulle vara ganska sugen på att syna ner mot en kille som spelat väldigt aggressivt. Slår han dock om på turn så är det ju att ses som en ganska självklar fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo en KQ skulle nog onekligen vara ganska sugen på att syna ner.

 

Det jag inte riktigt gillar med stop and go här är att man skjuter i total blindo. Hans äckliga lilla raise kan ju betyda i princip vad som helst. "Hej, jag har monster", "Du ska inte få pusha runt mig mer", "Jag har färgdrag och töntar mig". Vi har ju liksom ingen aning.

 

Ps. Jag tog för givet att du med stop and go menade syna för att sedan gå all in, men vid närmare eftertanke så kom jag på att du nog menar syna för att sedan beta ut lite lagom själv. Eller äsch, jag vet inte.....är jäkligt trött.

:):oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat en del mot din motståndare i denna hand. Finns en liten liten chans att han har KQ. Enda handen jag kan se att det finns någon rimlig chans att han har som du kan slå. Han kan iofs också ha AK, inte alls omöjligt, isåfall leder du med ditt redraw till färgen med någon procent eller något.

 

Gångerna jag sett honom höja ett stort bet går att räkna på ena handens fingrar, även om man inte ens har alla fingrar kvar ;) Väldigt sällan han betar ut och alltså ännu mer sällan han höjer. Tyvärr är det riktigt svårt att folda mot en enkel mini flopraise här men jag tror du är slagen.

 

(Rent generellt utan read kan jag nog inte folda här dock) 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HERO was dealt: Ks - Ah

 

purplecab Fold

Gotama Fold

HERO Raise (4,25)

dennis75 Call (4,25)

Mrkrudy Fold

ivancic Fold

necksnapp6 Fold

Emma_123 Call (3,25)

 

Flop 8h - Jh - Kc

 

Emma_123 Check

HERO Bet (13,00)

dennis75 Raise (26,00)

Emma_123 Fold

HERO Call (13,00)

 

Turn 8h - Jh - Kc - 4c

 

 

Jag väljer att syna... ett ofarligt kort kommer.

Det måste bettas på direkten här va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Strax under pott, kanske?

 

Måste man inte betta lite till för att få bort ev flushdrag?

 

Eller är vi här bara glada om vi får gå till showdown utan att betala för mycket, inte ge några gratiskort, samt ge Fi en chans att ev. återhöja och ge oss goda skäl att lägga?

 

Säg att Fi synar och det kommer en hjärter på rivern vad gör vi då? Bettar ut lagom och lägger vid omslag?

 

Eller checkar vi och hoppas han checkar bakom? Vad gör vi om Fi istället för att checka bakom ställer in? Han skulle få värsta bluffläget.

 

Nu går jag i och för sig rätt många händelser i förväg.

 

Det blir en del och tänka på om vi synar den här handen på floppen, kan kosta en del att gå tll showdown. Men jag skulle aldrig ha lagt denna hand på floppen mot en miniraise, men jag är lite av en synstation också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Strax under pott, kanske?

 

Måste man inte betta lite till för att få bort ev flushdrag?

Om fi synar strax under pott på turn med bara flushdrag så är vi väl bara glada.. Vore väl ett misstag av honom?

 

Sorry. Jag läste fel :oops: . Trodde du skrev strax under halvpott.

 

Strax under pott blir bra. Inte mindre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HERO was dealt: Ks - Ah

 

purplecab Fold

Gotama Fold

HERO Raise (4,25)

dennis75 Call (4,25)

Mrkrudy Fold

ivancic Fold

necksnapp6 Fold

Emma_123 Call (3,25)

 

Flop 8h - Jh - Kc

 

Emma_123 Check

HERO Bet (13,00)

dennis75 Raise (26,00)

Emma_123 Fold

HERO Call (13,00)

 

Turn 8h - Jh - Kc - 4c

 

HERO Bet (41,00)

dennis75 Call (41,00)

 

River 8h - Jh - Kc - 4c - Js

 

 

syn av honom... tungt! Kortet som kommer är ju toppen... om han hade bättre än mig innan river så leder han nu me.

 

då lär väl korten krympa ner till:

AK

88

KJ

AQh ?

 

 

check syn alt check fold el bet allin?

pot ca140

han har ca 60 kvar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm...här är det bara att försöka slippa undan så billigt som möjligt. Checka och hoppas på att Fi är "nöjd" med potten..lr betta lite och hoppas att han är nöjd att syna! För du är med största sannolikhet slagen, och har antagligen varit så enda sen floppen. Antagligen kommer en all-in från hans sida om du checkar..upp till dej att spara en slant med en fold eller bränna lite pengar på en syn. :P ,,det är onödigt.tänker du endå bränna pengar ska DU gå ALL-in före honom!

Mitt tips är nu 8-8,,K-J skuller heller inte överraska!

Jag skulle ha foldad redan på hans bet på floppen,,eh, lätt att säga här. känner dock inte till hans spelstil, ej heller nivån på spelet på denna site. Men enligt hur situationen ser ut så är du den aggressiva jäveln som kommer att få sig en läxa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...