Gå till innehåll

PLO - Hur spela båt på river?


Recommended Posts

Players:

PLIE2 (EUR 13,15 in seat 1)

the_bog (EUR 42,18 in seat 2)

R3n0 (EUR 10,10 in seat 3)

pascale74 (EUR 40,40 in seat 4)

Natasha24 (EUR 8,25 in seat 5)

Coulombo28 (EUR 33,36 in seat 6)

 

Dealer: PLIE2

Small Blind: the_bog (0,10)

Big Blind: R3n0 (0,20)

 

the_bog was dealt: 7h - 7s - 8c - Th

 

pascale74 Call (0,20)

Natasha24 Call (0,20)

Coulombo28 Fold

PLIE2 Call (0,20)

the_bog Call (0,10)

R3n0 Check

 

Flop 9d - 7c - 6c

 

the_bog Bet (0,65)

R3n0 Fold

pascale74 Call (0,65)

Natasha24 Fold

PLIE2 Call (0,65)

 

Turn 9d - 7c - 6c - 6s

 

the_bog Bet (0,60)

pascale74 Call (0,60)

PLIE2 Raise (2,50)

the_bog Call (1,90)

pascale74 Call (1,90)

 

River 9d - 7c - 6c - 6s - 5s

 

 

Jag snackar först. Vad skall jag göra? Ingen större read på någon av killarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna hand kan du inte komma undan från bara att få in så mycket pengar som möjligt på flop, turn och om du har något kvar så ska resten in på river. Höj så mycket som du tror att du kommer få syn av på varje gata helt enkelt. Har de 9 9 eller 6 6 så grattis till dem.

 

OT Spelade lite mot dig inatt kan ge dig ett litet tips överpar är inte speciellt hett i omaha :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tryckte till med pot på river och fick omslag/allin av båda. Nu gjorde jag en väldigt dum syn pga dåliga reads. Det är inte ovanligt att man leder stort med 77 på dessa brädor på .10/.20 men nu visar Fi1&2 upp 99 samt 66 och man känner sig riktigt pinsam.

 

 

OT Spelade lite mot dig inatt kan ge dig ett litet tips överpar är inte speciellt hett i omaha :lol:

 

Haha, du pratar om mina AAxx två händer på raken kanske? Jag var tiltad efter 3 stora förluster med QQQJJ vs JJJJx2 samt KKKJJ vs JJJJ och tryckte in hela inköp pre/post-flopp av ren aggression. no more to say. Vad nickar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör som du gjorde fram till river, check-syna river.

 

77 ser grymt bra ut på 9766 men å andra sidan, vad ska de syna flopp med som de sen fortsätter spela när brädan parar på turn? Är inte motståndarna tappade bakom en vagn har åtminstone en av dem set såsom flopp- och turnspelet sett ut. Och ja, då är du ju slagen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör som du gjorde fram till river, check-syna river.

 

77 ser grymt bra ut på 9766 men å andra sidan, vad ska de syna flopp med som de sen fortsätter spela när brädan parar på turn? Är inte motståndarna tappade bakom en vagn har åtminstone en av dem set såsom flopp- och turnspelet sett ut. Och ja, då är du ju slagen..

 

Många av spelarna på .10/.20 ÄR som tappade bakom en vagn och synar mer än gärna ner med stege, överpar och t.o.m. hålstegar när brädan är parad och ser ut som denna. nu kanske jag överdriver en aning, men det är inte långt ifrån sanning. Hade inte förvånat mig om någon satt på 6Axx eller liknande. men visst, synen på river var genomdum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många av spelarna på .10/.20 ÄR som tappade bakom en vagn och synar mer än gärna ner med stege, överpar och t.o.m. hålstegar när brädan är parad och ser ut som denna. nu kanske jag överdriver en aning, men det är inte långt ifrån sanning. Hade inte förvånat mig om någon satt på 6Axx eller liknande. men visst, synen på river var genomdum.

 

Du imponerar inte du heller. Potta flop, potta turn och potta om när du blir höjd, så slipper du bry dig om river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många av spelarna på .10/.20 ÄR som tappade bakom en vagn och synar mer än gärna ner med stege, överpar och t.o.m. hålstegar när brädan är parad och ser ut som denna. nu kanske jag överdriver en aning, men det är inte långt ifrån sanning. Hade inte förvånat mig om någon satt på 6Axx eller liknande. men visst, synen på river var genomdum.

 

Du imponerar inte du heller. Potta flop, potta turn och potta om när du blir höjd, så slipper du bry dig om river.

 

Bra tänkt.

Jag brukar göra så på texas också, ställer med alla händer när det är min tur så slipper man krångliga beslut senare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra tänkt.

Jag brukar göra så på texas också, ställer med alla händer när det är min tur så slipper man krångliga beslut senare...

 

Denna bleka trötta jävla PF.nu-ironi.. Nej, du är varken originell, rolig eller konstruktiv. Kortare uttryckt: Värdelös. Men det är klart, du smälter in. Det är väl det finaste man kan göra? Eller har ditt inlägg något slags relevans för det jag skrev som jag har missat?

 

Han har två rejält lösa spelare med sig i potten och han har en stark hand. Finns det något bra skäl att INTE ta ordenligt betalt? Han fyller kåken på turn och betar 0.60 in i en tredollarspott. Verkar det vettigt tycker du? Eller skrev du det där bara för att visa att du kan vara sådär coolt nedlåtande ironisk som alla andra? Grattis i så fall. Du är en alldeles strålande karbonkopia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra tänkt.

Jag brukar göra så på texas också, ställer med alla händer när det är min tur så slipper man krångliga beslut senare...

 

Denna bleka trötta jävla PF.nu-ironi.. Nej, du är varken originell, rolig eller konstruktiv. Kortare uttryckt: Värdelös. Men det är klart, du smälter in. Det är väl det finaste man kan göra? Eller har ditt inlägg något slags relevans för det jag skrev som jag har missat?

 

Han har två rejält lösa spelare med sig i potten och han har en stark hand. Finns det något bra skäl att INTE ta ordenligt betalt? Han fyller kåken på turn och betar 0.60 in i en tredollarspott. Verkar det vettigt tycker du? Eller skrev du det där bara för att visa att du kan vara sådär coolt nedlåtande ironisk som alla andra? Grattis i så fall. Du är en alldeles strålande karbonkopia.

 

Tack!

Vi kan börja med påståendet stark hand.. Är AJ en stark hand mot två spelare på brädan J742r i texas om den ena slagit om och den andra kallsynat?

Hans bet är dåligt, det kan jag hålla med om(hade inte ens märkt det förräns nu), men att försöka få in alla deg där är enbart idioti.

 

Sen kan vi hoppa till personangreppen, eller vad det nu skulle föreställa.

Såvitt jag vet har pf.nu inte direkt copyright på ironi, dessutom tror inte jag kvalificerar som kopia som den pf.nu grindaren jag är(se mina allt för många inlägg skrivna).

 

Vad gäller originell och rolig har jag aldrig påstått mig vara -fast jag finner dock dig en aning skrattretande; dock är nog mina tidigare inlägg rätt så mkt mer konstruktiva än ditt.

 

 

Och hur min post sen skulle vara relevant kan jag definitivt inte förstå hur du kunde missa, det var ju nämligen ditt pokerkunnande jag drev med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

håller med om att du verkligen borde pottat turn när du får reraise. VARFÖR bara syna där? Du pottar sen synar ändå river, du tror att du leder men får ingen info alls och på rivern vet du inte vad du ska göra? Läs en bok om plo ;)

Å andra sidan är det ju meningslöst att läsa en PLO-bok om man ändå inte kan ta till sig det som står däri, något somliga uppenbarligen haft eller har problem med.

 

Spontant tycker jag att sekvensen bet-pott-repott på turn är ett ganska dyrt sätt att få information i en flervägspott som redan blivit pottad på flopp.

 

Vad är det för info han ska få förresten? Så som spelet ser ut fram till hans andra beslut på turn vet han att han med stor sannolikhet är slagen om inte båda motståndarna är något alldeles exceptionellt när det gäller pajaseri och idioti. Om det ändå vore så bra lär de ju ändå spela för irrationellt för att man ska kunna få ut någon som helst information med ytterligare ett omslag.

 

Jag förstår inte. Hade jag spelat denna hand mot folk jag inte haft någon read på hade det kännts tungt att ens check-syna ner turn och river, fullt medveten om hur dyrt det skulle bli mot inte bara en utan två motståndare. Hade jag varit riktigt fokuserad och spelat på en nivå där jag har respekt för pengarna hade jag definitivt lagt mig. Här sitter folk istället och nästan idiotförklarar killen för att han inte degar in allt han har...

 

Ja, nä, jag förstår bara inte. Läs en bok, tänk till, läs den igen, tänk till ännu mer. Kom tillbaka och gör om, gör rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...