Gå till innehåll

Miljonär på 24hpoker


pokerface

Recommended Posts

På poker har jag aldrig tjänat några pengar. Förlorat mellan 5-10 000 kronor.

 

Köpte dock 4 000 aktier (till mig själv och familj) för strax över 60 000 kronor när 24hpoker började sammarbeta med Unibet för ett och ett halvt år sedan.

 

De aktierna är, om jag räknar rätt, värda drygt 1 miljon idag så man blev miljonär på poker trotsallt på sätt och viss.

 

(räknar med att jag får 72 Daydream för varje 24hpoker aktie.)

 

 

Grattis till alla andra aktieägare! Det var visst som så att man skulle ÄGA och inte SPELA poker ! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol.

Grattis!

 

Du är inte ensam, stora delar av pokereliten gjorde som du, fast i ett ännu tidigare skede.

På den tiden, så var det samma spelare hela tiden, och när det kom in en ny då, så var det en stor grej att ett nytt alias visade sig.

 

Är det några här som var med på den tiden, dvs innan sommaren 2004 som kan berätta lite roliga storys?

 

Hand by hand lär ju iaf inte varit infört då :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol.

Grattis!

 

Du är inte ensam, stora delar av pokereliten gjorde som du, fast i ett ännu tidigare skede.

På den tiden, så var det samma spelare hela tiden, och när det kom in en ny då, så var det en stor grej att ett nytt alias visade sig.

 

Är det några här som var med på den tiden, dvs innan sommaren 2004 som kan berätta lite roliga storys?

 

Hand by hand lär ju iaf inte varit infört då :roll:

 

Själv sålde jag mina 1400 aktier för 10 kr st, det var när 24h var konkursfärdigt (dvs före Unibetaffären). Kändes bra då, mindre bra nu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol.

Grattis!

 

Du är inte ensam, stora delar av pokereliten gjorde som du, fast i ett ännu tidigare skede.

På den tiden, så var det samma spelare hela tiden, och när det kom in en ny då, så var det en stor grej att ett nytt alias visade sig.

 

Är det några här som var med på den tiden, dvs innan sommaren 2004 som kan berätta lite roliga storys?

 

Hand by hand lär ju iaf inte varit infört då :roll:

 

Själv sålde jag mina 1400 aktier för 10 kr st, det var när 24h var konkursfärdigt (dvs före Unibetaffären). Kändes bra då, mindre bra nu...

 

Aj! Ja, det kan jag förstå. Går DayDream affären igenom och vi får 72 aktier per aktie och kursen är någorlunda stabil så hade det varit över 4 miljoner idag.

 

Men du kanske har tjänat lite på själva pokerspelandet tillskillnad från mig?

 

Edit: läste det som att du hade 14 000 aktier, 1400 aktier är ju inte lika illa, knappt 400 000 kronor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är alltid banken som vinner ;)

 

Grattis pokerface! :D

 

Din beräkning må stämma i teorin men kommer tyvärr inte stämma i praktiken då 24haktierna konverteras till Daydreamaktier. Vad aktien kommer stå i då kan vi bara gissa men säg att det nya bolaget får ett totalt börsvärde på runt 1 miljard har du ändå gjort en jättebra affär och kan casha hem runt 750 000 vilket är grymt bra. Synd bara farbror Göran ska ha en del av de pengarna... medan han håller sig borta från pokervinster ;)

 

 

Roliga storys kan man berätta från Unibets inträde. Själv spelade jag 24hpokers invigningstävling (1200kr) som bland annat Per Hildebrand och Stefan Österlind var med i på Klubben precis innan Unibet kom in i B2B. Jag drog ut Stefan med A7 all in mot hans A8 och hamnade senare på finalbordet och fick lite tröstpengar för en 7:e plats, om det var typ 3000kr plus €100 eller något sådant, minns inte riktigt

 

Unibets inträde i nätet var som en skänk från ovan, att spela Omaha då mot lirare som aldrig spelat spelet förrut och trodde bottom två par var lika mycket värda som i Holdem var minst sagt trevligt. De fick sig en dyr läxa ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena !

 

Köpte en post 700 st a 10 kr vid nyemissionen för några år sen. Man fick den nästan gratis då man lirade på 24H de 9 månader som var kvar det året. Tror det var 2002, 2003.

Man fick 100 EUR per månad tillbaka i Rake. De ville ha lirare som aktieägare. Var väl runt 50 lirar på kvällarna på den tiden så det var ingen säker investering precis. Men som med pokern man måste chansa lite för att lycka !

 

Det tackar man för idag !

 

Roligt att investera lite i sin hobby också !

 

//Pesse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena !

 

Köpte en post 700 st a 10 kr vid nyemissionen för några år sen. Man fick den nästan gratis då man lirade på 24H de 9 månader som var kvar det året. Tror det var 2002, 2003.

Man fick 100 EUR per månad tillbaka i Rake. De ville ha lirare som aktieägare. Var väl runt 50 lirar på kvällarna på den tiden så det var ingen säker investering precis. Men som med pokern man måste chansa lite för att lycka !

 

Det tackar man för idag !

 

Roligt att investera lite i sin hobby också !

 

//Pesse

 

Det är det jag menar! Respekt!

 

Fler såna storys, jag vill veta vad som försigick innan jag kom in i bilden.

Jag började köpa "dyrt" från 30:-

 

Då hade massa redan köpt från 10:- nivån, och det var bara Kniven, Nalle och Eichardt som ägde aktier...

 

Kniven har fö 100.000 stycken... för den som undrar.

 

PS! Det är officiella uppgifter...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
På poker har jag aldrig tjänat några pengar. Förlorat mellan 5-10 000 kronor.

 

Köpte dock 4 000 aktier (till mig själv och familj) för strax över 60 000 kronor när 24hpoker började sammarbeta med Unibet för ett och ett halvt år sedan.

 

De aktierna är, om jag räknar rätt, värda drygt 1 miljon idag så man blev miljonär på poker trotsallt på sätt och viss.

 

(räknar med att jag får 72 Daydream för varje 24hpoker aktie.)

 

 

Grattis till alla andra aktieägare! Det var visst som så att man skulle ÄGA och inte SPELA poker ! ;)

 

hur gick det? sålde du av dom?

 

4000*91*1,32=480480kr.. inte miljonär men en bra bit :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...