Gå till innehåll

PokerChamps, stängt account? Pengar utbetalade?


Jessica

Recommended Posts

DETTA GÄLLER POKERCHAMPS!

 

Hej! Idag var jag o spelade på ett nätkafe med några polare, vi spelade ej samma bord eftersom det då kom upp en skylt som sa att man ej fick det (kunde ej heller). Ikväll när jag kom hem så kunde jag ej logga in på sidan och ett felmeddelande kom upp där det stod att jag ej beviljades tillträdde till mitt account och ombads kontakta supporten.

Jag tror inte att det var för dagens spel på kaféet utan för att jag kallade en kille i chatten för fag m.m massa gånger. I Pokerchamps terms and conditions står det att de har rätt att stänga ner accountet om man abusar i chatten. Om nu mitt konto blir nerstängt kan de ta alla mina cash för att jag svor åt en kille? Jag hade 5,8k i en cashout som var på g men säkert blir frusen nu och ca 2k på kontot och 600 i rb som skulle komma på fredag.

Jag ringde upp tidigare delägaren Erik Sagström (Erik123) och snackade med han och han sa att han ej hade något att göra med PC längre men kunde i värsta fall tala med dem.

Hur bör jag agera om det i securities mail som är på gång till mig står att mina pengar är låsta?

 

 

Terms and rules.

 

1. It is not allowed to register two accounts from the same computer in a FreeRoll.

 

2. No employees at PokerChamps can participate in any games.

 

3. No player may lose a hand on purpose. If any collusion is detected, the player(s) will be disqualified.

 

4. PokerChamps can disqualify any player for chat abuse or collusion without further notice.

 

5. PokerChamps reserves the right to close down any account without notice or reason.

 

6. PokerChamps reserves all rights at sole discretion to revise, suspend, modify or cancel any tournament without prior notice.

 

7. The decisions of PokerChamps Management are final.

 

8. By playing on PokerChamps tables, or downloading the software, you agree in the above rules and any other rules mentioned on the PokerChamps website. This includes the terms listed in the license agreement, available during installation of our Client software.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Terms and rules.

 

4. PokerChamps can disqualify any player for chat abuse or collusion without further notice.

5. PokerChamps reserves the right to close down any account without notice or reason.

 

Skrämmande..

 

regel nr 235. PC har rätt att göra vad som helst och du har ingen talan.

 

Ibland undrar man vart gränsen går för att motverka fuskförsök..

 

Edit: har du ens fått reda på varför? om det har med chatten att göra kan jag köpa att de spärrar ditt konto om de nu vill, men att de skulle behålla dina pengar?? inte en chans.. fjäska, fjäska och lämna siten om du får dina pengar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ska till för att de ska ha rätt att behålla pengarna? En sak som är sjuk är juh att jag hade 5,8k på väg ut som jag hade cashat ut för ett par dagar sedan som säkert just skulle behandlas.. Har varit i kontakt med deras support men de säger att de vidarebefodrade mailet till security, och därfifrån har inget kommit än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ska till för att de ska ha rätt att behålla pengarna? En sak som är sjuk är juh att jag hade 5,8k på väg ut som jag hade cashat ut för ett par dagar sedan som säkert just skulle behandlas.. Har varit i kontakt med deras support men de säger att de vidarebefodrade mailet till security, och därfifrån har inget kommit än.

 

De flesta siter har i sina avtal att de förbihåller sig rätter att göra vad de vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var bland de sämst skrivna villkor jag sett, något mer allmänt hållet går knappt att skriva. Det enda riktiga svar du kan få är från supporten men jag ger en möjlig tolkning av reglerna.

 

"4. PokerChamps can disqualify any player for chat abuse or collusion without further notice. "

 

Eftersom chat abuse står tillsammans med collusion så skulle man kunna argumentera för att det handlar om att i chatten tala om vad man har för kort eller liknande och inte förolämpningar. Det stöds ytterligare av att på Pokerchamps hemsida står "Players who insist on using offensive language will have their chat blocked." Alltså att ovårdat språk innebär avstängd chat, inte låst konto.

 

I praktiken kan Pokerchamps ta dina pengar även om de här villkoren inte skulle hålla i Sverige. Att starta någon slags process mot dem är mycket komplicerad och tidsödande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18, min flickvän heter jessica därför jag nickar så. De anklagar mig visst för chipdumping ( Jag spelar normalt halvhögt ) men jag hade gått in på ett NL med maxbuyin 25 där en polare satt som jag skickat pengar till. Jag gick all in massa händer i rad o torska ett par inköp. En av de där händerna hade han bl.a AA..

 

De behärde kort på ID o sånt som jag har skickat och sen så har jag förklarat. Hoppas och tror att det kommer lösa sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18, min flickvän heter jessica därför jag nickar så. De anklagar mig visst för chipdumping ( Jag spelar normalt halvhögt ) men jag hade gått in på ett NL med maxbuyin 25 där en polare satt som jag skickat pengar till. Jag gick all in massa händer i rad o torska ett par inköp. En av de där händerna hade han bl.a AA..

 

De behärde kort på ID o sånt som jag har skickat och sen så har jag förklarat. Hoppas och tror att det kommer lösa sig.

 

 

Det är väl vara att säga att man hoppade ner på micro för att tilta av sig lite. Skulle man chipdumpa skulle man gjort det på bra mycket högre nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...