Gå till innehåll

TV: Professional Poker Tour (PPT)


Ekenstar

Recommended Posts

Mer poker på TV :D

 

Kommer att gå i sommar på Travel Channel, men det visades en sneak preview i helgen som var.

 

Lite roligare spelare än i WPT, man måste ha placerat sig högt i WSOP eller WPT, eller vara med i nån hall of fame för att få vara med.

 

I det avsnittet som visades var bl.a Amarillo Slim, Greg Raymer, X22 och TJ Cloutier med.

 

Påminner lite om EPT säsong 2 i upplägg. De visar hela turnering i flera avsnitt med ett feature bord

 

I säsong 1 är det fem turneringar och det verkar som att varje turnering kommer visas i 5 avsnitt (4 quarters som leder fram till finalbordet).

 

Finns där Poker TV brukar finnas ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
  • 2 weeks later...

Jag började se avsnitt 3 nu och blev lite förvirrad. Det kändes som att jag hade missat nåt. Var det verkligen så få spelare kvar i slutet av förra avsnittet?

 

 

OBS EV SPOILER!

Och så visade de sista handen mellan Bigler och Arieh, som att det hände förra avsnittet, och det på ett annat bord än featurebordet... men det var helt nytt i alla fall för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kölhala däcket..? det var en liknelse som gick över huvudet på mig..

 

Nä men jag har sett avsnitt två, där Arieh och Bigler sitter vid feature-table. Men man fick inte se den sista handen mellan dem. Plötsligt i avsnitt tre så var en av dem ute.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä men jag har sett avsnitt två, där Arieh och Bigler sitter vid feature-table. Men man fick inte se den sista handen mellan dem. Plötsligt i avsnitt tre så var en av dem ute.

 

Visst var det så? Jag blev också lite förvånad när dom klippte in att x hade åkt ut...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska irriterande program tycker jag. Inte en enda hand får ju spelas färdigt utan att det ska brytas mitt i och man får en "recap of the action"

 

Gillar verkligen inte kommentatorerna heller.

 

Synd att det är så mycket bra spelare. Annars hade jag nog skitit i det.

 

Tacka vet jag HSP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä men jag har sett avsnitt två, där Arieh och Bigler sitter vid feature-table. Men man fick inte se den sista handen mellan dem. Plötsligt i avsnitt tre så var en av dem ute.

 

Visst var det så? Jag blev också lite förvånad när dom klippte in att x hade åkt ut...

 

De försöker visa alla händerna på feature-bordet för att man ska få en känsla av hur det är på riktigt, inte bara en massa klipp med actionhänder som WPT. Men de har nog inte tiden att visa hela speldagen, så i avsnitt 3 visar de vad som hände efter att sändningen avslutats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...