Gå till innehåll

Hoppa eller inte hoppa (från andra våningen)?


Bimpi

Recommended Posts

Du verkar ju ha Internetuppkoppling där så du kan väl spela Poker där tills dom kommer hem och på så sätt slå två flugor i en smäll??

 

Känner du dom bra?

 

Om Ja: Ring och säg åt dom att komma hem och låsa dörren!

Om Nej: Skit i Dörren och stick hem bara!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur högt vet jag inte, det är ju andra våningen så någonstanns mellan 2 och 3 meter?

 

Och nej, jag har inget att mellanlanda på. Jag kan bara klättra ut och hänga ner från räcket. Nu när jag sitter här och skriver så känns det inte så högt men då jag står där och kollar ut såg det jäkla högt ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar ju ha Internetuppkoppling där så du kan väl spela Poker där tills dom kommer hem och på så sätt slå två flugor i en smäll??

 

Känner du dom bra?

 

Om Ja: Ring och säg åt dom att komma hem och låsa dörren!

Om Nej: Skit i Dörren och stick hem bara!

 

Vill ju hem och multitabla/kolla seier på mina 2 skärmar... :)

 

"Känner du dom bra?"

Ja, men de är redan inne i stan och jag skulle själv inte fara hem och låsa upp och låsa om jag var de så jag vill inte besvära dom med tjatet. Hmm iåfs man är ju pokerlirare, skulle kunna betala deras taxi hit och tillbaks... Eller så är jag snål och hoppar :)

 

Jag tror jag hoppar... Tar ca 15 min att gå hem sen, om jag inte skriver här igen innom 30 min kanske någon kan ringa 112 och be de skicka en ambulans till Porsön i Luleå. Säg att de ska fara efter bron från ICA supermarket och sen ca 2 husrader och kolla på vänster sida. (bakom husen) Önska mig lycka Till!! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar ju ha Internetuppkoppling där så du kan väl spela Poker där tills dom kommer hem och på så sätt slå två flugor i en smäll??

 

Känner du dom bra?

 

Om Ja: Ring och säg åt dom att komma hem och låsa dörren!

Om Nej: Skit i Dörren och stick hem bara!

 

Vill ju hem och multitabla/kolla seier på mina 2 skärmar... :)

 

"Känner du dom bra?"

Ja, men de är redan inne i stan och jag skulle själv inte fara hem och låsa upp och låsa om jag var de så jag vill inte besvära dom med tjatet. Hmm iåfs man är ju pokerlirare, skulle kunna betala deras taxi hit och tillbaks... Eller så är jag snål och hoppar :)

 

Jag tror jag hoppar... Tar ca 15 min att gå hem sen, om jag inte skriver här igen innom 30 min kanske någon kan ringa 112 och be de skicka en ambulans till Porsön i Luleå. Säg att de ska fara efter bron från ICA supermarket och sen ca 2 husrader och kolla på vänster sida. (bakom husen) Önska mig lycka Till!! :D

 

Lycka Till!!

Jag fixar 112 jag! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. öppna dörren

2. lås dörren inifrån

3. gå ut genom dörren

4. stäng dörren

5. gå hem och nyktra till

1: Ja, skulle jag kunnat göra.

2: Mmm, den var ju låst.

3: Svårt att gå ut genom dörren och sen stänga den om den fortfarande ska vara låst.

4: Se svar på 3.

5: Klättrade ut från ballkongen och hoppade ner och gick sedan hem men jag var ju inte så full så tillnyktrandet gick fort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag var ju inte så full så tillnyktrandet gick fort

 

Bara tio öl under en förfest? ...ok. Parreklass på toleransnivån.

Ja, det är ju lugnt så länge man håller sig borta från spriten. Så Jag hade ju egentligen kunnat skriva "bara öl".

Hehe, en sak jag missade att skriva igår eller nu på morgonen kanske man kallar det, var att då jag klättrade ut över räcket sprack jeansen mellan benen och bak runt röven. Tur det är tentaperiod så de flesta Porsöbor sitter inne och hökar.

 

Bah, andra våningen...min polare brakade rätt ner i kajen när han skulle av finlandsbåten i Åbo. Det var 9 meter o han lever fortfarande.

Haha, vilket semesterminne. Det är sånna saker man önskar i efterhand att man fick med på film.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara tio öl under en förfest? ...ok. Parreklass på toleransnivån.

 

Jag skulle gissa att det handlar om 33 cl starköl á 5 % vol. Det motsvarar ca 42 cl starksprit på 40 % vol. Inte så farligt för en man som är hyfsat muskulös. Sedan vet vi inte tiden. Det kan röra sig om allt från 3-9 timmar, vilket spelar in.

 

När man tog körkort fick man lära sig att en människa förbrände 2 cl 40 % sprit i timman. Då inte alla människor förbränner lika mycket alkohol per tidsenhet, skulle man kunna anta att den siffran är ett lägre medelvärde, dvs. det är det minsta man kan räkna med.

 

Jag ställde följande fråga till en professor i molekylärbiologi, som är aktiv på svenska usenet, för ett antal år sedan:

 

"Hur många cl 40 % sprit i timman förbränner jag, som är en vanlig man i mina mittersta 20 år, utan några problem med mina inre organ, dvs. drogmissbruk, som drar sönder levern?"

 

Professorn svarade att jag förmodligen förbrände ca 25 % mer alkohol per tidsenhet än de 2 cl 40 % alkohol per timma, som körkortsboken förordade.

 

Jag är helt övertygad om att denna professor, som jag har mycket stort förtroende för, talar sanning. Så att en normal kille, som inte har problem med levern, skulle förbränna 2.5 cl 40 % sprit per timma torde vara den lägsta nivå man ska utgå ifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...