Gå till innehåll

ARTIKEL: Svenska Spel vill förbjuda konkurrensen


Per75

Recommended Posts

Är det inte dags att något parti går till val med något som gynnar pokerspelarna? Skulle ge väldigt mångaröster, tror jag. I alla fall skulle nästan samtliga förstagångsröstare rösta på pokerpartiet...

 

Att nästan samtliga förstagångsröstare skulle rösta på pokerpartiet känns väl ändå att ta i? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror nog det skulle bli ett folkligt och medialt uppror, även bland icke-spelare. Det inkräktar på friheten, en virtuell gallergrind i politiskt syfte. Den regering som genomdriver nåt sånt blir kina-stämplade och utröstade nästkommande val. Har de satt ut en gallergrind kan de sätta ut flera och det vill ingen (möjligen någon liten grupp ultraradikaler på yttersta vänstern). Tycker det är ett patetiskt utspel från Svenska Spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jesper Kärrbrink är en ond människa ända in i sin hycklande själ.

 

Inte för att ett sådant förbud skulle hindra mig från att spela, men att höra statliga företag går ut och kräva monopol får mig att må illa.

 

Alla vet att Systembolaget, Apoteksbolaget och Svenska Spels monopol bara handlar om att dra in pengar till statskassan och till några företagsledare som hamnat i smöret med hjälp av politiska kontakter.

 

När sedan regeringspartiet själva söker tillstånd för att bedriva nätpoker - enligt traditionen att de självklart bör undantas från alla förbud - är det bara att inse att man lever i en bananmonarki. Tyvärr finns väl inga garantier för en förbättring vid maktskifte (annat än för Apoteksbolaget) eftersom KD är såna moralister och FP inte är så värst liberala när det handlar om "farliga" saker som sprit, sex och spel.

 

Man får dock hoppas att Svenska Spels konsult Ken Lennard protester mot sådana här dumheter!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror nog det skulle bli ett folkligt och medialt uppror, även bland icke-spelare. Det inkräktar på friheten, en virtuell gallergrind i politiskt syfte. Den regering som genomdriver nåt sånt blir kina-stämplade och utröstade nästkommande val. Har de satt ut en gallergrind kan de sätta ut flera och det vill ingen (möjligen någon liten grupp ultraradikaler på yttersta vänstern). Tycker det är ett patetiskt utspel från Svenska Spel.

 

Jag håller inte med dig. Jag tror inte att speciellt många skulle bry sig om det!

 

Var har det folkliga upproret tagit vägen när det gäller till exempel polisens rätt att bugga i hemmen?

 

Svenska folket är det mest menlösa som finns.

 

Man skulle kunna införa stalinistdiktatur och 90% av folket hade

inte brytt sig...

 

 

Alla som lever på att grinda poker kan nu känna sig rejält hotade! Snart kommer ni att få byta yrke!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är mycket tveksamsam till att ett sådant förslag skulle gå igenom, dessutom skulle förslaget föregås av ett par års utredning då den förra kom fram til att en uppluckring av lagstiftningen var att föredra...

 

Att jämföra med Berlusconis Italien är i de flesta fall en omöjlighet, ungefär som Göran Persson skulle äga SVT, halva Götaland och kalla Fredrik Reinfeld för en hund.

 

Chill :D .....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror nog det skulle bli ett folkligt och medialt uppror, även bland icke-spelare. Det inkräktar på friheten, en virtuell gallergrind i politiskt syfte. Den regering som genomdriver nåt sånt blir kina-stämplade och utröstade nästkommande val. Har de satt ut en gallergrind kan de sätta ut flera och det vill ingen (möjligen någon liten grupp ultraradikaler på yttersta vänstern). Tycker det är ett patetiskt utspel från Svenska Spel.

 

lol

 

Jovisst. Folk bryr sig bara om saker de kan relatera till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...Jag håller inte med dig. Jag tror inte att speciellt många skulle bry sig om det!

 

Var har det folkliga upproret tagit vägen när det gäller till exempel polisens rätt att bugga i hemmen?

 

Svenska folket är det mest menlösa som finns.

 

Man skulle kunna införa stalinistdiktatur och 90% av folket hade

inte brytt sig...

Tror du har väldigt fel. Svenskar gillar inte att bli trampade på tårna.

 

Då det gäller buggningen är det en helt annan sak. Där handlar det om personlig integritet kontra "knarklangare-och-värdetrånsportrånare-finns-överallt-så-vi-måste-skyddas"-stämningen som piskats upp via media. Integriteten förlorade.

 

Här är det snarare att likna vid att svenska staten förbjuder alla svenskar att resa till t ex USA. Långtifrån alla svenskar har varit eller planerar att resa till USA, men t o m menlöse Dyng-Pelle skulle muttra högt över kaffetåren vid köksbordet hemma i Ytter-Jokkmokk.

 

Bara diktaturer och spagettiregeringar klarar sig undan med sånt idag...tror och hoppas jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är det snarare att likna vid att svenska staten förbjuder alla svenskar att resa till t ex USA. Långtifrån alla svenskar har varit eller planerar att resa till USA, men t o m menlöse Dyng-Pelle skulle muttra högt över kaffetåren vid köksbordet hemma i Ytter-Jokkmokk.

 

Och sen skulle han på valdagen....gå och rösta på sossarna....igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte dags att något parti går till val med något som gynnar pokerspelarna? Skulle ge väldigt mångaröster, tror jag. I alla fall skulle nästan samtliga förstagångsröstare rösta på pokerpartiet...

 

Du har en poäng där. Eller rättare sagt, det är svårt för s att fatta helknäppa beslut inför valet så länge förnuftiga människor bråkar om det. Och då menar jag inte på temat "Persson är en fascist och regeringen är stalinister" som diskussionena här ofta landar i. Bedrivs det nån schysst lobbying riktad mot oppositionspartierna?

 

edit: det här är t.ex. ett lysande exempel på hur en stark opp-politiker skulle rycka ut på DN debatt och gå på om maktfullkomlighet etc. (fast jag har svårt att tro att spel-vd:n får gehör för sitt utspel hos sossarna)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enbart för att det är svenska spels VD som har lagt förslaget tycker jag inte de skall gå igenom. Det är ju av ett visst egenintresse som han uttalar sig i frågan, och har en ide. E ju ett jävla sätt att få alla svenskar att spela på hans site. Är ju faktiskt helt sjukt att en VD ger ett sånt här lagförslag. Precis som svenska spel kommer skydda spelberoende bättre fan heller. De sakerna svenska spel ska göra finns ju redan på andra ställen.

 

Jag vill inte ge några pengar till idrotts föreningar heller, de gagnar inte mig på något sätt alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...